Connect with us

Actual

Iată de ce Mangalia e îngropată în gunoaie: datorii foarte mari!

Maria Ionescu

Publicat

la

Incepand cu data de 10.03.2017, compania Polaris M Holding a sistat serviciul de colectare si transport a deseurilor municipale la 79 de asociatii de proprietari din municipiul Mangalia deoarece aceste asociatii au ales sa ignore datoriile restante, in contextul in care au fost notificate in nenumarate randuri sa-si achite aceste datorii. Conform legii 51 /2006, republicata, art 42, alin (11), operatorul de salubrizare isi poate intrerupe activitatea in urmatoarea situatie: „Daca sumele datorate, inclusiv penalitatile, nu au fost achitate dupa 45 de zile de la primirea facturii, operatorul poate intrerupe furnizarea/prestarea serviciului cu un preaviz de 5 zile lucratoare si are dreptul sa solicite recuperarea debitelor in instanta”.
In conditiile in care asociatiile de proprietari restante au fost notificate in perioada 2009-2017, de doua ori pe an, iar in ultimele 2 saptamani, intre 15.02 – 01.03.2017, le-au fost trimise alte 2 notificari, insa fara nici un rezultat, Polaris M Holding s-a vazut obligata sa sisteze servicul de salubrizare pana la recuperarea sumelor restante. Pentru a veni in sprijinul asociatiilor de locatari, compania Polaris M Holding a facut primul pas in medierea acestei probleme si propune asociatiilor un angajament de plata incepand cu data 14 martie 2017. Prin intermediul acestui angajament, Polaris M Holding propune o esalonare a datoriilor prin care asociatiile care au restante ce nu depasesc 10.000 ron au la dispozitie 60 de zile sa-si achite datoria. In cazul asociatiilor cu datorii mai mari de 10.000 ron perioada de achitare a sumei este de 90 de zile. Mentionam ca reprezentantii asociatiilor de proprietari care au agreat angajamentul de plata propus de Polaris M Holding, de a achita sumele restante sau de a-si asuma un angajament de plata in perioada urmatoare, vor beneficia imediat de serviciul de colectare si transport al deseurilor. Asociatiile care au semnat esalonarea datoriilor sunt urmatoarele: nr. 13, 62, 42, 44, 165, 162, 154 – zona TS Saveanu; nr.157 – zona Olimp; 156 Delfinul – zona Bd. Callatis; nr. 35 – zona Neptun; 47, 22 – str Albatros ;65, 016 – str. Oituz; 34, 36, 30, 140 – str. Negru-Voda; 29 -M.I. Dobrogeanu;143, 84, – zona M. Viteazu; 70 – str. George Murnu, 28, 153, 164 – str. Ion Creanga, 59 – zona IAS; 131, 126 – Bd 1 Decembrie 1918, 71 – Aleea Farului. La ora transmiterii acestui comunicat, in urma angajamentelor de plata asumate de reprezentantii asociatiilor de datornici si a platilor efectuate, s-a reluat colectarea deseurilor municipale de la urmatoarele ghene/ platforme subterane, amplasate in zonele: TS Saveanu, Sirenei, Negru-Voda, MI Dobrogeanu, Ion Creanga si Olimp. Joi, 16 martie 2017, ora 11:00,  Primaria Municipiului Mangalia va organiza o conferinta de presa privind problema sistarii partiale a serviciului de salubrizare din municipiul Mangalia. La conferinta vor lua parte reprezentanti ai companiei de salubrizare Polaris M Holding si reprezentantii asociatiilor de proprietari. ”Polaris M Holding multumeste cetatenilor pentru colaborarea de pana acum si isi cere scuze pentru disconfortul provocat de aceasta situatie, si ii asigura ca, de indata ce situatia se va solutiona, va incepe imediat sa colecteze deseurile in locatiile in care prestatia este inca sistata.”, precizează administrator unic al Polaris M Holding, Eduard Martin.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

(Foto+video) Portul Midia: Ce lucrări s-au mai efectuat pentru ranfluarea navei eșuate

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, a fost finalizat sistemul de multiplicare a forței de rotire cu care vor acționa vinciurile de pe barja GSP Bigfoot 2.

Potrivit reprezentantului companiei GSP, Alin Vintilă, ziua de astăzi a părut mai liniștită din punct de vedere al comunicării, însă în teren s-a lucrat la foc continuu. În imaginile pe care le veți vedea mai jos sunt ansamblul de ocheți de pe barjă și epava cu cablurile aflate deja pe poziție.

Conomitent, scafandrii au desfășurat acțiuni de obturare a deschiderilor către compartimentul mașină și inspecții la corpul epavei.

La ieșirea din apă, scafandrii sunt curățați ca măsură de precauție, dat fiind faptul că ei acționează în zona în care s-a amestecat apa de mare cu resturile animalelor. Acest lucru îl pueți vedea în imaginile video:

Vreme nefavorabilă. Plecarea macaralei GSP Neptun spre portul Midia se amână

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Sute de familii din zonele Casa de Cultură și Trocadero stau în frig și fără apă caldă

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Din cauza unei avarii la una din conductele de transport a agentului termic, produsă pe bulevardul 1 Decembrie la intersecție cu strada București, sute de familii din zonele Casa de Cultură și Trocadero stau de două zile în frig și fără apă caldă. Miercuri dimineață, în jurul orei 8.00, RADET Constanța a anunța, printr-un comunicat de presă, că, „urmare a apariției unei avarii pe infrastructura de transport a agentului termic preluată în administrare de R.A.D.E.T. Constanța pe termen limitat, nu se pot asigura condițiile de furnizare a energiei termice la următoarele puncte termice 59, 73, 74, 75, 76, 125, 126, 127,  care deservesc zona Casa de Cultură, Trocadero.“ Cu toate că au trecut mai bine de 24 de ore de când s-a produs avaria, nici până la ora actuală nu s-a reușit remedierea situației. Din cauza acestei întreruperi a agentului termic, mii de persoane care locuiesc în zonele Casa De Cultură și Trocadero sunt nevoiți să stea în frig și fără apă caldă.

„Avem copii mici. Nu putem sta în frig din cauza faptului că unii nu sunt în stare de două zile să peticească o țeavă. Ce ne făceam dacă afară erau minus 10 grade? Ne-am săturat, mai ales că în zonă au tot fost avarii de-a lungul timpului“, a declarat Dragoș, un constănțean care locuiește în zona Casei de Cultură.

Conducta de transport a agentului termic care s-a spart a fost preluată de la 1 ianuarie de către RADET Constanța de la CET.

Amintim că, ieri, Ordinea.ro a notat că Primăria Constanța a reușit să preia de la Electrocentrale Constanța (CET) rețeaua primară de termoficare, pentru care a plătit aproximativ 2 milioane de lei. De la 1 ianuarie, rețeaua de termoficare este în administrarea RADET, care a preluat-o de la CET și 38 de oameni ce lucrează la întreținerea conductelor. Cum rețeaua este foarte veche, de mai bine de 40 de ani, evident și problemele sunt mari.

Directorul RADET Constanța, Liviu Popa, a declarat pentru Ordinea.ro că, de la 1 ianuarie și până astăzi, angajații RADET au avut aproximativ 20 de intervenții asupra rețelei preluate.

„Sunt zile în care avem și câte 4, 5 sau 6 avarii. Lucrăm la foc continuu pentru a nu înregistra pierderi mari. Chiar acum aveam o avarie mare pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu“, a spus Popa.

Directorul RADET a dat ca exemplu strada Unirii, unde zile trecute s-a intervenit pentru o avarie, dar s-au descoperit la fața locului alte trei. Ordinea.ro a relatat în urmă cu două zile că pe strada Unirii, în dreptul grădiniței nr. 45, a apărut o avarie a RADET. Un constănțean a atras atenția asupra faptului că lucrarea este efectuată pe o stradă, care a fost recent asfaltată. Constănțeanul a mai spus că, anul trecut, în zonă au fost efectuate nu mai puțin de 20 de intervenții, iar problema nu pare să se rezolve prea curând. Contactat telefonic, dispeceratul RADET a confirmat, la vremea respectivă, că echipele lor intervin pe strada Unirii la conductele preluate de la CET.

Rețeaua va fi modernizată

Amintim că, municipalitatea va depune un proiect pentru obținerea de fonduri europene în vederea modernizarea și redimensionării rețelei de transport a energiei termice preluate de la CET. Modernizarea rețelei însemnă redimensionarea tuturor magistralelor, instalarea unui sistem de pompare a agentului termic în lanț și a unor senzori care să detecteze eventualele probleme.

„Proiectul, în situația în care va fi aprobat, el trebuie să se finalizeze în etape, pentru că în integralitate nu are cum să se finalizeze, până la încheiere actualului exercițiu financiar cu fonduri structurale. Adică, cu alte cuvinte, până în 2022, cel mult cu o prorogare până în 2023“, a declarat primarul Decebal Făgădău într-o conferință de presă.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Incendiu la o locomotivă în Portul Constanța

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, în portul Constanța, a izbucnit un incendiu la o locomotivă diesel, între Poarta 5 și Poarta 6.

La fața locului s-au deplasat de urgență pentru a interveni 2 autospeciale de stingere din cadrul detașamentului Port și un echipaj de prim ajutor cu 13 pompieri.

Garnitura pe care o tracta locomotiva este goală. Aceasta a transportat cereale.

Știre în curs de actualizare.

Foto: Ilustrativ

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: