Conecteaza-te cu noi
SEAS

Actual

Astăzi are loc în Capitală protestul sindicaliștilor de la Șantierul Naval Damen Shipyards Mangalia

Published

on

protest damen mangalia

Astăzi, 24 septembrie, în intervalul orar 11.30-15.30, sindicaliștii de la Șantierul Naval Damen Shipyards Mangalia organizează un amplu protest în fața sediului Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului, pe Calea Victoriei, nr. 152. Ei eu transmis un memoriu ministerului, prin care solicită măsuri urgente și eficiente pentru salvarea și redresarea celui mai mare șantier naval din România.

Apel disperat

Memoriu privind situația critică a Șantierului Naval Damen Shipyards Mangalia și solicitarea intervenției urgente a Guvernului României pentru redresarea șantierului.

Memoriul a fost adresat către Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului.

După luni întregi de promisiuni fără rezultat, Sindicatul Liber Navalistul adresează un nou apel disperat către Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului, solicitând măsuri urgente și eficiente pentru salvarea și redresarea Șantierului Naval Damen Shipyards Mangalia, cel mai mare șantier naval din România.

Situația financiară a societății Damen Shipyards Mangalia este extrem de gravă. În prezent, drepturile salariale restante depășesc suma de 17 milioane de lei, iar creanțele salariale înscrise oficial în tabelul de creanțe se ridică la peste 4 milioane de lei. În paralel, obligațiile fiscale restante către bugetul de stat, inclusiv contribuțiile la sănătate, pensii și impozitele pe veniturile salariale, însumează peste 83 milioane de lei.

În perioada cuprinsă între 19 iunie 2024 și 31 iulie 2025, societatea a acumulat datorii curente în valoare de peste 161 milioane de lei, echivalentul a aproximativ 32 milioane de euro. Acestea se adaugă creanțelor deja înscrise în tabelul de creanțe, care se ridică la aproximativ 200 milioane de euro. Nicio autoritate nu a comunicat public care este viziunea sau intenția privind viitorul celui mai mare șantier naval din România, un obiectiv strategic care pare să fi fost abandonat și exclus din lista de priorități naționale.

Indiferența autorităților destabilizează întreaga viață socială și economică a orașului

În lipsa unor informații oficiale și asumate, totul indică faptul că nu există nicio strategie coerentă sau un plan concret de redresare. Această lipsă de reacție față de suferința angajaților și față de soarta întregii comunități din Mangalia este nu doar inacceptabilă, ci profund ofensatoare. Indiferența autorităților nu afectează doar viitorul șantierului, ci destabilizează întreaga viață socială și economică a orașului, lăsând oamenii într-o stare continuă de nesiguranță, frustrare și teamă.

Fiecare zi care trece fără ca acționarii societății Damen Shipyards Mangalia, inclusiv reprezentanții statului român în calitate de acționar majoritar, să ia decizii ferme, și fără o intervenție politică clară pentru deblocarea crizei, reduce dramatic șansele de redresare ale șantierului, aflat deja în pragul colapsului

În acest context, cerem nu explicații, ci decizii. Statul român – prin Ministerul Economiei și toți cei care au responsabilitate directă – trebuie să aleagă acum între a salva un colos industrial sau a-l lăsa să moară cu zile. Oamenii nu mai pot trăi din promisiuni și conferințe de presă. Avem nevoie de măsuri simple, clare, executabile.

Ce solicită sindicaliștii

Având în vedere cele menționate sindicaliștii solicită, într-o manieră imperativă demararea următoarelor:

  1. Plata integrală a salariilor restante și a tuturor drepturilor prevăzute în contractul colectiv de muncă;
  2. Acordarea unui sprijin guvernamental real și imediat pentru finanțarea activității șantierului inclusiv prin scheme de ajutor de stat și garanții bancare;
  3. Încheierea unui nou contract de asociere cu un investitor serios și competent având în vedere că șantierul manifestă un interes consolidat din partea unor investitori străini de renume la nivel global;
  4. Integrarea șantierului în procesele de producție de armament pe care România le are în desfășurare în momentul de față menționând aici fondurile europene sau programe precum SAFE;
  5. Clarificarea imediată a situației dintre acționari precum și exercitarea dreptului de preempțiune de către statul român în calitatea sa de acționar;
  6. Elaborarea și aplicarea unei strategii clare pentru salvarea și relansarea acestui obiectiv strategic de interes național.

”Nu vom accepta promisiuni deșarte și nici explicații despre ce poate sau nu poate face statul român. Cerem măsuri concrete, imediate și urgente ACUM, înainte să fie prea târziu! Tradiția construcțiilor navale trebuie să continue la Mangalia. Închiderea sau stagnarea șantierului ar fi o pierdere uriașă atât pentru locuitorii orașului, cât și pentru statul român. Noi, navaliștii din Mangalia, vrem să muncim aici, acasă, lângă familiile noastre, și să ducem mai departe tradiția construcțiilor navale la Marea Neagră. SALVAȚI ȘANTIERUL! SALVAȚI MANGALIA! În numele tuturor angajaților șantierului naval din Mangalia și al comunității locale afectate de această criză prelungită, vă solicităm ca acest memoriu să fie analizat cu maximă urgență și să ni se transmită un răspuns oficial privind măsurile concrete pe care Guvernul României intenționează să le adopte.”, precizează reprezentanții Sindicatului Liber Navalistul.

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions