Un bărbat din Botoșani a rămas fără un milion de lei după ce contul său bancar a fost spart, au anunțat reprezentanții Biroului de presă al IPJ Botoșani. Acesta a sesizat infracțiunea prin apel la numărul unic de urgență 112.
Din verificările efectuate a reieșit că acesta a fost victima infracțiunilor de înșelăciune, acces ilegal la un sistem informatic și efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos.
”Victima a fost contactată telefonic de un bărbat care s-a recomandat ca fiind reprezentant al Băncii Transilvania și care a întrebat dacă au fost autorizate mai multe tranzacții către platforme online. I s-a spus că de pe cardul său ar fi fost efectuate plăți neautorizate în valoare de 5.000 de lei, către o țară străină. Bărbatul a verificat contul și a constatat că nu lipseau bani.”, au precizat polițiștii.
A doua zi, bărbatul a fost apelat din nou, de pe un număr ce părea a aparține Băncii Transilvania, cel mai probabil creat prin metoda „spoofing”. De această dată, presupusul angajat i-a spus că datele sale bancare ar fi fost compromise de un angajat al băncii și că este necesară aplicarea unor „măsuri de securitate”.
”Sub acest pretext, victima a fost convinsă să instaleze pe telefon mai multe aplicații de tip remote-control, care i-au permis infractorului accesul la telefon și autorizarea unei plăți în valoare de 1.000.000 de lei către un cont Revolut.
În momentul efectuării tranzacției, victima a fost contactată de reprezentanții reali ai băncii, însă autorul, aflat încă în apel cu victima, i-a spus să nu răspundă, susținând că este vorba despre un robot automat.
Apelul telefonic cu autorul a durat aproximativ trei ore și abia după acest timp timp victima a realizat că este înșelată.”, au agăugat polițiștii IPJ Botoșani.
Foto: Ilustrativ