Astăzi, 17 decembrie, este a doua zi în care autobuzele CT BUS nu au ieșit pe traseu. Greva spontană a angajaților continuă și la această oră.
În urmă cu puțină vreme, primarul municipiului Constanța, Vergil Chițac, a scris pe pagina sa de socializare că protestul de la CT BUS este o formă de presiune politică. El le-a transmis consilierilor AUR și USR că se raliază la un protest ilegal. De asemenea, a menționat că angajații societății de transport au ajuns masă de manevră. Revendicările legitime ale oamenilor pot și trebuie discutate în mod instituțional, prin dialog și respectarea cadrului legal, nu prin instrumentalizarea sindicală în scopuri politice, a subliniat edilul municipiului Constanța.
Iată mai jos postarea sa integrală:
”Înțeleg să respect dreptul constituțional la liberă exprimare și la protest, însă constat că protestul de la CT Bus este o formă de presiune politică. L-aș putea numi chiar șantaj, pentru că protestatarii nu vor să scoată autobuzele pe trasee până nu își dau demisia directorii abia numiți ai societății. Comportamentul angajaților nu are nicio legătură cu revendicările de natură sindicală, iar acțiunile lor capătă accente evidente de abuz.
Prezența constantă și implicarea activă a avocatului Emil Tatu (reprezentant al sindicatului CT BUS de mai mulți ani) în spațiul public și în cadrul protestelor, precum și atacurile repetate la adresa mea, ridică semne de întrebare legitime cu privire la scopul real al acestor manifestații. Modul de organizare, mesajele transmise și direcția criticilor depășesc cadrul obișnuit al unui dialog social. Instigările și presiunea repetată asupra conducerii CT Bus ies din acest registru. Astfel, le transmit consilierilor AUR și USR că se raliază la un protest ilegal.
Influența politică este evidentă, dat fiind că în timpul protestelor au fost scandate nume ale unor persoane care au ocupat funcții de conducere în cadrul CT BUS în timpul fostei administrații, inclusiv cel al lui Bogdan Niță, fost director al societății. Menționăm că atât acesta, cât și soția sa, au avut calitatea de angajați ai administrației anterioare, iar masa critică formată în jurul acestui proiect are influențe politice evidente.
Din păcate, nimic din ceea ce se întâmplă nu este întâmplător. Angajații CT Bus au ajuns masă de manevră. Nu voi ceda presiunilor de natură politică sau intereselor de grup, indiferent de forma sub care acestea se manifestă, mai ales că situația financiară actuală are la origini chiar managementul defectuos al fostului director Bogdan Niță.
Revendicările legitime ale angajaților CT BUS pot și trebuie discutate în mod instituțional, prin dialog și respectarea cadrului legal, nu prin instrumentalizarea sindicală în scopuri politice.
Rămân deschis dialogului onest și transparent, dar resping ferm orice tentativă de deturnare a nemulțumirilor sociale într-un instrument de atac politic la adresa administrației locale.”