Prefectura Constanța anunță că au loc ultimele activități necesare organizării și desfășurării celui de-al doilea tur al alegerilor pentru Președintele României din anul 2025.
Miercuri, 14 mai 2025, o delegație a Instituției Prefectului – Județul Constanța și a Biroului Electoral de Circumscripție Județeană nr. 14 Constanța, va prelua, sub paza cadrelor Ministerului Afacerilor Interne, de la București, buletinele de vot pentru alegerea Președintelui României din anul 2025, turul II (674.060 bucăți). Buletinele de vot vor fi depozitate la Sala de Sport a Palatului Copiilor din Constanța. Măsurile de ordine și siguranță în perimetrul locației vor fi asigurate de către forțe ale Inspectoratului de Jandarmi Județean „Mihail Kogălniceanu” Constanța.
Prin Ordinul de prefect nr. 227/07.05.2025 a fost stabilit Graficul de predare, de la Sala de Sport a Palatului Copiilor, a buletinelor de vot și a celorlalte materiale electorale necesare alegerilor prezidențiale. Predarea către reprezentanții secțiilor de votare va avea loc sâmbătă, 17 mai 2025, în intervalul orar 08:00 – 16:30.
Duminică, 18 mai 2025, după finalizarea alegerilor, la Palatul Administrativ al județului Constanța, se vor primi buletinele de vot și restul materialelor electorale. Activitatea se va desfășura începând cu ora 22:30, în baza Graficului avizat de Ministerul Afacerilor Interne și stabilit prin Ordinul de prefect nr. 231/08.05.2025. Pentru o bună organizare, la fel ca în cazul primului tur al alegerilor prezidențiale din anul 2025, materialele electorale vor fi aduse după cum urmează:
- locțiitorii birourilor electorale ale secțiilor de votare se vor prezenta, la intrarea în Instituția Prefectului – Județul Constanța, cu: buletinele de vot neutilizate și anulate, buletinele de vot valabil exprimate și necontestate (grupate pe competitori electorali), alte materiale;
- președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare se vor prezenta, la intrarea în Consiliul Județean, cu: 2 exemplare originale ale procesului verbal de centralizare a votului, buletinele de vot nule, buletinele contestate (dacă există), eventuale contestații și întâmpinări, lista electorală permanentă, lista electorală suplimentară; locația de așteptare pentru prezentare la Biroul Electoral Județean nr. 14 va fi sala „Remus Opreanu”.
Cadrele Ministerului Afacerilor Interne asigură ordinea și siguranța pe parcursul activităților premergătoare, dar și în timpul procesului electoral. Totodată, Instituția Prefectului a solicitat și sprijinul Serviciului Județean de Ambulanță Constanța în vederea acordării, la nevoie, a măsurilor de prim-ajutor în data de 17 mai 2025, la Sala de Sport a Palatului Copiilor, dar și în zilele de 18-19 mai 2025, la Palatul Administrativ din Constanța.
„Instituția Prefectului, în strânsă colaborare cu autoritățile competente, demarează ultimele activități necesare organizării celui de-al doilea tur al alegerilor prezidențiale. Le mulțumesc tuturor celor implicați pentru profesionalism. Am încredere că procesul electoral se va desfășura în condiții de deplină siguranță și corectitudine, așa cum s-a întâmplat și la scrutinele anterioare din județul Constanța. În funcție de necesități, suntem pregătiți să suplimentăm buletinele de vot în secțiile din stațiuni. Fac un apel către toți cetățenii care vor vota în județul nostru să respecte cu strictețe legislația în vigoare, pentru ca acest exercițiu democratic să decurgă exemplar.”- prefect Adrian-Teodor Picoiu.
Totodată, Biroul Electoral Județean Constanța a decis suplimentarea buletinelor de vot în secțiile: 211 (Mamaia), 417 (Costinești) și 469 (Vama Veche). Pentru secția nr. 211 s-a decis suplimentarea cu 600 de buletine de vot, pentru secția 417 – 100 de buletine, iar la secția 469 s-a decis suplimentarea cu 1.200 de buletine de vot. Dacă situația o va impune, în ziua alegerilor, se vor lua noi decizii în acest sens.