Connect with us

Actual

Kaufland se implică social prin susținerea comunităților locale

Claudiu Vuță

Publicat

la

România trece prin momente dificile, cu toții suntem implicați în lupta împotriva coronavirurusului. Fie că vorbim despre oamenii care muncesc zi de zi sau despre companiile din țara noastră, tuturor le suntem recunoscători pentru că au înțeles că implicarea lor este importantă și doar uniți putem merge mai departe și depăși momentele grele pe care le traversăm.

Unele companii au înțeles că implicarea merge mai departe de profiturile obținute și au decis să acționeze atât social, dar și plătind anticipat obligațiile fiscale la bugetul de stat.

Una dintre aceste companii este Kaufland România, care la sfârșitul lunii martie a anunțat că achită cu trei luni în avans impozitele la bugetul statului și bugetele locale, pentru a sprijini eforturile de echilibrare a economiei în această perioadă.

Astfel, compania direcționează 69 de milioane lei, sumă echivalentă cu 14,37 milioane euro, către bugetul de stat și bugetele locale, reprezentând taxe aferente anului 2020 și impozit pe profit pentru trimestrul întâi al anului financiar (martie-mai).

,,Înțelegem nevoia de a acționa urgent și ne reorganizăm prioritățile, cu un salt extraordinar pe care îl facem acum, pentru a fi alături de economia României, în lupta cu fenomenul care a pus stăpânire pe o lume întreagă. Vom suporta această perioadă dificilă alături de stat, la rândul nostru, pentru că este esențial acum să fim solidari. Să fim împreună contează acum mai mult ca oricând”, a declarat Marco Hößl, CEO al Kaufland România.

Această decizie a Kaufland atrage atenția mai ales prin valoarea ridicată a sumei virate la bugetul de stat, dar este important de precizat că retailerul german desfășoară activități de implicare socială fără a mediatiza strident acele acțiuni. De fapt, aceasta este adevărata implicare socială pe care companiile o scot în evidență mereu, însă pe care doar unele dintre companii o înțeleg și aplică.

Menționez mai jos inițiativele pe care Kaufland le defășoară pe plan național:

Kaufland România a contribuit până în prezent cu 1.300.000 euro pentru lupta împotriva efectelor negative ale crizei coronavirus:

  • Alături de Lidl au fost achiziționate 100.000 de recoltoare pentru exudat nazal și faringian/ mediu transport viral, necesare pentru realizarea testelor de diagnostic molecular pentru depistarea COVID-19, pe care le-am donat Ministerului Sănătății.
  • În contextul situației generate de pandemia COVID-19, Kaufland a lansat apelul de proiecte “În stare să ajut”, prin care se oferă finanțare în valoare de 500.000 de euro ONG-urilor din întreaga țară care se mobilizează să ajute comunitățile și grupurile cele mai vulnerabile în această perioadă.
  • Împreună de Asociația Act for Tomorrow, prin intermediul programului de finanțare Start ONG s-a decis a se oferi sprijin ONG-urilor, unităților de învățământ, centrelor de copii/bătrâni și grupurilorr informale pentru dezvoltarea și implementarea de proiecte care să răspundă nevoilor comunității în contextul actual.
  • Kaufland oferă sprijin în valoare de 128.000 de lei către toate cele 47 de Direcții Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului la nivel național. Fiecare DGSAPC poate beneficia de tichete sociale în valoare de 24.000 de lei ce vor fi transformate în alimente și produse igienico-sanitare pentru copii, copiii cu dizabilități și adulții cu dizabilități din sistemul de protecție.
  • Kaufland a contribuit la Fondul de Urgență pentru spitale, demarat de Organizația Salvați Copiii pentru echiparea de urgență a Maternității Bucur, devenită unitate medicală specială pentru cazurile de Covid-19. De asemenea, Kaufland este alături de Organizația Salvați Copiii pentru sprijinirea a 100 copii vulnerabili din 8 județe din țară pentru care au oferit tichete sociale destinate achiziționării de produse alimentare și igienico-sanitare.
  • Kaufland sprijină Fundația pentru Inovații Sociale Regina Maria pentru acoperirea imediată a nevoilor medicale ale miilor de pacienți din cele două policlinici ale Fundației și limitarea răspândirii noului coronavirus în comunitățile vulnerabile. Se dorește, astfel, degrevarea presiunii din sistemul medical de stat, care în momentul de față trebuie să își concentreze atenția pentru cazurile de COVID-19.
  • Kaufland susține Școala pe Net, o platformă multimedia gratuită, destinată cadrelor didactice care pot învăța mai ușor de la specialiști în educație și IT cum să utilizeze resurse online, utile în procesul de predare. Proiectul este implementat de Centrul de Resurse în Comunicare, Asociația Techsoup, Teach for Romania, Seeding Knowledge Foundation, în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și în prezent deservește zeci de mii de profesori la nivel național.
  • Împreună cu Asociația Ateliere Fără Frontiere, Kaufland sprijină elevii din familiile fără posibilități materiale, pe durata suspendării cursurilor din învățământul preuniversitar, printr-o donație constând în 105 calculatoare recondiționate, în cadrul proiectului Solidaritate pentru educație digitală.
  • Kaufland asigură alimentele necesare pentru prepararea a 6.000 de meniuri în luna aprilie ce vor fi distribuite către medicii din prima linie în lupta cu COVID-19, în cadrul inițiativei #Acum, lansată de restaurantul Kané – New Romanian Cuisine, devenit temporar bucătărie comunitară.

De asemenea, Kaufland este alături și de alte ONG-uri din țară prin sprijin financiar sau prin tichete sociale, pentru achiziția de alimente și produse igienico-sanitare.

În județul Constanța, în cursul ultimilor doi ani, Kaufland a derulat o serie de proiecte sociale, alături de diferite ONG-uri, prin care s-au stimulat mișcarea și stilul de viață sănătos. Kaufland a organizat activități dedicate copiilor săraci din localitatea Castelu, unde un număr de 600 de copii trăiesc în condiții precare.

Retailerul a organizat acțiuni de testare pentru depistarea cancerului la sân, oferind consultații gratuite. Unitatea mobilă a fost amplasată în parcările supermarketurilor Kaufland. De asemenea, Kaufland a lansat, alături de Asociația Untold, cea de-a patra ediție a campaniei Blood Network, fiind astfel susținută donarea de sânge.

Kaufland a organizat proiecte prin care este susținut voluntariatul, acțiuni de ecologizare a apelor și prevenirea poluării și a contruit locuințe pentru familiile nevoiașe, în localitatea Cumpăna.

Kaufland a mobilizat mii de voluntari la nivel județului Constanța și a derulat proiecte în valoare de peste 150.000 de euro.

De asemenea, în data de 15 septembrie 2018, 365.000 de voluntari au ieșit la curățenie în 40 de județe din România. Aceștia au curățat zonele cu deșeuri din arealele naturale. Kaufland a susținut acest proiect.

Pentru a susține furnizorii, Kaufland a anunțat în 23 martie 2020 că va plăti facturile la 7 zile de la emiterea acestora, față de 30 de zile cum se întâmplă în prezent.  Măsura a fost luată în contextul crizei Coronavirus, pentru a putea asigura stocurile necesare. Compania a spus că asigurarea stocurilor de marfă este cel mai important deziderat, după siguranța clienților.

Aceasta este implicare socială în adevăratul sens al cuvântului, Kaufland dă un exemplu pentru companiile din România și știți ce atrage atenția, în afară de sumele mari pe care le donează sau le direcționează pentru activități sociale? Kaufland nu au urmărit a-și face publicitate prin aceste acțiuni, un lucru de admirat.

Exemplul dat de Kaufland ar trebui urmat și de alte companii, nu din dorința de a câștiga publicitate, ci pentru a face bine.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

(FOTO) Azi noapte au fost controale în stațiunile de pe litoral. Vezi ce amenzi s-au dat

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Sub autoritatea Instituției Prefectului, polițiști din cadrul I.P.J. Constanța, jandarmi, polițiști locali, precum și reprezentanți ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență, Inspectoratului Teritorial de Muncă, Direcției Sanitar-Veterinare, Direcției de Sănătate Publică și cei de la Protecția Consumatorului au continuat activitățile de verificare a respectării normelor legale impuse pe perioada stării de alertă, în zonele aglomerate, precum piețe, terase sau cluburi în aer liber, dar și în mijloacele de transport în comun.

Aproximativ 300 de polițiști, jandarmi, pompieri și reprezentanți ai organelor abilitate de control din județul Constanța au acționat, noaptea trecută, pentru verificarea respectării măsurilor de protecție sanitară, în vederea prevenirii și limitării infectarii cu virusul Covid-19, în principalele zone aglomerate din județul Constanța, respectiv stațiunile din nordul și sudul litoralului, cu precădere în stațiunile Mamaia și Vama Veche.

În același context, polițiști de investigare a criminalităţii economice și ordine publică, împreună cu lucrători din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă, Direcției de Sănătate Publică, Direcția Sanitar Veterinară și cei de la Protecția Consumatorului, au desfășurat o acțiune de amploare în zona turistică a plajei din comuna Tuzla, sub coordonarea Instituției Prefectului, pentru verificarea legalității funcționării actelor de comerț.

Cu ocazia acțiunii au fost verificate toate construcțiile existente atât pe plajă, cât și pe zona costieră, pentru care nu existau autorizații de construcție, iar activitatea comercială și de turism nu era autorizată. În cadrul activităților au fost identificate 13 locații, în care 2 persoane juridice, respectiv 11 persoane fizice desfășurau activități de tip beach-bar, camping și terasă pentru care nu aveau autorizație de funcționare.

Cu ocazia controalelor de pe litoral au fost verificate, în total, 189 de societăți comerciale și au fost aplicate 82 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 142.000 de lei, dintre care 8 pentru nerespectarea măsurilor de protecție individuală, 9 pentru activităţi de producţie, comerţ sau prestări de servicii ilicite, 30 pentru fapte de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice și 4 pentru încălcarea normelor sanitar-veterinare.

Totodată, în stațiunea Mamaia Nord a fost constatată o infracțiune la Legea 53/2003 (Codul muncii), fiind identificați 3 minori fără a fi respectate condițiile legale de vârstă și angajare, iar pe plaja Tuzla a fost constatată o infracțiune la Legea 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe.

În același timp, în staţiunile turistice de pe litoralul Mării Negre, reprezentanții Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea al județului Constanța au efectuat controale în 9 obiective de turism şi alimentaţie publică. În aceste locaţii, pentru asigurarea normelor de apărare împotriva incendiilor, dar mai ales pentru preîntâmpinarea apariţiei acestora, au fost desfăşurate activităţi preventive pe timpul cărora au fost depistate 51 deficienţe și 3 obiective care funcționează fără autorizație de securitate la incendiu. Au fost aplicate 51 de sancţiuni, respectiv 40 avertismente şi 11 amenzi contravenţionale, în valoare totală de 34.500 lei.

Scopul acestor activități este responsabilizarea cetățenilor privind respectarea măsurilor de protecție sanitară și a normele de protecție împotriva răspândirii infecțiilor cu noul coronavirus.

”Recomandăm cetățenilor să respecte măsurile de distanțare fizică pentru a se proteja pe ei înșiși, dar și pe toți cei din jurul lor!”, au precizat reprezentanții Biroului de presă al IPJ Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Ce dobânzi plătește România pentru împrumuturile pe termen lung și cum se poziționează țara noastră față de celelalte țări din Uniunea Europeană?

Claudiu Vuță

Publicat

la data de

Scris de

Scăderea dobânzilor este o veste pozitivă pentru România, întrucât o revenire în “V” a economiei va fi influențată pozitiv de scăderea costurilor de finanțare.

Dintre cele 19 țări membre ale zonei euro, la dobânzi negative se împrumută:

    • Germania -0,43%
    • Luxemburg -0,34%
    • Belgia -0,04%
    • Franța -0,04%
    • Olanda -0,29%
    • Austria -0,13%
    • Finlanda -0,18%

Acestea sunt urmate de un grup de țări care se împrumută la niveluri situate între 0,01% (Letonia) și 1,46% (Italia)

Privind grupul celor 8 țări ce nu fac parte din zona euro, dobânzile se situează între -0,26% și 3,89%, conform celor de mai jos:

    • Bulgaria 0,68%
    • Cehia 0,86%
    • Danemarca -0,26%
    • Croația 0,96%
    • Ungaria 2,18%
    • Polonia 1,31%
    • România 3,89%
    • Suedia 0,01%

Deși costurile de finanțare la care se împrumută România s-au micșorat, comparativ cu valorile înregistrate în ultimele 12 luni, privind cele de mai sus observăm o diferență mare, față de celelalte țări, atât cele membre ale zonei euro, dar și față de celelalte 8 țări ce nu fac parte din zona euro, în ceea ce privește dobânzile pe termen lung.

Dacă în cazul Suediei și Danemarcei, nivelul negativ este dat de soliditatea economiei acestor țări, cum se poziționează România față de Bulgaria, Polonia sau Croația?

Nivelul dobânzilor la care se împrumută România este direct influențat de instabilitatea politică, de nivelul deficitelor bugetar și comercial și de modelul economic bazat pe majorarea consumului, lucru ce a dus la un deficit comercial record, înregistrat în 2019, anume 17,5 miliarde euro.

În 2018, România a înregistrat un deficit comercial de 15,2 miliarde euro, în timp ce în 2017 balanța comercială a României a înregistrat un deficit de 13 miliarde de euro.

Dacă privim rata inflației, România a înregistrat cele mai ridicate niveluri din Uniunea Europeană, în intervalul 2017 – 2019. În 2017, rata inflației a atins un nivel de 3,3%, cel mai ridicat, la momentul respectiv, din 2013, când inflația a atins 3,98%.

În 2018, România depășea nivelul din 2017 și înregistra un nou nivel record de 4,6%.

În 2019, deși creșterea ratei inflației s-a mai temperat, comparativ cu 2018, nivelul înregistrat a fost superior tuturor țărilor din Uniunea Europeană, procentul de 3,7% plasând țara noastră într-o poziție nedorită de campioană a inflației în Uniunea Europeană.

La momentul actual, conform datelor furnizate de către Banca Națională a României, nivelul inflației este de 2,25%, la finalul anului se preconizează că nu vom depăși 2,8%, în 2021 și 2022 nivelul inflației se va situa sub 2,8%.

Privind cifrele legate de valoarea deficitului comercial, în primele 5 luni ale anului curent, România a înregistrat un deficit de 7,3 miliarde de euro, trend ce nu poate fi oprit. Deficitul comercial va continua să se majoreze în cursul anului curent.

Dacă analizăm prețurile de consum, în luna iunie 2020, comparativ cu luna iunie 2019, acestea au crescut cu 2,6%. Rata anuală calculată pe baza indicelui armonizat al prețurilor de consum (IAPC) este 2,2%.

Indicatorii mai sus menționați determină nivelul la care o țară se împrumută. Important de menționat, rating-ul suveran al României, reconfirmat de către Standard&Poor’s în data de 5 iunie 2020, este BBB- (perspectivă negativă).

Pentru România, confirmarea rating-ului suveran este de importanță capitală, retrogradarea ar fi reprezentat intrarea în rândul țărilor non-investment grade, unde investițiile nu sunt recomandate. În cazul unei retrogradări, dobânzile la care se împrumută țara noastră s-ar fi majorat semnificativ.

Între 2008 și 2014, România s-a confruntat cu această situație, Standard&Poor’s a retrogradat rating-ul suveran al țării noastre la nivelul BB+ în octombrie 2008. Astfel, România s-a aflat, timp de șase ani, pe prima treaptă a categoriei non-investment (junk) a emitenților cu caracter speculativ, ale căror datorii prezintă un risc ridicat. Important de menționat că în momentul în care o țară este inclusă în rândul entităților non-investment grade, acestea se finanțează scump, greu și în multe cazuri ajung în situația de a apela la asistență financiară internațională, prin semnarea de acorduri cu Fondul Monetar Internațional. De asemenea, investitorii ocolesc țările ce nu au un rating recomandat pentru efectuarea investițiilor și se confruntă cu ieșiri de capital, efectele se transpun în devalorizarea monedei naționale și majorarea ratei inflației.

Înainte de a promova teorii conspiraționiste în legătură cu nivelul ridicat al dobânzilor, trebuie să ne uităm pe datele economice și să tragem concluzii obiective.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Cum vrea să lupte Primăria Limanu cu noul coronavirus. În Vama Veche, beach-barurile vor difuza muzica la volum redus

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Pentru a preîntâmpina transmiterea noului coronavirus, începând cu sfârşitul acestei săptămâni, la beach-barurile din Vama Veche este asigurată doar muzică ambientală. Decizia a fost luată în  urma unor discuții cu agenţii economici din zonă, potrivit Primăriei Limanu, transmite Agerpres.

“Pentru a diminua riscul extinderii virusului SARS- CoV-2, începând din acest week-end, beach-barurile din Vama Veche cu program non-stop vor limita nivelul decibelilor la un registru mediu şi vor asigura doar muzică ambientală. A fost o decizie unanimă şi s-a înţeles că în situaţii extreme este nevoie de unitate şi responsabilitate!”, notează Primăria Limanu.

Potrivit primarului Daniel Gheorghe Georgescu, scopul respectivei măsuri este de menţinere a stațiunii o destinaţie turistică sigură pentru sezonul estival 2020.

Sursa: digi24.ro

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: