Conecteaza-te cu noi

Societate

Reînnoirea cărții de identitate, informații utile

Published

on

reinnoire carte de identitate

Primăria Constanța transmite un mesaj public prin care face cunoscuți pașii pe care trebuie să îi facem în situația în care cartea de identitate urmează să expire ori se impune să o schimbăm din diverse alte motive.

În acest sens, dacă se apropie data expirării, este recomandat să luați din timp măsurile necesare pentru reînnoire.

Atenție!
Puteți depune cererea pentru eliberarea unei noi cărți de identitate cu până la 180 de zile (6 luni) înainte de data expirării.
Ce este important să știți:
          •        Cartea de identitate actuală rămâne valabilă și poate fi utilizată pe întreaga perioadă de 180 de zile.
          •        Noul act va fi eliberat în conformitate cu termenul legal de procesare.
TERMENE DE DEPUNERE A CERERII
(conform O.U.G. nr. 97/2005, cu modificările și completările ulterioare):
          •        Expirarea actului: cererea se poate depune cu până la 180 de zile înainte de data expirării.
          •        Prima eliberare (la împlinirea vârstei de 14 ani): în termen de 15 zile de la data aniversară.
          •        În alte cazuri: cererea trebuie depusă în termen de 15 zile de la apariția uneia dintre următoarele situații:
          •        Schimbarea domiciliului
          •        Modificarea numelui, prenumelui sau a datei de naștere
          •        Schimbarea denumirii străzii sau renumerotarea imobilelor
          •        Atribuirea unui nou CNP
          •        Deteriorarea, pierderea, furtul ori distrugerea actului
          •        Schimbarea fizionomiei sau a sexului
          •        Anularea actului de identitate
          •        Dobândirea/redobândirea cetățeniei române: persoanele care optează pentru stabilirea domiciliului în România trebuie să depună cererea în termen de 1 an de la data acordării sau redobândirii cetățeniei.
          •        Preschimbarea buletinului de identitate (B.I.) cu carte de identitate (C.I.): se poate face oricând.
ACTE NECESARE pentru eliberarea cărții de identitate:
Pentru orice situație (expirare, pierdere, furt, deteriorare etc.), veți avea nevoie de următoarele documente:
          •        Cererea tip pentru eliberarea actului de identitate (disponibilă la ghișeu sau online)
          •        Actul de identitate anterior (dacă există)
          •        Certificatul de naștere (original)
          •        Certificatul de căsătorie / actele de divorț (dacă este cazul)
          •        Dovada domiciliului (dacă nu sunteți proprietar, va fi necesară prezența proprietarului cu actul de identitate)
          •        Dovada achitării taxei pentru emiterea cărții de identitate (se poate plăti online sau fizic, la ghișeele administrației locale)
“Toate documentele trebuie prezentate în original, împreună cu dovada plății, la Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor. Vă recomandăm să solicitați din timp reînnoirea actului de identitate, pentru a evita aglomerația și eventualele întârzieri administrative”, transmit reprezentanții administrației municipale.

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions