Pentru etapa următoare a lucrărilor din stațiile de cale ferată Costinești și Neptun, respectiv demolarea peroanelor vechi și construirea celor noi, este necesară închiderea circulației feroviare.
Pe durata acestor lucrări din cadrul proiectului Modernizarea și Reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România, aproximativ patru luni de zile, transferul celor care folosesc trenul ca mijloc de transport între Constanța și Mangalia se va face pe cale rutieră. În acest sens, CFR Călători a lansat o licitație publică pentru contractarea de servicii.
”Zilele următoare, în funcție de rezultatul licitației vom ști exact data de la care se va închide circulația pe calea ferată între Constanța și Mangalia.”, a precizat Cătălin Schipor, purtător de cuvânt al CFR Infrastructură Constanța.
Precizăm că joi seara este termenul limită pentru depunerea contestațiilor, iar vineri se va ști cu exactitate data la care se închide circulația.
Reamintim că în luna aprilie au început lucrările de modernizare și reabilitare aferente stației Neptun hc, parte din proiectul „Modernizarea/Reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România – SRCF Constanța, 3 stații: Neptun hc, Costinești Tabără și Ciulnița”, proiect finanțat prin Programul Transport (PT) cu fonduri externe nerambursabile.
Modernizarea infrastructurii din cele două stații are ca scop:
- îmbunătățirea condițiilor de exploatare în stații și creșterea calității serviciilor oferite călătorilor;
- creșterea gradului de siguranță și confort pentru pasageri și bunurile acestora;
- atragerea călătorilor către transportul feroviar, în detrimentul modurilor rutier și aerian.
Principalele lucrări prevăzute
- instalarea de containere modulare pentru case de bilete și grupuri sanitare;
- închiderea temporară a peronului din fața clădirii stației Neptun pentru desfășurarea lucrărilor în condiții de siguranță;
- prelungirea peronului spre Constanța pentru asigurarea unui acces facil al călătorilor;
- reabilitarea și modernizarea clădirilor și peroanelor;
- modernizarea instalațiilor electrice, sanitare, termice;
- implementarea de echipamente moderne de telecomunicații și informare a călătorilor;
- asigurarea accesibilității pentru persoanele cu mobilitate redusă;
- montarea de panouri fonoabsorbante și soluții de reducere a zgomotului;
- reabilitarea copertinelor, pasarelelor și pasajelor de acces.
Date contractuale
- Valoarea contractului pentru Halta Neptun: 16,57 milioane lei (fără TVA).
Proiectul este finanțat din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport (PT).
Implementarea este realizată sub supravegherea Sucursalei Regionale de Căi Ferate Constanța, care monitorizează stadiul lucrărilor și respectarea termenelor.
CFR SA își reafirmă angajamentul față de modernizarea infrastructurii feroviare și asigurarea unor servicii conforme cu standardele europene