Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că traficul feroviar de marfă, pe distanța Agigea Ecluză – Constanța Port Ferry-Boat, a fost reluat luni, 4 august, la ora 22.50, cu tracțiune Diesel.
Circulația trenurilor de marfă a fost închisă vineri 1 august 2025, pe distanța Agigea Nord – Agigea Ecluză – Constanța Port Ferry-Boat, după ce un vagon din compunerea unui tren de marfă, care aparține operatorului privat Trans Feroviar Grup (TFG), a deraiat pe linia simplă din stația Agigea Ecluză, iar altul s-a răsturnat, incident feroviar care a afectat inclusiv traficul feroviar de călători, în cursul dimineții, pe relația Constanța – Mangalia.
Transportul feroviar de călători a fost reluat încă din prima parte a zilei de vineri, 1 august 2025, astfel încât trenurile de călători au fost reînscrise în circulație, în condiții de siguranță, pe firul I Agigea Nord – Agigea Ecluză.
Pentru redeschiderea liniei și reluarea, în primă etapă, a traficului de marfă cu tracțiune Diesel, circa 100 de angajați ai SRCF Constanța – personal specializat de la Districtul de Intervenții Feroviare, secții de electrificare, SCB și linii -, mobilizați în zona deraierii, au acționat în toată această perioadă, cu utilaje grele de cale și mașini de mică mecanizare pentru ridicarea, repunerea pe șină și retragerea materialului rulant de marfă, precum și pentru refacerea căii ferate pe o distanță de aproximativ 300 de metri.
”Intervențiile continuă, iar personalul feroviar al SRCF Constanța depune eforturi pentru finalizarea tuturor lucrărilor pe porțiunea de cale ferată afectată de deraiere, astfel încât transportul feroviar de marfă să se reia, într-un timp relativ scurt, în condiții normale de trafic și în siguranță.
CFR SA menționează că Agenţia de Investigare Feroviară Română (AGIFER), prin comisia de specialitate formată pentru cercetare, va stabili cauzele care au condus la producerea acestei deraieri.”, au precizat reprezentanții CFR Marfă.