Connect with us

Actual

17 martie ora 00:00, intră în vigoare legea antifumat!

Avatar

Publicat

la

Guvernul a publicat pe site-ul oficial ghidul privind implementarea Legii nr. 15/2016 pentru prevenirea şi combaterea consumului produselor din tutun. Iată câteva lucruri demne de reţinut:

Locuri unde este interzis fumatul:
• spaţiile publice închise (orice spaţiu accesibil publicului sau destinat utilizării colective, indiferent de forma de proprietate ori de dreptul de acces);
• spaţiile închise din toate locurile de muncă;
• toate mijloacele de transport în comun (unde nu se va mai putea folosi nici ţigareta electronică), autogări, gări, aeroporturi, peroane şi refugii închise, taxiuri, maşina de serviciu, ambulanţă, inclusiv în cabina şoferului, vatmanului, mecanicului de tren etc;
• toate spaţiile din unităţile de învăţământ, medico-sanitare şi de protecţie a copilului, inclusiv în curtea unităţilor;
• locurile de joacă pentru copii, indiferent dacă sunt amplasate în interior sau exterior;
• spaţiile comune din clădirile de locuinţe: holuri, lift etc.
În cazul în care într-o zonă a unui spaţiu pentru locuit se desfăşoară activitate economică, atunci respectiva zonă devine loc de muncă iar fumatul este interzis.

Locuri unde se mai poate fuma:
• spaţiile publice în aer liber sau spaţiile deschise de la locul de muncă (curte, balcoane deschise, terase deschise, chioşcuri deschise etc.);
• peroane, refugii, staţii ale mijloacelor de transport în comun dacă sunt deschise sau au acoperiş şi doar un perete;
• parcuri, în afara locurilor de joacă pentru copii;
• locuinţă, inclusiv orice spaţiu închis în care nu se desfăşoară activitate economică (nu este loc de muncă);
• alte spaţii unde se desfăşoară evenimente personale precum corturile, terasele, pavilioanele, dar care nu sunt loc de muncă (nu se desfășoară activitate economică).

Un angajat poate fi sancţionat pentru că fumează într-un spaţiu închis de la locul de muncă de către:
• angajator
• reprezentant al Poliţiei Locale sau MAI atunci când acesta constată, în cadrul unei acţiuni de control, că angajatul fumează într-o zonă în care fumatul este interzis.

O persoană juridică poate fi sancţionată:
• de către un reprezentant al Poliţiei Locale sau MAI atunci când acesta constată, în cadrul unei acţiuni de control, că angajaţii sau/ şi cetăţenii fumează într-un spaţiu în care fumatul este interzis;
• de către inspectorii de muncă din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă.

Legea prevede sancţiuni pentru::
• persoanele fizice care fumează în spaţiile în care fumatul este interzis: amendă contravenţională de la 100 la 500 de lei;
• persoanele juridice care administrează spaţiile în care fumatul este interzis: amendă contravenţională de 5000 lei (prima abatere), amendă contravenţională de 10.000 lei şi suspendarea activităţii până la remedierea situaţiei (a doua abatere), amendă contravenţională de 15.000 şi închiderea unităţii la următoarea abatere.

Sancţiunile vor fi aplicate:
• de către reprezentanţii Poliţiei Locale sau ai Ministerului Afacerilor Interne (Poliţia Română, Jandarmeria, IGSU, Poliţia de Frontieră), atunci când angajaţii sau/şi cetăţenii fumează într-un spaţiu în care fumatul este interzis;
• de către inspectorii de muncă din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă în cazul în care aceştia constată că sunt încălcate prevederile art. 39 alin. (9) lit. e) din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi/sau dacă în regulamentul intern nu sunt cuprinse prevederi referitoare la răspunderea disciplinară a salariaţilor pentru nerespectarea prevederilor Legii nr. 15/2016.

Comments

comments

Actual

Casieriile RAEDPP, închise de Rusalii

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Regia Autonomă „Exploatarea Domeniului Public și Privat” Constanța aduce la cunoștința publicului faptul că luni, 08.06.2020, casieriile vor fi închise.

„În această perioadă, plățile către RAEDPP vor fi efectuate prin metoda de virament bancar. În acest sens, vă rugăm să specificați detaliile plății (motivul transferului: ex: plata chirie luna 04). Sumele vor fi virate în următorul cont: IBAN: RO04BTRL01401202696755XX; Beneficiar: Exploatarea Domeniului Public și Privat RA; CUI: RO 2746784; BANCA TRANSILVANIA CONSTANTA. Casieriile își vor relua programul normal de lucru începând de marți, 09.06.2020. În relația cu publicul, RAEDPP Constanța pune la dispoziție adresa de email – public@raedpp-constanta.ro.“, notează RAEDPP într-un comunicat.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Mii de maşini Logan şi Duster intră în dotarea Poliţiei Române

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, a avut loc ceremonia de semnare a contractului de achiziționare de autospeciale pentru Poliția Română, în prezența ministrului afacerilor interne, Marcel Vela și a reprezentanților Group Renault România.

Marcel Vela a precizat că “este foarte important să ştim că în orice misiune poliţiştii sunt protejaţi.  (…) Totodată, ne-am dorit să încurajăm producţia românească de autovehicule. Aşa cum ştiţi, Dacia Renault are 18.000 de salaraţi dar pe orizontală mai sunt implicaţi în această industrie aferentă partenerului nostru încă 150.000 de salariaţi.” a spus ministrul afacerilor interne.

6.744 de autovehicule vor fi furnizate până la sfârşitul lunii septembrie. Este vorba despre 3.360 autoturisme Logan, 3.382 Duster şi 2 Dokker, în valoare totală de peste 483 de milioane de lei.

Potrivit ministrului Marcel Vela, 139 de milioane de lei sunt din rezerva ministerului afacerilor interne, iar diferenţa provine din rezerva bugetară.

“Aş dori să mulţumesc partenerului nostru pentru operativitatea şi deschiderea de a le furniza într-un timp atât de scurt.”, a precizat Marcel Vela.

La rândul său, Christophe Dridi, director general Automobile Dacia și Groupe Renault România s-a arătat foarte mulţumit că a fost semnat acest acord. El a spus că industria automobilelor este una foarte importantă în România, reprezintă 14% din PIB şi 26% din exporturi.

Pentru  o singură funcţie la Dacia corespund pe orizontală aproximativ 10 posturi la nivelul furnizorilor.

“Domnule ministru al Afacerilor Interne, încă o dată, mulţumirile mele cele mai sincere. Voi folosi acest prilej pentru a transmite un mesaj: În această perioadă, trebuie să cumpărăm produse fabricate în România!”

 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

O firmă din Galați va asigura servicii de pază la sediile CERONAV. Gălățenii au intrat tare pe piața din Constanța

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale (CERONAV), condus de Ovidiu Cupșa, va da un munte de bani pentru “Servicii de pază, protecție, supraveghere permanentă și transport valori” pentru cele trei sedii CERONAV Constanța și pentru subunitatea CERONAV din Galați. Concret, CERONAV va cheltui peste 1,5 milioane de lei în următorii doi ani pentru servicii de pază și transport valori. Firma care a câștigat licitația este SC ALFARO SECURITY SRL cu sediul în Galați. Este exact aceeași firmă care a primit contractul de la CERONAV și în urmă cu doi ani.

În total, valoarea contractului se ridică la 1.515.663,84 de lei. Pentru servicii pază, protecție, supraveghere permanentă și transport valori pentru cele trei sedii CERONAV Constanța, societatea din Galați va primi 1.218.134,88 de lei, iar pentru aceleași servicii la subunitatea CERONAV din Galați, Alfaro Security SRL va primi în următorii doi ani 297.528,96 de lei.

Interesant este că deși pentru serviciile de pază și transport valori s-au depus mai multe oferte, trei la Constanța și două la Galați, a fost desemnată câștigătoare tot firma Alfaro Security SRL, cea care a avut contractul de paza la CERONAV și acum doi ani.

Licitația actuală a fost contestată de firma concurentă, Transguard, a cărei contestație a fost respinsă, ca nefondată, de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.

Cui aparține Alfaro Security SRL

Potrivit datelor publice, firma a fost înmatriculată în 2005 şi are sediul în municipiul Galaţi. În anul fiscal 2018, firma a declarat o cifră de afaceri de 6.693.358 de lei şi un profit 1.015.779 de lei. Aceeași firmă apare în date cu 29 de contracte publice. Alfaro Security SRL îl are ca asociat unic și administrator pe Liviu-Alexandru Mănăilă, cel care mai este administrator și la DIALFA SECURITY SRL. Tot Liviu-Alexandru Mănăilă mai este administrator, dar și asociat cu 47% la ADCOROM SRL, și asociat cu 5% la HANA TEAM SRL.

Patronul Alfaro Security, abonat la bani publici în Constanța

Interesant este Liviu-Alexandru Mănăilă a reușit să intre cu firmele Alfaro Security și Dialfa Security în contracte de pază cu instituții importante din Constanța, precum Universitatea Ovidius, DGASPC, RAEDPP. În acest an, Direcția Generală Asistență Socială Constanța a atribuit contractul privind serviciile de pază umană, transport valori, monitorizare și intervenție rapidă societății Dialfa Security SRL, iar valoarea contractului este de aproape 1,3 milioane de lei. Aceeași firmă, Dialfa Security SRL din Galați, a câștigat, anul trecut, și un contract cu Regia Autonomă Exploatarea Domeniului Public și Privat Constanța, pentru servicii de pază a sediilor RAEDPP Constanța și a obiectivelor de interes local aflate în administrarea sa, în valoare de aproape 300.000 de lei. Alfaro Security a obținut, în ultimii trei ani, contracte cu Biblioteca Județeană „I.N. Roman“ Constanța, în valoare de aproape 400.000 de lei.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: