Connect with us

Societate

25 iunie, Ziua Internațională a Navigatorului

Publicat

la

Anual, la 25 iunie se sărbătorește Ziua Internațională a Navigatorului. În 2021 se împlinesc 11 ani de la instituirea acesteia și are deviza #FairFuture4Seafarers –  Viitor echitabil pentru navigatori.

În urma pandemiei COVID-19, navigatorii au fost supuși unor condiții de muncă dificile, înconjurați de incertitudini și dificultăți în ceea ce privește debarcarea, accesul la facilitățile medicale de pe țărm, re-aprovizionarea, schimbarea echipajului și repatrierea.

Cu această ocazie, în anul 2021, se vor continua demersurile pentru un sprijin guvernamental mai mare pentru navigatorii din spatele pandemiei COVID-19, subliniind totodată necesitatea ca toți navigatorii să primească aceleași standarde de îngrijire, standarde de siguranță și bunăstare la locul de muncă atât acum, cât și în viitor.

Organizația Maritimă Internațională – IMO încurajează guvernele din întreaga lume să fie alături de personalul navigant în contextul crizei pandemice și să se asigure că sunt puse în aplicare programe de vaccinare pentru a sprijini navigatorii.

”CERONAV dorește să mulțumească întregului personal navigant pentru sacrificiul și dăruirea cu care își desfășoară activitatea!

La mulți ani navigatori români, oriunde v-ați afla și multă sănătate!”, transmite dr. ing. Ovidiu Cupșa, Director General CERONAV, Ambasador Maritim IMO.

Și liderii Sindicatului Liber al Navigatorilor au precizat că IMO a desemnat anul 2021 ca şi un an de acțiune pentru navigatorii care se confruntă cu dificultăți fără precedent din cauza pandemiei COVID-19 în ciuda faptului că au un rol vital ca lucrători cheie pentru lanțurile de aprovizionare globale.

Tema maritimă mondială pentru 2021, „navigatorii la baza viitorului transportului maritim” urmărește să crească vizibilitatea navigatorilor atrăgând atenția asupra rolului neprețuit pe care îl joacă acum și pe care îl vor juca în continuare în viitor.

Navigatorii au ieşit în evidență pe tot parcursul anului 2020 şi 2021 ca fiind lucrătorii esențiali care au ținut vitalitatea economiei mondiale în condițiile de blocaj pe navele lor datorită imposibilității efectuării schimburilor de echipaje. Alți navigatori au avut de suferit din punct de vedere material pentru că nu şi-au putut relua angajarea, fiind practic ostatici în casele lor datorită restricțiilor impuse de țările lumii.

Criza schimburilor de echipaje începută de anul trecut încă nu s-a terminat dar s-a transformat într-una umanitară iar guvernele lumii trebuie să intervină negreşit pentru că se amenință siguranța transportului maritim şi economia mondială.

Lumea trebuie să conştientizeze că navigatorii au nevoie de nave sigure, condiții de muncă şi viață, bunăstare şi pregătire profesională conforme cu standardele şi reglementările internaționale pentru a putea face față provocărilor tehnologice, pentru o mai sigură şi sustenabilă activitate a transportului maritim.

”Acum, când scriem aceste rânduri, sute de mii de navigatori sunt blocați la bordul navelor, deşi situația este puțin îmbunătățită față de anul trecut când peste jumătate de milion de navigatori erau în situația depăşirii cu mai mult decât dublu perioada de angajare. Amintim şi de condițiile foarte dure de a nu putea părăsi nava pe tot timpul angajării din cauza restricțiilor impuse de Guvernele lumii pe întreg mapamondul. ”, precizează Adrian Mihălcioiu, lider SLN.

Noi toți trebuie să facem tot posibilul să sprijinim navigatorii în problemele lor cu acțiune imediată.

România s-a situat în trendul statelor europene dinte cele mai deschise privind circulația navigatorilor, desemnarea ca lucrători esențiali şi asigurarea vaccinării în etapa a doua de vaccinare. Acum țara noastră s-a aliniat puținelor țări care vaccinează orice navigator indiferent de naționalitate, aşa cum s-a şi recomandat de forurile internaționale ONU, IMO, ILO, ICS, ISF şi ITF. România mai are însă şi lucruri de făcut în sprijinul navigatorilor; prelungirea valabilității Carnetelor de Marinar, poate şi o mai mare flexibilizare a lucrului cu navigatorii, a perfecționării şi pregătirii profesionale, a implementării normelor MLC 2006 în legislația națională, sau aplicarea mai flexibilă a standardelor STCW. Ȋn plus o mai bună cunoaştere a problemelor şi nevoilor  mediului maritim internațional ar duce cu siguranță la un climat mai favorabil navigatorilor români, climat cerut de instituțiile internaționale.

”Astăzi, organizațiile navigatorilor din România, Sindicatul Liber al NAvigatorilor, ITF Romania, Serviciile pentru Bunastarea Navigatorilor  spun cu glas tare:

Navigatorii în primul rând.„Navigatorii sunt baza viitorului transportului maritim”. La mulți ani navigatori!”, au transmis liderii SLN.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Zeci de posturi vacante, scoase la concurs de Garda de Coastă

Publicat

la data de

Scris de

Poliția de Frontieră Română a inițiat procedura de ocupare prin concurs, prin încadrare directă, a 420 de  posturi vacante de ofiţeri, agenţi de poliţie de frontieră şi personal contractual, în vederea reducerii deficitului de personal existent la nivelul instituției.

Într-o prima etapă, vor fi organizate concursurile pentru ocuparea a 192 de posturi vacante de agenți de poliție, din structurile operative, în specialitatea supravegherea și controlul trecerii frontierei, ture serviciu repartizate Centrului de Supraveghere și Controlul Trecerii  Frontierei Aeroporturi București-Otopeni din cadrul Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și la nivelul inspectoratelor teritoriale ale Poliției de Frontieră Române.

Cele 192 de posturi de agenți de poliție scoase la concurs prin încadrare directă (structuri operative) sunt repartizate astfel:

  • 30 posturi vacante în cadrul Centrului de Supraveghere și Controlul Trecerii Frontierei București-Otopeni
  • 20 posturi vacante în cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Iași
  • 15 posturi vacante în cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu,
  • 15 posturi vacante în cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Oradea
  • 34 posturi vacante în cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Sighetu Marmației, detalii la:
  • 48 posturi vacante în cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara
  • 30 posturi vacante în cadrul Gărzii de Coastă, respectiv: 10 posturi la Negru Vodă, 5 la Băneasa și 15 la Ostrov. Detalii la:

https://www.politiadefrontiera.ro/ro/garda-de-coasta/i-anunt-in-vederea-ocuparii-a-30-de-posturi-vacante-de-agent-de-politie-prevazute-la-structurile-operative-ale-garzii-de-coasta-prin-incadrare-directa-25169.html

Inspectoratul General al Poliției de Frontieră și structurile teritoriale organizatoare  au publicat anunțurile de concurs, conform prevederilor legale în vigoare, pe paginile oficiale ale instituţiei.

Înscrierea la concurs se realizează prin trimiterea dosarului de concurs exclusiv în format electronic la adresele de e-mail menționate în anunțurile concurs postate pe site-ul Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și cele ale structurilor subordonate  (dosarul poate fi trimis inclusiv în zilele nelucrătoare) .

Data limită de depunere a dosarelor de concurs este 30.09.2021, ora 14.00!

 Informații complete privind modalitățile de înscriere și participare la concurs, condițile de recrutare, probele de selecție și criteriile de departajare, precum și tematica și bibliografia necesare concursului pentru posturile scoase la concurs se regăsesc pe site-urile instituţionale şi pot fi obținute şi de la structurile de resurse umane ale Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, inspectoratelor teritoriale ale Poliției de Frontieră, Gărzii de Coastă, precum şi avizierele de la sediile instituțiilor.

Această activitate, care presupune reducerea deficitului de personal existent în acest moment în cadrul structurilor operative, la nivelul Poliției de Frontieră Române, se înscrie între obiectivele instituționale de creștere și consolidare a capacității de acțiune la nivelul structurilor teritoriale și, implicit, întărirea componentei operative a Poliției de Frontieră Române.

Foto: Ilustrativ

163180036176 Anuntoperativ

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Pe 20 septembrie începe revizia anuală a instalațiilor Electrocentrale Constanța

Publicat

la data de

Scris de

Electrocentrale Constanța SA reamintește că va efectua revizia anuală a instalației de producere a energiei termice, în vederea executării lucrărilor necesare de pregătire a sezonului rece, sens în care se va sista furnizarea agentului termic sub formă de apă caldă către toți consumatorii racordați la sistemul de termoficare al municipiului Constanța.

Oprirea furnizării apei calde va începe pe 20 septembrie 2021, de la ora 00.00.

”Estimăm că lucrările planificate vor fi finalizate în după amiaza zilei de 22 septembrie, urmând a se proceda ulterior la încărcarea instalațiilor din centrală.”, au precizat reprezentanții companiei Electrocentrale.

Repornirea instalațiilor de ardere se va face după asigurarea parametrilor pe rețeaua de transport agent termic primar.

Important de precizat este faptul că lucrările de mentenanță prevăzute pentru această perioadă pot fi efectuate numai cu oprirea totală a instalațiilor de producere.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Mâine, la Năvodari se deschide Târgul de toamnă al producătorilor dobrogeni

Publicat

la data de

Scris de

În intervalul 17 – 19 septembrie, între orele 8.00 și 23.00, pe platoul de lângă stadionul Flacăra din Năvodari se va desfășura prima ediție a Târgului de toamnă al producătorilor dobrogeni. Acțiunea este organizată de către Asociația Oamenilor de Afaceri Constănțeni, în parteneriat cu Primăria orașului Năvodari.

Târgul va avea deschiderea oficială vineri, 17 septembrie, la ora 10.00. Pe parcursul desfășurării acestuia producătorii dobrogeni vor comercializa produse autohtone și vor fi desfășurate programe folclorice de către ansambluri artistice locale.

Organizatorii și-au propus să faciliteze cumpărarea de legume, fructe și alte produse alimentare proaspete și naturale precum si produse anexe, pentru cetățenii municipiului Navodari, direct de la producători, fără intermediari. Îi facem cunoscuți pe acești producători, care de cele mai multe ori ajung să-și dea produsele către intermediari la prețuri subevaluate.

Asociația Oamenilor de Afaceri Constănțeni este constituită ca persoană juridică română de drept privat, nonguvernamentală, apolitică, fără scop patrimonial și independentă, în temeiul Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu modificările și completările ulterioare, având ca scop sprijinirea și dezvoltarea mediului de afaceri din județul Constanța.

”Misiunea noastră este sa  ridicăm standardele și calitatea activității antreprenorilor în cadrul mediului de afaceri constănțean și de asemenea să ne asigurarăm că aceste standarde sunt în concordanță cu cele ale statelor membre ale Uniunii Europene. De asemenea, vrem sa ne implicăm in viața comunității spre binele general. Mâncați mai sănătos, susțineți producătorii români, ÎMPREUNĂ SUNTEM MAI PUTERNICI.”, a precizat președintele Consiliului Director, Marius Bordeianu.

Mai multe detalii aflați pe site-ul www.gusturi-dobrogene.ro sau la telefon 0744/336083.

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: