Societate
A crescut numărul constănțenilor care fac plăți online către SPIT Constanța

Societate
Nu ezitați să vizitați cele trei secții ale Acvariului din Constanța

Zi de zi, indiferent de anotimp, puteți vizita Acvariul din Constanța, situat pe b-dul Elisabeta, nr. 1, în imediata vecinătate a Cazinoului. Este foarte interesant, în special pentru cei mici. În această perioadă este deschis zilnic, între orele 9.30 – 17.00. Bilete puteți achziționa până la ora 16.30.
Precizăm că este primul acvariu public din țara noastră și a fost inaugurat în data de 1 mai 1958. Inaugurarea a fost făcută cu mare fast, iar pentru o lungă perioadă de timp a fost singura instituție publică de acest gen din țara noastră.
Clădirea care găzduiește Acvariul a fost construita la începutul secolului XX ca anexă a Cazinoului și a funcționat ca restaurant până la reamenajarea ei pentru destinația actuală. Spațiul expozițional al Acvariului este destinat prezentării expoziției permanente de faună și floră acvatică, dar și unor expoziții temporare cu diverse tematici legate de biologie, ecologie acvatica și pescuit marin.
De-a lungul timpului, Acvariul din Constanța a adunat peste 100 de specii de pești și viețuitoare marine care aparțin unor zone geografice diverse. Ținând cont de criterii ecologice, biogeografice și taxonomice, Acvariul, este structurat în trei secții: Marină, Dulcicolă și Pești Exotici.
Comments
Societate
Zi de zi puteți vizita Microrezervația Constanța

Zi de zi puteți vizita Microrezervația Constanța, secție a Complexului Muzeal de Științe ale Naturii Constanța.
Programul de vizitare este cuprins între orele 9.30 – 17.00, iar bilete puteți achiziționa până la ora 16.30.
Ce puteți vizita?

Comments
Societate
”Navigatorii români sunt obstrucționați chiar de țara lor”, consideră liderii SLN

Navigatorii trebuie să fie tratați ca o categorie esențială în transportul internațional și nu numai declarativ.
Sindicatul Liber al Navigatorilor a înțeles gravitatea pandemiei și a fost alături de toți navigatorii pe tot parcursul anului 2020 și până în prezent, știindu-se implicarea noastră zi de zi si oră de oră.
Înca de la începutul pandemiei, Sindicatul Liber al Navigatorilor a cerut guvernanților ca navigatorii români să poată dispune în România de un centru de testare RT-PCR înaintea plecării în voiaj și asta susținem în continuare. SLN a cerut ca navigatorii să nu fie restricționați în drumul lor către nave și nici atunci când trebuie să fie repatriați. Mai mult, aceștia aveau nevoie să poată pleca la lucru către nave și de aceea trebuiau aprobate zboruri Charter special pentru navigatori și chiar utilizarea zborurilor umanitare făcute de operatorul aerian național la inițiativa MAE.
Cu oarecare întârziere, autoritățile din România au înțeles fenomenul și au reacționat, fiind o perioadă bună de timp în fruntea țărilor care respectau rezoluțiile internaționale ale IMO, ILO, UE, Camera Internațională de Comerț, ITF și ISF cu privire la desemnarea navigatorilor ca personal cheie în transportul internațional. S-a înteles că navigatorii nu reprezintă o sursă de infectare, cazurile de infecție de la nave au fost extrem de puține și toate din cauza contactului cu Autoritățile din porturile respective iar navele de croazieră și-au încetat activitatea de transport al turiștilor.
Odată cu apariția vaccinului împotriva Sars-CoV-2, Sindicatul Liber al Navigatorilor a cerut introducerea navigatorilor români în etapa lucrătorilor esențiali pentru vaccinare, cerând un centru special pentru vaccinarea navigatorilor, în urma discuțiilor purtate cu INSP și alte autorități din domeniu.
Zilele acestea, Autoritatea Maritimă din Cipru a propus demararea la scară mondială a vaccinării cu prioritate a navigatorilor, a celor 1.700.000 de oameni, și astfel, țările lumii să ridice orice obstacol sau restricție de liberă circulație, navigatorii să poată să facă schimbul de echipaj la timp, să poata coborî la uscat și activitatea de transport maritim a bunurilor să se poată face în siguranță.
Navigatorii sunt obosiți mental și fizic după un an de pandemie și de restricții în condițiile unei munci deosebit de periculoase care a ținut și ține economia mondială la suprafață. Susținem această initiativă și vom fi aproape pentru ca acest lucru să se întample și în România.
Tot zilele acestea, guvernul roman prin Departamentul pentru Situații de Urgență a dispus ca navigatorii sa fie testați RT-PCR înainte de a urca în avion la drumul de întoarcere către casă la fel ca orice alt cetațean, lucru care a avut repercusiuni imediate. Schimburile de echipaje la unele societăți au fost sistate, iar altele au fost foarte îngreunate.
”Insistențele și explicațiile noastre nu au putut convinge Guvernul Român că navigatorii nu sunt o sursă de infecție, că ei sunt izolați pe nava lor timp de luni bune și întreg procesul de îngreunare a schimburilor de echipaj va atârna greu în menținerea locurilor de muncă și așa greu de obținut pentru ei.”, precizează liderii Sindicatului Liber al Navigatorilor.
În opinia lor, ”navigatorii români sunt obstrucționați chiar de țara lor, cum nici o altă țară nu a mai făcut-o”. În Italia, Franța, Olanda, Marea Britanie, Germania, Spania etc., navigatorii sunt exceptați de la orice restricție atunci când călătoresc în interes de serviciu. Cum România poate face o asemenea gafă?
”Am crezut că nu s-a înțeles la început, apoi am explicat în detaliu dar acum vedem că lucrurile dăunează grav menținerii locurilor de muncă ale navigatorilor români aflați într-o competiție acerbă care abia așteaptă cea mai mică greșeală.”, au afirmat reprezentanții SLN.
De ce nu se înteleg lucruri care nu costă, nu sunt periculoase, sunt sigure și au rezulate benefice pentru toți? Pentru că navigatorii nu au o autoritate guvernamentală care să le reprezinte cauza.
SLN a susținut mereu că în Ministerul Transporturilor ar fi trebuit să existe un Departament Special pentru Navigatori (DSN) care să fie foarte aplecat pe problemele de educație, de muncă, de angajare, de certificare, de formare și apoi de promovare a unui produs care este cerut pe piața internaționala și care are beneficii incomensurabile.
Ca o comparație, Canalul Suez aduce anual peste 4 miliarde de dolari guvernului Egiptean, PIB-ul din Filipine este bazat 40% pe veniturile navigatorilor etc. România, cu această forță de muncă calificată și extrem de bine cotată în piața internațională, cu școli de renume internațional, cu un sprijin si lobby guvernamental ar putea exploata această nișă internațională cu beneficii pentru milioane de cetățeni româani.
SLN va iniția în continuare demersuri pentru exceptarea navigatorilor de la orice restricții și pentru crearea unui program de vaccinare special pentru navigatori, la fel ca în cazul personalului medical sau profesori.
România are și România poate pentru o Românie mai bună !
Comments
-
Politica4 zile ago
Ministrul Educației dă LIBER la oferit mărțișoare și flori de 1 și 8 martie
-
Exclusiv3 săptămâni ago
EXCLUSIV. Hectare întregi din lacul Siutghiol, transformate din pix în terenuri agricole
-
Actual3 săptămâni ago
Polițiștii Gărzii de Coastă au descoperit icre, motorină și un borcan cu bani, îngropat în pământ
-
Administratie3 săptămâni ago
Consilierul local Adriana Câmpeanu, noul președinte al Consiliului de Administrație al Spitalului de Boli Infecțioase Constanța
-
Administratie3 săptămâni ago
Directorul RAEDPP, Stere Hira: „Vreau să transform cartierul Henri Coandă dintr-un „leagăn al infracționalității“ într-unul cu adevărat social“
-
Politica4 săptămâni ago
Proiect MApN: Poliția Militară va avea drepturi asupra populației civile
-
Actual4 săptămâni ago
Peste 2.400 de locuri, scoase la concurs pentru admiterea în școlile postliceale din MAI
-
Exclusiv4 săptămâni ago
Primăria Constanța plătește 25.000 de euro pentru un studiu care deja există