Connect with us

Actual

A început un nou an școlar. Ce reguli trebuie să respecte elevii

Publicat

la

Astăzi, 13 septembrie 2021, a început un nou an școlar. Mii de elevi și părinți din județul Constanța s-au îndreptat spre unitățile de învățământ, cei mai mulți cu buchete de flori în mână. Și cu emoții foarte mari, firește.

Prefectul județului Constanța, Silviu-Iulian Coșa, alături de inspectorul școlar general Sorin Mihai, de directorul DSP, Cristina Mihaela Schipor s-au aflat la Școala gimnazială ”George Coșbuc” din localitatea 23 August.

Aici au fost întâmpinați de către elevi, părinți, directorul unității de învățământ, prof. Valentina David, precum și de primarul comunei, Mugur Mitrana.

Inspectorul școlar Sorin Mihai a precizat faptul că în comună s-au făcut foarte multe lucruri bune. El a spus că toate cele 6 clădiri în care își desfășoară activitatea elevii din 23 August, Moșneni și Dulcești au fost reabilitate.

”Este o școală din mediul rural cu un procent ridicat de promovabilitate.”, a spus Sorin Mihai.

Și directorul DSP s-a arătat mulțumită de școală. ”Am văzut o școală bine organizată, care corespunde tuturor normelor.”

La rândul său, directorul unității de învățământ, Valentina David, a declarat că încearcă să respecte toate măsurile și să le explice elevilor că este un nou început normal.

”În pandemie totul este greu de organizat într-o școală, începând de la trasee, accesul în unitate, achiziționarea de măști, de igienizanți, grijă permanentă să nu se transmită boli.”

Întrebată de jurnaliști care este diferența între anii în care era elevă și cei de acum, când este director, Valentina David a spus:

”Când eram eu elevă, simțeam o bucurie enormă să mă întâlnesc cu colegii, știam exact că mă întâlnesc cu ei, că dau mâna, că mă îmbrățișez, că îi strâng în brațe… Acum nu mai avem acest obicei. Cuvântul de ordine este: păstrați distanța, puneți masca, păstrați căile de acces, aveți grijă pe unde intrați… Sunt într-adevăr diferențe mari!”, a declarat Valentina David.

Primarul comunei 23 August a menționat că niciodată nu au avut probleme financiare pentru a asigura confort în școli. Mugur Mitrana a spus că s-a ajuns și la un procent de 60% din bugetul local care a fost alocat școlilor.

”Toți copiii au tablete. Am fost printre primele școli din România cu tablete.”

Reamintim că aceste este cel de-al doilea an şcolar care începe sub semnul pandemiei de coronavirus.

În acest context, a fost emis un ordin comun al miniştrilor Educaţiei şi Sănătăţii care prevede în continuare asigurarea distanţării fizice, purtarea măştii de protecţie, dezinfectarea mâinilor şi circuite clare de acces în sălile de clasă.

Potrivit documentului, la intrarea în şcoală şi pe coridoare, precum şi la intrarea în fiecare clasă vor fi aşezate dispensere/ flacoane cu soluţie dezinfectantă pentru mâini, iar uşile vor fi menţinute deschise, dacă este posibil, pentru a evita punctele de contact.

Sala de clasă va fi amenajată astfel încât să fie asigurată distanţarea fizică de minimum un metru între elevi, iar dacă acest lucru nu se poate realiza, atunci spaţiul va fi organizat astfel încât să se asigure distanţa maxim posibilă între elevi.

Este interzis în continuare schimbul de obiecte personale.

Elevii şi personalul didactic/ didactic auxiliar/ nedidactic vor purta mască în permanenţă în interior. Se recomandă ferm purtarea măştii de uz medical, însă se admit măşti de tip textil care să asigure acoperirea orificiilor nazale şi a gurii. Sunt interzise orice alte dispozitive care înlocuiesc măştile, cu excepţia vizierelor, care sunt permise doar pentru cadrele didactice din învăţământul special.

De asemenea, este recomandată intrarea prin mai multe căi de acces pentru a reduce fluxul de elevi.

Accesul persoanelor care nu au calitatea de elev sau angajat al unităţii de învăţământ (părinţi, alţi însoţitori etc.) va fi interzis, în afara cazurilor excepţionale, pentru care este necesară aprobarea conducerii unităţii de învăţământ. Părinţii/ însoţitorii copiilor cu cerinţe educaţionale speciale şi dizabilităţi au acces în unitatea de învăţământ cu respectarea normelor de protecţie sanitară necesare.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă
Apasă pentru a comenta

Trebuie să te autentifici pentru a scrie un comentariu Login

Lasă un răspuns

Actual

La Mangalia a fost efectuată prima livrare de gaz natural lichefiat din țara noastră

Publicat

la data de

Scris de

OMV Petrom, cea mai mare companie de energie din Europa de Sud-Est, a efectuat prima livrare de gaz natural lichefiat (GNL) către Damen Shipyards Mangalia, cel mai mare șantier maritim din sud-estul Europei. Produsul a fost utilizat pentru alimentarea unei nave cu motoare care utilizează GNL. Este prima navă de acest tip construită în România, la Șantierul Naval Damen, din Mangalia.

Radu Căprău, membru al directoratului OMV Petrom, responsabil pentru activitatea Downstream Oil: „Sectorul transporturilor, care are un rol esențial pentru mobilitatea bunurilor și a oamenilor, este și unul dintre sectoarele în care sunt necesare măsuri eficiente și cuprinzătoare de reducere a emisiilor. OMV Petrom este și va continua să fie parte din soluție, cu un portofoliu mixt de produse care să răspundă nevoilor de mobilitate din țara noastră. Prima livrare de GNL din România este încă un pas pe care îl facem in extinderea ofertei de produse pentru transport cu emisii scăzute.”

Franck Neel, membru al directoratului OMV Petrom responsabil pentru activitatea Downstream Gas: „În contextul tranziției energetice, utilizarea GNL-ului în transport și industrie poate duce la o reducere semnificativă a emisiilor de carbon și a celor poluante. România are un potențial semnificativ de gaze naturale, iar valorificarea acestuia, inclusiv prin lichefiere, deschide noi orizonturi pentru economia românească și contribuie la obiectivele agendei climatice.”

Florin Spătaru, membru al Directoratului Damen Shipyards Mangalia: „Ne bucură colaborarea dintre doi lideri ai industriei din România și nu numai, care au făcut posibilă o premieră: este pentru prima dată când o astfel de navă este construită în România, iar acest lucru demonstrează că industria navală românească este capabilă să implementeze proiecte foarte complexe și inovatoare cu un înalt nivel tehnologic”.

Prima livrare de GNL din România, efectuată de OMV Petrom, a presupus coordonarea și gestionarea în premieră a unui proces complex în care au fost implicate mai multe companii partenere, în condițiile respectării tuturor măsurilor de siguranță. Acesta s-a concretizat în două transporturi separate a câte două autocisterne, care au alimentat rezervorul primei nave din România care funcționează pe bază de GNL.

Prin răcirea gazelor naturale la o temperatură de -160°C și prin lichefiere, acestea își reduc volumul de aproximativ 600 de ori comparativ cu volumul în stare gazoasă. Astfel, pot fi stocate și transportate în siguranță pe distanțe foarte lungi, cu un grad crescut de eficiență economică și energetică. Gazele naturale lichefiate reprezintă o alternativă de tranziție pentru un transport mai curat, în special pentru segmentele de transport ce pot fi mai greu decarbonate, precum transportul rutier greu de marfă și transportul naval. Prin utilizarea de GNL în transporturi, emisiile de CO2 scad cu 15%, cele de oxid de azot scad cu 50%, iar emisiile de particule grele scad cu 99%.

De asemenea, GNL nu generează emisii de sulf, respectând astfel cerințele stricte privind emisiile de sulf ale Organizației Maritime Internaționale.

***

Precizăm că în anul 2019, Damen anunța că va construi două feriboturi RoRo hibride GNL pentru Seaspan la Șantierul Naval Damen  Mangalia. Fiecare dintre cele două nave inovatoare are o lungime de 149 de metri lungime, dar au fost proiectate de așa natură încât să permită încărcarea și transportul – pe culoare – cu o lungime totală de 1034 metri.

Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawați, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de GPL. Cele două nave vor intra în serviciul Seaspan Ferries ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas și vor intra în exploatare în 2021, construcția acestora începând la Santierul Naval Damen Mangalia încă de anul acesta.

Cele două feriboturi, se vor alătura Seaspan Swift și Seaspan Reliant, primele feriboturi hibride ale companiei, comandate acum mai bine de doi ani. De la momentul în care a început exploatarea noilor nave, Seaspan Ferries a reușit să reducă în mod semnificativ emisiile de gaze cu efect de seră, menținând în același timp un nivel ridicat de performanță și fiabilitate pentru serviciul său de tractare între terminalele sale continentale și insula Vancouver.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Intervenție a Gărzii de Coastă pe Marea Neagră pentru salvarea a șapte turiști aflați în pericol

Publicat

la data de

Scris de

Polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au intervenit pe Marea Neagră cu două nave proprii pentru salvarea a șapte persoane care practicau sporturi nautice și se aflau în imposibilitatea de a se întoarce la țărm din cauza vântului puternic. Concret, în 18 septembrie, în baza unei informații primite de la C.C.C. SCOMAR, două mijloace de mobilitate navală ale Gărzii de Coastă – Grupul de Nave Mangalia și Grupul de Nave Constanța au acționat în zona Olimp pentru salvarea a șapte persoane a căror viață era pusă în pericol.

Astfel, în urma unui apel telefonic în jurul orei 12.35, prin care s-a semnalat faptul că un grup de șapte persoane care practicau sporturi nautice cu plăci de surf în zona pescăriei Olimp se află în imposibilitatea de a se întoarce la țărm din cauza vântului puternic, a fost inițiată de către Serviciul M.R.C.C. al Autorității Navale Române o acțiune SAR pentru căutarea și salvarea persoanelor.

La operațiune au participat, alături de cele două nave ale Gărzii de Coastă, o navă aparținând A.R.S.V.O.M și o ambarcațiune pescărească.

Ajunși la fata locului, polițiștii de frontieră au salvat și preluat la bordul navei PFR patru persoane, celelalte trei fiind salvate de către ambarcațiunea pescărească.

Toate cele șapte persoane au ajuns la mal in siguranță, nefiind nevoie de îngrijiri medicale.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Accident grav în zona Topraisar. Un bărbat a decedat după ce s-a răsturnat cu mașina într-un canal de irigații

Publicat

la data de

Scris de

Un bărbat a decedat și un altul este grav rănit în urma unui accident rutier petrecut în zona localității Topraisar. Elicopterul sosit la fața locului a preluat victima rănită și a transportat-o la Spitalul Județean. Polițiștii constănțeni spun că accidentul rutier s-a produs pe un drum de exploatare agricolă din comuna Topraisar.

Un bărbat a decedat și un altul este grav rănit în urma unui accident rutier petrecut în zona localității Topraisar. Elicopterul sosit la fața locului a preluat victima rănită și a transportat-o la Spitalul Județean. Polițiștii constănțeni spun că accidentul rutier s-a produs pe un drum de exploatare agricolă din comuna Topraisar. Un tânăr în vârstă de 20 de ani se afla pe scaunul din dreapta într-o maşină condusă de prietenul său, în vârstă de 26 de ani, când, la un moment dat, şoferul a pierdut controlul volanului, iar autoturismul a plonjat într-un canal de irigaţii secat. În urma impactului violent, şoferul a murit, iar pasagerul din dreapta a fost grav rănit. Cei doi au rămas încarceraţi, iar cel care a supravieţuit nu a putut apela serviciul de urgenţă. Astfel, el şi-a petrecut noaptea lângă prietenul său mort şi abia astăzi, în jurul orei 12.00, un localnic care trecea prin zonă a observat maşina căzută în canal şi a sunat la numărul unic de urgenţă 112.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: