În cursul zilei de azi, în municipiul Constanța, pe strada Bucovinei, nr. 13 a avut loc un accident rutier în care au fost implicate două autoturisme. Este vorba despre un Range Rover și o Skoda Octavia, ambele model nou.
Apelul la 112 a venit prin opțiunea “eCall” (emergency call), apel automat transmis din mașină.
La fața locului s-au deplasat de urgență o autospecială cu 4 subofițeri și un echipaj SAJ.
În urma accidentului a rezultat o victimă conștientă, neîncarcerată.
eCall este un sistem instalat în vehicule în toate țările UE care efectuează automat un apel gratuit către numărul de urgență 112, în cazul în care vehiculul este implicat într-un accident rutier grav. Sistemul eCall poate fi accesat și manual, prin apăsarea unui buton.
Cum funcționează sistemul eCall
Sistemul funcționează în toate țările din UE. Oriunde v-ați afla, dacă mașina dumneavoastră este implicată într-un accident grav, va fi pusă în legătură cu cea mai apropiată rețea de intervenție în situații de urgență. Nu contează de unde ați cumpărat mașina sau unde ați înmatriculat-o.
Când este activat, sistemul eCall se conectează la cel mai apropiat centru de intervenție în caz de urgență, cu ajutorul unui telefon și al unei legături de date. Astfel, pasagerii din vehicul pot vorbi cu operatorul centrului de urgență și în același timp se transmite automat un set minim de date (locul exact în care vă aflați, ora accidentului, numărul de identificare al vehiculului și direcția de mers).
Toate modelele noi de autovehicule, aprobate în vederea fabricării după 31 martie 2018, trebuie să includă sistemul eCall bazat pe numărul 112. Această regulă vizează atât autoturismele cu maximum 8 locuri, cât și vehiculele comerciale ușoare. Dacă dețineți o mașină care este deja înmatriculată, nu aveți obligația de a instala un dispozitiv eCall, dar puteți face acest lucru, dacă mașina întrunește cerințele tehnice necesare.