Conecteaza-te cu noi

Societate

Ai aterizat la Kogălniceanu? Cum ajungi de la aeroport? Stai în ploaie și, într-un final, … dai bani taximetriștilor!

Published

on

După cum știți cu toții, la câțiva zeci de km distanță de oraș se află situat aeroportul Mihai Kogălniceanu. Doar pe vremea lui Ceaușescu pe aici era un trafic foarte mare de călători. În special pe perioada verii! Însă, odată cu trecerea timpului și cu apariția bazei militare, care a adus mulți soldați americani în zonă, lucrurile au căpătat o nouă turnură. Zborurile de pe acest aeroport sunt puține și nimeni nu se agită prea tare să ajute la schimbarea în bine a lucrurilor. Dacă stăm să ne gândim bine, sunt luni de zile în care singurele zboruri de pe acest aeroport sunt efectuate de către compania Turkish Airline. În rest, liniște și pace în zonă. Dar de la sfârșitul lunii martie au început și zborurile altor companii, spre destinații europene. Pe lângă Turkish Airline, circulă sau vor circula și avioane ale companiilor low-cost Blue Air și Wizz Air. Unele vor începe însâ din luna iunie și uite așa aeroportul se va mai anima. Se zboară spre Bruxelles, spre Paris, spre Milano și Londra, dar și spre destinații românești. Locuitorii municipiului Constanța care își doresc să ajungă la Kogălniceanu pentru a pleca pe undeva cu avionul sau pentru a aștepta pe cineva la aeroport au un mare hop de trecut. Excepție fac cei care călătoresc cu Turkish Airline. Compania pune la dispoziția turiștilor  microbuze sau autocare speciale. Firește, este necesar să prezinți biletul de călătorie pentru a demonstra că ești clientul lor. Însă acest lucru nu este câtuși de puțin deranjant! Însă restul călătorilor… Unii dintre ei nu au mașini pentru a ajunge până la Kogălniceanu, iar cei care au poate nu consideră oportun să și le lase prin zonă până la întoarcere. Motiv pentru care ar trebui să circule cu autobuzul, cu mașina unei cunoștințe sau cu vreun microbuz. Bun! Le luăm pe rând: poate că nu vrei să deranjezi prietenii pentru a te deplasa la aeroport sau pentru a-i ruga să te aștepte la aterizare. Așa că această opțiune pică din start pentru multă lume. Ar mai fi autobuzele care circulă. Sunt unele dintre ele care fac traseul de Mihail Kogălniceanu și se abat pe la aeroport, însă în acest caz trebuie ținut cont de programul de circulație. După ora 20.00 acestea nu mai circulă iar dacă aveți un avion care aterizează ceva mai târziu s-a terminat distracția.  În condiții normale ar trebui să existe microbuzele Direct Aeroport. Că doar nu cu multă vreme în urmă anunțam că acestea vor circula, după ce conducerea aeroportului a semnat un protocol de colaborare cu firma condusă de Cristian Bărhălescu.  Să vedem însă cum stau la ora actuală lucrurile. Sâmbătă seara, puțin după ora 22.00, a aterizat zborul de la Paris. Lume multă, mulți străini. După buluceala de la ieșire, am căutat cu privirea locul în care știam că ar trebui să fie parcate microbuzele Direct Aeroport. Nici urmă de ele! Afară ploua de rupea. Călătorii s-au urcat în mașinile ce veniseră să-i ia, în vreme ce alții s-au înghesuit spre taxiurile care așteptau nerăbdătoare în parcare. Alte mijloace de transport nu erau. În aceste condiții, nu am avut de ales și am apelat la un  taximetrist care ne-a luat 100 de lei până la Constanța. Nu ni s-a părut o sumă foarte mare, însă ni se părea absolut normal să putem circula cu doar 30 de lei, cât era tariful anunțat de persoană de către firma Direct Aeroport.

”Noi funcționăm doar pe bază de rezervări!”

Astăzi am sunat la firma Direct Aeroport și am stat de vorbă cu Ramona. Ea ne-a spus că transportul spre și dinspre aeroport se face numai pe bază de rezervare. ”Sunt curse ocazionale. Sunt solicitări puține și avem oferte speciale pentru familii și pentru cei care solicită rezervare. Avem un contract de colaborare cu aeroportul dar numai pe bază de rezevare.”, ne-a declarat Ramona. Ulterior, pentru a obține mai multe informații, am stat de vorbă și cu Cristian Bărhălescu. Iată ce ne-a spus: ”După cum știți, m-am dus la aeroportul Kogălniceanu cu brațele deschise. La Otopeni funcționăm deja de mai multă vreme și totul este în regulă. Așa că mi s-a părut normal să vin și la Kogălniceanu. Eu am fost optimist, iar ei au spus: Da, veniți și totul va fi în ordine. S-au școlarizat oamenii noștri și totul părea să decurgă normal. Asta până la sfârșitul lunii trecute, pe 28 aprilie, când mi-au spus că nu am licență. În aceste condiții, eu operez în continuare, însă dacă nu am solicitări nu trimit mașină în zonă. Nu știu exact ce anume s-a întâmplat, însă atunci când am avut conferința de presă în care anunțam că se va circula spre și dinspre aeroport cu Direct Aeroport, după două ore deja mă sunau controalele să mă verifice. Nu se uită la taximetristul care își face veacul în zonă și poate nu are autorizație. Dar, așa cum am spus, la solicitări răspundem fără  nici  o ezitare. Azi, de exemplu, la ora 18.30, am de dus la aeroport două persoane care și-au făcut rezervare…”, ne-a declarat Cristian Bărhălescu.

Ce-ar mai fi de spus?

Advertisement

Este dificl să tragem o concluzie foarte echilibrată. Noi știm ce am pățit ca și turiști. Bărhălescu știe ce a pățit ca și operator. Taximetristul care ne-a adus știe că și-a luat banii de transport. Nu l-am întrebat dacă are autorizație de transport, că nu mi se părea firească o asemenea întrebare. Nu am contactat conducerea aeroportului pentru a obține o opinie din partea lor. Și asta pentru că problema pe care v-am expus-o ar fi trebuit să-și caute o rezolvare, iar cei care ar fi trebuit să o găsească ar fi exact cei din conducerea aeroportului. Oriunde te-ai duce în lumea asta mare sunt convinsă că există mijloace de transport între aeroporturi și cele mai apropiate orașe. Că nu ești obligat să apelezi la un taximetrist. Iar tu, ca turist, plătești transportul cu autobuzul. Dacă ești bogat și vrei să dai banii pentru a circula în condiții extrem de civilizate, foarte bine. Dar nu mă obliga să fac acest lucru!  Poate că nu îmi permit, poate că nu vreau. Este și ar trebui să fie strict alegerea mea!

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement

Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com

Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions