Connect with us

Societate

Alexandru Rafila, ministrul Sănătății, a anunţat măsurile pentru valul 5 al pandemiei

Publicat

la

Ministrul Sănătăţii Alexandru Rafila a anunţat miercuri măsurile pentru valul 5 al pandemiei, printre care se numără aducerea în şară a medicaţiei care poate fi administrată în sistem ambulatoriu pentru pacienţii cu COVID, mărirea capacităţii de testare, elaborarea ghidului de recomandări pentru monitorizarea ambulatorie, anunță news.ro.

”Am avut discuţii cu producătorii de medicamente inovative pentru a avea la dispoziţie cât mai repede medicaţia care se poate administra în sistem ambulatoriu şi care deja este disponibilă în unele ţări, în Israel am văzut. Şi noi am avut discuţii şi sperăm că într-un timp cât mai scurt să putem să le aducem înainte de operaţionalizarea mecanismului din cadrul UE. Am înfiinţat o structură de coordonare a asistenţei medicale la nivelul MS. (…) Acest grup de management a fost înfiinţat, avem datele în timp real. La nivel judeţean grupul operativ va colabora cu o structură formată din reprezentaţi ai DSP, Prefecturii şi CJ. În Bacău, spitalele din judeţ, colaborează pentru a asigura asistenţa medicală atât pentru pacienţii covid, cât şi non-covid. Punem la dispoziţie lista centrelor de testare şi evaluare din fiecare judeţ. Va fi pe siteul MS, şi la nivelul fiecărui DSP”, a declarat Rafila.

El a mai anunţat extinderea capacităţii de testare şi a asistenţei medicale ambulatorii, amintind de OUG care face posibilă extinderea testării la cabinetele de medicină de familie.

”Accesul la testare este esenţial pentru a depista infecţia. Se testează oricine are simptomalogia sau care are contact cu o persoană infectată. Am realizat ghidul de recomandări pentru monitorizarea ambulatorie, care prevede cum se prescriu medicamentele antivirale. Va fi un parteneiat cu medicii de familie şi colegiul medicilor din România, să fie parte a acestui efort”, a subliniat ministrul Sănătăţii.

El a anunţat şi creşterea capacităţii de răspuns la nivelul asistenţei medicale spitaliceşti.

”Am făcut evaluări privind starea instalaţiilor electrice şi de oxigen pentru a creşte siguranţa pacienţilor. Contribuţia managerilor şi autorităţilor locale este esenţială pentru a reduce riscul la care au fost supuse câteva spitale din România. Am avut întâlnire cu DSP, avem 20 la sută de paturi alocate pentru pacienţii COVID, adica 25.000. Am crescut bugetul cu 65 la sută pentru secţiile ATI”, a precizat ministrul.

Sunt funcţionale 2805 paturi de ATI, paturi asigurate şi cu echipamente şi personal.

Comments

comments

Societate

Universitatea ”Ovidius” Constanța face angajări. Vezi ce posturi sunt vacante

Publicat

la data de

Scris de

Universitatea „Ovidius” din Constanţa organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcției contractuale de conducere, vacante, de inginer S I șef serviciu – Serviciul de prevenire și protecție.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii necesare: studii universitare de licență în domeniile fundamentale – științe inginerești, științe agricole și silvice;
  • vechime minimă în specialitatea studiilor de licență – 5 ani;
  • vechime minimă într-o funcție de conducere – 3 ani;
  • diplomă/certificate absolvire curs în domeniul securității și sănătății în muncă, cu conținut minim celui prevăzut în Anexa nr.’ 6 b din H.G. nr. *1425/2006, cu durata de cel puțin 80 ore;
  • diplomă/certificate absolvire a unui program postuniversitar în domeniul securității și sănătății în muncă, cu durata de cel puțin 180 ore – evaluator de risc;
  • diplomă/certificate absolvire – cadru tehnic PSI.

De asemenea, Universitatea „Ovidius” din Constanţa organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcțiilor contractuale de execuție, vacante, de:

  1. inginer S II – Serviciului de prevenire și protecție cu atribuții în domeniul securității și sănătății în muncă
  2. inginer S II în cadrul Serviciului de prevenire și protecție cu atribuții de cadru tehnic PSI

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • inginer SII, în cadrul Serviciului de prevenire și protecție cu atribuții în domeniul securității și sănătății în muncă:
    • studii necesare: studii universitare de licență în domeniile fundamentale – științe inginerești, științe agricole și silvice;
    • vechime minimă în specialitatea studiilor de licență – 2 ani;
    • specializări – diplomă/certificate absolvire curs în domeniul securității și sănătății în muncă, cu conținut minim celui prevăzut în anexa nr. 6 b din H.G. nr. 1425/2006, cu durata de cel puțin 80 ore.
  • inginer S II în cadrul Serviciului de prevenire și protecție cu atribuții de cadru tehnic PSI:
    • studii necesare: studii universitare de lungă durată;
    • vechime minimă în specialitatea studiilor de licență – 2 ani;
    • diplomă/certificate absolvire curs cadru tehnic PSI.

Alte competențe și atribuții (aptitudini, abilități, cunoștințe, alte cerințe):

  • capacitate de a lucra în echipă;
  • aptitudini de organizare a activității;
  • abilități de comunicare;
  • adaptabilitate, spirit de observație;
  • putere de concentrare, rezistență la efort intelectual;
  • abilități cognitive de organizare a informațiilor, de analiză critică și înțelegere scrisă și verbală;
  • seriozitate, punctualitate, amabilitate, simț etic;
  • integritate, confidențialitate, loialitate, corectitudine.
   Concursul se va organiza conform calendarului următor:
  • 30 mai, ora 16.00: termenul limită de depunere a dosarelor (cu programare (!), la telefon: 0241/606.441);
  • 7 iunie, ora 10.00: proba scrisă – UOC, bd. Mamaia nr. 124;
  • 10 iunie, ora 10.00: proba interviu – UOC, bd. Mamaia nr. 124.

De asemenea, Universitatea „Ovidius” din Constanţa organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcției contractuale de conducere, vacante, de director general administrativ.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii superioare ciclul I și II Bologna sau absolvent al învățământului superior de lungă durată, cu diplomă de licență în domeniile științe economice științe inginerești;
  • experiență minimă de 20 ani în domeniul studiilor absolvite;
  • experiență minimă de 10 ani în funcții de conducere într-o organizație publică sau privată.
  • Alte competențe și atribuții (aptitudini, abilități, cunoștințe, alte cerințe):
    • capacitate de a lucra în echipă;
    • aptitudini de organizare a activității;
    • abilități de comunicare;
    • adaptabilitate, spirit de observație;
    • putere de concentrare, rezistență la efort intelectual;
    • abilități cognitive de organizare a informațiilor, de analiză critică și înțelegere scrisă și verbală;
    • seriozitate, punctualitate, amabilitate, simț etic;
    • integritate, confidențialitate, loialitate, corectitudine.
   Concursul se va organiza conform calendarului următor:
  • 27 mai, ora 16.00: termenul limită de depunere a dosarelor (cu programare (!), la telefon: 0241/606.441);
  • 6 iunie, ora 10.00: proba scrisă – UOC, bd. Mamaia nr. 124;
  • 10 iunie, ora 10.00: proba interviu – UOC, bd. Mamaia nr. 124.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare: Universitatea ”Ovidius” Constanța, Direcția Resurse Umane, Biroul Personal – Căminul C1, cam. 14, b-dul Mamaia, nr. 124, telefon: 0241/606 441, email: personal@univ-ovidius.ro

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Victorie categorică în deplasare. Fotbaliștii CSO Ovidiu au câștigat cu 5-0 meciul cu Black Sea Năvodari

Publicat

la data de

Scris de

La sfârșitul săptămânii trecute s-a desfășurat etapa a 19-a a Campionatului de fotbal juniori U15, seria Nord.

Au fost programate următoarele meciuri:  Black Sea Năvodari – CSO Ovidiu (0-5), CSO Murfatlar – CSO Năvodari (2-9), Sporting Năvodari – Mihail Kogălniceanu (1-1), CFR 1 – CS Medgidia (2-1), ACS Performer – AS Lumina (9-1) și Farul 3 – Farul 1.

Meciul Farul 3 – Farul 1 nu s-a jucat.

Fotbaliștii de la CSO Ovidiu au câștigat detașat meciul susținut în deplasare cu Black Sea Năvodari, cu scorul de 5-0.

Au înscris: Ștefan Nemenco, Asan Serciuc – 2 goluri, Dabu Edvin și Gropeneanu Sebastian.

Echipa se menține pe locul II, după FC Farul 1, care este lider.

Antrenorul Constantin Zelca a declarat pentru ziarul Ordinea:

”A fost un meci dominat cap-coadă de echipa mea. Nu s-a pus nici o secundă problema câștigătoarei. Am reușit să facem un joc constant și pe lângă golurile marcate, am irosit și câteva ocazii de gol.”, a precizat antrenorul Constantin Zelca.

Foto: Ilustrativ

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Vrei să fii rezervist voluntar în Armata României? Sunt disponibile 871 de locuri

Publicat

la data de

Scris de

Începând de azi vă puteţi înscrie pentru îndeplinirea serviciului militar în rezervă în calitate de rezervist voluntar în Armata României, anunță site-ul Recrutare MApN.

Sunt disponibile 871 de locuri pentru toate categoriile de personal (ofițeri, maiștri militari, subofițeri, gradați și soldați), iar persoanele interesate pot depune dosarele în perioada 16 mai -10 iunie, la centrul militar zonal, judeţean sau de sector pe a cărui rază de responsabilitate îşi au domiciliul.

Candidaţii trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 18 și 55 de ani, dacă optează pentru cadre militare rezerviști voluntari (ofiţeri, maiştri militari, subofiţeri), respectiv între 18 și 50 de ani, dacă optează pentru soldați și gradați rezerviști voluntari.

Cetăţenii interesaţi de îndeplinirea serviciului militar în rezervă în calitate de rezervist voluntar în Armata României, trebuie să contacteze centrul militar din judeţul sau sectorul pe a cărui rază de responsabilitate îşi au domiciliul, în vederea obţinerii tuturor informaţiilor necesare (locuri pe judeţe, probe de selecţie, bareme etc.). Datele de contact ale acestora sunt disponibile pe Internet.

Se pot înscrie cetăţeni cu sau fără pregătire militară.

Vă puteţi informa aici: https://www.recrutaremapn.ro/rezervist.php

Documente necesare

La prezentarea la centrul militar, cetăţenii care doresc să îndeplinească serviciul militar în calitate de rezervist voluntar vor completa o cerere de înscriere și vor prezenta următoarele documente:

– actul de identitate, în original şi în copie;

– certificatul de cazier judiciar, eliberat cu maxim şase luni înainte de data depunerii;

– acte de studii şi/sau alte documente care atestă alte competenţe dobândite în viaţa civilă, în original şi în copie;

– permisul de conducere valabil, eliberat de către autoritățile române, în original şi în copie, dacă este cazul, pentru candidaţii fără pregătire militară, dacă îndeplinirea atribuţiilor postului pentru care candidează presupune conducerea tehnicii specifice;

– livretul militar, în original şi în copie, dacă este cazul, numai pentru cei care deţin calitatea de rezervist.

La centrul militar toţi cei interesaţi vor fi informaţi cu privire la avantajele îndeplinirii serviciului militar în calitate de rezervist voluntar, etapele procesului de recrutare şi selecţie, la structurile desemnate să execute selecția, unitatea sanitară militară unde urmează să susţină examinarea medicală, precum și la unitatea militară sau centrul de instruire în care urmează să execute programul de instruire iniţială, în situația în care fac obiectul acestei instruiri, potrivit legii.

Candidaţii proveniţi din rândul cetăţenilor fără pregătire militară vor fi consiliaţi în ceea ce priveşte exprimarea opţiunilor, în sensul orientării către funcțiile pentru care aceştia îndeplinesc criteriile specifice referitoare la nivelul studiilor și corespondența specializărilor dobândite în viața civilă cu armele/serviciile și specialitățile militare.

Aflaţi mai multe citind Legea nr. 270/2015 privind Statutul rezerviștilor voluntari, republicată (Monitorul Oficial al României nr. 603, Partea I, din 17.06.2021) şi Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 25/2017 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 270/2015 cu modificările și completările ulterioare.

Avantaje:

  • posibilitatea continuării carierei în viaţa civilă;
  • cuantumul remuneraţiei acordate în perioada în care rezerviştii voluntari nu participă la instruire şi nici la misiuni este de 30 % din solda de funcţie, la care se adaugă solda gradului deţinut;
  • a crescut cuantumul indemnizației de instalare, prin adăugarea la solda de funcţie, a gradațiilor și a soldei de comandă, pe lângă solda de grad;
  • nu mai există obligația restituirii cheltuielilor de recrutare şi selecţie, în situația nesemnării/ nefinalizării contractului;
  • au fost eliminate limitările privind plecarea rezerviștilor voluntari în străinătate;
  • există posibilitatea repartizării în funcții, fără a mai susține probele de selecție, a rezerviștilor proveniți din cadre militare în activitate și soldați/gradați profesioniști, în primul an de la trecerea în rezervă.

Pentru orice alte solicitări de informaţii (locuri, probe de selecţie, bareme etc.), adresaţi-vă centrului militar din judeţul sau sectorul pe a cărui rază de responsabilitate îşi au domiciliul, în vederea obţinerii tuturor informaţiilor necesare.

Foto: Recrutare MApN

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: