Connect with us

Politica

Amânarea ratelor la bănci nu mai este pentru toată lumea. Cine nu poate beneficia de prevederi?

Tatian Iorga

Publicat

la

Guvernul a aprobat, astăzi, amânarea plăţii ratelor la bancă atât pentru persoane fizice, cât şi pentru firme. În mod surprinzător, decizia Guvernului vine cu anumite condiții, care nu au mai fost precizate de oficial până acum. Potrivit stiripesurse.ro, care citează un document publicat de economica.net, de noile prevederi pot beneficia doar românii care nu au restanțe la plata ratelor (una dintre modificări), iar ratele pot fi suspendate pentru 9 luni, dar nu mai mult de 31 decembrie 2020. Dobânda cumulată în perioada suspendării se cumulează la creditul principal. Însă, condiția principală pentru ca cei cu credite să poată beneficia de noile prevederi este aceea de a demonstra că veniturile le-au fost afectate de criza provocată de pandemie (a doua modificare), mai arată sursa citată. Cererea pentru amânarea ratelor trebuie depuse până când expiră perioada starea de urgență.

Modificările Guvernului față de proiectul anunțat inițial au fost criticate atât de oameni politici, cât și de specialiști în finanțe. Oamenii spun că, prin acumularea dobânzii la creditul principal, cetățenii vor plăti dobândă la dobândă. Mulți spun că, prin noile reglementări, băncile vor face abuzuri și vor mări ratele.

TEXTUL INTEGRAL AL ORDONANŢEI

ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ privind acordarea unor facilitati pentru creditele acordate de instituții de credit și instituții financiare nebancare anumitor categorii de debitori

Având în vedere Decretul nr.165/16.03.2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, prin care Președintele României a instituit starea de urgență pe o perioadă de 30 de zile, în contextul evoluției situației epidemiologice internaționale determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 la nivelul a peste 150 de țări, în care aproximativ 160.000 de persoane au fost infectate şi peste 5.800 au decedat, precum și declararea „Pandemiei” de către Organizația Mondială a Sănătății, la data de 11.03.2020.

În acest context, în scopul prevenirii răspândirii virusului și pentru limitarea efectelor negative ale acestuia trebuie luate o serie de măsuri care vor viza sectorul sănătății publice, educației, protecției sociale, precum și măsuri de limitare a efectelor negative determinate de limitarea sau întreruperea activităților socioeconomice.

În circumstanțele excepționale create de focarul SARS-CoV-2, întreprinderile mici și mijlocii se confruntă cu o lipsă severă de lichiditate iar persoanele fizice sunt afectate prin diminuarea veniturilor.

Întrucât statul este obligat să ia măsuri pentru combaterea efectelor negative care influențează situația economică a unor categorii de debitori şi întrucât elementele mai sus prezentate vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată,

Conform comunicatului BNR din data de 24.03.2020, reglementările actuale permit împrumutătorilor (instituții bancare și nebancare) să amâne la plată creditele oricărei persoane fizice afectate de pandemia COVID‑19, fără aplicarea condițiilor prevăzute de Regulamentul BNR nr.17/2012 privind unele condiții de creditare, cu modificările ulterioare, privind gradul de îndatorare, limitarea creditului funcție de valoarea garanției și durata maximă a creditului de consum, Astfel, în perioadele anterioare, băncile au constituit amortizoare de capital potrivit reglementărilor europene și naționale adoptate de BNR în baza recomandărilor Comitetului Național pentru Supraveghere Macroprudențială,

Dat fiind contextul actual, BNR a decis să permită băncilor să utilizeze temporar (până la o dată ce va fi comunicată ulterior) amortizoarele de capital anterior constituite, cu menținerea respectării cerințelor prevăzute de cadrul legal pentru aceste flexibilizări. Adaptarea la noile condiții a amortizoarelor de capital sprijină băncile în a-și menține rolul de suport al economiei reale. În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență

Art.1. În înțelesul prezentei ordonanțe de urgență, termenii de mai jos au următoarele semnificații:

a) Creditori – instituții de credit definite de Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobatã cu modificãri si completãri prin Legea nr. 227/2007, cu modificãrile si completãrile ulterioare, și instituții financiare nebancare definite de Legea nr. 93/2009 privind institutiile financiare nebancare, cu modificãrile si completãrile ulterioare, precum și sucursalele instituțiilor de credit și ale instituțiilor financiare nebamcare din străinătate care desfășoară activitate pe teritoriul României;

b) Debitori – persoane fizice, persoane fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale, așa cum sunt definite la art.2 lit.g –i) din Ordonanța de urgențã a Guvernului nr. 44 /2008 privind desfãșurarea activitaților economice de cãtre persoanele fizice autorizate, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale, aprobatã cu modificări și completări prin Legea nr.182/2016 și întreprinderi mici și mijlocii, denumite în continuare IMM-uri, așa cum sunt definite la art.3 alin.(1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființãrii și dezvoltãrii întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificãrile și completãrile ulterioare, și instituții financiare nebancare definite de Legea nr. 93/2009 privind institutiile financiare nebancare, cu modificãrile si completãrile ulterioare, incluse in Registrul General, care au calitatea de împrumutați în contractele de credit,

c) scrisoare de garantie – angajamentul irevocabil şi necondiţionat prin care Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii, denumit în continuare F.N.G.C.I.M.M., se obliga in numele si contul statului sa plătească creditorului sumele care reprezinta dobanzi amânate la plată aferente creditelor ipotecare, contractate de la creditor de persoane fizice, care beneficiaza de facilitatea de suspendare a platilor in conditiile prezentei ordonante de urgenta, pentru care F.N.G.C.I.M.M., în baza mandatului acordat de către Ministerul Finanţelor Publice, acordă o garanţie în numele şi contul statului în baza convenţiei încheiate cu creditorul prevazut la lit.a) . Valabilitatea scrisorii de garantie este de maximum 5 ani;

d) garant – statul prin Ministerul Finanţelor Publice reprezentat prin F.N.G.C.I.M.M. pentru garanţiile acordate în numele şi contul statului;

e) garanţie de stat – angajament expres, necondiţionat şi irevocabil asumat de F.N.G.C.I.M.M., în numele şi în contul statului, care acoperă pierderea suportată de creditor, ca urmare a producerii riscului de credit conform scrisorii de garantie prevazuta la lit.c).

f) credit ipotecar – credit acordat de un creditor unui debitor persoana fizica, garantat cu ipotecă asupra unui imobil și credit ce implică un drept legat de un bun imobil, astfel cum sunt acestea reglementate de Ordonanța de urgență nr. 52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, precum și creditele acordate prin programul “Prima casă”, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009 privind unele măsuri în vederea implementării programului “Prima casă”, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 368/2009, cu modificările şi completările ulterioare;

g) riscul de credit – riscul actual sau viitor de afectare negativă a profiturilor şi capitalului ca urmare a neîndeplinirii de către debitorii persoane fizice a obligaţiilor ce le revin de rambursare a dobânzilor suspendate la plata, aferente facilitatii garantate de stat.

Art.2. (1) Prin derogare de la OUG nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori și de la OUG nr. 52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, precum și pentru modificarea și completarea OUG nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, obligația de plată a ratelor scadente aferente împrumuturilor, reprezentand rate de capital, dobânzi și comisioane, acordate debitorilor de către creditori până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se suspendă la cererea debitorului cu până la 9 luni dar nu mai mult de 31.12.2020. (2) Perioada maximă de creditare prevăzută în reglementările creditorilor poate fi depășită cu o perioadă egală cu durata suspendării obligației de plată. (3) Pentru debitori persoane fizice pentru care prelungirea maturitatii creditelor depaseste limita de varsta prevazuta prin reglementarile creditorilor de acordare a creditelor, creditorii procedeaza la restructurarea creditelor cu incadrarea in limita de varsta. (4) De prevederile prezentei ordonanțe de urgență beneficiază debitorii care au încheiat un contract pentru obținerea unui credit care nu a ajuns la maturitate și pentru care creditorul nu a declarat scadența anticipată, anterior intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. (5) Facilitatea prevazuta la alin. (1) poate fi acordata doar pentru creditele care nu înregistrează restante la data instituirii starii de urgenta pe teritoriul Romaniei. (6) Măsura prevăzută la alin. (1) se acordă doar debitorilor ale caror venituri au fost afectate direct sau indirect de situaţia gravă generată de pandemia COVID-19

. Art.3. (1) Pentru a beneficia de suspendarea rambursării ratelor, dobânzilor și comisioanelor, debitorii trimit creditorilor o solicitare în acest sens, în format letric sau prin poșta electronică, la datele de contact precizate în contractul de credit sau printr-un alt canal de comunicare la distanță oferit de creditor, cel mai târziu până la încetarea stării de urgență pe teritoriul României. (2) În cazul în care debitorul nu poate transmite cererea printr-unul dintre mijloacele enumerate la alin. (1), acesta o poate formula pe cale orală, prin telefon, la un număr de telefon dedicat care va fi anunțat de către fiecare creditor pe pagina sa de internet, situație în care creditorul are obligația înregistrării convorbirii. (3) Debitorul poate opta prin solicitarea transmisa creditorului să suspende obligația de plată a ratelor scadente aferente împrumuturilor, reprezentand rate de capital, dobânzi și comisioane, pe perioada cuprinse intre 1 si 9 luni, dar nu mai mult de 31.12.2020. (4) Creditorul analizează solicitarea și o aprobă în condițiile prevăzute în normele de implementare a prezentei ordonanțe de urgență. (5) Prelungirea duratei contractuale menționate la art. 2 produce efecte de la data comunicării solicitării de suspendare adresate creditorilor pentru solicitarile aprobate de creditori.

Art. 4. Dobânda datorată de debitori corespunzatoare sumelor scadente a căror plată este suspendata potrivit art. 2 se capitalizeaza la soldul creditului existent la finele perioadei de suspendare. Capitalul astfel majorat se plătește esalonat pe durata ramasă până la noua maturitate a creditelor, ulterior perioadei de suspendare, cu excepția creditelor ipotecare pentru care se plătește esalonat până la maximum 5 ani.

Art. 5. (1) Statul român, prin Ministerul Finanțelor Publice, denumit in continuare M.F.P., garantează in procent de 100 % plata dobânzii capitalizate potrivit art. 4 aferenta creditelor ipotecare contractate de debitori persoane fizice.

(2) În scopul prevăzut la alin. (1), prin derogare de la prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare, M.F.P. este autorizat să mandateze FNGCIMM în vederea emiterii de scrisori de garanție în numele și în contul statului în favoarea creditorilor. Acordarea şi derularea garanţiilor de stat se realizează pe baza unei convenţii de garantare încheiate între F.N.G.C.I.M.M. şi creditori. Modelul convenţiei de garantare se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor publice.

(3) In termen de 30 de zile de la primirea solicitarii, creditorul notifica debitorului clauzele contractuale modificate pentru implementarea prevederilor prezentei ordonante de urgență.

(4) Fiecare creditor comunică FNGCIMM pe propria răspundere valoarea totală a angajamentului de garantare rezultat din cumularea sumelor de plată conform graficelor de esalonare a platii sumelor reprezentând dobânzi datorate de debitorii potrivit alin. (1).

(5) După efectuarea plăţii valorii de executare a garanţiei de Ministerul Finanţelor Publice, FNGCIMM intocmeste un titlu de creanta prin care se individualizeaza obligatiile de plata ale persoanelor fizice beneficiare ale facilitatii prevăzute la alin. (1). Titlu de creanta devine titlu executoriu în condițiile legii.

(6) Sursa de plată a garanţiilor acordate de către FNGCIMM în numele şi contul statului pentru facilitatea prevazuta la alin. (1) este bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice – Acţiuni Generale, titlul “Alte transferuri” cod 55, alin. “Sume rezultate din executarea garanţiilor acordate din bugetul de stat” cod 55.01.50.

(7) Creanţele rezultate din plata garanţiilor de stat acordate în baza prezentului articol, respectiv sumele plătite creditorilor în baza scrisorilor de garanție, sunt creanţe bugetare si se recuperează de la debitori de către organele fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

(8) Sumele încasate conform alin. (7) sunt venituri ale bugetului de stat.

(9) Pentru neplata la scadenţa a obligațiilor rezultate din executarea scrisorilor de garanție, debitorul datorează obligaţii fiscale accesorii care se calculeaza şi se comunica de către organele fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 6. Pentru a beneficia de suspendarea rambursarii ratelor, dobânzilor și comisioanelor in conformitate cu prevederile art.2 alin. (1), IMM-urile trebuie sa indeplineasca cumulativ urmãtoarele condiții:

⦁ În calitate de angajator, se încadrează în prevederile art. XI alin. (2) din Ordonanța de urgență nr. 30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

⦁ Nu se află în insolvență la data solicitării suspendării rambursării creditului, conform informațiilor disponibile pe pagina web a Oficiului Național al Registrului Comerțului. Art. 7 In aplicarea prezentei ordonante de urgenta MFP elaboreaza normele de implementare, inclusiv modalitatea şi condiţiile de acordare şi recuperare a garanţiilor de stat, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului în termen de 15 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. Sursa: România TV

Comments

comments

Politica

Agigea. Gabriel Ciobanu (USR-PLUS): „O comunitate puternică se dezvoltă prin cultură“

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Viața unei comunități locale nu înseamnă doar lucrări de investiții în infrastructură, ci și o viață culturală activă, care este extrem de importantă pentru comunitate. De asta sunt convinși cei de la Alianța USR-PLUS din Agigea, care au inclus printre priorități dezvoltarea unui mecanism consultativ, pentru a putea dezvolta un parteneriat public-privat în domeniul culturii.

„Considerăm că pentru a forma o comunitate puternică trebuie să facem din domeniul culturii o prioritate a acțiunilor noastre. Comuna Agigea are nevoie de evenimente culturale recreative, alături de educație, pentru a-și dezvolta spiritul cetățenesc și pentru a se bucura de libertatea individuală dar și colectivă. Democrația se dezvoltă cu cetățeni activi, stăpâni pe toate mijloacele unei exprimări libere, nemijlocite, capabili să înțeleagă lumea în care trăim și implicați direct în schimbarea ei în bine. Așadar, ne dorim dezvoltarea unui mecanism consultativ pentru a putea dezvolta un parteneriat public-privat în domeniul culturii, în vederea realizării următoarelor obiective:

Folosirea sălii Casei de Cultura din Agigea pentru evenimente culturale dedicate tuturor vârstelor.

Organizarea de evenimente cu specific pescăresc.

Organizarea de diverse târguri tematice pe parcursul întregului an precum „Târgul recoltei”, „Târgul de Crăciun”, „Festivalul Verii”.

Organizarea unui eveniment de tip “Ziua Comunei”.

Dacă și tu îți dorești o viață socială activă, aproape de casa ta, pe 27 septembrie votează Alianța USR-PLUS pe toate cele 4 buletine de vot!“, notează cei de USR.

Candidatul USR-PLUS la președinția Consiliului Județean Constanța, Remus Negoi, a declarat, la rândul său, că investiția în cultură este la fel de importantă ca cea în infrastructură și de aceea trebuie să fie o prioritate pentru întregul județ.

  • Comandat de Uniunea Salvați România – Filiala Constanța
  • Executat de Asociația Puterea Civică – portal: ordinea.ro
  • Codul Mandatarului Financiar: 21200251

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Ciolacu, ieșire nervoasă la adresa PNL: “Am înţeles, sunteţi proşti. Mă, dar ce aveţi cu copiii noştri?”

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Ieșire nervoasă a liderului PSD Marcel Ciolacu la adresa liderilor PNL. Social democratul critică Guvernul Orban și cataloghează drept “o abordare total cretină” modul în care executivul s-a raportat la aplicarea legii adoptate de PSD care prevedea majorarea cu 40 la sută a punctului de pensie şi susţine că decizia Executivului de a nu dubla alocaţiile, de a nu aloca măşti pentru elevi este “o vendetă” la adresa copiilor.

“Am înţeles, sunteţi proşti. Mă, dar ce aveţi cu copiii noştri?”, a afirmat Marcel Ciolacu, conform News.ro.

Întrebat vineri, într-o conferinţă de presă susţinută în Valea Jiului, dacă mai există respect pentru lege în România câtă vreme Legea pensiilor nu a fost aplicată aşa cum a fost votată, Marcel Ciolacu a anunţat că la rectificarea bugetară PSD va vota pentru alocarea de fonduri în vederea aplicării acestei legi.

“Din punctul meu de vedere, este o abordare total cretină, aş spune. Mai mult decât atâta, creează un precedent foarte periculos. Orice guvern de acum încolo a fost încurajat de a nu respecta legea. Noi, marţi sau miercuri, o să facem un plen reunit şi o să facem corecţiile necesare în legea de rectificare, astfel încât legea să fie respectată. Nu ştiu ce o să mai inventeze, presupun că o s-o atace din nou la CCR, o să revină în Parlament, o vom vota din nou”, a declarat Marcel Ciolacu conform aceleiași surse.

Liderul PSD a criticat şi atitudinea Guvernului faţă de copii, spunând că “mai nou, vedem această vendetă cu copiii”.

“Mai nou, vedem această vendetă cu copiii, care eu, să mă ierte Dumnezeu, nu am crezut că vreun guvern vreodată va avea această abordare vizavi de copii. Nu le-ai dublat alocaţia cu banii pe care îi aveai deja în cont, îi avea domnul Orban în contul personal al primului ministru, două miliarde, ai cumpărat primari. Nu a dublat alocaţia, nu a dat măşti. Nu a dat tablete, mai nou modifică şi legea cu tichete, ca astăzi toţi preşedinţii de Consilii Judeţene să spună că nu mai există bani pentru transportul copiilor la şcoală. Mă oameni, dacă sunteţi atât.. am înţeles sunteţi proşti, mă, dar ce aveţi cu copiii noştri?”, a mai spus Ciolacu.

Acesta a criticat faptul că Guvernul a împrumutat peste 9 miliarde de lei în şapte luni.

“Spectaculosul Cîţu nu iese să spună ce s-a întâmplat cu aceşti bani, că ei nu se regăsesc în economie. Toate ţările post din lagărul comunist, cum e Polonia, Cehia, Ungaria, Bulgaria, au făcut inserţii pe perioada de pandemie în economia reală de până la 17-18 la sută din PIB: România a făcut de 3 la sută. Deci nu se găsesc banii nici acolo”, a adăugat Ciolacu.

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

(VIDEO) Planul candidatului Felix Stroe pentru dezvoltarea turismului și a infrastructurii

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Candidatul PSD la președinția Consiliului Județean Constanța, Felix Stroe, a acordat un interviu în exclusivitate pentru Ordinea.ro în care a vorbit despre planurile sale pentru județ, dar și despre modul în care poate fi dezvoltat cu ajutorul fondurilor europene. Pariul că va aduce 2 miliarde de euro de la UE nu este o promisiune electorală, ci o garanție, notează social-democratul. Și asta, spune el, datorită experienței sale la conducerea SC RAJA SA, unde a adus peste un miliard de euro. Cu pricepere, cu „know-how“ (a ști cum), cu oameni inimoși, cu știință de carte și cu disciplină, Stroe spune că cele două miliarde de euro vor fi aduse la Constanța și vor închide definitiv problema sănătății și a educației în județ. De asemenea, notează Felix Stroe, va da o importanță deosebită turismului și infrastructurii.

„Când am spus că voi aduce cele două miliarde de euro, m-am bazat pe faptul că am mai făcut acest lucru. Am adus bani europeni în județul Constanța. Poate nu știe toată lumea, dar operatorul regional de apă SC RAJA SA Constanța a atras în ultimii 10 ani, în cele două exerciții financiare post-aderare, în aria sa de operare, în 8 județe, peste 1,1 miliarde de euro, din care, a se reține, peste 740 de milioane de euro în județul Constanța. Dacă astăzi avem acces la un serviciu civilizat de apă, canalizare și epurare, care este temelia vieții, în mare parte se datorează acestor 740 de milioane de euro pe care RAJA, cu pricepere, cu „know-how“ (a ști cum), cu oameni inimoși, cu știință de carte, cu hărnicie, cu străduință, cu perseverență și disciplină, i-a atras în județul Constanța.“, a afirmat social-democratul.

Stroe spune că lumea nu știe cât de dificil este să accesezi fonduri europene, în condițiile în care trebuie să prezinți un proiect care să fie declarat eligibil și care înseamnă metri cubi de documente, verificate și reverficate.

„Eu mi-am făcut temele foarte bine și vreau să conduc județul Constanța pentru că îl cunosc. Vreau să fac ceea ce am mai făcut. Prioritățile județului sunt cinci: sănătate, educație, agricultură, turism și infrastructură. Dintr-o dată, suma de 2 miliarde este insuficientă“, a spus Stroe.

Candidatul PSD la șefia CJ Constanța a afirmat că una din resursele județului care nu este exploatată la maximum de potențial este turismul, care nu trebuie redus doar la cel de litoral.

„Județul Constanța are mai multe feluri de turism, cel cultural ori cel religios. Putem să facem un turism vinicol, mai ales că avem podgorii renumite. Putem să facem drumul vinului, dar și drumul cetăților istorice. Uniunea Europeană ne dă câți bani vrem noi pentru turism, numai să ne ducem cu proiecte serioase. Turismul nu înseamnă numai să reabilitezi Cetatea Histria, spre exemplu, ci să faci și accesul către ea, pe un drum modern cu mai multe benzi, și să îl informezi pe cetățean cum să ajungi la cetate. Toate cetățile trebuie puse în valoare printr-un acces modern și foarte bine semnalizat, iar cetățeanul ajuns acolo să aibă toate condițiile de vizitare.“, a afirmat Stroe.

Liderul PSD a spus că în proiectul său cu care a venit în fața cetățenilor se regăsește și rezolvarea definitivă a legăturii dintre nordul și sudul județului.

„Vorbim de legătura dintre Mihai Viteazu și Vama Veche, cu tot ceea ce este pe traseu, și care presupune construirea unui drum cu patru benzi în lungime de 118,5 km, din care doar 65 vor fi noi, restul vor fi integrați. Vom face descărcări în toate localitățile, care vor fi ocolite de acest drum. Acest proiect poate fi făcut cu bani europeni. Județul Constanța este ca un automobil, care să aibă un motor puternic, iar motorul sunt banii. Aceștia sunt la Bruxelles, oamenii ăia sunt serioși, ni i-au pus la dispoziție, dar trebuie să avem proiecte și să îi aducem. Eu am adus bani europeni. Îmi cer scuze pentru lipsa de modestie, dar cred că sunt unul din primii specialiști ai țării în ceea ce privește marile investiții și unul dintre primii specialiști ai țării privind absorbția de fonduri europene. Știu cum să fac și voi mai face acest lucru pentru că l-am făcut. Asta este o garanție. Avem acești bani europeni, hai să îi punem la treabă, iar mașina merge din plin.“, a punctat Stroe.

Candidatul PSD la președinția CJC a abordat și problema gropilor de gunoi, care sunt în ograda Ministerului Mediului, iar autoritatea județeană trebuie să pună presiune ca această instituție să își facă datoria. El a spus că, dacă va fi președinte al CJ Constanța, biroul său va fi județul, trei zile pe săptămână, iar în alte trei zile îi va lua pe parlamentarii constănțeni, cei ai PSD, și vor fi la ministere pentru rezolvarea problemelor oamenilor. Felix Stroe a criticat și lipsa de acțiune a actualilor guvernanți în ceea ce privește pregătirea anului școlar și achiziția de tablete pentru elevi. Întrebat cum vede județul Constanța la finalul celor patru ani de mandat, dacă va ieși președinte, Stroe a spus că îi asigură pe cetățeni că vom avea un județ cu foarte multe probleme de fond rezolvate integral.

„Vom avea rezolvată definitiv problema sănătății în județul Constanța, pentru toate categoriile de cetățeni, vom avea rezolvată definitiv problema tuturor celor 470 de unități de învățământ din județ. La fel de importantă este școala din Dobromir ca și Liceul Mircea cel Bătrân din Constanța. Peste tot învață copiii noștri, care nu trebuie să aibă culoare politică, într-o școală care trebuie încălzită, în care să nu plouă, în care grupurile sanitare să fie în interior“, a spus Stroe.

El a mai spus că a făcut pariu cu el însuși în fața cetățenilor și și-a asumat faptul că va atrage de la Uniunea Europeană 2 miliarde de euro.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: