Connect with us

Actual

Asociația Elevilor Constanța are o nouă conducere

Maria Ionescu

Publicat

la data de

 

Membrii Asociației Elevilor din Constanța (AEC) s-au întrunit sâmbata aceasta, 17 februarie a.c., în ședință ordinară a Adunării Generale, organul suprem de luare a deciziilor, în cadrul căreia au avut loc alegeri pentru funcția de președințe și posturile vacante de vicepreședinte. În urma sesiunii electorale, funcția de președinte al Asociației Elevilor din Constanța va fi ocupată pentru un mandat de 12 luni, începând cu data de 4 martie a.c., de către Andrei-Mihai Tănase, elev în clasa a IX-a la Colegiul Național „Mircea cel Bătrăn”. Acesta va fi al patrulea președinte din istoria organizației, succedându-l la conducerea AEC pe Constantin-Alexandru Manda, care își va încheia la începutul lunii martie al treilea mandat de președinte al Asociației și odată cu el activitatea de peste cinci ani în mișcarea de reprezentare a elevilor la nivel județean și național. Pe data de 4 martie a.c. va înceta și parcursul ca vicepreședinți în cadrul Biroului de Conducere a Anei Mardare, a Andreei Popa și a Geaninei Bostan, posturile ocupate de acestea urmând a fi deținute, în urma votului de sâmbătă, de către următorii membrii pentru un mandat de 12 luni: – Denisa Mocanu, elevă în clasa a X-a la Colegiul Național „Mihai Eminescu”; – Corina Iancu, elevă în clasa a X-a la Colegiul Național „Mihai Eminescu”; – Alina-Daniela Ichim, elevă în clasa a XI-a la Liceul Teoretic „Traian”. Echipa de conducere a Asociației va fi completată de vicepreședinții aflați încă în exercitarea mandatului: Ana-Maria Tudor (clasa a XI-a, Colegiul Național „Mihai Eminescu”) și Sebastian Onofrei (clasa a X-a, Liceul Teoretic „Traian”). Următoarele două săptămâni vor fi dedicate tranziției necesare în vederea preluării atribuțiilor, urmând ca noul președinte AEC și cei trei noi vicepreședinți să fie învestiți oficial pe data de 4 martie a.c. în cadrul unei sesiuni solemne a Adunării Generale, la care vor lua parte colaboratori ai Asociației, reprezentanți ai administrației publice centrale și locale, precum și colegi din cadrul celorlalte asociații de elevi din România. Totodată, în această perioadă va fi organizată o conferință de presă, pentru prezentarea bilanțului președintelui în exercițiu și a priorităților următorului mandat. ”Îi urez mult succes lui Mihai și colegelor alese în funcția de vicepreședinte. Cum le-am transmis și lor, misiunea pe care o vor avea nu va fi deloc una ușoară, dar înarmați cu perseverență, curaj și cunoaștere vor duce mai departe povestea pe care împreună cu colegii mei fondatori am început-o acum aproape cinci ani, din dorința ca vocea elevilor să fie una puternică, care să le reprezinte interesele și să lupte pentru drepturile lor în mod onest și independent. Din partea mea vor avea tot sprijinul, o parte din sufletul meu rămânând lângă AEC. Eu îmi închei cei aproximativ șase ani petrecuți în mișcarea de reprezentare a elevilor împăcat cu gândul că în urma demersurilor la care am participat sau pe care le-am coordonat am obținut pentru elevii din județul Constanța și din înteaga țară respectarea unor drepturi încălcate sau chiar unele noi, ajutând în acest fel la îmbunătățirea sistemului educațional din România.” a declarat Constantin-Alexandru Manda, președintele în exercițiu al Asociației Elevilor din Constanța. ”Este o foarte mare onoare să fiu al patrulea ocupant al funcției de președinte al Asociației Elevilor din Constanță, având în vedere că exact acum un an și patru luni eram în fața Biroului de Conducere susținând interviul pentru a fi membru al AEC. Asociația Elevilor din Constanța a ajuns pe culmi înalte în ultimii 5 ani și îmi propun ca în mandatul meu să continui activitatea de până acum a organizației, ducând la îndeplinire, cu ajutorul colegilor mei, așteptările pe care elevii le au de la noi. Sunt încrezător că activitatea noastră va continua la același nivel, deoarece AEC a devenit o forță, pasiunea și dedicarea celor care o conduc făcând posibile reușitele de până acum. În continuare vom milita pentru un sistem educațional de calitate, centrat pe beneficiar și în care respectarea drepturilor elevilor este o normalitate, nu un moft.” a declarat Andrei-Mihai Tănase, președintele ales al Asociației Elevilor din Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Poliția Locală Constanța, amenzi de peste 60.000 de lei doar în data de 11 decembrie. Vezi pentru ce

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

În data de 11 decembrie 2018, lucrătorii Direcției Generale Poliția Locală Constanța au aplicat 247 sancțiuni contravenționale în valoare totală de 61580 lei.

Au fost constatate: 66 încălcări ale legislației rutiere, în special pentru opriri/staționări efectuate neregulamentar pe arterele intens circulate din municipiul Constanța, 29 abateri pentru nerespectarea normelor privind menținerea curățeniei pe domeniul public al unității administrativ teritoriale, 7 abateri de la normele de conviețuire socială, ordine și liniște publică, 74 sancțiuni pentru lipsa titlului de călătorie valabil pe mijloacele de transport public în comun , 56 sancțiuni pentru ocuparea unui loc de parcare în parcările cu plata cu tarif orar fără achitarea tarifului de parcare sau după expirarea perioadei pentru care a fost efectuată plata, 7 contravenții constând în executarea unor lucrări de construcții fără autorizația de construire și au dispus măsuri complementare de sistare a lucrărilor nelegale, intrarea in legalitate prin obținerea autorizației de construire emisă de autoritatea publica locala, iar in cazul neîndeplinirii măsurilor dispuse de oamenii legii : aducerea terenului la starea inițială și desființarea lucrărilor realizate fără respectarea prevederilor Legii nr. 50/1991, actualizata.

Activități similare se vor desfășura zilnic, în scopul prevenirii și combaterii încălcării normelor legale în vigoare.

Pentru evitarea incidentelor nedorite și a oricăror situații de natură să tulbure ordinea de drept a constănțenilor, Direcția Generală Poliția Locală Constanța solicită cetățenilor să semnaleze faptele de natură antisocială la numerele de telefon 0241/484205 sau 0799/606142 (WhatsApp), iar dispecerul de serviciu va trimite un echipaj pentru verificarea celor sesizate. (comunicat de presă Poliția Locală Constanța)

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Arde acoperișul unei chilii de la mânăstirea din satul Cloșca

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Pompierii din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Constanța intervin, la această oră, pentru stingerea unui incendiu în satul Cloșca din comuna Horia din județul Constanța.

Potrivit primelor informații, este vorba despre acoperișul uneii chilii de la mânăstirea din sat.

La incendiu intervin 11 pompieri cu două autospeciale de stingere și una aparținând SMURD. Imobilul are aproximativ 150 de metri pătrați. Nu sunt victime.

Știre în curs de actualizare.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Concurs de proiecte de management la Complexul Muzeal de Științe ale Naturii

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Consiliul Judetean Constanţa organizează, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată prin Legea nr. 269/2009, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Ordinului Ministrului Culturii nr. 2799/2015 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi desfăşurare a concursului de proiecte de management, a Regulamentului-cadru de organizare şi desfăşurare a evaluării managementului, a modelului-cadru al caietului de obiective, a modelului-cadru al raportului de activitate, precum şi a modelului-cadru al contractului de management, concursul de proiecte de management de la Complexul Muzeal de Științe ale Naturii Constanţa, instituție publică de cultură.

Condiţii de participare:
a. are cetăţenia română sau a unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene şi domiciliul în România;
b. are capacitate deplină de exerciţiu;
c. are studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniile de referinţă: științele naturii, științele mediului, medicină veterinară, biologie, biochimie, piscicultură, horticultură, zootehnie, ecologie, protecția mediului, geografie;
d. are experienţă în specialitatea studiilor de minimum 5 ani;
e. are experienţă în management (post de conducere) de minimum 3 ani;
f. nu i-a încetat contractul individual de muncă, raportul de serviciu sau contractul de management, pentru motive imputabile în ultimii 4 ani;
g. nu a suferit condamnări penale şi civile pentru fapte ce l-ar face incompatibil cu funcţia pentru care candidează;
h. nu deţine o funcţie de manager la o altă instituţie publică de cultură din România (astfel cum este definită de prevederile O.U.G. nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, cu modificările şi completările ulterioare);
i. nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în sensul art. 2 lit. a) – c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securităţii;
j. cunoaşte limba română, scris şi vorbit.

Calendarul concursului:
a. 11 decembrie 2018, aducerea la cunoştinţa publică a: condiţiilor de participare la concursul de proiecte de management; caietului de obiective; regulamentului de organizare a concursului de proiecte de management întocmit conform regulamentului-cadru; calendarului concursului, cu precizarea termenului/perioadei pentru fiecare etapă; actelor necesare înscrierii la concursul de proiecte de management care fac obiectul dosarului de concurs; bibliografiei; informaţiilor (privind condiţiile tehnice de redactare a proiectului de management şi condiţiile de prezentare a acestuia şi orice alte informaţii considerate necesare unei mai bune înţelegeri a cerinţelor concursului);
b. 28 ianuarie 2019, ora 16:00 data limită de depunere a proiectelor de management şi a dosarelor de concurs de către candidaţi, la sediul Consiliului Judeţean Constanţa din Bd. Tomis nr.51;
c. 29 ianuarie – 31 ianuarie 2019, selecţia dosarelor;
d. 1 februarie – 11 februarie 2019, analiza proiectelor de management – prima etapă;
e. 11 februarie 2019 aducerea la cunoştinţa candidaţilor, în scris, nota obţinută în prima etapă a concursului, precum şi afişarea acesteia la sediul Consiliului Judeţean Constanţa din Bd. Tomis nr.51 şi al instituţiei publice de cultură, precum şi pe pagina de internet a instituţiei publice de cultură, după caz;
f. 12 februarie 2019, susţinerea proiectelor de management în cadrul interviului – a doua etapă;
g. în termen de 24 de ore de la încheierea etapei a doua – aducerea la cunoştinţa candidaţilor, în scris, a rezultatului concursului, şi la cunoştinţa publică, a rezultatului concursului prin afişarea acestuia la sediul Consiliului Judeţean Constanţa din Bd. Tomis nr.51, precum şi pe pagina de internet a autorităţii, după caz;
h. candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţii asupra modului de respectare a procedurii privind organizarea şi desfăşurarea concursului, la sediul Consiliului Judeţean Constanţa din Bd. Tomis nr.51, în maxim 5 zile lucrătoare de la data aducerii la cunoştinţa candidaţilor a rezultatului concursului;
i. în termen de 24 de ore de la expirarea termenului în care pot fi depuse contestaţii sau, după caz, de la data soluţionării acestora (maxim 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea contestaţiilor), prin grija autorităţii, sunt aduse la cunoştinţa publică prin afişaj la sediul autorităţii şi al instituţiei, precum şi pe pagina de internet a autorităţii şi a instituţiei publice de cultură, rezultatul final al concursului, lista nominală a candidaţilor şi alte informaţii de interes public.

Dosarele de concurs şi proiectele de management se depun, la sediul Consiliului Judeţean Constanţa din Bd. Tomis nr.51, la Centrul pentru Informare Cetăţeni, în perioada 11 decembrie 2018 – 28 ianuarie 2019 ora 16:00.

Dosarul de concurs trebuie să conţină:
a. cerere de înscriere la concurs cu precizarea datelor personale de contact: telefon mobil şi adresă de e-mail, conform modelului anexat;
b. copie a actului de identitate;
c. curriculum vitae (cf. H.G. nr. 1021/2004);
d. diplome de studii şi, după caz, documente care atestă efectuarea unor specializări (în cazul diplomelor de studii sau a documentelor care atestă efectuarea unor specializări în altă ţară, acestea trebuie să fie însoţite de dovada recunoaşterii acestora în România, conform prevederilor legale. La evaluarea dosarului de concurs, nu vor fi luate în considerare diplomele de studii sau documentele care atestă efectuarea unor specializări, cu termenul de valabilitate expirat);
e. adeverinţa care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului, de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
f. cazierul judiciar, în cazul persoanelor cu cetăţenie română sau acte similare în situaţia persoanelor cu altă cetăţenie;
g. copia carnetului de muncă şi după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în specialitatea studiilor (ulterior datei de 01.01.2011 vechimea se probează cu adeverinţă eliberată de angajator), conform modelului anexat;
h. declaraţie pe propria răspundere că nu i-a încetat contractul individual de muncă, raportul de serviciu sau contractul de management pentru motive imputabile în ultimii 4 ani, conform modelului anexat;
i. declaraţie pe propria răspundere că nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în sensul art. 2 lit. a) – c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securităţii, conform modelului anexat;
j. declaraţie pe propria răspundere, prin care se angajează, dacă este cazul, să renunţe la postul de manager deţinut, în condiţiile în care este declarat câştigător în cadrul acestui concurs de proiecte de management, conform modelului anexat;
k. proiectul de management care trebuie întocmit pentru o perioadă de 5 ani şi structurat conform cerinţelor din Caietul de obiective, în format scris şi în format electronic (CD sau DVD) – cu respectarea prevederilor art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului  nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv, fără a avea semnături şi fără a conţine indicii privind identitatea autorului (fără a se menţiona numele şi/sau prenumele persoanei care l-a întocmit în cadrul textului, pe suportul tip CD/DVD sau în proprietăţile fişierului electronic).

Proiectul este limitat la un număr de maxim 30 pagini (format: A4, marginile paginii: stânga: 2 cm, dreapta 2 cm, sus: 1,25 cm, jos: 1,25, spaţierea între rânduri: 6 puncte înainte de rând şi 6 puncte după rând, alinierea textului: justified, font: arial, cu dimensiunea de 12 puncte pentru textul de bază şi dimensiunea de 14 puncte pentru titluri, utilizând obligatoriu diacriticele specifice limbii române, numerotare pagini: în josul paginii, numărul paginilor centrat) + Anexe.
Copiile actelor din dosarul de concurs se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate de către secretariatul comisiei de concurs sau în copii legalizate. Documentele depuse într-o limbă străină vor fi însoţite obligatoriu de traduceri legalizate.

Relaţii suplimentare se pot obţine de la Compartimentul Coordonarea Instituţiilor de Cultură Subordonate (Tel.: 0241- 486620, 0241/486610 / Fax: 0241- 486613) din cadrul Consiliului Judeţean Constanţa (luni–joi între orele 8:00–16:30; vineri între orele 8:00–14:00).

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: