Connect with us

Societate

Asociația Elevilor din Constanța dă în judecată Ministerul Educației Naționale. Vezi de ce

Maria Ionescu

Publicat

la

În cursul zilei de azi a fost publicat în Monitorul Oficial ordinul prin care elevii care obţin media sub 5 la Evaluarea Naţională nu vor mai putea intra în repartizarea la licee. Elevii vor putea urma învățământul profesional.

„La procesul de admitere în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2020-2021 participă numai elevii care au susţinut evaluarea naţională şi a căror medie de admitere, calculată conform punctului I al anexei 2 din prezentul ordin, este minimum 5”, se arată în paragraful din Monitorul Oficial.

Concret, elevii care obţin medii sub 5 la Evaluarea Naţională nu vor putea fi repartizaţi la liceu, opţiunea fiind învăţământul profesional.

Referitor la acest ordin, Asociația Elevilor din Constanța cheamă în judecată Ministerul Educației Naționale.

Iată comunicatul de presă remis: ”Asociația Elevilor din Constanța (AEC)  va chema Ministerul Educației Naționale în judecată pentru anularea în parte a Ordinului ministrului educației naționale nr. 4948/2019 privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2020-2021, pentru obligarea elevilor ce au obținut media de admitere sub nota 5 să urmeze învățământul profesional.

În data de 27 august, Ministerul Educației Naționale a aprobat ordinul prin care reglementa organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul de stat în anul școlar 2020-2021. Printre prevederile acestui ordin, la art. 2, alin. (10) este prevăzut faptul că elevii care obțin media de admitere sub 5.00 nu pot participa la repartiția computerizată în unitățile de învățământ liceal de stat.

„Articolul 2 (10) La procesul de admitere în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2020-2021 participă numai elevii care au susținut evaluarea națională și a căror medie de admitere, calculată conform pct. I al anexei nr. 2 la prezentul ordin, este minimum 5.00 (cinci).”

În data de 14 august, în cadrul Comisiei de Dialog Social a Ministerului Educației Naționale a fost dezbătută măsura aceasta, Asociația Elevilor din Constanța exprimându-și dezacordul față de ea, din următoarele considerente:

În perspectiva adaptării sistemului educațional românesc la standardele secolului XXI și la cele europene, traseul educațional pe care fiecare elev îl urmează ar trebui să fie ales de către acesta, luând în considerare interesele și aptitudinile pe care le are. Acest fapt derivă și din principiul enunțat de Legea educației naționale, al centrării sistemului educațional pe beneficiarul său primar, elevul. Cu titlu de exemplu, dacă un elev nu are capacitățile necesare pentru a accede în învățământul teoretic, dar are aptitudini în ceea ce privește artele sau sportul, el ar trebui să aibă posibilitatea de a opta pentru învățământul vocațional

Mai mult, faptul că un elev nu a putut obține media minimă pentru a ajunge la liceu nu garantează că posedă competențele necesare pentru învățământul profesional, ci poate avea cauze diverse, ce țin atât de pregătirea cadrelor didactice, cât și de condițiile socio-economice ale familiilor lor.

„Este de la sine înțeles că nu putem avea aceleași pretenții de la un elev care trăiește într-o familie cu condiție materială moderată, comparativ cu unul dintr-o familie cu condiție materială deficitară. La fel, există discrepanțe între mediul urban și rural, mai ales în ceea ce privește nivelul de pregătire al cadrelor didactice, cei mai mulți profesori cu gradul I aflându-se în liceele „de top” din mediul urban, în timp ce profesorii debutanți ajung, de regulă, în școlile din mediul rural. Dacă un elev are potențialul să ajungă un bun doctor, acesta poate fi irosit dacă statul nu a fost în stare să îi asigure condițiile necesare pentru a îl exploata. Ca urmare, dacă un elev obține media 5.00 la admitere, asta nu denotă din start că el nu este potrivit pentru învățământul teoretic” – a declarat Andrei-Mihai Tănase, președinte AEC

Considerăm că există nenumărate cazuri în care elevi care au obținut sub media de admitere 5.00 au reușit să ajungă în învățământul teoretic și să promoveze examenul de Bacalaureat cu o medie mare, lucru ce dovedește că evoluția academică a elevilor ține într-o mare măsură și de condițiile în care aceștia și-au desfășurat activitatea.

În ceea ce privește aspectele de formă, Asociația Elevilor din Constanța a solicitat în data de 16 august Ministerului Educației Naționale organizarea unei dezbateri publice pentru acest ordin, în conformitate cu art. 7, alin. (9) din Legea privind transparenţa decizională în administraţia publică nr. 52/2003. Nici până în ziua de astăzi, Ministerul Educației Naționale nu a convocat o astfel de întâlnire, fapt ce constituie încălcarea legii.

Din aceste motive, AEC va acționa în instanță Ministerul Educației Naționale și va continua demersurile pentru apărarea drepturilor elevilor și promovarea unui sistem de învățământ centrat cu adevărat pe elev.

Asociația Elevilor din Constanța (AEC) este singura organizație de reprezentare a elevilor din județul Constanța, fiind prima asociație reprezentativă independentă a elevilor, cu personalitate juridică, apărută în România, fiind înființată în anul 2013 din nevoia de a exista o organizație independentă, condusă de elevi, care să reprezinte drepturile și interesele elevilor. De-a lungul timpului, AEC s-a remarcat ca un actor implicat în sistemul educațional, la nivel local și național, aducând plus valoare prin rezultatele obținute pentru elevii din județul Constanța și din România. Printre victoriile pe care AEC le-a repurtat amintim reacodarea dreptului de vot în Consiliul de administrație pentru reprezentantul elevilor la nivel liceal (2015), obținerea respectării legii în privința acordării reducerii la transportul local în comun și a burselor școlare pentru elevii din municipiul Constanța (2015) și obținerea acordării de manuale școlare gratuite pentru toți elevii din clasele a XI-a și a XII-a din România, în urma unei decizii definitive a Curții de Apel Constanța (2016). Mai multe informații sunt disponibile pe site-ul nostru – www.asociatiaelevilor.ro.

Foto: Digi24.ro

 

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă
Apasă pentru a comenta

Trebuie să te autentifici pentru a scrie un comentariu Login

Lasă un răspuns

Societate

Podurile de la Fetești și Cernavodă vor fi reabilitate. Vezi cât costă lucrările

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat o licitaţie de 116 milioane lei (24,3 milioane euro), fără TVA, pentru reabilitarea podurilor de la Feteşti şi Cernavodă, situate pe Autostrada A2, potrivit unui anunţ publicat pe platfoma SICAP.

Licitaţia vizează ”realizarea lucrărilor de reabilitare a podului peste braţul Borcea, lângă Feteşti, situat pe Autostrada A2, la km 149+680 (Lot 1) si realizarea lucrărilor de reabilitare a podului de la Cernavoda, situat pe Autostrada A2, la km 157+600 (Lot 2)”, se arată în anunţ.

Ofertantul trebuie să demonstreze că cifra de afaceri anuală totală, pentru fiecare din exerciţiile financiare aferente anilor 2016, 2017 si 2018, a fost de minimum 22 milioane lei pentru lotul 1 şi 19 milioane lei pentru lotul 2.

Pentru fiecare lot in parte, ofertantul trebuie să demonstreze că a finalizat, în ultimii 5 ani, lucrări de infrastructură în valoare cumulată de minimum 55 milioane lei pentru lotul 1 şi 46 milioane lei pentru lotul 2.

Tipul procedurii este licitaţie deschisă, iar termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 18 noiembrie.

Potrivit anunțului publicat, obiectul contractului aferent lotului 1 îl reprezintă executarea lucrărilor de reabilitare a podului peste brațul Borcea, situat pe Autostrada A2. Lungimea căii de pod este de 968 m, iar lățimea este de 34,4 m. Obiectul contractului aferent lotului 2 îl reprezintă executarea lucrărilor de reabilitare a podului de la Cernavodă. Podul are o lungime de 1596 m și este lat de 34,4 m.
Foto: PCnews

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Fenomenul bullying: ”Depinde doar de noi dacă îi permitem să existe sau nu”

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Bullying-ul este un comportament abuziv caracterizat prin dorința de a umili pe cineva prin utilizarea violenței psihice, emoționale, verbale, fizice sau sexuale în mod repetat la un nivel de intensitate ridicat. Fenomenul de bullying este foarte întâlnit atât în școli cât și la locul de muncă.

De la copiii care își formează găști pentru a domina și a teroriza alți copii până la colegii de serviciu care se aliază împotriva unui alt coleg pe care îl exclud și îl umilesc, comportamentul de abuz nu are limite de vârstă sau de mediu. Raportul agresor- victimă iese în evidență, susținut în aparență de anumite norme sociale.

Astfel, agresorul, care toată viața a fost agresat fizic, va agresa la rândul său persoanele nonagresive, cel care a fost etichetat și comparat și a suferit din această cauză, va eticheta și ridiculiza exact acele persoane care se straduiesc să fie perfecte. Agresorul încearcă prin abuz să își recapete stima de sine, iar prin dominare își imaginează că este puternic. El se hrănește cu reacția victimei pentru a-și confirma un statut pe care știe că nu îl are. Comportamentul său este sfidător, ofensiv și dezechilibrat între manipulare și crize de agresivitate și furie fizică sau verbală.

În mediul școlar, comportamentul de bullying se manifestă atât de către băieți, cât și de către fete. Există “un lider” al grupului – acel copil care pare de invidiat pentru că nu îi este frică sau rușine, cel care întărâtă colegii la comportamente infracționale sau antisociale și care tot timpul se laudă cu ce are sau ce face împotriva adulților, părinților, profesorilor, autorității și normelor societății în general. Acest copil își atrage în jurul lui așa numiți “adepți”, pe care îi păcălește cu iluzia de a fi cei mai grozavi, că ei stabilesc regulile și că nimeni nu le poate face nimic. Ca să își susțină iluzia puterii și a domninării au nevoie de victime.

Acestea sunt în general mai mici de vârstă și sunt acei copii care nu răspund atacurilor. Satisfacția căutată este suferința psihică, emoțională, fizică și sexuală a victimei.

În mediul profesional comportamentul de bullying este mai subtil, având în vedere că trebuie respectate anumite norme specifice locului de muncă. Astfel sunt foarte întâlnite situațiile în care o persoană are tendința de a monopoliza colectivul prin comportamente manipulative și de a exclude alți colegi prin umilire, denigrare, ridiculizare, izolare, îsușirea fără permisiune a rezultatelor muncii acestora și sabotarea în relația cu superiorii în mod intenționat și persistent.

Un alt comportament de bullying profesional, mult mai periculos, se referă la relația superior – subaltern. Foarte mulți angajați se plâng de atitudinea umilitoare și agresivă a “șefului”, alături de diferite comportamente de constrângere pentru obținerea de beneficii personale incluzând și comportamentele de tip sexual.

Dacă în mediul școlar comportamentul de bullying conține predominant violență fizică, în rândul adulților, componenta agresivă fizică a abuzatorului se mută în plan familial, fiind mascată în comportamentul de bullying profesional.

Și într-un caz și în celălalt, agresorul rămâne agresor, doar își cizelează comportamentul de abuzare în funcție de limitele mediului și riscurile implicate.

Dacă la primele manifestări apăreau doar tachinări, îmbrânciri și câteva jigniri în situații izolate, în ultimii ani comportamentul de bullying a devenit extrem de virulent și foarte des, constatându-se apariția lui chiar și la vârste foarte mici, în școala primară.

După numărul de cazuri înregistrate a devenit un fenomen, iar numărul victimelor crește în fiecare an.

”Comportamentul de bullying presupune un raport de dominare și putere în condițiile în care nimeni nu se naște zeu sau sclav… Depinde de noi dacă îi permitem să existe sau nu!”, a precizat președintele Asociației Tomis Antidrog Constanța, George Drăgan.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Iohannis BLOCHEAZĂ intersecția de la Casa de Cultură din Constanța

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Municipiului Constanța informează că începând de vineri, 13 septembrie, ora 18:00 și până sâmbătă, 14 septembrie, ora 20:00, traficul rutier va fi restricționat pe banda 1 de circulație de pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu, tronsonul cuprins între aleea Daliei și strada I.L. Caragiale, precum și în zona parcărilor în spic aflate pe tronsonul menționat.

De asemenea, va fi restricționat accesul autovehiculelor în parcările aflate pe strada I.L.Caragiale, pe trosonul delimitat de intersecția cu bulevardul Alexandru Lăpușneanu până la bariera de acces în parcarea Casei de Cultură Constanța.

Motivul îl constituie desfășurarea unei conferințe regionale, sâmbătă, 14 septembrie, la Casa de Cultură din Constanța.

Conferința regională la care reprezentanții administrației municipale fac referire este conferința președintelui Iohannis pe care o are la Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: