Connect with us

Politica

ATENȚIE! Amenzi între 2.000 și 20.000 de lei pentru cei care nu respectă ordonanțele militare

Tatian Iorga

Publicat

la

Ministerul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a anunțat că a fost adoptată, în această seară, Ordonanța Militară nr. 4. Pe de o parte, au fost relaxate a circulației persoanelor de peste 65 de ani. Pe de altă parte, au fost înăsprite sancțiunile privind încălcarea Ordonanțelor Militare. Ministrul Afacerilor Interne a precizat că noua OM va introduce măsuri dure împotriva celor care nu respectă izolarea la domiciliu sau cei aflați în carantină.

”Persoanele care părăsesc locul în care au fost carantinate, fără aprobarea autorităților competente, vor fi sancționate contravențional conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, cu modificările și completările ulterioare, și vor fi obligate să reia ciclul de 14 zile de carantinare, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea lor. Persoanele care nu respectă condițiile izolării la domiciliu și sunt identificate în afara spațiului de izolare, vor fi sancționate contravențional conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, cu modificările și completările ulterioare, și vor fi obligate să intre în carantină 14 zile, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea lor.”, a spus Vela.

Vela a spus că amenzile acordate persoanelor fizice care nu respectă prevederile impuse se măresc. Astfel, amenzile vor fi între 2.000 și 20.000 de lei.

 

„ORDONANȚA MILITARĂ

  1. 4 din 29.03.2020

privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19

Având în vedere dispozițiile art. 24 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 21 ianuarie 1999, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 453/2004, cu modificările și completările ulterioare,

Ținând seama de evaluarea realizată de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, aprobată prin Hotărârea nr. 15 din 29.03.2020,

În temeiul art. 4 alin. (2) și (4) din Decretul Președintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență la nivel național, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 16 martie 2020, al pct.1 și 3 din anexa nr. 2 la același decret și al art. 20 lit. n) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare,

Ministrul afacerilor interne emite următoarea

Ordonanță militară

Art.1 – (1)  Circulația persoanelor care au împlinit vârsta de 65 de ani, în exteriorul locuinței/gospodăriei, este permisă și în afara intervalului orar 11.00-13.00 dacă aceasta se face pentru rezolvarea problemelor de natură medicală, precum tratamentele oncologice planificate, dializă etc. folosind mijloacele proprii de deplasare sau ale familiei/susținătorilor sau, după caz, mijloacele de transport sanitar special destinat.

(2) Pentru verificarea motivului deplasării în situațiile prevăzute la alin. (1) se prezintă o declarație pe propria răspundere completată în prealabil, care trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței, motivul și locul deplasării, data și semnătura.

(3) Circulația persoanelor prevăzute la alin.(1), în afara locuinței/gospodăriei, este permisă și în intervalul orar 20.00 – 21.00, dacă aceasta se face pentru a asigura nevoile animalelor de companie/domestice doar în proximitatea locuinței/gospodăriei. Declarația pentru acest interval orar nu este necesară atunci când deplasarea se face în acest scop.

(4) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.2 – (1) Operatorii economici care comercializează alimente și produse de strictă necesitate și care își desfășoară activitatea în condițiile dispuse prin ordonanțe militare în perioada stării de urgență își vor organiza programul de lucru pentru a facilita și a asigura, cu prioritate, accesul persoanelor de peste 65 de ani în intervalul orar 11.00-13.00, limitând, în acest interval, accesul persoanelor din alte categorii de vârstă.

(2) Măsura se aplică începând cu data de 30 martie 2020.

Art.3 – (1) Persoanele care părăsesc locul în care au fost carantinate, fără aprobarea autorităților competente, vor fi sancționate contravențional conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, cu modificările și completările ulterioare, și vor fi obligate să reia ciclul de 14 zile de carantinare, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea lor.

(2) Persoanele care nu respectă condițiile izolării la domiciliu și sunt identificate în afara spațiului de izolare, vor fi sancționate contravențional conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, cu modificările și completările ulterioare, și vor fi obligate să intre în carantină 14 zile, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea lor.

(3) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.4 – (1) La intrarea în țară, pentru protejarea propriilor familii, conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone optează pentru carantinare/izolare, dar nu mai mult de 14 zile, în perioada dintre curse, pentru una dintre următoarele modalități de protecție împotriva răspândirii COVID-19:

  1. a) carantinarea în spații puse la dispoziție de către angajator;
  2. b) izolarea la domiciliu împreună cu toate persoanele cu care locuiesc/se gospodăresc, sau singuri, în alt spațiu locativ disponibil;
  3. c) carantinarea la cerere, în spațiile puse la dispoziție de autoritățile administrației publice, cu suportarea cheltuielilor aferente carantinării.

(2) Opțiunea pentru una dintre modalitățile prevăzute la alin. (1) se materializează prin completarea, de către conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone, a unei declarații pe propria răspundere prin care își asumă una dintre cele 3 variante de carantinare/izolare.

(3) Prevederile alin. (1) și (2) se aplică în mod corespunzător și piloților de aeronave și personalului navigant.

(4) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020.

Art.5 – (1) Se instituie, pentru o perioadă stabilită de angajator, măsuri de izolare preventivă la locul de muncă sau în zone special dedicate în care nu au acces persoane din exterior, pentru personalul care ocupă funcții esențiale pentru asigurarea funcționării producției, transportului și distribuției energiei electrice și gazelor naturale, a activităților de întreținere și mentenanță a echipamentelor și instalațiilor specifice, precum și a celorlalte activități de aprovizionare, respectiv, extracție, producție și procesare a resurselor și materiilor prime și/sau semiprocesate energetice necesare funcționării corespunzătoare Sistemului Energetic Național în concordanță cu prevederile Planurilor proprii de continuitate a activităților de bază în cazul instituirii stării de urgență pe teritoriul României.

(2) Refuzul izolării preventive de către personalul prevăzut la alin.(1) atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, după caz.

(3) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020, ora 12.00.

Art.6 – (1) Autoritățile administrației publice locale vor asigura montarea de dispozitive cu soluții dezinfectante la toate intrările blocurilor de locuințe situate pe raza unității administrativ-teritoriale și vor dezinfecta periodic lifturile, casa scărilor și alte spații comune.

(2) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020.

Art.7 – (1) Ministerele cu rețea sanitară proprie și autoritățile administrației publice locale care au în subordine sau în coordonare unități sanitare vor asigura la cerere spații hoteliere destinate repausului între ture sau gărzi personalului din sistemul public sanitar, în vederea prevenirii răspândirii virusului COVID-19 în rândul cadrelor medicale sau al familiilor acestora.

(2) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020.

Art.8 – (1) În perioada stării de urgență prețurile la energie electrică și termică, gaze naturale, alimentare cu apă, salubritate și carburanți nu pot fi majorate peste nivelul practicat la data emiterii prezentei ordonanțe militare, acestea putând fi doar diminuate în funcție de cerere și ofertă.

(2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.9 – (1) În perioada în care este instituită starea de urgență, alertele sanitare, comunicatele, textele, materialele fotografice și audio-video cu mesaje de interes public care sprijină măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19, guvernamentale și/sau sponsorizate de către operatorii economici publici sau privați, persoane fizice sau organizații neguvernamentale, vor fi mediatizate gratuit și se vor adăuga ca timp suplimentar spațiului alocat pentru publicitate.

(2) Difuzarea categoriilor de mesaje prevăzute la alin. (1) va fi solicitată radiodifuzorilor sau instituțiilor mass-media de către Grupul de comunicare strategică din cadrul Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență și se vor identifica în momentul difuzării cu mențiunea „Mesaj de utilitate publică.”

(3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.10 – (1) Pe perioada stării de urgență se autorizează Centrul de Cercetări Științifice Medico-Militare, Centrul de Cercetare Științifică pentru Apărare CBRN  și Ecologie, Agenția de Cercetare pentru Tehnică și Tehnologii Militare și Institutul Național de Cercetare Dezvoltare Medico-Militară „Cantacuzino” pentru avizarea/autorizarea materialelor, componentelor, echipamentelor și dispozitivelor medicale necesare pentru prevenirea și combaterea răspândirii, precum și pentru tratamentul infecției cu virusul SARS-CoV-2, respectiv a biocidelor.

(2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.11 – (1) Transportul maritim și pe căile navigabile interioare, accesul navelor în porturile românești, precum și inspectarea și operarea navelor se desfășoară fără restricții, cu respectarea tuturor măsurilor de prevenire a infectării cu COVID-19, impuse de Ministerul Sănătății.

(2) Se interzice accesul piloților la bordul navelor maritime și fluvio-maritime, sosite din zonele de risc roșu sau galbene, dacă nu dispun de echipamentul de protecție stabilit de Ministerul Sănătății.

(3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.12 –  (1) După alineatul (2) al articolului 3 din Ordonanța militară nr.2/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID -19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.232 din 21 martie 2020, se introduce un nou alineat, alin.(3), cu următorul cuprins:

„(3) Interdicția privind circulația persoanelor într-un grup mai mare de 3 persoane se aplică exclusiv circulației pietonale.”

Art.13 – (1) Sunt abilitate să asigure aplicarea și respectarea prevederilor prezentei ordonanțe militare:

  1. a) Poliția Română, Jandarmeria Română și poliția locală, pentru măsurile prevăzute la art.1;
  2. b) Poliția Română, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului și poliția locală, pentru măsura prevăzută la art.2;
  3. c) Poliția Română, Poliția de Frontieră Română, Jandarmeria Română, poliția locală, direcțiile de sănătate publică și conducătorii autorităților administrației publice locale, pentru măsurile prevăzute la art.3 și 4;
  4. d) Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, pentru măsura prevăzută la art.5;
  5. e) Ministerul Sănătății și Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, pentru măsurile prevăzute la art.11.

(2) Nerespectarea măsurilor prevăzute la art.1-5 și art.11 atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art.27 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Personalul instituțiilor prevăzute la alin.(1) este împuternicit să constate contravenții și să aplice sancțiuni, în conformitate cu prevederile art.29 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.

Art.14 – (1) Prezenta ordonanță militară se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(2) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligația de a informa publicul, prin mesaje difuzate regulat, pentru cel puțin 2 zile de la data publicării, despre conținutul prezentei ordonanțe militare.

Ministrul Afacerilor Interne

Ion Marcel Vela“

Comments

comments

Politica

Angajamentul lui Tudor Nădrag și al echipei PSD Hârșova pentru mandatul 2020-2024

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Tudor Nădrag candidează din partea Partidului Social Democrat pentru funcția de primar al orașului Hârșova. Iată ce proiecte și-a propus să realizeze în mandatul 2020-2024 împreună cu echipa sa de consilieri.

Revin în fața dumneavoastră cu 41 de măsuri, din programul echipei PSD, din care am onoarea de a face parte, pentru dezvoltarea orașului:

 

  • Redepunerea proiectului pentru construirea unei baze de tratament în vederea valorificării apelor termale – proiect care în prezent a fost abandonat;
  • Redepunerea proiectului de construire a centrului de colectare și primă comercializare a peștelui;
  • Redepunerea proiectului pentru înființarea unei fabrici pentru scule și ambarcațiuni pescărești;
  • Urgentarea aducțiunii de gaze în localitate, valorificând și oportunitatea înființării unei asociații de dezvoltare intercomunitară cu localitățile învecinate;
  • Înființarea unui centru de consultanță în cadrul primăriei care să acorde sprijin gratuit pentru întocmirea și depunerea de proiecte cu finanțare europeană și guvernamentală;
  • Sprijin și cofinanțare pentru un proiect în vederea realizării unui sistem de irigații performant în parteneriat cu fermierii locali;
  • Sprijinirea crescătorilor de animale și creșterea potențialului agricol al islazului prin cultivarea de suprafețe destinate pășunatului;
  • Dotarea unităților de învățământ școlar și preșcolar cu mijloace moderne și creșterea gradului de confort al acestora;
  • Modernizarea grupurilor sanitare și creșterea gradului de igienă ca mijloc de protecție a sănătății copiilor noștri;
  • Ne propunem reasfaltarea parcărilor, aleilor și căilor de acces din tot orașul. În urmă cu 10 ani am asfaltat parcările de la toate blocurile unde se intra cu noroi în casă. Deoarece nu s-a mai făcut nimic pentru repararea lor, acestea sunt într-o stare de degradare;
  • Asfaltarea tuturor străzilor din oraș și satul Vadu-Oii;
  • Accesarea unui nou proiect pentru asfaltarea a încă 10 km de drumuri agricole;
  • Sporirea numărului de locuri de joacă pentru copii și amplasarea de jocuri și topogane;
  • Valorificarea apelor termale în scopul înființării de sere generatoare de locuri de muncă. În decursul anilor am purtat discuții cu investitori din Spania și Israel, astfel că va trebui să reluăm aceste demersuri;
  • Punerea la dispoziția investitorilor de terenuri agricole în zona apelor termale, dar și a celor 30 de hectare din zona carierei Celea, pentru dezvoltarea unui obiectiv industrial având în vedere că pescajul din zonă permite acostarea navelor, încărcarea și descărcarea lor.
  • Oferirea de facilități pentru investitorii care creează locuri de muncă.
  • Construirea unei grădinițe și a unei școli cu clasele I-IV în zona blocurilor ANL.
  • Lotizarea și sistematizarea de locuri de casă în zona blocurilor ANL, numai după construirea utilităților necesare: drumuri acces, apă, canalizare, electricitate.
  • Depunerea de proiecte în vederea accesării de fonduri pentru dezvoltarea și modernizarea portului turistic.
  • Efectuarea de demersuri pentru trecerea portului în administrarea autorității locale.
  • Înscrierea blocurilor într-un program de reabilitare termică, asigurarea parteneriatului și cofinanțării. Sprijinirea financiară și scutirea de impozit pentru cei care îți realizează anveloparea termică (apartamente, case) cu forțe proprii.
  • Sprijinirea spitalului, cu aportul doctorului Fricățel și crearea unui colectiv de medici capabili să asigure un act medical performant și să salveze spitalul de la desființare.

În ultimii ani, spitalul a fost condus de manageri incompetenți care l-au dus în pragul colapsului financiar (datorii de peste 50 de miliarde de lei vechi) și în pragul desființării deoarece nu au reușit să acrediteze unitatea medicală și există riscul de a pierde contractul cu Casa de Sănătate. Cei care nu și-au îndeplinit obiectivele și indicatorii de performanță asumați prin contractul de management trebuie să plece, nu înainte de a fi trași la răspundere.

  • Crearea unui compartiment de urbanism special pentru a-i sprijini gratuit pe cei care vor să construiască fără a încălca legea.
  • Reînființarea în cadrul primăriei a compartimentului de informații cetățeni și relații cu publicul. Ușa primarului va fi din nou deschisă permanent pentru locuitorii orașului.
  • Sprijin rapid și total pentru realizarea investițiilor aflate în riscul de a nu fi finalizate la termen – școala gimnazială și stadionul ale căror proiecte au fost depuse în anul 2015 și aprobate în anul 2016.
  • Construirea a încă patru blocuri ANL și două blocuri sociale.
  • Consultarea permanentă a locuitorilor privind problemele importante ale comunității și crearea unui climat de colaborare și respect reciproc. Ura, disprețul, teama oamenilor de a se exprima liber, împărțirea cetățenilor în tabere partinice, șantajul, amenințarea – nu au ce căuta în relațiile dintre oameni și autorități.
  • Amenajarea de condiții corespunzătoare în vederea bunei funcționări a clubului tineretului și clubului pensionarilor.
  • Acordarea cu prioritate a burselor scolare ca mijloc de stimulare a elevilor, dar și ca instrument de sprijin pentru familiile nevoiașe care au copii eminenți.
  • Înființarea și sprijinirea echipelor pentru cât mai multe discipline sportive, susținerea profesorilor de sport din cele două licee și școala gimnazială pentru dezvoltarea activității sportive și organizarea de competiții.
  • Amenajarea și extinderea cimitirului musulman.
  • Realizarea de noi căi de acces în cimitirul nou orthodox, precum și a unui sistem de iluminat.
  • Sprijinirea unităților de cult, a bisericilor, geamiei și mănăstirii Prodromita.
  • Lucrări de întreținere și completare a celor aproape 300 de hectare de pădure comunală plantate în timpul mandatului meu și care sunt proprietatea orașului, în zona Celea și Vadu-Oii. În prezent acestea se află într-o stare gravă de degradare și neîntreținere.
  • Modernizarea complexului de înmagazinare a apei și a rețelei de distribuție, modernizarea sistemelor de tratare a apei pe principiul osmozei, înlocuirea totală a conductelor de azbociment montate în anii 1960, cauza deselor avarii cu tot disconfortul creat.
  • Sectorizarea rețelei de distribuție a apei pentru ca întreruperile să nu afecteze orașul.
  • Sprijin social pentru persoanele singure și neajutorate.
  • Depolitizarea aparatului bugetar, promovarea în funcții publice pe criterii de performanță și competență.
  • Punerea în funcție a stației de sortare și transfer deșeuri, precum și a stației de gospodărire a gunoiului de grajd, construite în timpul mandatului meu.
  • În anul 2010, s-au construit 12 km de canalizări pe 43 de străzi ai căror locuitori nu beneficiau de această utilitate.

Ne propunem realizarea de canalizări și pentru gospodăriile situate în zone cu calcar.

  • Reabilitarea și modernizarea pieței agroalimentare și încurajarea producătorilor locali.

Acest program reprezintă angajamentul echipei PSD pentru mandatul 2020-2024, pentru dezvoltarea orașului.

Programul este deschis și supus permanent observațiilor și propunerilor dumneavoastră.

Dacă te-ai săturat de minciuni și vrei să mai faci ceva pentru orașul tău, vino alături de noi!

AVEȚI ÎNCREDERE, ȘTIM CE AVEM DE FĂCUT!

 

Material comandat de Partidul Social Democrat  filiala Constanta,

Executat de Asociația Puterea Civică – www.ordinea.ro 

CUI mandatar financiar coordonator 21200019

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Dr. Liviu Merdinian, candidat din partea PSD pentru Consiliul Local al Municipiului Constanța: “ Aleg să fac parte din echipa care muncește și nu acuză”

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Dr. Liviu Merdinian, candidat din partea PSD pentru Consiliul Local al Municipiului Constanța  “Aleg să fac parte din echipa care muncește și nu acuză. A trecut perioada demagogilor, este momentul vocilor clare și al palmelor asprite de muncă.“

Reporter: Candidați pentru încă un mandat de consilier local. Puteți să ne spuneți câteva dintre aspectele pozitive ale acestor primi 4 ani? Ce ați reușit din această postură inedită pentru un medic, așa cum este cazul dvs.?

Dr. Liviu Merdinian: Ca să vă răspund, ar trebui să fac un rezumat al lucrurilor frumoase petrecute în ultimii ani alături de domnul Primar Făgădău și echipa domniei sale.

De menționat este faptul că atenția mea a fost îndreptată către sănătate, mediu și cultură. Unul din aspectele la care țineam enorm, și anume Registrul de spații verzi, a fost demarat în acest mandat și se încheie curând. Registrul rezolvă multe din problemele Constanței și securizează spațiile verzi. Alt proiect în care am fost implicat a fost acela al renovării in extenso al cabinetelor medicale școlare, astăzi arată impecabil și funcționează ca o pavăză solidă în calea tuturor patologiilor specifice vârstei școlare.

Am reușit, împreună cu colegii mei, să redesenăm și să plantăm pe nenumarate aliniamente stradale copaci specifici zonei și dezvoltării urbane, lucru ce trebuie să continue și de acum încolo.

Clădirile istorice ale Constanței au primit atenție sporită pentru protecție, renovare și integrare în circuitul turistic istoric al Constanței.

Din postura de Președinte al CA de la Spitalul de Boli Infecțioase, vă pot spune că atât infrastructura, cât și echipa de acolo, au avut tot suportul moral și financiar din partea Primăriei, lucru care s-a văzut și în momentele recente de grea încercare pentru întreg municipiul. Rezulatele și climatul de calm și profesionalism s-au simțit și au încurajat Constanța că este pe mâini bune în acel spital.

Am inaugurat alături de dl Primar o bibliotecă în memoria unui extrem de apreciat profesor din comunitatea armeană, am organizat împreună cu primăria 4 concerte de jazz în ultimi ani, am lucrat în echipă și cu minoritățile la bunul mers al orașului nostru și am învățat multe lucruri despre ce înseamnă să administrezi un oraș, despre cum să prioritizezi efortul, fondurile și echipa pentru cel mai eficient rezultat, adică despre cel mai bun rezultat pentru constănțean de fapt.

Unul din lucrurile cele mai dragi, ce implică sângele meu de armean constănțean, un parfum de istorie, de respect și de onoare, îl reprezintă reaprinderea Farului genovez după 107 ani de “tăcere”. A fost un moment extraordinar, îi sunt recunoscator dlui Primar pentru tot suportul.

Reporter: Din punctul dvs. de vedere, cum se desfășoară această campanie electorală la Constanța și de ce ați ales să rămâneți în echipa lui Decebal Făgădău?

Dr. Liviu Merdinian: Din punct de vedere al analizei socio-politice în această campanie, lucrurile stau destul de predictibil și vă spun și de ce: într-un oraș în care am văzut atât de multe schimbări în bine în ultimii ani, era normal să apară un numar mare de candidați, de voci, de media care nu se teme să întrebe și care primește răspunsuri și cu care se comunică. Mai departe de acestea, cum fiecare își gestionează campania, se va vedea la momentul votului. Dacă respecți cu adevarat populația în slujba căreia te afli, comunici prin fapte, proiecte și realizări, și CLAR nu mai este loc de atac și de acuze, manipulări și minciuni. Înseamnă că nu ai respect pentru votant dacă singurul tău program electoral este ACUZA.

Dl Făgădău m-a cucerit literalmente în acești ani prin decență, eleganță, putere de muncă și viziune (CT BUS, Cazinoul Constanța, Sala Polivalentă, Rețeaua de medicină școlară, Registrul de spații verzi, nenumăratele proiecte culturale), prin felul în care a triat personalul Primăriei și și-a ales o echipă de consilieri profesioniști. Aleg să fac parte din echipa care muncește și nu acuză, din echipa care repară și colaborează, din echipa care inovează dar respectă trecutul. A trecut perioada demagogilor, este momentul vocilor clare și al palmelor asprite de muncă. Satisfacția este cu atât mai mare cu cât Constanța suferea de ani buni, acum este în perioada de vindecare. Sper să o înfrumusețăm împreună și să o păstrăm frumoasă!

Și va mai spun ceva important: dintr-un oraș de câteva sute de mii de locuitori, să ajungi în poziția de consilier din care poți să faci atât de mult bine pământului pe care te-ai născut este o ONOARE de nemăsurat și momentul nu trebuie irosit sau nesocotit.

Material comandat de Partidul Social Democrat  filiala Constanta,

Executat de Asociația Puterea Civică – www.ordinea.ro 

CUI mandatar financiar coordonator 21200019

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

USR vrea organizarea referendumului Fără Penali în aceeași zi cu alegerile parlamentare

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

USR propune organizarea, odată cu alegerile parlamentare din 6 decembrie, a referendumului pentru modificarea Constituţiei astfel încât persoanele cu condamnări penale să nu mai ocupe funcţii publice.

“Vechile partide trebuie să lase deoparte calculele electorale şi să demonstreze că vor să se reformeze după 30 de ani în care s-au rotit la putere şi nu au făcut nimic pentru oameni. Fără Penali trebuie să ajungă literă de Constituţie! Astăzi se împlinesc fix doi ani de zile de când iniţiativa Fără Penali a ajuns în Parlament. Şi tot astăzi se împlinesc fix doi ani de când iniţiativa Fără Penali este blocată de PSD în Parlament. PSD-ul care se dezice de Dragnea şi nu mai susţine candidaţi penali îşi bate joc de un milion de oameni care au semnat pentru Fără Penali”, arată reprezentanţii USR, într-un comunicat de presă transmis duminică seară.

USR adaugă că a propus votarea iniţiativei anul acesta şi organizarea referendumului odată cu alegerile locale din 27 septembrie, ca un semnal de schimbare a clasei politice înainte de alegerile naţionale din decembrie, dar PSD s-a opus.

“Duminica viitoare am fi putut să mergem la urne să votăm pentru noi aleşi locali, dar şi pentru modificarea Constituţiei astfel încât penalii să nu mai ocupe funcţii publice, astfel încât să nu mai existe un alt Liviu Dragnea în istoria României, dar PSD s-a opus. USR revine cu o nouă propunere şi susţine votarea iniţiativei pe 6 noiembrie în Senat şi organizarea referendumului odată cu alegerile naţionale din 6 decembrie. Vechile partide trebuie să lase deoparte calculele electorale şi să demonstreze că vor să se reformeze după 30 de ani în care s-au rotit la putere şi nu au făcut nimic pentru oameni. Fără Penali trebuie să ajungă literă de Constituţie!”, mai scrie în comunicatul USR.

În 27 iulie, Comisiile juridică şi pentru constituţionalitate din Senat au amânat pentru a treia oară emiterea unui raport pe iniţiativa cetăţenească “Fără penali în funcţii publice”. Motivul a fost din nou lipsa de cvorum necesar desfăşurării şedinţei.

Iniţiativa “Fără penali în funcţii publice” prevede introducerea unui alineat în Constituţie la articolul 37 care spune că: “Nu pot fi aleşi în organele administraţiei publice locale, în Camera Deputaţilor, în Senat şi în funcţia de Preşedinte al României cetăţenii condamnaţi definitiv la pedepse privative de libertate pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie, până la intervenirea unei situaţii care înlătură consecinţele condamnării”.

După dezbaterile în comisiile reunite, iniţiativa urmează să fie supusă votului plenului Senatului. În cazul în care ea primeşte votul favorabil a două treimi din numărul senatorilor, Guvernul ar urma să organizeze referendumul de modificare a Constitiţiei în 30 de zile. (sursa: news.ro)

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: