Connect with us

Societate

Atenție, șoferi! Guvernul introduce un sistem automat pentru amenzile de circulație

Publicat

la

Strategia Națională de Siguranță Rutieră 2022-2030 arată că Guvernul va introduce un sistem automat pentru amenzi, cu 300 de radare și 500 de camere video, 1.000 de limitatoare pentru viteză, dar și un rating de siguranță pentru șosele, adică acel mecanism de clasificare a tronsoanelor rutiere din punct de vedere al gradului de risc, cum adeseori le întâlnim peste hotare.

Autoritățile din România intenționează să introducă un sistem de rating pentru siguranța șoselelor, deoarece cele mai recente date arată că România pierde anual 2 la sută din produsul intern brut în accidentele rutiere, adică aproape un milion de euro pentru o persoană decedată și peste 152.000 de euro pentru fiecare rănit grav.

INFO! În România au murit 93 de persoane la un milion de locuitori numai în 2021

Cele mai multe dintre accidente au loc pe drumurile naționale și doar 40 în mediul urban. În acest clasament, România este urmată de Bulgaria cu 81 de morți la un milion de locuitori, apoi de Letonia și Croația. La polul opus sunt Norvegia, Malta și Suedia, cu mai puțin de 20 de morți fiecare.

Iar „Strategia Națională de Siguranță Rutieră 2022-2030” arată că autoritățile din țara noastră își propun să reducă la jumătate numărul persoanelor care sunt rănite sau își pierd viața din cauza accidentelor.

Investiții în România până în 2030

– 1.000 de limitatoare de viteză
– 500 de camere video
– 300 de radare mobile
– sistem automat de amenzi
– rating de siguranță a infrastructurii rutiere

Cât ne costă accidentele de pe șoselele României

– 2% din PIB
– 958.108 euro pentru fiecare persoană decedată
– 152.495 euro pentru fiecare rănit grav

În ordinul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, persoanele care dețin roviniete cu o valabilitate de minimum 30 de zile vor fi anunțați în curând prin e-mail de expirarea ei. Se introduce posibilitatea ca șoferii să fie notificați, prin e-mail, de termenul de expirare a rovinietei, în urma publicării Ordinului MTI nr. 365/2022 în Monitorul Oficial.

NOTĂ! Măsurile cuprinse în ordin se vor aplica din 27 aprilie

Potrivit informațiilor transmise de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) într-un comunicat, decizia a fost luată pentru a reduce numărul amenzilor aplicate, dar și pentru a crește încasările la buget,

Distribuitorii au obligația de a implementa, în termen de maximum 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, modificările necesare astfel încât, la încasarea tarifului de utilizare și emiterea rovinietelor în punctele de lucru, prin terminale, portaluri web, aplicații dezvoltate pentru sistemele de operare ale telefoanelor mobile, să asigure utilizatorilor posibilitatea de a fi notificați, prin e-mail, cu privire la expirarea perioadei de valabilitate a rovinietei, informează Capital.

foto: hotnews.ro

Comments

comments

Societate

Grădinița cu program prelungit nr. 44 din Constanța face angajări. Vezi ce posturi sunt disponibile

Publicat

la data de

Scris de

Grădinița cu program prelungit nr. 44 din Constanța organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcțiilor contractuale de execuție, vacante, după cum urmează:

  • bucătar;
  • fochist

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • nivelul studiilor: studii medii sau generale;
  • vechimea: 6 luni pe un post similar;
  • cursuri de calificare: bucătar/fochist;
  • experiența în domeniu constituie avantaj.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 31 august 2022, ora 9.00: proba scrisă;
  • 31 august 2022, ora 11.00: proba interviu.

Dosarele de înscriere se depun la sediul instituției în termen de 10 zile de la publicarea anunțului. Conform art. 6 al Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:

  1. cererea de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
  3. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
  4. carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  5. cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;
  6. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
  7. curriculum vitae.

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.

În cazul în care candidatul depune o declarație pe proprie răspundere că nu are antecedente penale, în cazul în care este declarat admis la selecția dosarelor, acesta are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.

Copia actului de identitate, copiile documentelor de studii și carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:

Grădinița cu Program Prelungit nr. 44, Constanța, cu sediul în Constanța, str. Labirint nr. 52, județul Constanța, telefon 0726.365.410.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Se întâmplă în stațiunile Eforie Nord și Eforie Sud. Sancțiuni pentru turiștii care nu respectă in indicațiile salvamarilor

Publicat

la data de

Scris de

Activitatea de de salvare acvatică desfăşurată prin serviciul de salvamar şi prin posturile de prim ajutor pe plajă este destinată salvării vieţii oamenilor. Utilizarea nejustificată a serviciilor de salvare acvatică (pentru căutarea în apă a unei persoane presupus dispărută – care de fapt se răcoreşte la terasă a anunţa în prealabil, un copil lasăt nesupravegheat şi rătăcit pe plajă sau alte cazuri similare) se poate concretiza într-un rezultat nefericit pentru o persoana care chiar are nevoie de ajutorul salvamarilor.

Geamandurile, balizele, bilele plutitoare îşi au rostul lor, fiind amplasate de către personalul calificat. Faptul că unele persoane ţin să dovedească, sieşi sau altora, cât de buni înotători sunt şi, pentru a nu depăşi linia balizei (fapt ce atrage atenţionarea de la salvamar) aleg sa tragă de acestea pentru a le muta din locul în care sunt ancorate, este un gest care are drept consecinţă punerea în pericol a celorlalţi utilizatori ai plajei şi zonei de îmbăiere.

Pentru a veni în sprijinul salvamarilor, consiliul local Eforie a hotărât prin HCL nr. 100/2021 că următoarele fapte constituie contravenţie:

  • Apelarea, în mod nejustificat, la reprezentanţii serviciului de salvare acvatică pentru căutarea în apă de persoane presupus dispărute de pe plajă;
  • Mutarea geamandurilor, balizelor sau a bilelor plutitoare în alte locuri decât sunt ancorate de către reprezentanţii serviciului de salvare acvatică;
  • Utilizarea geamandurilor drept colace de salvare sau acoperirea lor cu diverse materiale astfel încât să impiedice vizibilitatea acestora.

Persoanele fizice vor fi sancţionate cu amendă între 1.000,00 – 2.000,00 lei iar cele juridice între 1.500,00 – 2.500,00 lei; constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se realizează de către lucrătorii din Serviciul de Poliţie Locală al Primăriei Eforie sau de către alţi funcţionari publici încadraţi în Primăria Eforie şi împuterniciţi în acest scop prin dispoziţie a primarului.

Prin acelasi act normativ – Hotărârea Consiliului Local Eforie nr. 100 adoptată în data de 31.05.2021 au fost împuterniciţi reprezentanţii Poliţiei Locale Eforie pentru constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute în HG nr. 1136/2007. Prin aceeaşi HCL s-a stabilit ca primarul poate nominaliza şi alţi lucratori din cadrul administraţiei local pentru constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor referitoare la nerespctarea însemnătăţii steagurilor arborate de către salvamari.

Serviciul de salvare acvatică Eforie a fost atribuit către SC Salvamar Service SRL. Pe plajele din Eforie sunt amplasate 22 posturi de observare (foişoare), 2 baze de salvare nautică care asigură 11 patrule rapide (câte una pentru fiecare 2 posturi de salvare) şi 2 posturi de prim ajutor. Programul zilnic de lucru este in intervalul 8.00 – 19.00 cu excepţia perioadei 16 iulie – 15 august inclusiv când programul zilnic este în intervalul 08.00-20.00.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Angajări la Primăria orașului Năvodari. Vezi ce posturi sunt disponibile

Publicat

la data de

Scris de

Primăria orașului Năvodari organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcțiilor contractuale, de execuție, vacante, după cum urmează:

  • educator – din cadrul Centrului de zi pentru copii;
  • referent debutant – din cadrul Compartimentului expert pentru problemele romilor.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • educator:
    • studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul de licență – limbă și literatură, modul psihopedagogie absolvit;
    • vechime în specialitatea studiilor absolvite minimum 2 ani (dovedită cu carnet de muncă sau adeverințe).
  • referent debutant:
    • studii medii liceale absolvite cu diplomă de bacalaureat;
    • apartenență la minoritatea romă – dovedită cu o adeverință din partea unei organizații legal constituite a romilor prin care se atestă apartenența candidatului la etnia romă;
    • fără vechime.
   Concursul se va organiza conform calendarului următor:
  • 18 august : termenul limită pentru depunerea dosarelor;
  • 29 august, ora 10.00 – proba scrisă;
  • data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Conform art. 6 al Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:

  1. cererea de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
  3. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
  4. carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  5. cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;
  6. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
  7. curriculum vitae.

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.

În cazul în care candidatul depune o declarație pe proprie răspundere că nu are antecedente penale, în cazul în care este declarat admis la selecția dosarelor, acesta are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.

Copia actului de identitate, copiile documentelor de studii și carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:

Primăria Orașului Năvodari, Str. Dobrogei nr. 1, Județul Constanța, telefon 0241/761.603, e-mail hr@primaria-navodari.ro.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: