Connect with us

Administratie

Cazinoul din Constanța, premieră negativă în România. Lucrarea este blocată de… 7 ani!

Tatian Iorga

Publicat

la

Telenovela privind reabilitarea Cazinoului din Constanța se transformă într-o dramă. De mai bine de șapte ani, procedurile de atribuire a contractului pentru reabilitarea și modernizarea edificiului sunt blocate și se învârte în jurul contestațiilor. Asta pentru că, la Constanța, vicepremierul și ministrul demis al Dezvoltării, Daniel Suciu, a anunțat că societatea Eldiclau SRL, lider în asociere cu alte firme a contestat din nou licitația pentru reabilitarea Cazinoului din Constanţa. Declarația a fost făcută într-o conferință de presă susținută împreună cu primarul Constanței, Decebal Făgădău, chiar în incinta Cazioului. Cu o zi înainte, premierul Viorica Dăncilă anunțase, triumfal, de la Palatul Victoria, că mâine (astă, n.r.) va fi semnat contractul pentru demararea lucrărilor de reabilitare a Cazinoului Constanţa. Ba chiar, Dăncilă îl delegase pe vicepremierul Dan Suciu să vină la Constanța pentru semnarea actelor de atribuire a contractului.

„După zeci de ani de așteptare, mâine, unul dintre simbolurile României – Cazinoul din Constanța – va avea garanția că va fi refăcut. Guvernul nostru a reușit, în ciuda multor contestații, să pregătească în detaliu proiectul, astfel încât să ne asigurăm că acest obiectiv simbol va fi reabilitat. În această noapte, la ora 12.00, expiră și ultimul pas procedural pentru atribuirea contractului de reabilitare. Domnule vicepremier Suciu, ați arătat cum trebuie să acționeze un ministru implicat. Vă rog ca mâine să fiți (Suciu, n.r.) la Constanța și să vă asigurați că acest contract va fi semnat!“, a declarat Dăncilă în ședința de Guvern de luni.

Socoteala celor de la PSD nu s-a potrivit cu cea din târg. Asta deoarece, aceeași firmă care contestase și în luna septembrie SC Eldiclau SRL, a depus contestație cu numai câteva ore înainte de expirare a termenului. Daniel Suciu a explicat că societatea Eldiclau a depus respectiva contestaţie privind reabilitarea Cazinoului Constanța atât la Curtea de Apel Constanța, cât și la Consiliul Național de Soluționare a Contestaţiilor. În mod evident, nu a mai putut fi semnat. Cu toate acestea, vicepremierul a venit la Constanța, pentru a susține o conferință de presă în care a pus tunurile pe firma care a contestat licitația. Conferința de presă a fost deschisă de primarul Constanței, Decebal Făgădău, care a spus că are o veste total neplăcută pentru românii, care identifică acest simbol cu identitatea națională. Făgădău a spus că această „piesă de teatru“ tinde să se transforme într-o tragedie, deși speram să avem un final fericit. La rândul său, vicepremierul Daniel Suciu a spus că a venit la Constanța cu capul plecat. El a sperat că după șapte ani de discuții, de contestații, de orgolii, de povești, de bani și de interese reabilitarea Cazinoului să devină realitate.

„În opt luni de mandat la ministerul Dezvoltării, nu am pomenit nici măcar o dată un nume de firmă, pentru că nu acesta era rolul meu. Dar de data aceasta voi face o excepție și mă voi referi la orgolii, la interese, la bani și la o CRONOLOGIE A NESIMȚIRII. Nu am avut în acest mandat un gust mai amar decât în luna septembrie când în ultima zi când se putea depune contestație, licitația a fost contestată. Același sentiment l-am trăit și ieri când, tot în ultima zi de depunere a contestației, acest lucru s-a întâmplat. Spun din capul locului că nu mai cred în coincidențe când discutăm de subiectul Cazinoului de la Constanța. Contestația depusă ieri este 95% același text depus în luna septembrie. Celor care au devenit contestatari de profesie le-au luat 10 zile să adauge două propoziții la contestația depusă în luna septembrie. Adică, mă gândesc, cât de intensă trebuia să fie această operațiune de a încropi un text încât să contești o licitație în care să adaugi doar o îndoială. Aceasta a fost preocuparea firmei Eldiclau, în asociație cu Telecom și cu încă două firme. Mi se pare că unele firme devenite contestatare de profesie nu mai au nicio jenă în a-și bate joc de un simbol așa cum este Cazinoul de la Constanța“, a spus Suciu.

Dăncilă, dusă în eroare vicepremierul Suciu

Ministrul demis al Dezvoltării a declarat că este optimist că atât CNSC, cât și instanțele de judecată vor face lumină în acest caz. El a spus că avea curaj să vină la Constanța și să semneze contractul de începere a lucrărilor, chiar dacă Eldiclau contesta la Curtea de Apel, dar ministrul a spus că nu a luat în calcul faptul că firma a contestat și la CNSC, ceea ce i-a dat calculele peste cap. Cu alte cuvinte,  vicepremierul Suciu s-a pripit să anunțe semnarea contractului. Tot el este și cel care o informase și pe Dăncilă că se poate semna contractul. În aceste condiții, putem spune că Suciu l-a indus în eroare pe premierul României.

„Nu am luat în calcul, și chiar îmi pare rău pentru constănțeni, faptul că, deși nu mai erau parte acestui proces, cei de la Eldiclau au atacat și la Consiliul Național pentru Soluționare a Contestațiilor, iar eu sunt obligat să aștept termenul legal de 10 zile pentru ca cei de la CNSC să se pronunțe. Până la urmă, indiferent cine va fi ministru, eu cred că aceste orgolii se vor termina, iar Cazinoul va fi reabilitat. Nu înțeleg de ce o firmă (Telekom, n.r.) unde statul este acționar este parte a acestei contestații. Mă aștept ca CNSC să respingă și această contestație“, a subliniat ministrul.

Făgădău vrea să se îndrepte împotriva Eldiclau

Primarul Constanței a spus că vrea ca să se știe în toată țara că Eldiclau se opune restaurării Cazinoului din Constanța.

„Face tot ceea ce este posibil să întârzie acest proiect. Nun pot să îmi dau seama cum o firmă care nu are experiență, care și-a căutat prin terți experiență similară și care este descalificată de CNSC, se opune unui proiect atât de important. Este o batjocură la adresa municipiului. Deja m-am consultat cu avocații municipiu să vedem cum putem fi ca parte direct interesată, fiind proprietarii cazinoului, ca să putem să apărăm această procedură. Ceea ce s-a întâmplat ieri este peste puterea mea de înțelegere. Eldiclau, care nu mai era în joc, a depus simultan două contestații. Sperăm ca același complet de la CNSC”, a declarat primarul Decebal Făgădău.

PROCEDURĂ DEMARATĂ ÎN ANUL 2012

În anul 2011, CNI a preluat Cazinoul de la UAT Constanța. În urma aprobării indicatorilor tehnico-economici prin HG 3/2012, CNI a demarat procedura de achiziție publică privind lucrările de reabilitare și consolidare. Astfel, a fost publicat in SEAP anunțul nr. 134378/29.03.2012.

Încă de la faza publicării anunțului în SEAP au fost depuse două contestații de către 2 operatori economici (SC PROCONSTRUCT INTERN INOVATIV SRL respectiv SC ROMCONSTRUCT HOLDING GRUP SA). Cele doua contestații au fost tratate unitar de către CNSC, și în urma pronunțării deciziei CNSC nr. 1323/134C7/1134/1160, procedura de achiziție publică a fost anulată în data de 28.05.2012. De la publicarea anunțului de participare și până la anularea procedurii s-au scurs 2 luni de zile.

Ulterior anulării acestei proceduri, UAT Constanța a preluat Cazinoul, până în anul 2014. Astfel, în perioada 2012 – 2014, CNI nu a putut demara proceduri de reavizare indicatori, respectiv contractare de lucrări, dat fiind faptul că acest obiectiv nu era predat către CNI.

PROCEDURĂ DEMARATĂ ÎN ANUL 2015

În anul 2015, în urma reavizării indicatorilor tehnico-economici prin ordinul MDRAP nr. 369 din 10.03.2015, CNI a demarat o nouă procedură privind achiziția de lucrări de consolidare și reabilitare a Cazinoului Constanța. Astfel a fost publicat anunțul de participare nr. 159314/08.05.2015.

La procedură s-au înscris 5 asocieri de firme. În urma analizei ofertelor, toate acestea au fost declarate inacceptabile sau neconforme, în baza prevederilor art. 36 alin (1) lit. b) și a art. 79 alin. 1 din HG 925/2006. Drept urmare decizia comisiei de evaluare a fost anularea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziție publică.

Decizia comisiei de evaluare, a fost contestată de liderii a 2 dintre asocierile participante (SC AEDIFICIA CARPATI SA respectiv SC EUROMATERIA SRL). CNSC a respins una dintre contestații și a admis-o pe cea de-a doua, dispunând reanalizarea ofertei respectivului participant (SC EUROMATERIA SRL).

În paralel, decizia CNSC a fost contestată la Curtea de Apel de ofertantul a cărui contestație fusese respinsă (SC AEDIFICIA CARPATI SA). Aceasta a fost respinsă ca nefondată prin Hotararea Civila nr. 5903/03.12.2015 a Curții de Apel București.

În urma reevaluării ofertei așa cum a fost dispus de CNSC, comisia de evaluare a declarat din nou oferta depusă de SC EUROMATERIA SRL ca fiind neconformă în baza prevederilor art. 36 alin (2) lit. a) din HG 925/2006, cu modificările şi completările ulterioare. Astfel, procedura a fost din nou anulată deoarece au fost depuse numai oferte inacceptabile și neconforme.

De aici și până la anularea efectivă a procedurii au fost depuse în repetate rânduri contestații, fie la CNSC fie la Curtea de Apel de către ofertantul SC EUROMATERIA SRL. Ultima dintre contestații a fost soluționată la Curtea de Apel prin Hotărarea Civilă nr. 2395/20.04.2016 care a respins această plângere ca fiind nefondată. Drept urmare, CNI a putut anula procedura în SEAP în data de 28.0.42016.

Concluzionând, pe durata derulării acestei proceduri au fost depuse un total de 7 contestații, 3 dintre ele fiind soluționate de Curtea de Apel. Durata totală a întregii proceduri, de la publicarea anunțului și până la anularea acesteia, a fost de aproximativ 11 luni și jumătate.

PROCEDURĂ DEMARATĂ ÎN ANUL 2016

Ulterior anulării procedurii demarate în anul 2015, CNI a demarat o nouă procedură de achiziție publică, în anul 2016 prin publicarea anunțului de participare cu nr. 168128/11.05.2016. La această procedură au fost depuse un total de 6 oferte de către tot atâția ofertanți.

În urma analizării ofertelor, a fost declarată admisibilă o singură ofertă, și anume cea depusă de asocierea SC EURAS SRL –  SC POLARH DESIGN SRL în vederea calificării în etapa următoare. În urma comunicării acestei decizii către toți participanții au fost depuse două contestații la CNSC de către 2 dintre ofertanți (SC EUROMATERIA SRL respectiv SC CORINT SRL). CNSC admite una dintre ele (SC EUROMATERIA SRL) și o respinge pe cea de-a doua.

Decizia CNSC este atacată la Curtea de Apel, de această dată de către CNI, instanță care prin decizia nr. 1029 din 07.03.2017 respinge plângerea ca nefondată.

În paralel, CNI a reevaluat oferta depusă de SC EUROMATERIA SRL, întocmai deciziei dispuse de CNSC, și o califică drept conformă, intrând alături de cealaltă în runda electronică a licitației.

Ulterior emiterii acestei decizii de către comisia de evaluare, au fost înregistrate două noi contestații, una la CNSC și una la Tribunalul București de către cei doi ofertanți calificați în runda electronică. În urma pronunțării unei soluții de către Tribunalul București, care a respins plângerea ca nefondată, a fost formulat recurs, înregistrat la Curtea de Apel București de către ambii ofertanți calificați în runda electronică.

Ca urmare a acestei noi contestații, Curtea de Apel se pronunță și admite contestațiile la data de 18.08.2017 și constată totodată că nu au fost îndeplinite cerințele fișei de date pentru ambii operatori economici. Ca urmare a deciziei Curții de Apel și acționând întocmai cum a rezultat din motivările acesteia, CNI a anulat procedura de atribuire și a comunicat operatorilor economici rezultatul procedurii care a fost din nou contestat la CNSC și ulterior la Curtea de Apel.

În data de 26.01.2018, CNI a anulat în SEAP procedura de achiziție publică, în urma pronunțării Curții de Apel prin hotărârea nr. 74/2018 prin care este respinsă ca fiind nefondată plângerea formulată de SC EUROMATERIA SRL împotriva deciziei CNSC nr. 3049/C11/3783,3827/17.11.2017.

Așadar, cea de-a treia procedură de achiziție publică organizată de CNI a durat aproximativ 20 de luni, timp în care procedura a fost blocată în repetare rânduri cu multiple contestații dat fiind faptul că prevederile Legii 101/2016 cu modificările și completările ulterioare permit operatorilor economici să conteste oricare act al unei autorități contractante pe care îl consideră ca fiind nelegal.

PROCEDURĂ DEMARATĂ ÎN ANUL 2019

După reavizarea indicatorilor tehnic-economici pentru acest obiectiv de investiții, prin emiterea HG nr. 271/08.05.2019 a fost demarată cea de-a patra procedură de achiziție publică prin publicarea in SICAP a anunțului nr. CN1011468/23.05.2019.

Deschiderea ofertelor a avut loc în data de 16.07.2019. În cadrul procedurii au fost depuse 3 oferte de către următoarele asocieri:

  1. SC ELDICLAU SRL & TELEKOM ROMANIA MOBILE COMMUNICATIONS SA & RESEARCH CONSORZIO STABILE SOCIETA CONSORTILE A SRL & SC IMPEX ROMCATEL CERCETARE PROIECTARE SA
  2. AEDIFICIA CARPATI SA & SC REMON PROIECT SRL & SC PROFESIONAL CONSTRUCT PROIECTARE SRL & SC TEHNOINSTAL SRL
  3. SC CONSTRUCTII ERABSU SA & SC CONCAS SA & SC EURAS SRL & SC POLARH DESIGN SRL

În data de 13 septembrie, în ultima zi de depunere a contestațiilor privind rezultatul procedurii, la CNSC a fost înregistrată contestația formulata de asocierea SC ELDICLAU SRL & TELEKOM ROMANIA MOBILE COMMUNICATIONS SA & RESEARCH CONSORZIO STABILE SOCIETA CONSORTILE A SRL & SC IMPEX ROMCATEL CERCETARE PROIECTARE SA impotriva rezultatului procedurii de achiziție publică. Contestația a fost soluționată de CNSC care a dispus anularea in parte a raportului procedurii initial, respectiv a mentinut decizia comisiei de evaluare de respingere a ofertei depusa de asocierea ELDICLAU ca inacceptabila si neconforma si a dispus reevaluarea ofertelor financiare admisibile prin solicitarea de clarificări.

Pentru punerea in aplicare a deciziei CNSC, comisia de evaluare a solicitat clarificari celor doi ofertanti ramasi in procedura si a incheiat un nou raport al procedurii, publicat in SICAP in data de 17.10.2019, prin care asocierea AEDIFICIA CARPATI SA & SC REMON PROIECT SRL & SC PROFESIONAL CONSTRUCT PROIECTARE SRL & SC TEHNOINSTAL SRL a fost desemnata castigatoare.

În data de 28 octombrie, ultima zi în care era posibilă contestarea noului raport al procedurii incheiat în urma reevaluării, urmare deciziei CNSC, a fost depusă o nouă contestație de către aceeași asociere, respectiv SC ELDICLAU SRL & TELEKOM ROMANIA MOBILE COMMUNICATIONS SA & RESEARCH CONSORZIO STABILE SOCIETA CONSORTILE A SRL & SC IMPEX ROMCATEL CERCETARE PROIECTARE SA.

Tot in data de 28 octombrie, la nivelul CNI SA a fost inregistrata plangerea asocierii mai sus mentionata impotriva deciziei CNSC nr. 1769/C7/1854/10.10.2019, formulata la CURTEA DE APEL BUCURESTI.

Comments

comments

Administratie

Consilierii locali, din nou în ședință. Făgădău vrea să dea vouchere pentru cuplurile infertile

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Consilierii locali din Constanța sunt convocați pentru a doua oară în această lună într-o ședință. Dacă în urmă cu câteva zile, aleșii locali au votat proiectul de buget pentru acest an, de data aceasta, consilierii sunt convocați în ședință ordinară, vineri, 28 februarie 2020, ora 12.00, în sala „Remus Opreanu” a Consiliului Județean Constanța, pentru a dezbate peste 40 de proiecte de hotărâre.

Iată ordinea de zi:

  1. Aprobarea procesului verbal al ședinței ordinare a Consiliului local al municipiului Constanța din data de 30.01.2019;
  2. Proiect de hotărâre privind aprobarea execuţiei bugetului local pe trimestrul IV pe anul 2019;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului INFANT;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 4 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind modificarea HCL nr. 432/2019 pentru aprobarea numărului și cuantumului burselor aferente semestrului I al anului școlar 2019-2020 pentru elevii din învățământul preuniversitar de stat;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1 și nr. 4

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului „Îmbunătăţirea mobilităţii în municipiul Constanţa, zona Bd. 1 Mai-Șoseaua Mangaliei” și a cheltuielilor aferente;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1 și nr. 3

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului pentru aprobarea modificării art. 1 și art. 2 din HCL nr. 147/2018 privind aprobarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenție și a principalilor indicatori tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Reabilitare Școala Gimnazială nr. 16 Marin Ionescu Dobrogianu” – actualizare indicatori tehnico-economici la faza PT;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1 și nr. 4

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice, faza de documentație de avizare a lucrărilor de intervenție aferente obiectivului de investiții „Fluidizarea circulației și amenajarea sensului giratoriu la intersecția str. I.G. Duca cu bd. Mamaia și fluidizarea circulației la intersecția str. Mihai Viteazu cu bd. Mamaia, municipiul Constanța”;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico – economice, faza de studiu de fezabilitate pentru „Amenajare parcare auto publică Mamaia Nord – zona Summerland”;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico – economice, faza de studiu de prefezabilitate pentru „Amenajarea zonei adiacente accesului principal în Complexul Muzeal de Științe ale Naturii prin fluidizarea circulației pe bd. Mamaia, municipiul Constanța”;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind actualizarea devizelor generale pentru lucrările de construire aferente tramei stradale din municipiul Constanța – cartier Compozitori – Etapa I, cartier Baba Novac – Etapa I;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre pentru modificarea HCL nr. 221/2017 privind aprobarea unor tarife pentru plata unor servicii de utilități publice și conexe acestora prestate de către SC Confort Urban SRL;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind modificarea HCL nr. 73/2018 privind aprobarea Regulamentului de acordare a finanțării nerambursabile pentru proiecte de interes general finanțate din bugetul municipiului Constanța;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

– avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 4 și nr. 5;

  1. Proiect de hotărâre privind repartizarea și extinderea unor spații de locuit din fondul locativ;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

– avize Comisiile de specialitate nr. 3 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind stabilirea nivelului chiriilor și subvenționarea acestora, ca urmare a repartizării locuințelor sociale destinate chiriașilor evacuați sau care urmează a fi evacuați din locuințele retrocedate foștilor proprietari în baza OUG nr. 74/2007, situate pe raza municipiului Constanța;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind repartizarea spațiului cu altă destinație decât aceea de locuință, situat în Constanța, str. Sulmona nr. 17;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 3 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind repartizarea locuinței sociale în baza Legii nr. 114/1996, situată pe raza municipiului Constanța, str. Zmeurei nr. 3, blocul nr. 6, et. II, ap. 22;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 3 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre pentru stabilirea nivelului chiriilor ca urmare a repartizării locuințelor sociale în baza Legii nr. 114/1996, situate pe raza municipiului Constanța;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind completarea şi actualizarea inventarului bunurilor care aparţin domeniului privat al municipiului Constanța;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 2 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind radierea unor imobile din inventarul bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al municipiului Constanța;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind constituirea dreptului de superficie cu titlu oneros asupra terenului în suprafață de 854 mp situat în municipiul Constanța, Stațiunea Mamaia, Bufet Felix, în favoarea societății Marina & Santis S.R.L.;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind constituirea dreptului de superficie cu titlu oneros asupra terenului în suprafață de 892 mp situat în municipiul Constanța, Bd. Mamaia nr.284, lot 3, în favoarea societății Niss Mode S.R.L.;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind atribuirea unei suprafețe de teren reprezentând loc de veci în proprietatea doamnei Cristocea Maria, revoluționar, în baza Legii nr. 341/2004;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 3 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind modificarea HCL nr. 335/2011 privind transmiterea unor imobile aparținând domeniului public al municipiului Constanța, din administrarea RAEDPP Constanța în administrarea unităților de învățământ preuniversitar de stat;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 4 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosință gratuită către CNAIR S.A. – DRDP Constanța a terenurilor aflate în proprietatea municipiului Constanța, identificate cu numerele cadastrale 235018, 134787, 234779 și 234983;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 3 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind acordarea dreptului de uz și servitute în favoarea E-Distribuție Dobrogea S.A. asupra terenului în suprafață de 40 mp situat în stațiunea Mamaia, bd. Mamaia nr. 341G, în vederea realizării serviciului public de distribuție a energiei electrice;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 3 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea raportului de evaluare nr. 242772/2019 ce stabilește diferența de preț rezultată ca urmare a modificării reglementărilor urbanistice ale terenului ce a făcut obiectul contractelor de vânzare cumpărare autentificate sub nr. 3022/2003 și nr. 340/2014;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea raportului de evaluare nr. 173673/2019 ce stabilește diferența de preț rezultată ca urmare a modificării reglementărilor urbanistice ale terenului ce a făcut obiectul contractului de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 3256/2004;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea raportului de evaluare nr. 33080/2020 ce stabilește diferența de preț rezultată ca urmare a modificării reglementărilor urbanistice ale terenului ce a făcut obiectul contractelor de vânzare cumpărare autentificate sub nr. 3754/2004 și nr. 1380/2007;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea raportului de evaluare nr. 24172/2020 ce stabilește prețul de vânzare al bunului imobil, teren, proprietate privată a municipiului Constanța, situat în str. Ion Luca Caragiale nr. 50, în suprafață de 44 mp, în vederea vânzării directe către Ștefănică Ioana, Mitea Constantin și Mitea Florin;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea oportunității vânzării directe a imobilului situat în municipiul Constanța, str. Daciei nr. 9, ce face obiectul contractului de închiriere nr. 6218/2016, adiționat, încheiat între R.A. „Exploatarea Domeniului Public și Privat” Constanța și Cerchez Georgeta-Mădălina;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 1 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind valabilitatea HCL nr. 403/2005 și HCL nr. 615/2007;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisia de specialitate nr. 2

  1. Proiect de hotărâre privind valabilitatea HCL nr. 196/2007;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisia de specialitate nr. 2

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului urbanistic de detaliu – construire locuință individuală, str. Popa Farcaș nr. 33, investitor Manea Nicușor;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisia de specialitate nr. 2

  1. Proiect de hotărâre privind detalierea Regulamentului local de urbanism aferent PUZ aprobat prin HCL nr. 23/2018, inițiator SC Maurer Imobiliare Land SRL;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisia de specialitate nr. 2

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului urbanistic zonal pentru zona delimitată de bd. IC Brătianu, str. Bucegi, str. Mureșului și str. Petre Mănoiu, inițiator SC Dacor-Plast SRL;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisia de specialitate nr. 2

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului urbanistic zonal pentru zona delimitată de str. Belvedere, alee de acces și proprietăți private, inițiatori Secărea George și Maria, Secărea Marioara;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisia de specialitate nr. 2

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea organizării rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar de stat și particular din municipiul Constanța pentru anul școlar 2020-2021;

iniţiatori: consilierii locali Trandafir Raluca – Andreea, Cojoc Marioara, Nicolae Irinela, Câmpeanu Adriana – Teodora, Florea Răzvan – Ionuț

-avize Comisiile de specialitate nr. 4 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre privind activitatea asistenților personali ai persoanelor încadrate în gradul de handicap grav în perioada iulie – decembrie 2019;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

-avize Comisiile de specialitate nr. 4 și nr. 5

  1. Proiect de hotărâre pentru modificarea anexei la HCL nr. 324/2019 privind aprobarea numărului maxim de autovehicule necesare pentru activități proprii și activități specifice desfășurate de Primăria municipiului Constanța;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

– avize Comisiile de specialitate nr. 1 și nr. 5;

  1. Proiect de hotărâre pentru modificarea anexei la HCL nr. 352/2017 privind aprobarea normativului privind consumul lunar de carburanți pentru autovehiculele ce deservesc structuri ale aparatului de specialitate al primarului municipiului Constanța;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

– avize Comisiile de specialitate nr. 1 și nr. 5;

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea unor cheltuieli de reprezentare și protocol pentru anul 2020;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

– avize Comisiile de specialitate nr. 1 și nr. 5;

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a evaluării anuale a managementului Muzeului de Artă Populară Constanța și a componenței comisiei de evaluare și de soluționare a contestațiilor;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

– avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 și nr. 5;

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

În prima săptămână de la lansarea proiectului, sute de copii au circulat cu autobuzele școlare

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Peste 960 de copii au circulat cu autobuzele școlare CT Bus în prima săptămână de funcționare a acestui proiect implementat de Primăria Municipiului Constanța.

Toate cele 3 trasee au fost extrem de solicitate atât dimineața cât și la prânz. Numărul copiilor transportați a crescut de la o zi la alta, de la 144 de școlari în prima zi, până la 245 astăzi.

De când sunt urcați în autobuz și până în momentul în care ajung la unitatea de învățământ, cei mici circulă în siguranță, supravegheați de personalul CT Bus, de agenți de la poliția locală, dar și de cadre didactice care urcă pe traseu.

Decebal Făgădău – Primarul Municipiului Constanța:

“Mă bucur să văd câtă grijă au conducătorul auto, polițistul local, însoțitorii și cei care îi aduc pe copii. Îi rog pe părinți, pe bunici să aibă încredere în noi”.

Toate autobuzele CT BUS sunt dotate cu câte 8 camere de supraveghere așa că toți copiii care circulă cu traseele școlare sunt monitorizați permanent.

Potrivit Biroului de presă al Primăriei municipiuliu Constanța, atât copiii cât și părinții se declară foarte încântați de traseele școlare. Ieri, o fetiță a cărei mamă a întârziat și nu a mai reușit să o urce în autobuz, aproape că a refuzat să meargă cu mașina personală la școală pentru că voia să meargă alături de colegi, cu autobuzul. Pentru curajul și determinarea ei de a circula cu traseele școlare, fetița a primit astăzi, din partea conducerii companiei de transport în comun,  o diplomă de “Ambasador CT BUS” și alte premii.

”Proiectul traseelor școlare se bucură deja de succes iar Primăria Municipiului Constanța  mulțumește  tuturor părinților care au încredere în CT BUS, dar și directorilor unităților de învățământ care au găsit soluții pentru preluarea  micuților din autobuz către școala.  În prima săptămână de funcționare, pe toate cele 3 trasee au circulat 967 de copii.”, precizează Biroul de presă al Primăriei Constanța.

Copiii sunt așteptați în continuare să meargă către școală și înapoi spre acasă cu traseele școlare CT BUS.

  • traseul E1: Gară – bd.Lăpușneanu – Tomis Nord
  • traseu E2: KM5 – str. Cumpenei – str. Soveja – Tomis Nord
  • traseu E3: Palazu Mare – bd. Tomis -Tomis Nord

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Constanta, “Oraș de Bun-Simţ Turistic”. Conceptul este implementat și la Brașov

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Unul dintre primele orașe în care se va implementa conceptul “Oraș de Bun-Simț Turistic” este, alături de Brașov, orașul Constanța!

În cadrul festivității de deschidere a Târgului de Turism al României, Decebal Făgădău, primarul municipiului Constanța și Cristiana Predoiu, inițiatorul proiectului, au vorbit despre acțiunile care vor avea loc începând din această primăvară la Constanța, acțiuni menite să readucă în prim-plan Bunul-Simț Turistic, acel bun-simț specific nouă, românilor de pretutindeni.

“Dincolo de disputele politice, noi am creat prima axă de dezvoltare, Brașov – București – Constanța, sub coordonarea Băncii Mondiale. Ne dorim creșterea calității serviciilor din turism. Cu bun simț putem face multe lucruri frumoase și sunt convins că vom face treabă bună împreună”, a declarat Decebal Făgădău.

Haideți să arătăm că se poate să fim altfel, să arătăm că ne pasă. Vă invităm pe toți să vă alăturați și să ducem la bun-sfârșit acest proiect. Este nevoie doar de bunăvoință și bun-simț. Atât. Simplu și la îndemâna tuturor.

Cristiana Predoiu, inițiator campanie Bun-Simț Turistic:

“Avem o țară extraordinar de frumoasă pe care fiecare român trebuie să o cunoască și să o respecte la adevarata ei valoare. Așa cum am spus încă de la începutul acestei campanii, Bun-Simț Turistic se dorește o alianță de bun-simt între societatea civilă, artiști și vedete din România, instituțiile statului și companiile private care, împreună, transmit un mesaj coerent, apel la bun-simț și respect față de natură și obiectivele turistice din România. Împreună schimbăm mentalități și comportamente! Împreună redăm României strălucirea pe care o merită!”

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: