Connect with us

Societate

Ce-i cere primarul din Techirghiol ministrului sănătăţii?

Maria Ionescu

Publicat

la data de

În cursul zilei azi, la Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Techirghiol a fost un eveniment festiv pentru redeschiderea, cu o lună mai devreme decât în alţi ani, a pavilioanelor de Băi Reci. De asemenea, a avut loc şi o masă rotundă cu tema “Lacul Techirghiol – Doctorul nostru”, la care au participat secretarul de stat din Ministerul Sănătăţii, Dan Octavian Alexandrescu, primarul oraşului Techirghiol, Iulian Soceanu,  dar şi conducerea sanatoriului.

La prima oră a dimineţii nu se ştia dacă va participa ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea, însă ea nu a mai ajuns. Potrivit secretarului de stat Alexandrescu, una dintre strategiile autorităţilor române se îndreaptă spre valorificarea potenţialului balnear de care ţara noastră dispune, aşadar şi de cel de la Techirghiol.

La rândul său, primarul Soceanu a adus în discuţie problema exploatării nămolului din lacul Techirghiol. Cu această ocazie, el a înmânat o scrisoare deschisă în care a exprimat, pentru a n-a oară, punctul de vedere al primăriei referitor la partea de exploatare.

“Aşa cum am spus în nenumărate rânduri, voi face tot ce pot pentru ca nămolul din Lacul Techirghiol să fie exploatat aşa cum trebuie astfel încât să putem beneficia de această resursă minerală cât mai mult posibil. De asemenea, am transmis cu această ocazie faptul că nu ne vom opune niciodată investiţiilor în oraşul nostru şi am dat câteva exemple de investiţii în partea balneo ce urmează a fi demarate.”, a precizat primarul Soceanu.

El a mai spus că speră ca acest mesaj să ajungă la ministrul Sorina Pintea, iar Guvernul trebuie să se gândească bine înainte de a acorda licenţa de exploatare societăţii private care a finalizat explorarea unui sector din lac.

“Am spus, o spun şi o voi spune în continuare că este obligaţia mea ca primar să protejez cât se poate resursa minerală şi Lacul Techirghiol pentru ca oraşul nostru să continue să se dezvolte.”, a precizat primarul Iulian Soceanu.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Damen Mangalia începe construcția unei nave pentru recuperarea de diamante de la mare adâncime.

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Biroul de presă al Șantierului Damen Mangalia a remis un comunicat de presă potrivit căruia va fi construită o navă pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime. Nava specială, lungă de 177 de metri, va fi cea mai modernă și tehnologizată navă pentru căutarea și recuperarea de diamente din lume. Contractul a fost atribuit șantierului românesc la începutul acestui an, iar într-un timp record s-a făcut deja trecerea la munca propriu-zisă pentru construcția navei care va opera în largul Namibiei.

Noua navă de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziționare – DP2, care se bazează pe un sistem cu șapte propulsoare – alimentate de șase generatoare de câte 3230 eKW fiecare.

Beneficiarul impunătoarei nave este compania De Beers Marine Namibia (Pty), iar contractul pentru construcția vasului a fost semnat în februarie 2019. De Beers Marine Namibia operează cea mai mare mină offshore din lume, care lucrează la o adâncime a apei între 90 și 150 de metri – în largul coastei de sud-vest a Namibiei. Compania deține cinci nave miniere, o navă de eșantionare și operează suplimentar o navă de exploatare minieră.

De Beers Marine Namibia (Pty) este un client nou al Damen Group, iar contractul face parte din oportunitățile de care se bucură șantierul naval din Mangalia în urma parteneriatului încheiat cu Ministerul Economiei.

Caracteristicile unice ale șantierului naval Mangalia au permis generarea de contracte pentru construcția unor nave de mari dimensiuni. Printre ele se regăsesc feriboturile RORO, lungi de 148 de metri, nave de croazieră de 155 de metri lungime și noul vas offshore pentru exploatare minieră de diamante, care are 177 de metri lungime.

”Până acum Damen s-a concentrat pe construcția de nave standardizate, iar proiectarea a fost făcută de către specialiștii noștri. Șantierul din Mangalia ne-a permis să acceptăm provocarea lansată de cei de la De Beers Marine Namibia: proiectarea unui vas personalizat, un vas cu dimensiuni unice si anume, cel mai mare vas de acest tip construit până acum în lume. Sunt convins că expertiza specialiștilor pe care îi avem în Mangalia ne va asigura succesul acestui proiect”, a declarat Ruud van der Stroom, directorul de vânzări al diviziei Damen Offshore.

Operațiunea de debitare a navei a avut loc pe 15 Mai, moment care marchează și startul construcției propriu-zise, care va dura aproximativ doi ani. În trimestrul al doilea din 2022 este estimată și prima livrare de diamante.

Oficialii De Beers Marine Namibia sunt optimiști că va exista o lungă colaborare cu Șantierul Naval Damen Mangalia. “Suntem conștienți de reputația Damen ca un constructor de nave fiabile și eficiente. E vital să lucrăm cu cei mai buni constructori de nave din lume”, a declarat reprezentantul De Beers Marine Namibia, Michael Curtis.

Alte informații despre Șantierul Naval Damen Mangalia

Noi contracte semnate anterior. Vase de lux pentru croaziere și nave de transport maritim vor fi construite în Mangalia – în cel mai mare șantier naval din Europa.

Contractele majore recent semnate vor permite ca la Șantierul Naval Mangalia să fie continuată lunga tradiție a construcțiilor navale în Marea Neagră. Sunt șase luni de când șantierul beneficiază de rețeaua internațională de vânzări Damen, iar atragerea noilor contracte majore vor permite ca șantierul să funcționeze la capacitate maximă încă din această vară.

Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale șantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri și nave offshore.

Noi contracte, noi locuri de muncă. Pentru a-si indeplini contractele recent semnate, Santierul Damen Mangalia intenționează sa creeze noi locuri de munca. Când grupul Damen a preluat conducerea operațională, în santierul Mangalia erau 1.700 de angajați. Acest numar a crescut în mod constant și este de așteptat să se ajungă la aproximativ 2.500 de angajati până la sfârșitul anului. Pe langa creșterea directă a forței de muncă, activitățile șantierului au un efect pozitiv asupra activităților furnizorilor Santierului Damen Mangalia, stimulând astfel numeroase oportunități indirecte de angajare.

Noi locuri de muncă și educație pentru viitor. Pentru a contribui la realizarea oportunităților sporite de angajare pe care le prezintă, Santierul Damen Mangalia își intensifică cooperarea cu scolile profesionale, nu numai în Mangalia, ci și pe întreg teritoriul României. Pentru a susține această nouă generație de constructori de nave, Santierul Naval Mangalia oferă cursuri de formare la fața locului și locuri de cazare pentru participanți. Damen Mangalia se angajează să ofere un loc de muncă sigur și stabil pentru viitorii angajati ai santierului cu oportunități pe termen lung si cu o viziune indreptata spre viitor.

Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, șabloane de submarine și diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vant de pe mare, precum și pentru piețele de acvacultură. În plus, se ține seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecție și de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului și nave specializate de adâncime care acoperă atât sectoarele regenerabile, cât și cele neregenerabile din întreaga lume.

În plus, pentru a demonstra performanța in domeniile ecologie, controlul de calitate și de siguranță a șantierului, Santierul Damen Mangalia a obținut certificarea ISO 9001: 2015, ISO 14001: 2015 și certificarea OHSAS 18001: 2007.

Înainte de a prelua conducerea operațională a Santierul Naval Damen Mangalia, Grupul Damen a avut deja o experiență de succes în România. Grupul Damen a achiziționat în anul 1999 Santierul Naval Galati. De la deschiderea porților sale în 1893, acest santier a livrat peste 1.300 de nave, 400 dintre acestea fiind construite de la preluarea santierului de catre Grupul Damen. Aceste nave reprezintă o gamă largă și adesea complexă de nave din portofoliul Damen. Șantierul continuă să livreze 20 de nave în fiecare an și asigură angajarea directă a aproximativ 2.500 de angajați, precum și angajarea suplimentară a aproximativ 1.500 de angajați ai subcontractanților.

La doar șase luni de când șantierul Damen Shipyards Mangalia beneficiază de rețeaua internațională de vânzări Damen, au fost atrase noi contracte majore careb vor permite ca șantierul să funcționeze la capacitate maximă încă din această vară.

Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale șantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri și nave offshore.

“Putem spune că, prin aceste contracte Șantierul Naval Damen Mangalia își reîncepe activitatea și începe să producă nave de mari dimensiuni în cel mai mare șantier naval din Europa. Economia României are de câștigat, pentru că sunt produse cu valoare adăugată mare. În plus, sunt create locuri de muncă, oportunități și perspective pentru viitorii investitori și furnizori Este o nouă etapă în construcția navală din România, care permite continuarea unei lungi tradiții a construcțiilor navale în Marea Neagră”, a declarat Niculae Bădălău, Ministrul Economiei.

Unul dintre aceste noi proiecte care va fi realizat la Șantierul Naval Mangalia, este o navă de croazieră – un mega iaht de 155 de metri pentru călătorii de lux în întreaga lume. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club din Norvegia, marcând astfel intrarea grupului Damen pe piata vaselor de croaziera. Iahtul va fi construit în întregime la Șantierul Naval Damen Mangalia.

Tot în Șantierul Naval Damen Mangalia, muncitorii români vor construi vase de transport și o navă complexă pentru exploatații offshore, cu o capacitate de încărcare de peste 10.000 de tone (10.000 TDW).
“Potențialul șantierului Mangalia este imens și reprezintă baza ca Damen să-și realizeze ambițiile pe termen lung de a construi nave mari, complexe, în special pentru sectorul de croazieră, de nave de transport pasageri și offshore-energetic. Șantierul oferă oportunități nu doar pentru grupul Damen, ci și pentru personalul din construcții navale și pentru industria maritimă românească în ansamblu”, declară Chris Groninger, Managing Director al Șantierului Naval Damen Mangalia.

Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, șabloane de submarine și diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vânt de pe mare, precum și pentru piețele de acvacultură. În plus, se ține seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecție și de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului și nave specializate de adâncime care acoperă atât sectoarele regenerabile, cât și cele neregenerabile din întreaga lume.

În plus, pentru a demonstra performanța în domeniile protecției mediului, controlul de calitate și de sanatate si securitate, Santierul Damen Mangalia a obținut certificarea ISO 9001: 2015, ISO 14001: 2015 și certificarea OHSAS 18001: 2007.

Odată cu preluarea managementului șantierului, Damen s-a angajat într-un parteneriat strategic pe termen lung cu Ministerul Economiei. Șantierul Naval Mangalia beneficiază de capacitatea comercială la nivel mondial și expertiza în domeniul construcțiilor și reparațiilor navale al Grupului Damen pentru a dezvolta continuu portofoliul de comenzi primite de șantierul, pentru atragerea de forță de muncă și pentru a face toate investițiile necesare.

Când grupul Damen a preluat conducerea operațională, în șantierul Mangalia erau 1.700 de angajați. Acest număr a crescut în mod constant și este de așteptat să se ajungă la aproximativ 2.500 de angajați până la sfârșitul anului. Pe lângă creșterea directă a forței de muncă, activitățile șantierului au un efect pozitiv asupra activităților furnizorilor Șantierului Damen Mangalia, stimulând astfel numeroase oportunități indirecte de angajare. Pentru a contribui la realizarea oportunităților sporite de angajare pe care le prezintă, Șantierul Damen Mangalia își intensifică cooperarea cu școlile profesionale, nu numai în Mangalia, ci și pe întreg teritoriul României. Pentru a susține această nouă generație de constructori de nave, Șantierul Naval Mangalia oferă cursuri de formare la fața locului și locuri de cazare pentru participanți. Damen Mangalia se angajează să ofere un loc de muncă sigur și stabil pentru viitorii angajați ai șantierului cu oportunități pe termen lung și cu o viziune îndreptată spre viitor.

Înainte de a prelua conducerea operațională a Șantierul Naval Damen Mangalia, Grupul Damen a avut deja o experiență de succes în România. Grupul Damen a achiziționat în anul 1999 Șantierul Naval Galați. De la deschiderea porților sale în 1893, acest șantier a livrat peste 1.300 de nave, 400 dintre acestea fiind construite de la preluarea șantierului de către Grupul Damen. Aceste nave reprezintă o gamă largă și adesea complexă de nave din portofoliul Damen. Șantierul continuă să livreze 20 de nave în fiecare an și asigură angajarea directă a aproximativ 2.500 de angajați, precum și angajarea suplimentară a aproximativ 1.500 de angajați ai subcontractanților.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

La Ovidiu se organizează PRIMA ediție a Festivalului de Dansuri Tradiționale ale Etniilor din Dobrogea.

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cadrul Zilelor orașului Ovidiu (eveniment care se va desfășura în perioada 28-30 iunie 2019) primăria Ovidiu, în parteneriat cu Inomar Cluster, organizează prima ediție a Festivalului de Dansuri Tradiționale ale Etniilor din Dobrogea.

La acest eveniment cultural inedit, participă ansamblurile de dans și cântec ale următoarelor etnii:
– germani – ARMONIA (Oituz, Jud.Constanța), – greci – ELPIS (comunitatea elenă din Constanța), – turci – DELIKANLILAR (U.D.T.R.-Constanța), – tătari – QANARA (primăria Ovidiu), – rromi – BALKANEROS (primăria Ovidiu), – aromâni – ARMÂNAMEA (primăria Ovidiu),  – dobrogeni – DOBROGEANCA (primăria Ovidiu), – bulgari – SFITILINA (Vișina, Jud. Tulcea),  – lipoveni – NUFERII ALBI (Jurilovca, Jud. Tulcea),  – megleno români – ALTONA (Cerna, Jud. Tulcea) și armeni – NAIRI (comunitatea armeană din Constanța).

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Constanța: Un preot este acuzat de pornografie infantilă

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Un preot care slujește la o biserică din municipiul Constanța este urmărit penal de către DIICOT Constanța pentru săvârșirea infracțiunii de pornografie infantilă.

Potrivit următorului document, urmărirea penală nu este finalizată.

Bărbatul a fost acuzat de către fosta lui soție că, timp de 3 ani și-a înregistrat cumnata – o fată în vârstă de 15 ani, la acel moment – cu o cameră de filmare montată în baie. 

Fata ar fi fost filmată când se spăla.

Jurnaliștii au solicitat detalii IPJ Constanța referitor la acest caz, dar ni s-a transmis că nu există nici o plângere pentru un astfel de caz.

”Cu privire la solicitările mass-media referitoare la plângerile existente la nivelul IPJ Constanța în cazul unui bărbat, în vârstă de 34 de ani, vă comunicăm faptul că Poliția orașului Techirghiol efectuează cercetări într-un dosar penal înregistrat la fața de 19 iulie 2018, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de amenințare și loviri sau alte violențe.

La nivelul Poliției orașului Techirghiol a mai fost înregistrată o plângere, pe numele bărbatului în cauză, la data de 07 ianuarie 2019, care ulterior a fost retrasă.”, a precizat Biroul de presă al IPJ Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: