Connect with us

Actual

Cernavodă. Scandal pe tema câinilor comunitari: “Și tâlhării la drumul mare au mai multă decență că voi”

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

Primăria orașului Cernavodă și Asociația “Save The Dogs” au reușit să îngrozească părinții din oraș, după ce în luna mai a.c. a fost organizată în incinta bazei sportive o campanie de sterilizare a câinilor comunitari, deși Asociația deține un spațiu pentru sterilizarea maidanezilor. Atunci, părinții acuzau că acela nu este locul potrivit pentru o asemenea acțiune și că nu vor face decât să pună în pericol sănătatea copiilor care desfășoară aici activități sportive. Zilele acestea, un nou scandal pe tema acținilor ce îi au în discuție câinii comunitari din orașul Cernavodă. De data aceasta, discuțiile aprinse au avut loc între iubitorii de animale și angajații firmei contractate pentru a desfășura acest serviciu, Green Life Recycling din orașul Ovidiu. Un video postat pe cea mai cunoscută rețea de socializare a devenit viral și a reușit să-i împartă pe oameni în două tabere. Filmarea de la Facebook arată cum iubitorii de animale trag un semnal de alarmă că, potrivit legislației în vigoare, un SRL nu are voie să aibă drept activitate gestionarea câinilor, aceasta fiind activitatea organizațiilor non-guvernamantale. Au fost aduse acuzații, cei mai mulți oameni împotrivindu-se ridicării câinilor de pe domeniul public din orașul Cernavodă, în tot acest timp polițiștii locali încercând să aplaneze situația.

“Un SRL nu are voie să adune câini, ăștia sunt niște infractori. De 4 luni de zile, ăștia chinuie câinii (…) Băi, lăsați câinii în pace, jegoșilor”, se aude pe filmare.

Mesajul care însoțește clipul video de pe Facebook este:

„Și tâlhării la drumul mare au mai multă decentă că voi. E o lege nescrisă a hoților, de la făpturi lipsite de apărare să nu furi. Dar voi nu aveți nici un pic de decentă: furați fără jenă de la bătrâni, de la bolnavi, de la oameni cu handicap, de la copii, de la animale fără stapan! Pacat de un partid al cărui lider părea să aibă compasiune pentru aceste ființe oropsite. Dle #LudovicOrban, când va fotografiați în campanie cu goldenul dvs. și când oftati trist în timp ce va arătăm ororile la care sunt supuse animalele din țară asta eu am crezut că va pasă! Și când va declarați un mare luptător împotriva corupției v-am crezut! Ce s-a întâmplat între timp? Cum este posibil să închideți ochii la aceste orori și la furtul pe față al banilor publici?! V-a explicat Daniel Nicolăină că SRL-urile nu au voie să se ocupe de prinderea și omorârea câinilor fără stăpân. V-ați făcut că nu înțelegeți. Că nu înțelegeți legea și interpretarea a 2 Curți de apel ale României, a Curții de Conturi și a ANSVSA. Ciubucurile făcute de primarii PNL sunt mai importante decât legea și bunăstarea animalelor?! Sunteți ultimul om din partea căruia așteptăm să închideți ochii la așa ceva. Sunteți o mare dezamăgire pentru mine și pentru toți iubitorii de animale din România care au crezut în dvs. și s-au bucurat când ați ajuns în fruntea PNL! Cum e posibil că cel mai infect lagăr de exterminare a câinilor din România, lagărul lui Chirobocea, deținut ilegal de un SRL, să se afle într-un oraș cu primar de la PNL? Cum e posibil să permiteți transportarea ilegală a câinilor de la Cernavodă la Ovidiu, într-o dubă care nu e autorizată pentru transporturi mai lungi de 60 de kilometri? Cum e posibil să fi văzut chinul câinilor de la #GreenLifeRecycling și să închideți ochii, dle Orban?! Politică v-a luat mințile, v-a luat sufletul?!”

Facem precizarea ca filmarea aparține echipei Save The Dogs

 

 

Comments

comments

Actual

Cifrele care stau în spatele programului IMM Invest. De ce vom avea o revenire economică în „V”

Claudiu Vuță

Publicat

la data de

Scris de

Niciodată în ultimii ani nu s-a discutat atât de aprins legat de economie și este lesne de înțeles de ce. Economia creștea pe baza majorării consumului, împrumuturile mergeau cu motoarele turate. Nimic nu părea a zdruncina teoria creșterii pe consum.

Dar la început de 2020, criza Covid-19 a lovit atât în sănătatea oamenilor, dar și în sănătatea economiei. Este cea mai importantă criză economică din ultimii o sută de ani.

Ce au făcut guvernele? Pentru a limita daunele economice, guverne precum cel al Statelor Unite au apelat la instrumentul denumit „Bonds” și s-au împrumutat cu aproximativ 7 trilioane de dolari. Pachete de susținere economică au fost implementate și de către Uniunea Europeană. România va beneficia, astfel, de un pachet de 80 de miliarde de euro pentru finanțarea proiectelor, pachet format din granturi și credite, pentru următorii 7 ani.

Dar în timp ce de banii de la Uniunea Europeană, România va beneficia în baza unor proiecte, care nu pot fi implementate peste noapte, economia românească avea nevoie de stimulente pentru a nu sucomba.

Lipsa educației financiare va duce la crearea unei mase largi de cetățeni ușor manipulabili. Este necesar ca educația financiară să fie predată de la vârste fragede

Unul dintre programele ce au venit în sprijinul economiei este IMM Invest, un program care nu a oferit bani gratis, ci bani accesibili, pe care companiile i-au utilizat pentru a-și continua afacerile. Astfel, angajații nu și-au pierdut locurile de muncă, companiile au plătit taxe și impozite, au continuat să funcționeze și să susțină economia românească.

Din momentul în care programul IMM Invest a fost adoptat de către actualul guvern, am analizat atent modul în care acesta a evoluat. Plafonul inițial, de 15 miliarde de lei, a fost majorat la 20 de miliarde de lei. Privind cifrele, este clar că IMM Invest a venit în sprijinul mediului privat.

Afirm cu ce mai mare responsabilitate, fără susținerea mediului privat, România moare economic. Suntem în fața celei mai mari crize economice din istorie, iar susținerea mediului privat nu este doar o necesitate, este o obligație.

Programul este unul inovativ. A venit în sprijinul companiilor private, a acordat posibilitatea acestora de a-și finanța capitalul de lucru și cel investițional, dar în același timp a permis acestor companii a susține locurile de muncă.

Ce dobânzi plătește România pentru împrumuturile pe termen lung și cum se poziționează țara noastră față de celelalte țări din Uniunea Europeană?

Cifrele pentru IMM Invest, valabile la data de 15 septembrie 2020, arată conform celor de mai jos:

  • 68359 companii înscrise în program. Aceste companii susțin 838.000 de locuri de muncă
  • Credite aprobate de către bănci în valoare de peste 13 miliarde de lei (echivalentul a peste 2,6 miliarde euro)
  • 17.056 credite aprobate de către bănci

Precizez mai jos structura pe categorii de IMM-uri:

Iese în evidență echilibrul foarte bun între creditele acordate pentru a finanța capitalul de lucru (49% din totalul sumei creditelor acordate), dar și creditele pentru investiții (51% din totalul sumelor creditelor acordate).

Structura solicitărilor IMM Invest pe categorii de IMM-uri:

Programul IMM Invest susține peste 830 de mii de locuri de muncă, efectul de multiplicare în economie fiind de 7. Mai exact, fiecare leu pe care IMM Invest l-a injectat în economie, în vederea susținerii mediului privat, a dus la crearea a altor 7 lei.

Structura creditelor acordate IMM Invest pe categorii de de IMM-uri:

Execuția la 6 luni a FNGCIMM arată în felul următor: profit la 6 luni – 57 de milioane lei, cu 194% mai mult față de planificarea inițială, și cu 15% față de semestrul 1 al anului 2019.

În 2019, FNGCIMM a acordat pentru IMM-uri 2.992 garanții în valoare de 913 milioane lei. În doar 8 luni din 2020 au fost semnate 17.513 de garanții pentru finanțări pentru IMM-uri, ce totalizează 10,1 miliarde lei (de 6 ori mai multe decât anul trecut, valoarea fiind de 10 ori mai mare.

În 18 ani de existență 2002 – 2019, FNGCIMM a acordat pentru IMM-uri 74.387 garanții în valoare de 34,1 miliarde lei. Deci, 15% din numărul de garanții pentru IMM-uri, acordate de fond în 18 ani (din 2002 până în prezent) și 30% din valoarea lor pe aceeași perioadă, respectiv 18 ani, au fost acordate în doar 8 luni.

În data de 16 septembrie, Institutul Național de Statistică a publicat datele economice aferente primelor 7 luni din acest an.

Constanța, orașul distracțiilor de noapte sau un pol al dezvoltării economice?

În perioada 1.I-31.VII.2020, cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor, în termeni nominali, a crescut fâță de perioada 1.I-31.VII.2019, atât ca serie brută cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 2,7%, respectiv cu 2,5%.

În perioada 1.I-31.VII.2020 cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), în termeni nominali, a crescut fâță de perioada 1.I-31.VII.2019,atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,9%, respectiv cu 2,5%.

În perioada 1.I-31.VII.2020, faţă de perioada 1.I-31.VII.2019, volumul lucrărilor de construcții a crescut, ca serie brută, cu 18,1%, iar ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 20,0%

Revenirea economică va fi una în „V”. România a înregistrat o cădere economică de cca. 10,5%, în T2/2020 (atunci când economia a fost, practic, închisă), față de T2/2019 și minus 12,3% față de T1/2020. În S1/2020, economia s-a contractat cu 4,7%..

Comunicatul INS a scos în evidență evoluții interesante, atât cifra de afaceri din serviciile de piață prestate în principal întreprinderilor,  dar și cifra de afaceri din comerțul cu ridicata, precum și volumul lucrărilor de construcții au cunoscut creșteri importante.

Când citiți cele afirmate mai sus, legat de revenirea economiei, aruncați o privire către IMM Invest.

Articol publicat și pe platforma Project-E, link-ul se poate accesa aici

Explicația pentru care unii oameni își cumpără SUV-uri, telefoane scumpe și își fac concediile în locuri exotice, deși „nu-și permit”

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

În timpul uraganului Sally, un comandant de navă român a salvat 4 marinari

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Duminică, 13 septembrie 2020, nava “COSCO Malaysia” la comanda căreia se afla comandantul de cursă lungă român Bogdan Rusu, a salvat 4 marinari aflați pe un velier în Golful Mexic.
Evenimentul a avut loc la aproximativ 68 de mile vest de Clearwater, în jurul orei 11 dimineața (local GMT),
în timpul furtunii tropicale Sally.
Cei 4 marinari ai velierului „Yes Dear” erau în mare pericol după ce nava lor a luat apă, iar US Coast Guard a abandonat salvarea cu un elicopter HH – 60 Jayhawk din cauza vremii nefavorabile.
Nava „COSCO Malaysia”, înregistrată în Hong Kong, sub conducerea comandantului Bogdan Rusu, a înfruntat uraganul și a lansat o acțiune de salvare a celor 4 marinari, debarcându-i apoi în siguranță în portul Tampa Bay.
US Coast Guard a mulțumit comandantului navei pentru curajul și efortul echipajului, prin președintele Grupului de Căutare și Salvare, Benjamin Strong, afirmând că “salvarea unei vieți pe mare este o provocare, salvarea a patru vieți într-o furtună tropicală este un lucru extraordinar”.
Bogdan Rusu, comandantul care și-a asumat riscul de a înfunta marea, pentru a-și salva semenii, merită propus pentru premiul “Bravery at Sea”, conferit de Secretariatul General al Organizației Maritime Internaționale ( IMO), pentru acte de bravură pe mare. Propunerile pentru acest premiu se fac anual către Secretariatul General al Organizației Maritime Internaționale ( IMO) până în luna aprilie a anului următor.
”Bogdan Rusu este membru al Asociației Comandanților de Navă din România, potrivit declarației
comanadantului Marius Țuțuianu, președinte al acesteia.”, a precizat Ovidiu Sorin Cupșa, Ambasador maritim IMO. 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Portul Midia. Tigări de contrabandă ascunse în saci din plastic

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Poliţiştii de frontieră din cadrul Grupului de Nave Constanța au descoperit în Portul Midia, într-un autoturism condus de un cetăţean sirian, 500 pachete țigări de contrabandă.

În data de 18.09.2020, în jurul orei 02.00, polițiștii de frontieră din cadrul Grupului de Nave Constanța, aflați în exercitarea atribuțiilor de serviciu, au depistat în zona Porții de acces nr. 2 a Portului Midia, un autoturism înmatriculat în România, la volanul căruia se afla un cetățean sirian, în vârstă de 61 ani.

În urma controlului efectuat în portbagajul autoturismului, polițiștii de frontieră au descoperit doi saci din plastic de culoare neagră, ce conţineau 500 pachete ţigări de contrabandă, diferite mărci, care aveau aplicate timbrul pentru produse accizabile.

Cantitatea de țigări  fost ridicată în vederea continuării cercetărilor.

”În cauză, polițiștii de frontieră efectuează cercetări pentru săvârşirea infracţiunii de contrabandă, faptă prevăzută şi sancţionată de art. 270, alin. 3 din Legea 86/2006 privind Codul Vamal, la finalizare urmând a fi luate masurile legale ce se impun.”, precizează reprezentanții Biroului de presă al Gărzii de Coastă Constanța.

Foto: Ilustrativ

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: