Connect with us

Societate

Certificatul digital COVID, eliberat de la 1 iulie. Ce termen de valabilitare are

Publicat

la

Guvernul a adoptat, marți, o OUG care reglementează eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital privind Covid, pentru libera circulație în UE pe durata pandemiei de Covid-19. Acesta se eliberează pentru: vaccinarea anti-Covid; testarea pentru infecția de Covid cu test antigen rapid și test RT-PCR; vindecarea în urma infecției cu Covid.

OUG privind măsurile de punere în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital privind Covid, cu scopul de a facilita libera circulație pe durata pandemiei de Covid-19.

Astfel, prin acest act normativ, se reglementează crearea cadrului legal pentru eliberarea începând cu data de 1 iulie 2021 a certificatului digital Covid-19 pentru călătoriile în UE, cu rolul de a facilita libera circulație pe durata pandemiei.

Ceritificatele eliberate sunt valabile astfel:

  • Certificatele de vaccinare până la data de 30 iunie 2022;
  • Certificatele de testare 24 de ore pentru testul antigen rapid și 72 de ore pentru testul RT-PCR;
  • Certificatele de vindecare 180 de zile de la data primului rezultat pozitiv la testul pentru Sars-CoV-2 înregistrat în platforma informatică CoronaForms.
Pentru verificarea autenticității, valabilității și integrității certificatelor, autoritățile publice vor scana codul QR de pe certificat prin intermediul aplicației mobile CoronaScan.

Pentru validarea identității solicitantului de certificate digitale sunt necesare următoarele date, în funcție de tipul de certificat solicitat:

Certificat de vaccinare:

  • pentru persoanele care s-au identificat la vaccinare prin codul numeric personal: nume, prenume, codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, luna când a fost efectuată oricare dintre dozele de vaccin, denumirea vaccinului administrat, județul/țara în care s-a efectuat vaccinarea;
  • pentru persoanele care s-au identificat la vaccinare cu act de identitate emis de alt stat decât România sau pașaport: nume, prenume, numărul actului de identitate/pașaportului, cetățenie, luna când a fost efectuată oricare dintre dozele de vaccin, denumirea vaccinului administrat, județul/țara în care s-a efectuat vaccinarea.

Certificatele de testare:

  • pentru persoanele care s-au identificat la testare prin codul numeric personal: nume, prenume, codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, luna efectuării testului al cărui rezultat este negativ la testul pentru SARS-CoV-2, județul în care s-a efectuat testarea;
  • pentru persoanele care s-au identificat la testare cu act de identitate emis de alt stat decât România sau pașaport: nume, prenume, numărul pașaportului/actul de identitate, cetățenie, luna efectuării testului al cărui rezultat este negativ la testul pentru SARS-CoV-2, județul în care s-a efectuat testarea.

Certificat de vindecare:

  • pentru persoanele care s-au identificat la testare prin codul numeric personal: nume, prenume, codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, luna efectuării primului test al cărui rezultat este pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, județul în care s-a efectuat testarea;
  • pentru persoanele care s-au identificat la testare cu act de identitate emis de alt stat decât România sau pașaport: nume, prenume, numărul actului de identitate/pașaportului, cetățenie, luna efectuării primului test al cărui rezultat este pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, județul în care s-a efectuat testarea.

Pentru eliberarea certificatelor în cazul minorilor cu vârsta sub 14 ani se vor solicita, în funcție de tipul de certificat solicitat, datele menționate, cu excepția seriei și numărului actului de identitate, precum și completarea numelui și prenumelui persoanei care exercită autoritatea părintească asupra minorului, conform legii, și confirmarea faptului că există acordul acesteia pentru eliberarea certificatului solicitat.

Ministrul a explicat că termenul de 24 de ore pentru certificatele emise în baza testului antigen a avut la bază regulamentul european.

“Așa cum am modificat termenul pentru testele antigen, așa am modificat spre exemplu și termenul scurs de la durata trecerii prin boală, crescându-l de la 90 de zile la 180 de zile. Împreună cu MAI vom modifica și hotărârea CNSU ca să armonizăm toate aceste prevederi”, a explicat oficialul din Guvern.

Certificatele vor putea fi eliberate în format digital iar pentru persoanele care nu au acces la certificate în format digital, primăriile, Direcțiile de Evidență ale Populației și Direcțiile de Sănătate Publică vor putea asista cetățenii pentru eliberarea certificatului în format letric.

„În paralel cu certificatul a fost creată de STS și o platformă electronică de verificare a codurilor QR generate de acest certificat digital. Deocamdată nu este reglementată utilizarea în intern dar dacă vor fi solicitări din partea asociațiilor profesionale sau a operatorilor economici, putem discuta și despre utilizarea în intern”, a declarat ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă.

Potrivit actului normativ, certificatele se eliberează de către Ministerul Sănătății, prin Sistemul informatic integrat de emitere și verificare a certificatelor digitale ale UE privind COVID-19 (SII-CDC), și pot fi obținute de pe portalul https://certificat-covid.gov.ro, unic punct de eliberare al acestora.

“Polițiștii de frontieră au o aplicație pe care o au instalată pe dispozitivele din proprietatea Poliției de Frontieră, aplicație prin care verifică codul QR al cetățeanului care traversează frontiera. MAI și STS pun la dispoziția polițiștilor dispozitivele”, a mai spus ministrul.

Certificatul ar trebui solicitat cu cel puțin 5 zile înainte de o călătorie

Ioana Mihăilă a declarat că, în cazul în care platforma nu funcționează, există un call center gestionat de Ministerul Sănătății, unde activează personal din Ministerul Apărării Naționale.

“Call-centerul este pus în legătură cu un grup de lucru cu reprezentanți ai MAI și Ministerului Sănătății și împreună vor gestiona problemele legate de certificat. Din acest motiv, este bine dacă plănuim o călătorie în străinătate sau dacă plănuim să ne întoarcem să ne scoatem certificatul cu măcar 5 zile înainte. În condițiile în care există probleme, termenul de rezolvare pe care ni-l dorim este de 4 zile. Atunci este bine să fim prevăzători și să ne generăm certificatul cu minim cinci zile înainte de a planifica o călătorie”, a mai spus aceasta.

Pentru certificatele de testare solicitarea se realizează după efectuarea testului, dar cu cel puțin 12 sau 48 de ore înainte de momentul utilizării certificatului, în funcție de tipul de test efectuat.

Pentru eventualele probleme apărute la eliberarea certificatului în baza testului Covid, ministrul a afirmat că există o procedură, iar timpii de rezolvare sunt de 12 ore la testele antigen și 24 de ore pentru testele RT-PCR. (sursa: digi24.ro)

Comments

comments

Societate

Zeci de posturi vacante, scoase la concurs de Garda de Coastă

Publicat

la data de

Scris de

Poliția de Frontieră Română a inițiat procedura de ocupare prin concurs, prin încadrare directă, a 420 de  posturi vacante de ofiţeri, agenţi de poliţie de frontieră şi personal contractual, în vederea reducerii deficitului de personal existent la nivelul instituției.

Într-o prima etapă, vor fi organizate concursurile pentru ocuparea a 192 de posturi vacante de agenți de poliție, din structurile operative, în specialitatea supravegherea și controlul trecerii frontierei, ture serviciu repartizate Centrului de Supraveghere și Controlul Trecerii  Frontierei Aeroporturi București-Otopeni din cadrul Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și la nivelul inspectoratelor teritoriale ale Poliției de Frontieră Române.

Cele 192 de posturi de agenți de poliție scoase la concurs prin încadrare directă (structuri operative) sunt repartizate astfel:

  • 30 posturi vacante în cadrul Centrului de Supraveghere și Controlul Trecerii Frontierei București-Otopeni
  • 20 posturi vacante în cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Iași
  • 15 posturi vacante în cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu,
  • 15 posturi vacante în cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Oradea
  • 34 posturi vacante în cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Sighetu Marmației, detalii la:
  • 48 posturi vacante în cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara
  • 30 posturi vacante în cadrul Gărzii de Coastă, respectiv: 10 posturi la Negru Vodă, 5 la Băneasa și 15 la Ostrov. Detalii la:

https://www.politiadefrontiera.ro/ro/garda-de-coasta/i-anunt-in-vederea-ocuparii-a-30-de-posturi-vacante-de-agent-de-politie-prevazute-la-structurile-operative-ale-garzii-de-coasta-prin-incadrare-directa-25169.html

Inspectoratul General al Poliției de Frontieră și structurile teritoriale organizatoare  au publicat anunțurile de concurs, conform prevederilor legale în vigoare, pe paginile oficiale ale instituţiei.

Înscrierea la concurs se realizează prin trimiterea dosarului de concurs exclusiv în format electronic la adresele de e-mail menționate în anunțurile concurs postate pe site-ul Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și cele ale structurilor subordonate  (dosarul poate fi trimis inclusiv în zilele nelucrătoare) .

Data limită de depunere a dosarelor de concurs este 30.09.2021, ora 14.00!

 Informații complete privind modalitățile de înscriere și participare la concurs, condițile de recrutare, probele de selecție și criteriile de departajare, precum și tematica și bibliografia necesare concursului pentru posturile scoase la concurs se regăsesc pe site-urile instituţionale şi pot fi obținute şi de la structurile de resurse umane ale Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, inspectoratelor teritoriale ale Poliției de Frontieră, Gărzii de Coastă, precum şi avizierele de la sediile instituțiilor.

Această activitate, care presupune reducerea deficitului de personal existent în acest moment în cadrul structurilor operative, la nivelul Poliției de Frontieră Române, se înscrie între obiectivele instituționale de creștere și consolidare a capacității de acțiune la nivelul structurilor teritoriale și, implicit, întărirea componentei operative a Poliției de Frontieră Române.

Foto: Ilustrativ

163180036176 Anuntoperativ

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Pe 20 septembrie începe revizia anuală a instalațiilor Electrocentrale Constanța

Publicat

la data de

Scris de

Electrocentrale Constanța SA reamintește că va efectua revizia anuală a instalației de producere a energiei termice, în vederea executării lucrărilor necesare de pregătire a sezonului rece, sens în care se va sista furnizarea agentului termic sub formă de apă caldă către toți consumatorii racordați la sistemul de termoficare al municipiului Constanța.

Oprirea furnizării apei calde va începe pe 20 septembrie 2021, de la ora 00.00.

”Estimăm că lucrările planificate vor fi finalizate în după amiaza zilei de 22 septembrie, urmând a se proceda ulterior la încărcarea instalațiilor din centrală.”, au precizat reprezentanții companiei Electrocentrale.

Repornirea instalațiilor de ardere se va face după asigurarea parametrilor pe rețeaua de transport agent termic primar.

Important de precizat este faptul că lucrările de mentenanță prevăzute pentru această perioadă pot fi efectuate numai cu oprirea totală a instalațiilor de producere.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Mâine, la Năvodari se deschide Târgul de toamnă al producătorilor dobrogeni

Publicat

la data de

Scris de

În intervalul 17 – 19 septembrie, între orele 8.00 și 23.00, pe platoul de lângă stadionul Flacăra din Năvodari se va desfășura prima ediție a Târgului de toamnă al producătorilor dobrogeni. Acțiunea este organizată de către Asociația Oamenilor de Afaceri Constănțeni, în parteneriat cu Primăria orașului Năvodari.

Târgul va avea deschiderea oficială vineri, 17 septembrie, la ora 10.00. Pe parcursul desfășurării acestuia producătorii dobrogeni vor comercializa produse autohtone și vor fi desfășurate programe folclorice de către ansambluri artistice locale.

Organizatorii și-au propus să faciliteze cumpărarea de legume, fructe și alte produse alimentare proaspete și naturale precum si produse anexe, pentru cetățenii municipiului Navodari, direct de la producători, fără intermediari. Îi facem cunoscuți pe acești producători, care de cele mai multe ori ajung să-și dea produsele către intermediari la prețuri subevaluate.

Asociația Oamenilor de Afaceri Constănțeni este constituită ca persoană juridică română de drept privat, nonguvernamentală, apolitică, fără scop patrimonial și independentă, în temeiul Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu modificările și completările ulterioare, având ca scop sprijinirea și dezvoltarea mediului de afaceri din județul Constanța.

”Misiunea noastră este sa  ridicăm standardele și calitatea activității antreprenorilor în cadrul mediului de afaceri constănțean și de asemenea să ne asigurarăm că aceste standarde sunt în concordanță cu cele ale statelor membre ale Uniunii Europene. De asemenea, vrem sa ne implicăm in viața comunității spre binele general. Mâncați mai sănătos, susțineți producătorii români, ÎMPREUNĂ SUNTEM MAI PUTERNICI.”, a precizat președintele Consiliului Director, Marius Bordeianu.

Mai multe detalii aflați pe site-ul www.gusturi-dobrogene.ro sau la telefon 0744/336083.

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: