Connect with us

Administratie

Chițac îl trage de ureche pe Făgădău: “Cu bagajele făcute, își recompensează clientela din bani publici”

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

Nu a fost instalat încă în funcția de primar al municipiului Constanța, dar Vergil Chițac este atent la fiecare mișcare pe care o face deja fostul primar al municipiului reședință de județ. Astfel, într-o postare pe pagina sa de Facebook, primarul ales al municipiului Constanța scrie că Decebal Făgădău își recompensează clientela din bani publici, deși are bagajele făcute. Vergil Chițac face referire la o achiziție urcată în SICAP de administrația constănțeană în data de 13 octombrie pentru achiziția de servicii de consultanță care vor fi atribuite fără licitație.

Primarul ales susține că fostul primar Făgădău a avut și o strategie în atribuirea contractelor, respectiv a fixat ca dată limită pentru depunerea ofertelor zilele de 19,20 sau 22 octombrie, adică înainte de învestirea sa.

Iată mesajul complet:

“Povara recunoștinței sau cum își recompensează domnul Făgădău, până în ultimul moment, clientela din bani publici

Cu bagajele deja cărate din Primărie, Decebal Făgădau și-a făcut timp, marți 13 octombrie să urce pe SICAP (platforma de achiziții publice), mai multe anunțuri de achiziție de servicii de consultanță😀 , care vor fi atribuite fără licitație în limita sumei de 130.000 de lei. Unul din exemple îl găsiți în foto.

În plus, ca să se asigure că nu-i încurc socotelile, a fixat termenul limită de depunere a ofertelor pe 19, 20 sau 22 octombrie!!!”

Fotografia la care făce referire primarul Chițac este aceasta:

 

Comments

comments

Administratie

Regulamentul serviciului pentru transportul gratuit al persoanelor cu dizabilități, supus aprobării

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primarul Constanței, Vergil Chițac, va supune aprobării consilierilor locali regulamentul serviciului „Ability Taxi“, care reprezintă un serviciu de transport gratuit dedicat persoanelor cu dizabilități din municipiu.

„ABILITY TAXI oferă transport gratuit, cu o maşină special adaptată, persoanelor cu dizabilități care folosesc scaune rulante, pentru a facilita deplasarea acestora pe raza municipiului Constanţa. Prin oferirea acestui serviciu se va facilita accesul persoanelor cu dizabilităţi la serviciile medicale, prin asigurarea transportului pentru efectuarea de: consultații la medicul de familie, la medici specialişti, analize şi investigaţii medicale, sedinţe de recuperare şi reabilitare medicală, precum şi pentru efectuarea demersurilor necesare achiziţionarii unor dispozitive medicale.

Grupul țintă al proiectului “ABILITY TAXI” este reprezentat de persoanele cu handicap fizic, respectiv cu dizabilități motorii care nu le permit deplasarea cu transportul public. Aceştia constituie beneficiarii direcţi ai serviciilor “ABILITY TAXI”.

Beneficiaril indirecţi sunt familiile sau membrii familiilor care au în îngrijire persoane cu dizabilităţi, reprezentanţii legali.

Condiţii de eligibilitate: se asigură transport gratuit cu 1 maşină special adaptată, pe baza unel programări telefonice, efectuată cu cel puţin 24 de ore inainte. Pentru a folosi serviciile “ABILITY TAXI”, în regim de comandă prealabilă, potenţialil beneficiari trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: să aibă certificat de handicap, să aibă domiciliul în Constanța și să nu fie instituţionalizați într-un centru rezidenţial public. La momentul efectuării deplasării, solicitantul va fi obligatoriu însoţit de un aparţinător. În funcţie de numărul de solicitări, complexitatea și durabilitatea serviciilor, Direcţia generală de asistenţă socială Constanţa, are în vedere extinderea proiectului, respectiv transportul gratuit al persoanelor cu dizabilități, prin achiziţionarea, dotarea şi adaptarea de noi autoutilitare.“, se arată în regulament.

Accesarea “ABILITY TAXI”: persoanele care îndeplinesc criteriile de eligibilitate pot suna la următoarele numere de telefon puse la dispoziție de Direcţia generală de asistenţă socială: 0241.482.031 sau 0799.400.362, pentru programarea curselor, iar transportul gratuit poate fi solicitat cu cel puţin 24 ore inainte. Programările şi transportul efectiv se vor realiza după următorul program: luni – joi, în intervalul orar 08:00 – 16:30; vineri, în intervalul orar 08:00 – 14:00.

Serviciul „Ability Taxi a fost lansat în urmă cu trei luni de fosta administrație condusă Decebal Făgădău.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Chițac invită agenții economici să împodobească parcurile din oraș

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Municipiului Constanța invită agenții economici și dezvoltatorii imobiliari să împodobească 12 zone din parcurile din oraș. Operatorii economici își pot alege zona favorită și se pot înscrie până pe 27 noiembrie 2020, la adresa de mail: evenimente@primaria-constanta.ro

„Iar noi, constănțenii, vom alege cel mai frumos decor! Trebuie doar sa intrați pe pagina de Facebook a Primăriei Constanța și pe site-ul www.primaria-constanta.ro si să votați zona favorită! Câștigătorul va fi promovat în mod constant pe site-ul Primăriei Municipiului Constanța, precum și pe rețelele de socializare ale acesteia. Așteaptă să fie împodobite și votate zonele din următoarele parcuri:

PARCUL TĂBĂCĂRIE

PARCUL ARHEOLOGIC

PARCUL TOMIS II

PARCUL GĂRII

PARCUL CASEI DE CULTURĂ

PARC POARTA 6

PARCUL VIITORULUI – CET

PARCUL OLEG DANOVSKI

PARC FAR

PARC FALEZA NORD

ZONA  HENRI COANDA

PARC CAMPUS UNIVERSITATEA OVIDIUS

Haideți să nu lăsăm pandemia să ne fure bucuria Crăciunului! Haideți să ne implicăm cu toții și să aducem un strop de bucurie și multe zâmbete pe fețele tuturor, copii mici și mari.“, notează Primăria.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Ce îi cer constănțenii primarului Chițac? Ce au scris în chestionarul online

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

În urmă cu câteva zile, Primăria Constanța a lansat un chestionar online în care îi îndemna pe cetățeni să răspundă la mai multe întrebări privind măsurarea gradului de satisfacție a cetățenilor cu privire la calitatea serviciilor oferite. Autoritatea publică locală notează că 313 constănțeni au răspuns chestionarului online despre viitorul orașului nostru. Chestionarul online inițiat de Primărie cu tema „Orașul în care vreau să trăiesc”, lansat și derulat în perioada 14 – 23 noiembrie 2020 prin intermediul paginii de web a Primăriei, a făcut parte din manifestările dedicate celebrării Zilei Dobrogei și are ca obiectiv general consolidarea dialogului instituțional cu cetățenii; a fost avut în vedere, ca obiectiv particular, colectarea de propuneri din partea locuitorilor municipiului Constanța privind îmbunătățirea calității vieții acestora și valorizarea patrimoniului orașului. La prima întrebare, „Ce măsuri și acțiuni pot conduce la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor municipiului Constanța?”, constănțenii au indicat, în special, problemele zilnice cu care se confruntă. Principala nemulțumire a cetățenilor este legată de curățenie. Oamenii își doresc un oraș curat, verde, fără animale abandonate și cu multe zone de promenadă. Alte probleme semnalate au fost generate de:

– lipsa locurilor de parcare;

– nevoia de noi terenuri de sport în aer liber;

– racordarea la utilități a tuturor gospodăriilor;

– asfaltarea integrală a tramei stradale.

Constănțenii au menționat și nevoia de depolitizare a instituțiilor publice esențiale pentru viața socială a comunității: școli, spitale, aparat administrativ etc., precum și nevoia de transparență a activității instituțiilor publice: publicarea tuturor cheltuielilor și a contractelor derulate, digitalizarea serviciilor publice – realizarea de baze de date comune sau interconectate între instituții, depunerea declarațiilor online, notează Primăria. De asemenea, oamenii simt nevoia unei mai bune comunicări a autorității publice locale cu cetățenii, arată sursa citată.

Răspunsurile la cea de a doua întrebare, „Care sunt proiectele și programele urgente privind valorizarea mai eficientă a patrimoniului municipiului Constanța?”, au scos în evidență necesitatea prioritară a transformării orașului de la malul mării într-un oraș cu adevărat turistic. „Conservarea fiecărui milimetru de istorie” este una dintre soluțiile propuse de un respondent, în timp ce alți cetățeni propun eficientizarea taxelor portuare, introducerea de facilități pentru vizita navelor de croazieră, transformarea centrului vechi în zonă exclusiv pietonală sau construirea de piste de biciclete ca metodă de transport alternativ.

„Patrimoniul municipiului Constanța este format din două componente. Prima este patrimoniul antic, unic în Europa. O a doua componentă o reprezintă arhitectura Art Deco. Constanța este, după București, al doilea oraș în ceea ce privește arhitectura Art Deco. Un program de valorificare și conștientizare a acestui patrimoniu nu există în momentul de față”, notează un alt constănțean.

În privința celei de-a treia întrebări, „Ce programe și acțiuni pot fi inițiate, în perspectivă, de către Primăria Municipiului, pentru a transforma Constanța într-un oraș care să vă facă mândri că locuiți în el?”, constănțenii s-au dovedit inventivi și prolifici, iar propunerile și soluțiile acestora acoperă o gamă largă de domenii.

Constănțenii menționează, printre altele, reabilitarea zonei costiere și a zonei pietonale Ștefan cel Mare, realizarea unei hărți interactive prin care cetățenii pot semnala primăriei problemele care apar în oraș, construirea unei promenade extinse care să se întindă de la Cazinoul din zona peninsulară până la Cazinoul din Mamaia, dar și exploatarea sistemică și creativă a acestui spațiu multicultural și multietnic prin proiecte culturale, economice și turistice de impact. Oamenii își doresc, de asemenea, mai multe spitale, mijloace de transport în comun electrice, precum și îmbunătățirea cadrului legal care să permită restaurarea tuturor clădirilor de patrimoniu.

„Propunerile venite de la cetățeni vor fi analizate și luate în calcul în stabilirea programelor de acțiuni privind dezvoltarea sustenabilă a orașului Constanța. Dezvoltarea armonioasă și durabilă a unui oraș implică necesitatea unui parteneriat real între administrația publică locală și cetățeni, între toți actorii locali care pot contribui la bunăstarea locală. Promitem că vom multiplica instrumentele de comunicare reală între Primărie și cetățenii municipiului Constanța, exploatând în acest sens toate oportunitățile și generând, de asemenea, noi căi de comunicare directă cu cetățenii municipiului nostru.“, mai notează Primăria.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: