Connect with us

Politica

Cîțu, de acord cu Iohannis care îl critică pe ministrul Justiției pentru eșecul desființării Secției speciale: “Aveam așteptări”

Publicat

la

Premierul Florin Cîțu se poziționează alături de Klaus Iohannis, susținând că este de acord cu el “cam cu totul” că responsabilitatea pentru blocajul din coaliție legat de legile justiției și de desființarea Secției speciale este a ministrului Justiției, Stelian Ion.

Întrebat joi, la finalul ședinței de Guvern, dacă consideră că sunt îndreptățite criticile șefului statului la adresa lui Stelian Ion, Cîțu a răspuns:

“Sunt de acord cu domnul președinte cam cu totul. Avem așteptări de la miniștri (…) Este rolul ministrului Justiției să vină să împingă aceste proiecte de la spate.”

Ieri, președintele Iohannis și-a arătat nemulțumirea și a spus că există multe lucruri care nu funcționează.

“Având în vedere de unde am pornit, pot să spun da, coaliția funcționează, dar nu funcționează perfect. Sunt multe lucruri care nu funcționează. Bunăoară, SIIJ nu a fost desființat. Chit că toată lumea s-a lăudat că așa va face, dar ministrul Justiției nu a găsit încă calea potrivită. (…) Legile justiției… nici nu există un proiect acceptat în coaliție și sunt și eu nemulțumit de aceste lucruri. Sunt și alte și alte reforme care au fost promise și deocamdată auzim că se întâlnesc și discută. Este mult de lucru, dar această formă eu sunt convins că poate să funcționeze.”, a declarat Klaus Iohannis.

Stelian Ion, ministrul Justiției, a reacționat spunând că atât desființarea definitivă a SIIJ, cât și repararea legilor justiției ar fi fost deja realizate dacă toți partenerii din coaliție ar fi respectat programul de guvernare și ar fi pus preț pe opiniile instituțiilor internaționale. El i-a transmis președintelui “rugămintea” de a se implica în depășirea acestui blocaj: “USR PLUS nu va accepta cosmetizări ale legislației”.
Stelian Ion a mai spus că până în septembrie ar trebui finalizate negocierile, dar “ar fi de ajutor ca acestea să nu se îndepărteze de programul de guvernare”.
  • “Negocierile nu se vor încheia oricum: USR PLUS nu va accepta cosmetizări ale legislației fără modificări de substanță și va insista asupra promovării liniilor apreciate deja inclusiv de organismele internaționale (Comisia Europeană, Comisia de la Veneția, GRECO).
  • Realitatea este evidentă pentru toată lumea și nu poate fi ignorată. Blocajul vine din coaliție și Parlament, nu de la Ministerul Justiției. Astăzi, președintele a transmis semnalul că este nemulțumit de aceste tergiversări, așa cum sunt și eu nemulțumit de atâta vreme. Îi transmit președintelui rugămintea de a se implica în depășirea acestui blocaj, din care putem ieși doar dacă toți respectăm programul de guvernare și recomandările instituțiilor europene.
  • Nu trebuie să uităm că SIIJ a avut și rolul de a slăbi lupta anticorupție, ceea ce nu mai trebuie acceptat. DNA și DIICOT trebuie să funcționeze cu competențe complete și fără să fie exercitate presiuni asupra procurorilor. De asemenea, trebuie ca procurorii-șefi care le conduc să aibă atribuții și autoritate depline”, a transmis ministrul Justiției.

Desființarea Secției Speciale a creat probleme în Coaliție, după ce UDMR a condiționat și s-a opus transferului dosarelor la DNA, în ciuda propunerilor venite de la Ministerul Justiției. UDMR a respins până acum toate soluțiile propuse de Stelian Ion și insistă ca dosarele vizându-i pe magistrați să fie preluate exclusiv de către Parchetul General, ci nu de structurile de parchet competente – DNA sau DIICOT.

Comments

comments

Politica

Mircea Geoană rămâne fără ceasurile de 100.000 de euro primite de la Vanghelie

Publicat

la data de

Scris de

Judecătorii de la Curtea de Apel București, care judecă dosarul de corupție a lui Marian Vanghelie, au decis să mențină măsura asiguratorie asupra celor trei ceasuri pe care Mircea Geoană le-a primit de la fostul primar al sectorului 5. Magistrații cred că obiectele de lux au fost achiziționate din banii obținuți din mită. În urmă cu un an, instanța ridicase sechestrul asupra ceasurilor.

Mircea Geoană, actual secretar general adjunct al NATO, rămâne fără ceasurile pe care le-a primit de la Marian Vanghelie. Judecătorii au pus sechestru pe obiectele de lux, după ce anul trecut au decis restituirea lor, notează fanatik.ro.

Marian Vanghelie ar fi cumpărat ceasurile din șpaga de 30 de milioane de euro

Decizia judecătorilor a fost luată în urmă cu o săptămână, în cadrul apelului formulat de Marian Vanghelie la condamnarea de 11 ani și 8 luni pentru 9 infracțiuni de luare de mită și abuz în serviciu și 7 infracțiuni de spălare de bani.

În același dosar au fost trimiși în judecată: Mircea-Sorin Niculae (vărul lui Vanghelie), Sorin Ștefan Ciocan, Laura Ciocan (director Economat sector 5) și Marian Dumitru. Procurorii DNA susțin că, în perioada 2006-2015, pe vremea când era primar al sectorului 5, Vanghelie a solicitat și primit foloase materiale necuvenite în valoare de 30,4 milioane de euro (20% din vânzări) de la omul de afaceri Marin Dumitru.

Din banii obținuți din mită, Vanghelie ar fi cumpărat și trei ceasuri de lux pe care i le-a oferit lui Mircea Geoană. Este vorba despre două modele diferite Vacheron Constantin și un Glashutte Panoramic Crono, care au costat, în total, peste 100.000 de euro.

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Fostul primar al Capitalei Sorin Oprescu a fost capturat în Grecia

Publicat

la data de

Scris de

Fostul primar general al Capitalei Sorin Oprescu a fost capturat în Grecia. Potrivit stiripesurse.ro, autoritățile din Atena, Grecia, au confirmat telefonic, prin Centrul de Cooperare Polițienească, IGPR că fostul primar Sorin Oprescu a fost depistat în capitală. Oprescu a fost condamnat la 10 ani și 8 luni de închisoare cu executare pentru luare de mită, constituire a unui grup infracţional organizat şi abuz în serviciu. Este vorba de dosarul în care Sorin Oprescu este acuzat că a primit, în septembrie 2015, la locuinţa sa din Ciolpani, suma de 25.000 de euro de la subalternul său Bogdan Popa, fost director al Administraţiei Cimitirelor, bani care ar proveni din acte de corupţie. Potrivit DNA, în perioada 2013 – 2015, un grup bine organizat, la care a aderat şi Sorin Oprescu, a înfiinţat în administraţia locală din Bucureşti un sistem prin care operatorii economici care doreau să primească anumite contracte din partea instituţiilor publice aflate în subordinea primarului trebuiau să remită o parte din profitul brut realizat. Oprescu a condus primăria generală a Capitalei din 2008 până în 2015, când a fost arestat preventiv.

Sursa: stiripesurse.ro, sursa foto: playtech.ro