Connect with us

Administratie

CJ Constanța bagă 18.000 de lei într-o expertiză ca să pună în legalitate drapelul de la Pavilionul Expozițional

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

Cel mai mare drapel din Dobrogea – așa este cunoscut steagul României care a costat… 80.000 de euro – a fost înălțat pe 1 decembrie 2018, în fața Pavilionul Expozițional de la intrarea în stațiunea Mamaia. Scandalul din jurul “proiectului” administrației județene din Constanța a fost pe măsura înâlțimii și a banilor scoși din bugetul Consiliului Județean. Era în an centenar, iar Horia Marius Țuțuianu, președintele CJ Constanța a motivat investiția astfel:

„Vorbim despre un monument care poate deveni în timp un punct de reper şi atracţie. În soclul acestuia vom îngropa, pe 1 decembrie 2018, cu ocazia Centenarului, un pergament, cu semnăturile primarilor, parlamentarilor şi consilierilor din Constanţa şi Tulcea. Va fi un «Act de promisiune civică» între judeţul Constanţa şi judeţul Tulcea. Crearea brandului Dobrogea“, a spus Ţuţuianu la momentul înălțării steagului.

Ca date tehnice, are 36 m înălțime iar drapelul are 150 mp. La baza lui a fost “îngropată” declarația de făgăduință semnată de CJC Constanța și CJC Tulcea, de Ziua Dobrogei.

Amintim că, licitaţia pentru amenajarea catargului pe care va fi arborat cel mai mare drapel din România a avut loc în luna octombrie 2018 şi a fost adjudecat de Nova Project & Konstruct Group SRL, înfiinţată în 2011, cu sediul social în comuna Cumpăna.

Tot ca notă informativă, amintim și că valoarea contractului este de 366.222 de lei cu TVA. Asociaţii firmei sunt Alexandru Eduard Ioniţă, Lenuţa Lepădatu şi Valentina Dinu, iar administrator este Alexandru Eduard Ioniţă. Anul trecut, firma a avut un profit de 93.000 de lei şi o cifră de afaceri de 272.000 de lei.

În vară, a dispărut steagul! Constănțenii s-au sesizat și au făcut anunțuri pe rețelele de socializare referitoare la faptul că steagul a dispărut. Se întâmpla în vara acestui an, mai exact prin luna iulie. Toate acestea pentru că, în caietul de sarcini scria clar că se va monta și un steag:

“Montarea se va face pe o fundație din beton armat, ce va fi prevăzută cu elemente de ancorare a stâlpului. Va fi prevăzut, în vârf, cu lumini de semnalizare și avertizare aeronautică și va avea troliu electric pentru ridicarea și coborârea drapelului. Trebuie să reziste la vânt care bate cu 120-130 km/oră și să susțină un drapel cu lungimea de 12 metri și lățimea de 10 metri. Constructorul stâlpului va veni și cu realizarea drapelului. CJC spune că acesta trebuie confecționat cu materiale din care se fabrică parașutele. Termenul de execuție a lucrărilor trebuie să fie de cel mult 30 de zile de la momentul ordinului de începere, iar garanția va fi de 24 de luni.”

Proiectul a fost inițiat și promovat de Claudiu Iorga Palaz, vicepreședintele CJ Constanța și a adus nemulțumirea liderilor PNL Constanța.

“Stâlpul nostru a costat 80.000 de euro, adică doar 366.222 de lei. Un chilipir practic, dacă v-ați lua după afirmațiile conducerii PSD-PMP a Consiliului Județean Constanța. Tot ei ne spun că nu e de fapt un stâlp, ci un monument… (…) Acuma..unde e steagul?! L-au furat multinaționalele, l-a șutit #Soroș, ni l-au luat americanii sau statul paralel?! Ca alte multe “investiții” făcute de conducerea PSD-PMP-ALDE, acesta s-a pierdut în neant, la nici măcar o lună de la inaugurarea lui….(…) Ce declara însă jucătorul de bambilici politic Palaz, vicepreședintele CJC, când eu și colegii mei liberali ne-am opus acestei cheltuieli: “îmi asum și insist de a marca centenarul cu ceva care să rămână în urma noastră. Este vorba de marcarea Centenarului Marii Uniri. După părerea mea va fi cel mai mare catarg din țară și sunt convins că din partea CJ-ul va fi o acțiune care va fi marcată la nivel de țară”. El atâta poate, săracul de el. Și acum că a marcat Centenarul, profesionist din cale afară, probabil și-a luat steagul să și-l pună pe perete în sufragerie, că și așa are ditamai palatul pe malul mării, din biata remunerație de angajat la stat. (…) Probabil acesta va reapărea peste câteva zile, cu o explicație penibilă despre “protejarea” acestuia în fața vremii capricioase, că a fost o problemă “da’ nu de la noi” și tot așa. Ce mai contează că profesionistul Palaz, erijat în apărătorul PSD-ului, ne explica despre calitățile extraordinare ale materialului și cum va rezista intemperiilor și bla bla. Cine știe, probabil a fost nevoie de steag la o întrunire de partid undeva și aveau nevoie de un fundal patriotic, că tot sunt ei cei mai mândri dintre români….”, a spus consilierul județean Bogdan Bola, PNL, potrivit TomisNews.ro.

În ceea ce prive;te costurile, Claudiu Palaz, a explicat că proiectul are o valoare ridicată din cauza “terenului foarte prost, a forajelor care se vor face, a folosirii unui anumit tip de beton ca să reușim să finalizăm lucrarea până la 1 decembrie“.

Se impune intrarea în… legalitate

Pe pagina de internet a Consiliului Județean Constanța a fost postat un anunț pentru achiziția de “Servicii de expertiză tehnică în vederea punerii în legalitate a catargului portdrapel la Pavilionul Expozițional Constanța”.

Mai exact, se dorește “realizarea documentației de punere în legalitate a catargului portdrapel de la Pavilionul Expozițional Constanța, Bulevardul Mamaia nr. 331A, Municipiul Constanţa, Judeţul Constanţa”.

Conform anunțului, expertiza tehnică va conține următoarele documente:
– Sinteza raportului de expertiză conform O.U.G. 20/1994 privind măsuri pentru reducerea
riscului seismic al construcțiilor existente, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
– Date privitoare la sistemul structural și la ansamblul elementelor nestructurale. Se vor face
aprecieri calitative privind abilitatea sistemului structural de a rezista la acțiuni seismice;
– Rezultatul investigațiilor de diferite tipuri pentru determinarea rezistenței materialelor prin
măsurători nedistructive;
– Propuneri de soluții de eventuale intervenții. Fundamentarea acestor propuneri prin calcul
structural detaliat, dacă este cazul.
– Recomandări și măsuri ce trebuie luate la faza de exploatare a construcției.
– Valorile gradului de asigurare și încadrarea construcției în clasa de risc seismic;
– Recomandări privind calitatea lucrărilor;
– Fotografii
– Orice alte elemente considerate relevante
– Bibliografia materialului documentar utilizat și recomandat.
– La solicitarea expertului sepot pune la dispoziție fotografii cu lucrarile ascunse din timpul
execuției.

Tip achiziţie: Achiziţie directă de servicii, cu bani din bugetul Consiliului Județean Constanța.

Valoarea estimată a achiziței a fost stabilită la 18.000 lei fără TVA.

Pot participa toţi operatorii economici interesaţi, indiferent dacă aceştia deţin sau nu cont în SICAP. Operatorii economici interesaţi pot posta oferta de preţ totală în sistemul electronic SICAP, secţiunea catalogul produse/servicii/lucrări.

Criteriul de atribuire: „prețul cel mai scăzut”, în condiţiile îndeplinirii cerinţelor minime solicitate prin specificațiile tehnice, considerate obligatorii.

Pentru detalii ce țin de achiziție, vă punem la dispoziție și documentul postat pe site/ul Consiliului Județean Constanța:

01 Invitatie

 

Termenul limită de depunere a ofertelor: 17.10.2019, ora 12:00.

Lucrări supraevaluate?!

Contactat telefonic, inițiatorul proiectului, vicele CJ Constanța, Claudiu Iorga Palaz, a declarat pentru Ordinea.ro următoarele:

“Nu am contestat de acum lucrările în raport cu prețul, ci de atunci. Am cerut expertiză pentru a evalua exact valoare alucrărilor efectuate acolo, la Pavilionul Expozițional. Concret, am contestat valoarea catargului, a întregii lucrări. Demersul e făcut de atunci și m-am adresat tuturor autorităților implicate în proiect. Intenția este de a lămuri valoarea REALĂ a lucrărilor făcute de constructor.”

Istoria Pavilionului Expozițional și ea plină de semne de întrebare

Pavilionul Expozițional este o construcție imensă, amplasată ‒ cum spuneam ‒ la intrare în stațiunea Mamaia. Are o istorie tumultuoasă, au scris jurnaliștii de la România Liberă. Potrivit sursei citată, lucrările au început cu finanțare de la Uniunea Europeană, în 2004, și ar fi trebuit să coste 4 milioane de euro. După ce CJC a fost preluat de Nicușor Constantinescu, acesta a cerut o expertiză și a spus că lucrările sunt deficitare din punct de vedere al calității. Finanțarea europeană a fost stopată, iar în 2005 Radu Mazăre și Nicușor Constantinescu i-au trântit, la propriu, ușa în față comisarului european Jonathan Scheele, care venise să vadă stadiul lucrărilor. Acestea au continuat cu bani de la CJC, ajungând să coste, în final, circa 10 milioane de euro. Noua conducere a CJC, instalată după 2016, a observat că imobilul nu are nici cadastru, nici asigurare de la pompieri, deși aici au avut loc expoziții, meciuri de box, sărbători are recoltei și chiar nunți. Printre cei care au făcut aici petrecerea de nuntă se numără deputatul PSD Radu Babuș, care a fost membru în Comisia de Control al SRI, dar și Sevil Shhaideh, fost ministru al Dezvoltării. Aici funcționează, de anul trecut, și serviciile de permise și înmatriculări auto.

Comments

comments

Administratie

Constanța. Carosabil construit de la zero pe strada Prelungirea Recoltei

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Dinamica și expansiunea urbană au determinat și necesitatea îmbunătățirii condițiilor de circulație în cartierele orașului, fapt evident prin programul de investiții în trama stradală desfășurat de Primăria Municipiului Constanța în ultimul an.

În cartierul Palazu Mare, angajații SC Confort Urban SRL au realizat o amplă lucrare de investiții pe strada Prelungirea Recoltei. Aproximativ 170 de metri au fost dați în folosință, pământul fiind înlocuit cu asfalt.

Proiectele aplicate de municipalitate în cartierele Compozitorilor, Baba Novac și Palazu Mare au schimbat aspectul zonei rezidențiale și au creat condiții civilizate pentru locuitori. (comunicat de presă Primăria municipiului Constanța)

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Dorel de Constanța. Cum distrug echipele de intervenție o stradă recent asfaltată

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Locuitorii din cartierul Faleză Nord au ajuns la capătul răbdărilor. După ce Primăria a resistematizat traficul din zonă, acum se confruntă cu altă problemă. Un constănțean a semnalat pe Facebook faptul că pe strada Unirii, în dreptul grădiniței nr. 45, a apărut o avarie a RADET, care dă peste cap și mai mult traficul rutier, și așa îngreunat din cauza introducerii sensului unic. Cetățeanul atrage atenția că lucrarea este efectuată pe o stradă, care a fost recent asfaltată. Constănțeanul mai spune că, anul trecut, în zonă au fost efectuate nu mai puțin de 20 de intervenții, iar problema nu pare să se rezolve prea curând.

„Și…. a început! Anul trecut s-a săpat în acest loc de vreo 20 de ori pentru aceeași problemă a RADET. Chiar mă întrebam când va începe nebunia și anul acesta, cu atât mai mult cu cât strada Unirii doar ce a fost asfaltată la sfârșitul anului trecut, ocazie cu care toată zona a fost dată peste cap din cauza noilor interdicții de circulație și a sensurilor unice. De obicei o astfel de lucrare dura între 3 și 7 zile, perioadă în care circulația era extrem de îngreunată pentru că în zonă este o grădiniță, o școală și un complex comercial. Mă îngrozesc ce va fi acum, când strada a fost îngustată simțitor din cauza locurilor de parcare stabilite de o parte și de alta a benzii de circulație. Asta dacă doar ne gândim la disconfortul locuitorilor din zonă. Dacă e să luăm în calcul și problema banilor cheltuiți cu repararea covorului asfaltic care doar ce a fost refăcut mă întreb cât de imbecili ne cred cei din Administrația Locală care pe banii noștri, ai constănțenilor își fac capital electoral inițiind acțiuni doar de fațadă, cu impact vizual, dar fără a logică și, mai ales, fără a rezolva cu adevărat problemele stringente ale orașului. De ce nu au rezolvat problema rețelei de distribuție a agentului termic de la RADET?! Se știe de ani de zile că această rețea trebuie refăcută complet pentru că este extrem de veche iar timp de 30 de ani nu s-au făcut lucrări de întreținere ci doar de peticire, atunci când au apărut probleme. Cine răspunde pentru această ineficiență din administrația locală?“, se arată în postare.

Cetățeanul a mai punctat că muncitorii RADET au făcut nu una, ci trei gropi, iar apoi au plecat. Constănțeanul spune că mare problemă va fi după ora 16.00, când părinții vor veni să își ia copiii de la grădiniță.

Contactat telefonic, dispeceratul RADET a confirmat că echipele lor intervin pe strada Unirii la conductele preluate de la CET.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Prefectul Constanței, la raport. Ce activități a avut George Niculescu săptămâna trecută

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

George Sergiu Niculescu, prefectul județului Constanța, continuă să prezinte locuitorilor acțiunile pe care le întreprinde în calitate de reprezentant al Guvernului în teritoriu, precum și discuțiile la care participă în fiecare zi din săptămâna care se încheie. În “Jurnalul” prefectului de Constanța, Niculescu a cuprins, și de această dată, dialogul constructiv, transparența și colaborarea pe care susține că le are cu toți cei implicați în actul de guvernare local.

Iată mesajul prefectului:

Stimați locuitori ai județului Constanța,

Așa cum am promis, am revenit cu un nou „Jurnal al Prefectului de Constanța”. Pentru că îmi doresc transparență, pentru că îmi doresc un dialog constructiv și pentru că îmi doresc o colaborare eficientă cu toate instituțiile, dar și cu societatea civilă, acest demers va continua la fiecare început de săptămână. Practic, vă propun o scurtă retrospectivă a săptămânii trecute, în speranța că voi reuși să vă familiarizez cu tot ce înseamnă activitatea Prefecturii.

Luni, 13 ianuarie:
Am participat la ședința de lucru cu șefii serviciilor din cadrul Instituției Prefectului Județului Constanța, unde am discutat despre provocările săptămânii, am ascultat părerile oamenilor și am menținut un dialog constructiv. Totodată, la invitația doamnei Prof.univ.dr. Adina Ciugureanu, am răspuns afirmativ la invitația de participa la un eveniment organizat de American Corner, un program extrem de important desfășurat sub patronajul Ambasadei Statelor Unite, menit să promoveze cooperarea dintre SUA și țara noastră.

Marți, 14 ianuarie:
Am participat la evaluarea anuală a Biroului Zonal pentru Probleme Speciale Constanța. Domnul colonel Bițică a prezentat un raport cuprinzător și sunt convins că anul 2020 va fi unul plin de provocări pentru instutiția pe care o coordonează. Apoi, pentru că mă preocupă problemele oamenilor din județ, am avut un program activ de audiențe, prin intermediul cărora am aflat o parte din neajunsurile constănțenilor.

Miercuri, 15 ianuarie
Am primit vizita mai multor primari din județul Constanța, i-am ascultat și am aflat despre încercările pe care le au. Administrația locală, atunci când dorești și ALEGI să o faci corect, este o misiune asumată extrem de dificilă. Din acest motiv, sunt gata să ofer tot sprijinul edililor care vin la mine în căutare de soluții tangibile și legale. Apoi, alături de Ministrul Dezvoltării, Ion Ștefan, am vizitat simbolul nostru, al constănțenilor – Cazinoul. Domnul ministru a declarat că lucrările vor dura aproximativ doi ani și jumătate, o veste excelentă pentru orice român, pentru că acest edificiu este al tuturor românilor. În continuare, fac apel către autoritățile locale să sprijine activ toate demersurile, astfel încât să ne bucurăm de măreția Cazinoului cât mai curând!

Joi, 16 ianuarie
Am avut o nouă ședință de lucru cu șefii serviciilor din cadrul Instituției Prefectului Județului Constanța, în care am tras concluziile unei săptămâni pline. Apoi, am participat, în Portul Constanța, la ceremonia de predare-preluare a comenzii Grupării Navale NATO, specializată pe lupta contra minelor marine. Am încheiat ziua cu o vizită la domnul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, unde am avut discuții constructive pe diverse teme: problematica situației din Portul Midia, unde așteptăm să vedem o acțiune precisă și eficientă, posibilitatea ca TAROM să efectueze, spre Aerportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța, curse interne în timpul sezonului estival și, nu în ultimul rând, am discutat despre situația de la Cumpăna, acolo unde se lucrează intens pentru reabilitarea malului de pământ al Canalului Dunăre – Marea Neagră.

Vineri, 17 ianuarie
Am convocat Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, în urma căruia am stabilit formarea unui grup de lucru care va avea ca obiectiv monitorizarea situației din Portul Midia, acolo unde, în continuare, nava Queen Hind este eșuată. Totodată, am primit vizita unei delegații mixte NATO, formată din reprezentanți ai Forțelor Navale Române, Forțele Navale ale Turciei și Forțele Navale ale Bulgariei, implicate activ în componența Grupării Navale Permanente NATO, de luptă contra minelor marine.

Sprijinirea fiecărui cetațean al Județului Constanța este o prioritate a activității mele și va rămâne o constantă pe tot parcursul mandatului meu de Prefect de Constanța!

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: