Comandamentul Litoral ANPC 2025: măsuri ferme pentru protecția consumatorilor – 205 controale și sancțiuni în valoare de aproximativ 800.000 lei.
În perioada 28.07.2025 – 02.08.2025, comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care activează în cadrul Comandamentului Litoral 2025, au desfășurat 205 acțiuni de verificare a modului în care este respectată legislația în domeniu, în stațiunile de pe litoralul românesc.
„Și în această vară, prin activitatea Comandamentului Litoral ANPC 2025, demonstrăm că protecția consumatorilor nu este opțională, ci o prioritate. Acțiunile de control desfășurate pe litoralul românesc reflectă angajamentul nostru ferm de a interveni rapid și eficient ori de câte ori drepturile consumatorilor sunt încălcate. Suntem hotărâți să asigurăm un mediu comercial sigur și corect, iar sancțiunile aplicate sunt dovada clară că toleranța față de abateri este zero” — Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC.
Principalele abateri identificate au fost:
- comercializarea unor produse periculoase, precum “kendama”, care pot prezenta riscuri de accidentare fizică
- comercializarea unor produse periculoase, precum tatuaje, care pot prezenta riscuri precum sensibilizarea pielii și apariția reacțiilor alergice
- comercializarea unor jucării cu deficiențe de informare, privind persoana responsabilă de punerea pe piață
- comercializarea unor jucării fără marcajul CE, marcaj care dovedește conformitatea produsului cu normele de siguranță UE
- prestarea serviciilor în spații neautorizate
- lipsa verificării metrologice a mijloacelor de măsurare utilizate
- lipsa afișării certificatului de clasificare/ înregistrare în spațiile de cazare
- confort și siguranță necorespunzătoare în camerele destinate turiștilor (lenjerii/perne/saltele neigienizate, neconforme, grupuri sanitare cu depuneri grosiere de impurități)
- comercializarea unor produse alimentare nesigure, fără elemente de identificare și caracterizare
- condiții necorespunzătoare de depozitare și păstrare a produselor alimentare
- comercializarea unor produse alimentare de origine vegetală cu modificări organoleptice, improprii consumului uman
- utilizarea echipamentelor/ustensilelor cu grad ridicat de uzură și depuneri grosiere de gheață
- lipsa menționării substanțelor cu potențial alergen în produsele alimentare
- deficiențe de informare, precum absența traducerilor în limba română, lipsa informațiilor privind perioada promoțională
- comercializarea unor suveniruri fără date de identificare și caracterizare și fără instrucțiuni de întreținere
- informarea incompletă a consumatorilor privind compoziția fibroasă a produselor textile, precum și lipsa traducerilor în limba română.