Connect with us

Actual

Comunitatea de afaceri din Ungaria, interesată de Portul Constanța

Maria Ionescu

Publicat

la

Peste 180 de reprezentanți ai comunității de afaceri ungare au participat, astăzi, 12 octombrie 2017, la cea de-a XI-a ediție a Zilei Portului Constanța la Budapesta. Evenimentul, devenit un reper pentru domeniul transporturilor și logisticii din Ungaria, a avut loc la sala de conferințe a hotelului Aquaworld din Budapesta și este organizat, an de an, de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, cu scopul de a promova oportunitățile pe care le oferă Portul Constanța pentru companiile ungare și din zonă. Evenimentul urmărește realizarea unui parteneriat reciproc avantajos între firmele care își desfășoară activitatea în domeniul portuar și domenii conexe, cu scopul intensificării fluxului diferitelor categorii de mărfuri între companiile din Ungaria, zona adiacentă, și Portul Constanța. Directorul general adjunct al CN APM SA Constanța, Marian Tănase, a declarat că “acest eveniment nu este despre administrația portuară, ci despre Portul Constanța, despre operatorii care dezvoltă afaceri în port, despre facilitățile pe care le oferă și despre investițiile care se fac pe platforma portuară. Suntem aici pentru a afla ce putem face mai mult pentru dezvoltarea relațiilor cu partenerii maghiari”. Ambasadorul României în Ungaria, Marius Gabriel Lazurca, un susținător al eforturilor de promovare a Portului Constanța, a menționat că la nivel politic și economic se observă o colaborare mai intensă cu Ungaria în special pe teme precum comerțul, investițiile și  conexiunile de transport. În acest context, Portul Constanța are rolul său de a promova avantajele transportului pe Dunăre până în Portul Constanța, de a prezenta avantajele acestei rute de transport pentru economia Ungariei. Cifrele de trafic sunt încurajatoare, înregistrându-se o creștere constantă în ultimii ani. Traficul de mărfuri între porturile din Ungaria și Portul Constanța a fost, în primele 9 luni ale acestui an, de peste 2,7 milioane tone, din care aproape 2 milioane tone o reprezintă cerealele. În aceeași perioadă a anului trecut, traficul de mărfuri fusese de 2,5 milioane tone. Anul trecut, traficul naval de mărfuri între cele două țări a atins 3,7 milioane tone, în 2017 existând premisele de a se depăși aceste valori. Către sau dinspre Ungaria tranzitează Portul Constanța mărfuri din Argentina, Israel, Georgia, Coreea de Sud, Cipru, Spania, Tunisia, Sudan, Maroc, etc. Astfel, Portul Constanța, împreună cu partenerii săi, se axează pe consolidarea rolului său de port principal de tranzit pentru Ungaria, în condițiile unei piețe cu concurență acerbă. În prezentarea celor mai noi informații despre Portul Constanța, Andra Opreanu, reprezentantul CN APM SA Constanța, a inclus investițiile în derulare, planurile de dezvoltare pe care le are în vedere administrația portuară în special în infrastructură, eforturile de consolidare a poziției portului pe rutele de transport și în principal pe Drumul Mătăsii, prin parteneriatele pe care le realizează cu porturi importante din zonă. Au fost evidențiate cifrele de trafic înregistrate până la această dată în cazul cerealelor, rezultate spectaculoase care vor clasa și în acest an Portul Constanța pe primul loc în Europa la exportul de cereale. Pe primele nouă luni ale anului 2017, în porturile maritime românești s-a înregistrat un trafic total de 42.336.157 tone marfă, din care traficul de cereale a fost de 13.618.757 tone. Toate edițiile acestui eveniment, în care au fost realizate numeroase întâlniri de afaceri între reprezentanții Portului Constanța și cei ai celor mai importante autorități și companii maghiare, au condus la un parteneriat solid, cu rezultate elocvente. Partenerii CN APM SA în cadrul acestui eveniment: Comvex, Constanța South Container Terminal (CSCT), Socep, TTS Operator, Silk Route Shipping, au avut oportunitatea de a-și prezenta cele mai recente investiții, planurile de dezvoltare și oferta de afaceri pentru partenerii actuali și cei potențiali din Ungaria. Ziua Portului Constanța la Budapesta s-a axat, în principal, pe contactele directe de afaceri, delegații companiilor prezente având posibilitatea de a discuta concret pe temele de interes în cadrul întâlnirilor Business to Business. Pe parcursul vizitei în Ungaria delegația CN APM SA Constanța a vizitat operatori importanți din porturile dunărene, specializați pe transportul de cereale, containere sau minereuri de fier, precum și centre logistice. Interesul arătat până acum de companiile din Ungaria pentru evenimentele de promovare a Portului Constanța indică un mesaj pozitiv pentru potențialul de dezvoltare a relațiilor bilaterale româno-maghiare în ceea ce privește transportul naval de mărfuri.

Comments

comments

Actual

Constanţa: Container plin cu deşeuri, descoperit în port. Va fi returnat în Germania

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Polițiștii de combatere a criminalității organizate din Constanța s-au sesizat din oficiu, în cursul zilei de astăzi, cu privire la săvârșirea infracțiunii de export sau import de deșeuri cu încălcarea dispozițiilor legale în domeniu, urmând a fi sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Constanța.

În fapt, polițiștii din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalității au solicitat efectuarea controlului fizic, împreună cu lucrătorii vamali din cadrul Biroului Vamal Constanța Sud, comisarii din cadrul Gărzii Naționale de Mediu- Comisariatul Județean Constanța și Comisariatului Județean pentru protectia Consumatorului Constanța, asupra conținutului unui container ce făcea obiectul unui transfer intracomunitar din Germania, între un cetățean turc și societatea comercială pe care acesta o administrează.

Potrivit documentelor prezentate, containerul trebuia să conțină diverse produse electrocasnice și saltele de pat second-hand, însă, în urma inspectării produselor, s-a constatat că acestea nu îndeplinesc condițiile pentru a fi descărcate sau comercializate pe teritoriul României, reprezentând, în fapt, deșeuri pentru care nu au fost notificate autoritățile competente potrivit Regulamentului CE 1013/2006.

Autoritățile vamale vor  dispune returnarea mărfurilor din containerul în cauză în țara de origine, respectiv Germania.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Previziuni sumbre pentru angajaţii din turism. Vezi ce solicită FPTR

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Criza cauzată de epidemia de coronavirus, care a dus la instituirea stării de urgență pe teritoriul României, a paralizat activitățile din turism, aceasta fiind ramura de activitate cea mai afectată, prima care a intrat în criză și ultima care va ieși din ea. Astfel, rata şomajul în hoteluri și restaurante a ajuns la 60% și, în condițiile  de acum, riscă să urce până la 90% în perioada următoare, potrivit estimărilor Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

“Pe lângă acești șomeri, un număr de aproximativ 50.000 de persoane de pe litoral se află într-o situație dramatică, deoarece au încetat şomajul la 1 aprilie și nu mai au nicio sursă de venit. Aceștia au contracte de muncă pe perioada determinată de 6 luni și nu vor mai beneficia în anul 2020 de indemnizație de șomaj, deoarece nu vor îndeplini condiția stagiului de cotizare de minimum 12 luni în ultimele 24 de luni, având în vedere ca nu pot fi angajați pentru că hotelurile de pe litoral au activitatea sistată”, a declarat Dragoş Răducan, prim-vicepreședintele executiv FPTR.

În această situație, numeroși salariați sezonieri vor rămâne în acest an fără nici un venit, salariu sau indemnizație de şomaj, deoarece societățile de turism care funcționează sezonier nu îşi vor mai desfășura activitatea în condiții normale, iar salariații sezonieri este posibil să nu mai fie angajați deloc sau, în cel mai bun caz, doar pentru o perioadă mai scurtă.

În aceste condiții Federația Patronatelor din Turismul Românesc a solicitat în regim de urgență emiterea unui act normativ pentru stabilirea în mod  excepţional, pentru acest an, a unui stagiu de cotizare de 8 luni (în loc de 12 luni) pentru angajații sezonieri, prin derogare de la art. 34 alin. 1 lit. a din Legea nr. 76/2002, astfel încât toți salariații din turism care lucrează în unități sezoniere să poată beneficia în acest an de şomaj.

Cele mai recente date publicate de Ministerul Muncii arată că peste 1 milion de români se află în șomaj la data de 6 aprilie. Dintre aceștia, 952.929 au contracte individuale de muncă suspendate și 187.548 au contractele individuale de muncă încetate.

Din totalul de 952.929 contracte individuale de muncă suspendate, 12,4% reprezintă șomerii din domeniile de activitate hoteluri și restaurante, adica 118.277 de persoane ducând astfel rata somajului în această ramură la 60%. La sfârșitul anului 2019 în domeniile de activitate hoteluri și restaurante erau angajați un număr de 194.519 după cum urmează:

cod CAEN Clase ale activitatilor economiei nationale Numar mediu de salariati 2019
5510 Hoteluri si alte facilitati de cazare similare 41488
5520 Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata 5095
5530 Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere 394
5590 Alte servicii de cazare 5710
5610 Restaurante 102314
5621  Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente 5543
5629 Alte activitati de alimentatie n.c.a. 6503
5630 Baruri si alte activitati de servire a bauturilor 27472
TOTAL 194519

Foto: Iliescu Valentin

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Monica Anisie, ministrul educaţiei: Reluarea cursurilor, în funcţie de evoluţia pandemiei

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Ministrul Educaţiei Monica Anisie a declarat marţi că data exactă privind reluarea cursurilor se va stabili în funcţie de evoluţia pandemiei şi măsurile luate de CNSSU. Scenariul de lucru prevede reluarea cursurilor după încetarea stării de urgenţă şi asigurarea tuturor măsurilor ca elevii, studenţii şi cadrele să fie în siguranţă. Evaluarea Naţională şi Bacalaureatul ar putea avea loc în iulie şi nu vor viza materia semestrului al ll-lea.

”Am urmărit cu atenţie ce se întâmplă în celelalte state europene, pentru a corela măsurile pe care urmează să le luăm. În ultima perioadă am avut consultări cu partenerii ministerului, cu care am agreat măsurile care se impun odată cu reluarea cursurilor şi finalizarea cu succes a anului şcolar 2019 – 2020. Vreau să fac precizarea că data exactă privind reluarea cursurilor se va stabili în funcţie de evoluţia pandemiei şi măsurile luate de CNSSU. Scenariul de lucru prevede reluarea cursurilor după încetarea stării de urgenţă şi asigurarea tuturor măsurilor pentru ca elevii, studenţii şi cadrele didactice să fie în siguranţă”, a declarat ministrul, potrivit News.ro.

Anisie a precizat că probele scrise ale Evaluării Naţionale şi Bacalaureatului ar putea fi organizate în luna iulie

”Programa nu va cuprinde materia aferentă semestrului al doilea. Conform informărilor primite de la CNSSU, am emis un ordin de ministru prin care am anulat simulările evaluărilor naţionale, evaluările pentru clasele a II-a IV şi a  VI-a şi olimpiadele naţionale”, a adăugat Monica Anisie.

Situaţia şcolară a elevilor se va încheia cu minimum două note, la care se adaugă nota din teză, acolo unde este cazul. Subiectele pentru tezele pentru al doilea semestru vor fi concepute doar din materia studiată până la 11 martie 2020, când au fost suspendate cursurile, a mai anunţat Monica Anisie .

Ministerul Educaţiei afirmă că MEN a fost în „strânsă legătură” cu profesorii şi cu inspectoratele şcolare pentru a se asigura că elevii fac cursuri online, Anisie a precizat că reprezentanţii Ministerului sunt „conştienţi” că accesul unora dintre elevi la noile tehnologii este unul dificil, motiv pentru care autorităţile au început să aloce tablete copiilor din medii dezavantajate.

„Demersurile Ministerului  Educaţiei nu se vor opri aici”, a subliniat Monica Anisie.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: