Connect with us

Actual

Concurs de proiecte de management la Complexul Muzeal de Științe ale Naturii

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Consiliul Judetean Constanţa organizează, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată prin Legea nr. 269/2009, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Ordinului Ministrului Culturii nr. 2799/2015 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi desfăşurare a concursului de proiecte de management, a Regulamentului-cadru de organizare şi desfăşurare a evaluării managementului, a modelului-cadru al caietului de obiective, a modelului-cadru al raportului de activitate, precum şi a modelului-cadru al contractului de management, concursul de proiecte de management de la Complexul Muzeal de Științe ale Naturii Constanţa, instituție publică de cultură.

Condiţii de participare:
a. are cetăţenia română sau a unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene şi domiciliul în România;
b. are capacitate deplină de exerciţiu;
c. are studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniile de referinţă: științele naturii, științele mediului, medicină veterinară, biologie, biochimie, piscicultură, horticultură, zootehnie, ecologie, protecția mediului, geografie;
d. are experienţă în specialitatea studiilor de minimum 5 ani;
e. are experienţă în management (post de conducere) de minimum 3 ani;
f. nu i-a încetat contractul individual de muncă, raportul de serviciu sau contractul de management, pentru motive imputabile în ultimii 4 ani;
g. nu a suferit condamnări penale şi civile pentru fapte ce l-ar face incompatibil cu funcţia pentru care candidează;
h. nu deţine o funcţie de manager la o altă instituţie publică de cultură din România (astfel cum este definită de prevederile O.U.G. nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, cu modificările şi completările ulterioare);
i. nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în sensul art. 2 lit. a) – c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securităţii;
j. cunoaşte limba română, scris şi vorbit.

Calendarul concursului:
a. 11 decembrie 2018, aducerea la cunoştinţa publică a: condiţiilor de participare la concursul de proiecte de management; caietului de obiective; regulamentului de organizare a concursului de proiecte de management întocmit conform regulamentului-cadru; calendarului concursului, cu precizarea termenului/perioadei pentru fiecare etapă; actelor necesare înscrierii la concursul de proiecte de management care fac obiectul dosarului de concurs; bibliografiei; informaţiilor (privind condiţiile tehnice de redactare a proiectului de management şi condiţiile de prezentare a acestuia şi orice alte informaţii considerate necesare unei mai bune înţelegeri a cerinţelor concursului);
b. 28 ianuarie 2019, ora 16:00 data limită de depunere a proiectelor de management şi a dosarelor de concurs de către candidaţi, la sediul Consiliului Judeţean Constanţa din Bd. Tomis nr.51;
c. 29 ianuarie – 31 ianuarie 2019, selecţia dosarelor;
d. 1 februarie – 11 februarie 2019, analiza proiectelor de management – prima etapă;
e. 11 februarie 2019 aducerea la cunoştinţa candidaţilor, în scris, nota obţinută în prima etapă a concursului, precum şi afişarea acesteia la sediul Consiliului Judeţean Constanţa din Bd. Tomis nr.51 şi al instituţiei publice de cultură, precum şi pe pagina de internet a instituţiei publice de cultură, după caz;
f. 12 februarie 2019, susţinerea proiectelor de management în cadrul interviului – a doua etapă;
g. în termen de 24 de ore de la încheierea etapei a doua – aducerea la cunoştinţa candidaţilor, în scris, a rezultatului concursului, şi la cunoştinţa publică, a rezultatului concursului prin afişarea acestuia la sediul Consiliului Judeţean Constanţa din Bd. Tomis nr.51, precum şi pe pagina de internet a autorităţii, după caz;
h. candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţii asupra modului de respectare a procedurii privind organizarea şi desfăşurarea concursului, la sediul Consiliului Judeţean Constanţa din Bd. Tomis nr.51, în maxim 5 zile lucrătoare de la data aducerii la cunoştinţa candidaţilor a rezultatului concursului;
i. în termen de 24 de ore de la expirarea termenului în care pot fi depuse contestaţii sau, după caz, de la data soluţionării acestora (maxim 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea contestaţiilor), prin grija autorităţii, sunt aduse la cunoştinţa publică prin afişaj la sediul autorităţii şi al instituţiei, precum şi pe pagina de internet a autorităţii şi a instituţiei publice de cultură, rezultatul final al concursului, lista nominală a candidaţilor şi alte informaţii de interes public.

Dosarele de concurs şi proiectele de management se depun, la sediul Consiliului Judeţean Constanţa din Bd. Tomis nr.51, la Centrul pentru Informare Cetăţeni, în perioada 11 decembrie 2018 – 28 ianuarie 2019 ora 16:00.

Dosarul de concurs trebuie să conţină:
a. cerere de înscriere la concurs cu precizarea datelor personale de contact: telefon mobil şi adresă de e-mail, conform modelului anexat;
b. copie a actului de identitate;
c. curriculum vitae (cf. H.G. nr. 1021/2004);
d. diplome de studii şi, după caz, documente care atestă efectuarea unor specializări (în cazul diplomelor de studii sau a documentelor care atestă efectuarea unor specializări în altă ţară, acestea trebuie să fie însoţite de dovada recunoaşterii acestora în România, conform prevederilor legale. La evaluarea dosarului de concurs, nu vor fi luate în considerare diplomele de studii sau documentele care atestă efectuarea unor specializări, cu termenul de valabilitate expirat);
e. adeverinţa care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului, de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
f. cazierul judiciar, în cazul persoanelor cu cetăţenie română sau acte similare în situaţia persoanelor cu altă cetăţenie;
g. copia carnetului de muncă şi după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în specialitatea studiilor (ulterior datei de 01.01.2011 vechimea se probează cu adeverinţă eliberată de angajator), conform modelului anexat;
h. declaraţie pe propria răspundere că nu i-a încetat contractul individual de muncă, raportul de serviciu sau contractul de management pentru motive imputabile în ultimii 4 ani, conform modelului anexat;
i. declaraţie pe propria răspundere că nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în sensul art. 2 lit. a) – c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securităţii, conform modelului anexat;
j. declaraţie pe propria răspundere, prin care se angajează, dacă este cazul, să renunţe la postul de manager deţinut, în condiţiile în care este declarat câştigător în cadrul acestui concurs de proiecte de management, conform modelului anexat;
k. proiectul de management care trebuie întocmit pentru o perioadă de 5 ani şi structurat conform cerinţelor din Caietul de obiective, în format scris şi în format electronic (CD sau DVD) – cu respectarea prevederilor art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului  nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv, fără a avea semnături şi fără a conţine indicii privind identitatea autorului (fără a se menţiona numele şi/sau prenumele persoanei care l-a întocmit în cadrul textului, pe suportul tip CD/DVD sau în proprietăţile fişierului electronic).

Proiectul este limitat la un număr de maxim 30 pagini (format: A4, marginile paginii: stânga: 2 cm, dreapta 2 cm, sus: 1,25 cm, jos: 1,25, spaţierea între rânduri: 6 puncte înainte de rând şi 6 puncte după rând, alinierea textului: justified, font: arial, cu dimensiunea de 12 puncte pentru textul de bază şi dimensiunea de 14 puncte pentru titluri, utilizând obligatoriu diacriticele specifice limbii române, numerotare pagini: în josul paginii, numărul paginilor centrat) + Anexe.
Copiile actelor din dosarul de concurs se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate de către secretariatul comisiei de concurs sau în copii legalizate. Documentele depuse într-o limbă străină vor fi însoţite obligatoriu de traduceri legalizate.

Relaţii suplimentare se pot obţine de la Compartimentul Coordonarea Instituţiilor de Cultură Subordonate (Tel.: 0241- 486620, 0241/486610 / Fax: 0241- 486613) din cadrul Consiliului Judeţean Constanţa (luni–joi între orele 8:00–16:30; vineri între orele 8:00–14:00).

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Incendiu la biserica veche din Mihail Kogălniceanu

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul acestei seri, ISU Constanța a fost solicitat să intervină la Biserica veche din Mihail Kogălniceanu, situată pe strada Tudor Vladimirescu.

La fața locului a ajuns autospeciala de stingere din punctul temporar de stingere de la Mihail  Kogălniceanu. Potrivit primelor informații, ieșea fum din turlă, de asemenea în biserică era foarte mult fum însă nu se vedea flacără nicăieri. Se pare că ardea ceva mocnit.

Nu sunt probleme deosebite și în urmă cu câteva momente incendiul a fost lichidat.

Potrivit unor surse demne de încredere, incendiul a fost declanșat de o lumânare sau o cădelniță lăsată în altar. Pompierii au intervenit cu operativitate și l-au lichidat, cu pagube minore.

Update: Potrivit Biroului de presă al ISU Constanța, incendiul a fost cauzat de un scurt circuit la tabloul electric. Au ars două dulapuri și straie preoțești s-au degradat de la fum.

Foto: Ilustrativ

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Scufundări gratuite în mare. Vezi ce condiții trebuie respectate.

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Scafandrii militari te invită să faci scufundări #gratuit într-una dintre cele mai cunoscute locații de la Marea Neagră: Faleza Cazinoului – Anticul Port Tomis.

Probabil deja te întrebi care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a fi și tu scafandru cel puțin pentru o zi. Cine știe, dacă o să îți placă, poate devenim colegi.

În primul rând, trebuie sa ai vârsta minimă de 14 ani, o stare de sănătate potrivită acestui tip de activitate, după care să răspunzi corect la următoarele întrebări și, astfel, vei avea șansa de a petrece o zi alături de noi:

1. Câte săptămâni durează cursul de inițiere scafandru organizat de Centrul 39 Scafandri?

2. La ce exercițiu organizat de Forțele Navale ale Greciei în Marea Mediterană au participat specialiștii noștri în lupta cu explozibilii aflați sub apă, în perioada 10-25 martie 2019?

3. Unde a avut loc exercițiul European Union Diving Show Case Event ce s-a desfășurat în luna aprilie a acestui an?

Trimite-ne răspunsurile tale, alături de datele personale (nume, prenume, vârstă, localitate și număr de telefon), pe adresa de e-mail concurs.navy@gmail.com până luni, 5 august, la ora 12.00, iar dacă te regăsești în primii 80 care au răspuns corect, noi te vom informa în legătură cu ora la care ești programat pentru a lua parte la atelierul de scufundări, organizat ca eveniment premergător al Zilei Marinei Române din data de 15 august.

Răspunsurile le poți găsi pe site-ul Centrului de Scafandri, www.centruldescafandri.ro, și pe pagina de Facebook a Centrului.

Grăbește-te!

Sunt doar 80 de locuri.

Mult succes!

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

(Video) Modificări privind proba sportivă de admitere în instituțiile de învățământ ale MAI

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Pentru a veni în sprijinul tinerilor care doresc o carieră în Ministerul Afacerilor Interne, pe pagina de Facebook și pe site-ul oficial a fost postat un clip video în care sunt prezentate modificările aduse traseului aplicativ care reprezintă proba sportivă la examenele de admitere în instituțiile de învățământ ale MAI sau la celelalte concursuri care presupun și proba fizică. Clipul video prezintă obstacolele care trebuie depășite de candidat, modul corect de executare, precum și situațiile în care un candidat este penalizat sau eliminat din concurs, aplicabile polițiștilor, polițiștilor de frontieră și jandarmilor.

Precizăm că pentru concursul de admitere la Academia de Poliție “A.I. Cuza”, organizat în acest an, nu se vor aplica noile modificări ale traseului practic-aplicativ, acestea fiind valabile începând cu data de 01.01.2020.

Ca elemente de noutate pentru traseul aplicativ destinat admiterii la armele poliție, jandarmerie și poliție de frontieră, menționăm adăugarea unui obstacol, față de cele 11 existente în prezent, și creșterea timpului maxim pentru parcurgerea traseului de la două minute și douăzeci și cinci de secunde la trei minute și douăzeci de secunde.

În ceea ce privește traseul aplicativ pentru candidații care doresc să se încadreze în structuri ale Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, timpul de parcurgere a traseului pentru ca un candidat să fie admis a fost stabilit la două minute și cincisprezece secunde, față de un minut și cinci secunde în prezent. De asemenea, traseul va avea 9 obstacole.

Mai multe detalii despre modificările aduse celor două trasee aplicative, regăsiți în documentele atașate, precum și pe sit-ul MAI la secțiunea Carieră / Instituţii de învăţământ / Formare profesională sau accesând link-urile de mai jos:

Tabel%20modificari%20traseu%20politisti%20si%20jandarmi

Tabel%20modificari%20traseu%20pompieri

Noutățile aduse traseului aplicativ fac parte dintr-o serie de modificări la Ordinele de ministru care reglementează activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție și în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne determinate, pe de o parte, de necesitatea adaptării anumitor norme ca urmare a situațiilor întâlnite în practică, iar, pe de altă parte, de nevoia consolidării pregătirii de specialitate a personalului operativ, în special în domeniile tactică polițienească, mânuire armament, uz de armă.

În ceea ce privește organizarea concursurilor de ocupare a posturilor vacante din structurile MAI a fost introdusă posibilitatea suspendării concursului, respectiv a amânării emiterii actului administrativ, în cazul semnalării unor aspecte de nelegalitate. Suspendarea și amânarea se pot dispune până la soluționarea sesizării, dar pentru o perioadă de cel mult 5 zile lucrătoare.

Noul cadru normativ prevede și faptul că se vor organiza programe de pregătire tactică a personalului MAI, pe baza procedurilor comune de intervenție profesională aprobate de inspectorii generali ai Inspectoratului General al Poliției Române, Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, Inspectoratului General al Jandarmeriei Române și Inspectoratului General pentru Imigrări. Programele de pregătire urmăresc dezvoltarea și menținerea deprinderilor tactice de bază ale personalului operativ și îmbunătățirea capacității de reacție imediată a personalului care lucrează nemijlocit cu publicul.

Totodată, au fost reevaluate documentele de evidență nominală a personalului, fiind introdus statul de organizare în format electronic.

Traseu practic-aplicativ (proba sportivă)!

ANUNȚ IMPORTANT!În spațiul public au apărut numeroase informații contradictorii cu privire la modul în care a fost modificat traseul practic–aplicativ (proba sportivă) pentru examenul de admitere în instituțiile de învățământ din cadrul MAI.Pentru a veni în sprijinul dumneavoastră, am realizat un material video care prezintă exact modul de parcurgere al acestui traseu.Criteriile de admitere sunt identice pentru băieți și fete!Acesta va fi aplicat cu începere din ianuarie 2020, pentru sesiunile de admitere la școlile de agenți de poliție, poliție de frontieră și subofițeri de jandarmerie.Atenție!Acest traseu practiv-aplicativ nu este valabil pentru examenul de admitere la unitățile de învățământ ce formează pompieri.Link tabel modificări traseu practic-aplicativ pentru sesiunile de admitere la școlile de agenți de poliție și subofițeri de jandarmerie.https://mai.gov.ro/documente/invatamant/tabel%20modificari%20traseu%20politisti%20si%20jandarmi.pdf

Publicată de Ministerul Afacerilor Interne, Romania pe Vineri, 19 iulie 2019

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: