Connect with us

Administratie

Consilierii județeni au înființat Consiliul Consultativ al societății civile. Vezi ce atribuții va avea

Tatian Iorga

Publicat

la

Consiliul Județean Constanța s-a întrunit, de astăzi, în ședință ordinară, iar pe ordinea de zi s-au aflat 18 proiecte de hotărâre. Întrunirea a fost susținută în sistem de videoconferință și au fost prezenți toți consilierii județeni. De pe ordinea de zi au fost retrase două proiecte de hotărâre și anume cel privind aprobarea Actului Adițional nr.1 la Documentul de Poziție, avizarea Studiului de Oportunitate și Fundamentare, a Regulamentului serviciului de salubrizare în județul Constanța și  a Documentațiilor de atribuire a contractelor de delegare, prin concesiune, a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitățile de colectare, transport și transfer deșeuri aferente Proiectului „Sistem de Management Integrat al Deșeurilor în Județul Constanța” și acordarea unor mandate, precum și cel privind stabilirea unor tarife, taxe și taxe speciale pentru anul 2021.

Unul dintre proiectele dezbătute în ședința de astăzi a fost cel cu privire la aprobarea protocolului de colaborare între Grup Servicii Petroliere Training S.R.L., GSP Offshore S.R.L., UAT Județul Constanța prin Consiliul Județean Constanța, Inspectoratul Școlar Județean Constanța, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Constanța și Arhiepiscopia Tomisului. Prin acest protocol, părțile semnatare își arată intenția de a colabora, în vederea formării și pregătirii profesionale a persoanelor tinere, care beneficiază de protecție specială sau a celor din medii defavorizate, în scopul îmbunătățirii performanțelor individuale, astfel încât, aceștia să poată beneficia de șanse mai mari de integrare socială și pe piața muncii. Președintele Mihai Lupu, a precizat consilierilor faptul că acest protocol nu are nicio implicație patrimonială a instituției pe care o conduce și că singurul raționament, pentru care a inițiat acest proiect de hotărâre, a fost pentru a-i integra profesional și social pe tinerii defavorizați. Cooperarea interinstituțională, la diferite niveluri, este un element fundamental în sprijinirea tinerilor, vulnerabili din punct de vedere social, pentru o pregătire profesională solidă, notează CJC într-un comunicat.

O altă hotărâre adoptată de cei 34 de consilieri județeni este cel privitor la constituirea Consiliului Consultativ al societății civile la nivelul Consiliului Județean Constanța. În urmă cu aproximativ două luni, mai exact în data de 25 ianuarie 2021, a avut loc prima întâlnire informală, de lucru, cu reprezentanții a peste 70 de Organizații Non Guvernamentale care își desfășoară activitatea în județul Constanța, în vederea înființării acestei entități. Consiliul va fi o structură consultativă pe probleme comunitare, fără personalitate juridică, care va funcționa pe baza dialogului social. Obiectivul general al acestei organizații este reprezentat de optimizarea proceselor, prin abordarea strategică a dezvoltării județului pe termen lung.

O parte a principalelor domenii de lucru vor fi cele privind dezbaterea și elaborarea de recomandări în vederea fundamentării strategiilor privind dezvoltarea mediului de afaceri, comerțului, investițiilor, politicilor antreprenoriale și sectorului întreprinderilor mici și mijlocii la nivel județean, precum și monitorizarea aplicării politicilor publice din domeniile: economic, protecția mediului, tineret, educație, cultură, culte, sănătate, sport, protecția copilului sau turism. În funcție de prioritățile stabilite, Consiliul Consultativ poate stabili și alte domenii de lucru, în baza hotărârii plenului acestuia.

„Dezvoltarea sistemului de sănătate local este o prioritate a Consiliului Județean Constanța, în acest sens, pentru extinderea și dotarea Compartimentului de Terapie Intensivă Neonatală din cadrul Secției de Neonatologie a Spitalul Clinic Județean de Urgență  „Sf. Apostol Andrei” Constanța, CJC a încheiat procedura de achiziție a două aparate de administrare Oxid Nitric, cu o valoare totală de aproximativ 390 de mii de lei. Astfel, pe ordinea de zi a ședinței CJC, s-a aflat proiectul de hotărâre privind transmiterea în folosință gratuită a celor două echipamente medicale către SCJU, care a adunat un număr de 36 de voturi pentru.“, notează CJC.

Un alt proiect dezbătut, care a trecut cu 35 de voturi pentru din partea consilierilor județeni, a fost cel privitor la retragerea dreptului de administrare constituit în favoarea Regiei Autonome Județene de Drumuri și Poduri Constanța, asupra imobilului „Casa Bulgărească”, situat în sat Canlia, comuna Lipnița, județul Constanța. Acest demers este necesar, deoarece instituția noastră si-a propus reabilitarea imobilului printr-un proiect cu fonduri nerambursabile, urmând ca ulterior acesta să deservească tabăra de creație adresată tinerilor artiști din județul Constanța.

Tot astăzi, consilierii județeni au adoptat, cu un număr de 35 voturi, proiectul de hotărâre privind desemnarea nominală a șase consilieri județeni pentru a deveni membri ai Autorității Teritoriale de Ordine Publică Constanța. Astfel, cei șase consilieri sunt: Gianina Ionela Topolov – PNL, Liviu Popa – PNL, Enache Bucovală – PNL, Gheorghe Donțu – PSD, Răzvan Filipescu – Pro România și Andrada Dordea – USR-Plus.

Comments

comments

Administratie

Primăria Constanța le cere asociațiilor de proprietari să întrețină spațiile verzi din jurul blocurilor

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Municipiului Constanța le transmite instituțiilor publice, asociațiilor de proprietari, persoanelor fizice și juridice, că au obligația de a întreține suprafețelor aflate în grijă, din jurul imobilelor. Mai exact, să aibă grijă de spațiile verzi din jurul imobilelor lor. Primăria mai notează că, începând de astăzi, municipalitatea poate fi sesizată cu privire la ridicarea deșeurilor vegetale rezultate în urma acțiunilor de îngrijire a spațiilor verzi din preajma imobilelor, la  numărul de WhatsApp – 0731.550.011. Sesizarea va fi făcută printr-un mesaj scris, care va conține locația exactă unde este necesară intervenția. Acesta va fi însoțit de fotografii realizate la fața locului. Pentru o intervenție mult mai rapidă a echipelor de salubrizare, avem rugămintea ca deșeurile vegetale să fie așezate în apropierea unei căi de acces.

„Precizăm că la numărul de WhatsApp – 0731.550.011, pot fi semnalate probleme ce țin de salubrizarea orașului sau alte situații urgente în rezolvarea cărora municipalitatea poate interveni punctual și într-un timp cât mai scurt.

Reamintim că în conformitate cu prevederile art. 5, pct.2 și pct 3 din  H.C.L nr.77/2021 (pentru aprobarea Regulamentului privind îmbunătățirea activității de gospodărire, protecția mediului, întreținerea și înfrumusețarea municipiului Constanța), instituțiile publice, asociațiile de proprietari, persoanele fizice și juridice au următoarele obligații:

să asigure curățenia trotuarelor din dreptul imobilelor pe care le dețin, a locurilor de parcare pe care le folosesc și a spațiilor verzi existente din dreptul imobilelor pe care le dețin sau le folosesc. Perimetrul aflat în întreținerea asociațiilor de proprietari/operatori economici, îl reprezintă suprafața de spațiu verde tangentă imobilului aflat în proprietatea sau în folosința acestora până la intersecția cu un trotuar, alee, stradă, bulevard. Limita de demarcație o reprezintă jumătatea distanței dintre blocuri/imobile, aparținând unor asociații diferite/operatori economici. Lucrările  ce se vor executa pe suprafețele aflate în  întreținere sunt: cosit iarbă, tuns gard viu, curăţat teren orizontal de frunze și crengi, scos frunze uscate din garduri vii, borduri, chenare, salubrizare spații verzi, colectat, încărcat şi transport resturi vegetale, întreținere arbuști și arbori.

să asigure condiții de igienă, inclusiv prin operațiuni de curățare, dezinsecție, dezinfecție și deratizare, a imobilelor aflate în proprietate sau în folosință, precum și a spațiilor comune din cadrul asociațiilor de proprietari. Aceste lucrări vor fi executate numai cu operatori economici autorizați.“, notează Primăria.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Ce avere are bugetarul Horia Constantinescu: Imobile la Costinești și Predeal, yacht și investiții de sute de mii de euro

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Horia Constantinescu, directorul executiv adjunct al Direcției de Gestionare Servicii Publice din cadrul Primăriei Constanța, este un personaj extrem de controversat și care stârnit numeroase dispute atât cu mediul de afaceri, cât și cu USR-PLUS, partenerii de alianță ai PNL. Fost membru al PSD și un apropiat al familiei lui Adrian Năstase, dar și de Nicușor Constantinescu și Liviu Dragnea, Horia Constantinescu a reușit să înfurie toată Constanța prin regulamentul parcărilor. Mai nou, Constantinescu a intrat în conflict și cu Asociația Comercianților din Dobrogea, care a acuzat că: „suntem supuși unei presiuni și unui șantaj, de către domnul HORIA CONSTANTINESCU“. În replică, cel învinuit spune, printre altele, că este un om curat și că nu e vinovat pentru ceva: NU IA ȘPAGĂ.

Dincolo de aceste acuze, este interesant să vedem ce avere are un om care s-a învârtit foarte mult prin sectorul bugetar. Am căutat o declarație de avere a lui Horia Constantinescu pe site-ul Primăriei, însă, în mod surprinzător, aceasta lipsea. De altfel, Horia Constantinescu este singurul angajat din aparatul Primăriei care nu are o declarație afișată pe site. Din ce motive? Nu știm încă, deoarece Horia Constantinescu nu a răspuns la telefon atunci când a fost contactat de Ordinea.ro.

În schimb, am găsit o declarație de avere pe numele lui Horia Constantinescu din 2019 în vremea când era președinte la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului.

Potrivit declarației, Horia Constantinescu deține o avere impresionantă. Are mai multe terenuri la Costinești, Predeal și în Tuzla. De asemenea, are mai multe clădiri în Predeal și Tuzla și deține un Yacht. Impresionantă este și colecția de ceasuri, care se ridică la aproximativ 100.000 de lei. Horia Constantinescu are investiții la mai multe firme și care se ridică la sute de mii de euro.

Iată declarația de avere depusă în 2019:

Download (PDF, 201KB)

Surse foto: podul.ro / instagram.com

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Regulamentul parcărilor va fi atacat în instanță! Vezi cine a făcut anunțul!

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Regulamentul parcărilor din municipiul Constanța, adoptat în urmă cu o lună, va fi atacat în instanță de un grup de avocați din Constanța. Anunțul a fost făcut de avocatul Emil Tatu în emisiunea „Între alb și negru“ pe care o moderează la Constanța Tvonline.

„Există un grup de colegi de ai mei avocați, în care m-am implicat și eu, și vom încerca să atacăm acest regulament al parcărilor. #josparcările. O să fie o luptă…Prin acest regulament se va plăti parcarea 24 din 24 de ore în toate zonele orașului și nu va fi centimetru pătrat în Constanța care să nu fie taxat în oraș.“, a spus avocatul Emil Tatu.

Amintim că regulamentul parcărilor din Constanța a stârnit numeroase discuții în spațiul public, cei mai mulți criticând faptul că vor plăti sume uriașe pentru a putea parca în oraș. Practic, nu va fi loc în Constanța care să nu fie taxat de Primărie. În varianța aprobată de Consiliul Local, Constanța fost împărțită în patru zone. În zona centrală, zona 0, tariful pentru un loc de parcare va costa 4 lei/oră, iar în primele 30 de minute staționarea autovehiculelor este gratuită. Primăria a fixat și un abonament pentru această zonă, care a fost stabilit la 499 de lei/an. În varianta finală, regulamentul prevede în zona 1 un tarif de 3 lei/oră pentru staționarea autovehiculelor și 1 leu pe oră pentru zona 2. În cele două zone, 1 și 2, abonamentul pe an pentru parcare a fost fixat la 199 de lei.

Cea mai importantă modificare vizează parcările rezidențiale. Sursele Ordinea.ro au spus că, în acest caz, Chițac și ai săi vor să crească taxa pentru parcare de la 208 lei/an, cât este în prezent, la 399 de lei/an. Practic, constănțenii vor plăti aproape dublu pentru un loc rezidențial. Această măsură nu se regăsește însă în noul regulament, ci, cel mai probabil, va fi fixată de la anul prin proiectul de taxe și impozite locale. Un alt amănunt important este că, în acest caz, față de varianta inițială, în noul regulament a fost eliminată prevederea prin care locurile rezidențiale sunt scoase la licitație în cazul în care doi cetățeni vor același loc de parcare. În noua variantă, sursele Ordinea.ro spun că va fi realizată o platformă digitală prin care cetățenii vor vedea toate locurile libere sau ocupate din Constanța. De asemenea, rezervarea locurilor de parcare rezidențiale se va putea face pentru o perioadă de cinci ani, iar actualizarea și plata se vor realiza anual. În discuțiile din cadrul Consiliului Local, subiectul parcărilor rezidențiale au fost evitate.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: