Connect with us

Actual

Constanța. A fost activat Comandamentul pentru Situații de Urgență

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

La sediul Instituției Prefectului – Județul Constanța a fost convocat în ședință Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, anunță prefectul județului Constanța, Ioan Albu.

Măsura vine ca urmare a avertizării meteorologice pentru următoarele două zile.

Amintim că a fost emis cod galben pentru intervalul de valabilitate 22 martie 2018,ora 1500 – 23 martie 2018, ora 2000, fenomenele vizate fiind ninsori însemnate cantitativ, intensificări ale vântului, vreme deosebit de rece, a avertizării hidrologice – cod galben pentru intervalul de valabilitate 21 martie 2018, ora 1500 – 31 martie 2018, ora 1800.

De asemenea, un alt fenomen semnalat vizează creșteri de niveluri și debite cu depășirea cotelor de apărare pe tot sectorul românesc al Dunării, aval de S.H.E.N. Porțile de Fier și a avertizării hidrologice – cod portocaliu pentru intervalul de valabilitate 24 martie 2018, ora 0600 – 31 martie 2018, ora 18.00. Fenomenele vizate sunt creșteri de niveluri și debite cu depășirea cotelor de apărare pe Dunăre, pe sectorul Hârșova-Brăila și în Delta Dunării, emise de Administrația Națională de Meteorologie și de Institutul Naţional de Hidrologie și Gospodărire a Apelor.

Potrivit hidrologilor, pe baza informațiilor actuale nu se prognozează posibilitatea apariției unor probleme deosebite ca urmare a propagării viiturilor pe sectorul românesc al Dunării, dar este necesară o monitorizare atentă a evoluției situației hidrometeorologice și respectiv a comportării lucrărilor hidrotehnice cu rol de apărare împotriva inundațiilor.

În urma ședinței s-a comunicat tuturor primarilor din județ ca, în calitatea lor de președinți ai Comitetelor locale pentru situații de urgență, să monitorizeze cu toată atenţia evoluţia fenomenelor hidrometeorologice, pentru a interveni în timp util la apariţia unor situaţii de urgenţă.

Totodată, vor dispune instituirea serviciului de permanenţă la sediul primăriei, cu personal cu atribuţii în gestionarea situaţiilor de urgenţă. În cazul producerii unor situaţii de urgenţă, vor informa Centrul Operaţional al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” al judeţului Constanţa și Dispeceratul Administraţiei Bazinale de Apă Dobrogea Litoral.

Reprezentanții DRDP, RAJDP și ENEL au precizat că echipele sunt pregătite să intervină dacă situația o va impune.

În ședința CJSU s-a mai dispus ca toate instituțiile responsabile în gestionarea situațiilor de urgență să fie în permanentă legătură și să transmită raportări ori de câte ori se va impune.

Comments

comments

Actual

DSP Constanța angajează 10 asistenți medicali FĂRĂ concurs, pe perioadă determinată

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Direcţia de Sănătate Publică Judeţeană Constanţa organizează selecție de dosare pentru posturi temporar vacante din cadrul Departamentului supraveghere în sănătate publică / A. Compartiment supraveghere epidemiologică și control boli transmisibile, în vederea ocupării fără concurs, pe perioadă determinată ( de cel mult 30 de zile de la încetarea stării de alertă), pentru următoarele posturi:

1 post – asistent medical debutant generalist

Condiţii de participare:

– Nivelul studiilor – diplomă de şcoală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform Hotărârii Guvernului nr. 797/1997.

– Nu este necesară vechimea în specialitate

– Certificat O.A.M.G.M.A.M.R.

1 post – asistent medical debutant igienă și sănătate publică

Condiţii de participare:

– Nivelul studiilor – diplomă de şcoală sanitară postliceală de specialitate sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform Hotărârii Guvernului nr. 797/1997, specializarea igienă sau specializarea igienă și sănătate publică

– Nu este necesară vechimea în specialitate

– Certificat O.A.M.G.M.A.M.R.

5 posturi – asistent medical generalist

Condiţii de participare:

– Nivelul studiilor – diplomă de şcoală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform Hotărârii Guvernului nr. 797/1997.

– Vechimea în specialitate – minim 6 luni

– Certificat O.A.M.G.M.A.M.R.

3 posturi – asistent medical principal generalist

Condiţii de participare:

– Nivelul studiilor – diplomă de şcoală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform Hotărârii Guvernului nr. 797/1997.

– certificat grad principal

– Vechimea în specialitate – minimum 5 ani

– Certificat O.A.M.G.M.A.M.R.

Acte necesare in vederea ocuparii, fara concurs, a posturilor temporar vacante:

– cererea, în care se menţionează postul pentru care doreşte să concureze, însoţită de declaraţia privind consimţământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal conform prevederilor Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare ;

– copia actului de identitate în termen de valabilitate, certificat de naştere, certificat de căsătorie, după caz;

– copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;

– copia carnetului de muncă sau, după caz, adeverinţe care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;

– cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să îl facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează ;

– adeverinţa medicală eliberată de medicul de familie sau certificat medical din care să rezulte că este apt din punct de vedere fizic şi neuropsihic pentru exercitarea activităţii pentru postul pentru care candidează (se acceptă şi documentul primit pe e-mail de la medicul de familie al candidatului);

– curriculum vitae, model comun european;

  • Adeverinta angajare/participare concurs eliberata de A.M.G.M.A.M.R.

– declaraţie pe propria răspundere că este/nu este încadrat/încadrată la o altă instituţie publică sau privată şi nu se află în situaţia de carantină sau izolare la domiciliu;

 Dosarele de înscriere se trimit pe adresa de e-mail runos@dspct.ro, în termen de 2 zile de la data publicării prezentului pe site- ul Directiei de Sanatate Publica Judeteana Constanta.

Data selectiei dosarelor 19.08.2020

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

31 august, termen final de vizare a carnetelor de rentă viageră

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) reamintește că termenul limită până la care rentierii agricoli ori împuternicitul/mandatarul/curatorul, pot transmite documentele specifice privind acordarea rentei viagere agricolă este data de 31 august 2020.

Pentru obţinerea vizei aferente anului 2019, documentele care se vor transmite prin mijloace electronice (telecomunicații), la Centrele județene/locale APIA, respectiv al Municipiului Bucureşti, se regăsesc enumerate mai jos:

1) carnetul de rentier agricol;

2) actul de identitate al solicitantului;

3) decizia de la comisia de expertiză medicală – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală gradele I  și II / decizia de la comisia de expertiză medicală și decizia de pensionare la limită de vârstă – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală gradele I  și II a cărei pensie de invaliditate devine pensie pentru limită de vârstă;

4) procură notarială autentificată/curatelă/hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă din care să reiasă că solicitantul este tutore legal al rentierului agricol, în original, numai pentru cazurile în care solicitarea vizării carnetului de rentier agricol este făcută de un reprezentant legal;

5) contractul/contractele de arendare încheiat/încheiate până la data de 30 septembrie 2011, cu respectarea prevederilor Legii arendării nr. 16/1994*), cu modificările şi completările ulterioare, sau încheiat/încheiate după data de 1 octombrie 2011, cu respectarea prevederilor Codului civil.*) Legea nr. 16/1994 a fost abrogată prin art. 230 lit. r) din Legea nr. 71/2011 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 409 din 10 iunie 2011;

6) extras de cont pe numele rentierului agricol, deschis la oricare bancă de pe teritoriul României, în lei. (extrasul se depune opţional);

7) declarația pentru obţinerea vizei anuale conform modelului din Anexa la Normele metodologice de aplicare a prevederilor „titlului XI Renta viageră agricolă” din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, norme aprobate prin Ordinul nr. 1272/2005.

Plata rentei viagere agricole se efectuează într-o singură rată anuală, până la data de 30 noiembrie a anului următor celui pentru care aceasta este datorată, prin raportarea la cursul mediu de schimb valutar calculat de Banca Naţională a României din anul pentru care aceasta se datorează, prin mandat poştal sau virament bancar.

Potrivit APIA, renta viageră agricolă încetează la data decesului rentierului. În cazul decesului rentierului, renta datorată acestuia în anul 2018 poate fi încasată de moştenitorii săi, cu condiţia respectării prevederilor art.8 din Legea 247/2005 Titlu XI, și a depunerii la oricare Centru judeţean al APIA, respectiv al Municipiului Bucureşti, până la data limită 15.10.2020, a cererii de moștenitor însoțită de următoarele documente justificative:

– carnetul de rentier al defunctului (obligatoriu în original);

– copie a certificatului de deces;

– copie a actului de succesiune (certificat de moştenitor sau certificat de calitate de moştenitor, certificat de legatar, hotărâre judecătorească de succesiune investită cu formula ”definitivă”);

– copie B.I/C.I./paşaport al moştenitorului;

– împuternicire/declaraţie notarială din care să reiasă acordul celorlalţi moştenitori privind solicitarea şi încasarea rentei viagere agricole datorată rentierului (original);

– extras de cont pe numele moștenitorului.

”Pentru persoanele pentru care s-a efectuat plata până la data de 30 noiembrie a anului următor celui pentru care aceasta este datorată, dar care nu au intrat în posesia rentei, procedura de plată se poate relua și după acest termen până la 3 ani de la data-limită anuală de plată, inclusiv în caz de deces, către moștenitorii acestora.”, precizează Serviciul Relații cu publicul și comunicare.

Foto: Gazeta Nouă

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Iranian ascuns într-un camion, descoperit la PTF Ostrov. Spera să ajungă în Germania

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Poliţiştii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Ostrov au descoperit, ascuns într-un camion condus de un cetăţean turc, un cetăţean iranian care intenţiona să intre ilegal în România.

În data de 13.08.2020, în jurul orei 20.15, în Punctul de Trecere a Frontierei Ostrov, s-a prezentat pentru efectuarea formalităţilor de frontieră de intrare în țară, un cetăţean turc în vârstă de 31 de ani, la volanul unui camion cu semiremorcă, care transporta, conform documentelor de însoţire a mărfii, materiale textile.

În urma controlului efectuat în comun de poliţiştii de frontieră români şi bulgari a fost descoperit un bărbat ascuns în semiremorcă, peste paleții cu materiale textile.

În cadrul verificărilor s-a stabilit faptul că este vorba despre un cetăţean iranian, de 33 de ani, care a recurs la această metodă de a încerca să intre ilegal în ţară deoarece intenționa să ajungă în Germania. Totodată, şoferul turc a declarat faptul că nu avea cunoştinţă despre prezenţa bărbatului în mijlocul de transport.

”Cetăţeanul descoperit ascuns, şoferul camionului şi mijlocul de transport au fost preluaţi de autorităţile de frontieră bulgare, în vederea continuării cercetărilor şi dispunerii măsurilor legale ce se impun.

Totodată, cu privire la şoferul turc s-a luat măsura interzicerii intrării în România pentru o perioadă de 5 ani, conform prevederilor O.U.G. 194 / 2002 privind regimul străinilor în România.”, precizează reprezentanții Compartimentului Purtător de cuvânt al Gărzii de Coastă.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: