Connect with us

Actual

Constanța. Au început înscrierile pentru creșe

Publicat

la

Primăria Constanța a anunțat că au început înscrierile în creșele aflate în subordinea Direcției Generale de Asistență Socială. Dosarul de înscriere se depune on-line la adresa: inscriericrese@dgas-ct.ro până pe data de 31 mai 2021. Cererile transmise după ora 16:00 sau în zilele nelucrătoare, vor fi înregistrate în următoarea zi lucrătoare. Dosarul de înscriere trebuie să conțină următoarele documente:

-cererea de înscriere tip;

-copie a actelor de identitate pentru fiecare părinte/reprezentant legal, cu domiciliul sau reședința în Municipiul Constanța;

-copie a certificatului de naștere al copilului pentru care se solicită înscrierea;

-copie a certificatului de naștere pentru frații minori, unde este cazul;

-adeverințe doveditoare privind locul de muncă (fie că există un contract de muncă în derulare sau un contract de muncă suspendat pentru concediul de creștere a copilului)/frecventarea cursurilor la zi a unei unități de învățământ/decizia anuală de impunere pentru PFA/adeverință de șomaj, pentru fiecare dintre părinți/reprezentanții legali;

-adeverință de la unitățile de învățământ pentru frații care frecventează deja creșa sau frecventează grădinița ori școala situate în apropierea creșei;

-pentru familiile monoparentale se atașează copie a sentinței judecătorești pentru încredințarea minorului/certificat de deces, act notarial care să demonstreze că minorul se află întreținerea părintelui/reprezentantului legal al copilului;

-pentru cazurile sociale se atașează anchetă socială;

-declarație pe proprie răspundere a părintelui/reprezentantului legal cu privire la consimțământul acordat pentru prelucrarea datelor cu caracter personal.

Atenție! NU se vor lua în calcul cererile părinților/reprezentanților legali care nu au domiciliul/reședința în municipiul Constanța.

 

Comments

comments

Actual

Rabla pentru electrocasnice. Au început înscrierile pentru laptopuri și tablete

Publicat

la data de

Scris de

De astăzi începe a doua etapă a Programului Rabla pentru Electrocasnice pentru selectarea voucherelor aferente categoriei din care fac parte laptopurile şi tabletele. Înscrierile au început de astăzi, de la ora 10:00. Bugetul celei de-a doua etape este de 10 milioane lei, iar selecţia voucherelor se face în perioada 1 iulie 2022, ora 10:00 – 7 iulie 2022, ora 23:59, sau până la epuizarea bugetului. În a doua etapă, se acordă vouchere pentru achiziţionarea de echipamente electrice şi electronice de uz casnic, după cum urmează: 500 de lei pentru laptopuri şi 300 de lei pentru tablete.

Perioada de derulare a unei etape de selecţie a voucherelor este de 7 zile sau până la epuizarea bugetului alocat etapei respective. După publicarea listei persoanelor fizice aprobate pe site-ul AFM, solicitanţii se vor prezenta la unul dintre comercianţii validaţi, de unde vor achiziţiona echipamentul dorit. (Sursa: ziare.com, sursa foto: ziare.com)

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

(FOTO) Sute de pompieri din 23 de județe ale țării vor fi detașați pe litoral

Publicat

la data de

Scris de

Pe întreaga perioadă a sezonului estival, peste 550 de pompieri din 23 de județe ale țării vor suplimenta efectivele de salvatori pregătiți să deruleze acțiuni pe litoralul românesc.

Măsurile dispuse la nivelul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență sunt menite să asigure gestionarea eficientă a diverselor tipuri de risc și vizează acoperirea palierelor preventiv şi de intervenţie, prin suplimentarea personalului și a tehnicii existente la nivelul județului Constanţa cu efective și mijloace specifice  de intervenție (ambarcațiuni, ambulanțe SMURD, autospeciale de stingere a incendiilor, șenilate).

Pentru evitarea evenimentelor deosebite și menținerea gradului de siguranță a celor care tranzitează litoralul românesc, un aspect important avut în vedere este reprezentat de  prevenirea situațiilor care pot pune în pericol viața sau bunurile turiștilor. În acest sens, începând cu data de 04 iunie, prima serie de specialiști din unitățile subordonate IGSU a fost detașată pe litoral pentru susținerea activităților de prevenire, în cadrul echipelor mixte, constituite cu personal al ISU Constanța. Echipele de specialiști vor fi schimbate la fiecare două săptămâni și își vor desfășura activitatea în perioada iunie – august.

Controalele de prevenire se vor efectua la unități de turism și de agrement, cu prioritate la cele unde se înregistrează un număr mare de turiști sau la care au fost constatate, pe timpul verificărilor anterioare, deficiențe privind securitatea la incendiu. De asemenea, se vor avea în vedere și construcțiile sau amenajările destinate organizării concertelor, festivalurilor sau spectacolelor, târgurile tematice, precum și campingurile, taberele școlare sau alte spații cu caracter sezonier.

Totodată, pentru creșterea gradului de siguranță a  turiștilor care aleg să-și petreacă vacanța pe litoral, în zonele cu afluență mare de persoane din  județul Constanța, au fost operaționalizate 25 puncte de lucru temporare, repartizate după cum urmează:

  • 11 puncte de stingere a incendiilor, în localitățile Urluia/Adamclisi, Crucea, Băneasa, Valea Dacilor, Ovidiu, Valu lui Traian, Stațiunea Mamaia, Eforie Nord, Techirghiol, Costinești, Vama Veche; acestea sunt încadrate fiecare cu o autospecială de stingere cu apă şi spumă;
  • 8 puncte de prim ajutor, în localitățile Corbu, Mamaia Nord /Năvodari, Mamaia, Eforie Nord, Techirghiol, Costineşti, Saturn-Venus și Vama Veche; acestea sunt dotate cu corturi, ambulanțe și șenilate;
  • 6 puncte de salvare acvatică, în Portul Turistic Tomis, Lacul Siutghiol (Ovidiu și Baza UMC), Portul Belona (Eforie Nord), Lacul Techirghiol și Portul turistic Mangalia; acestea sunt încadrate fiecare cu o ambarcațiune.

O atenție deosebită este acordată și eficientizării misiunilor de răspuns la situații ce pot apărea pe autostrada A2. Astfel, în fiecare weekend, în perioada sezonului estival, mai multe echipaje de pompieri asigură intervenţiile în situații de urgență (inclusiv cele medicale) pe tronsoane prestabilite, cu personal și tehnică din cadrul ISU Călărași, ISU Ialomiţa şi ISU Bucureşti-Ilfov. Pentru asigurarea unui răspuns prompt și eficient, mașinile pompierilor vor fi amplasate la km 19, km 64, km 105 (punct de lucru permanent) și km 142 (Stația de pompieri Fetești, lângă autostrada A2). În aceste locații se vor regăsi echipaje de stingere cu modul de descarcerare și ambulanțe SMURD.

***

Proiectul, lansat la inițiativa Departamentului pentru Situații de Urgență în anul 2016, urmăreşte îmbunătăţirea modului în care este acordată asistenţa medicală de urgenţă şi creşterea gradului de securitate a cetăţenilor, prin mobilizarea forţelor şi mijloacelor tehnice specifice intervenţiei în cazul producerii diverselor situaţii de urgenţă.

În zonele unde au fost înregistrate, în ultimii ani, cele mai multe situații de urgență, au fost instalate corturi de prim-ajutor. Acestea se găsesc, pe întreaga durată a sezonului estival, pe plajele din Corbu, Mamaia Nord /Năvodari, Mamaia, Eforie Nord, Techirgiol, Costineşti, Saturn-Venus și Vama Veche. Corturile sunt dotate cu toate echipamentele necesare acordării măsurilor de prim ajutor: defibrilatoare semi-automate, medicamente, materiale sanitare și tărgi. Programul de funcționare al acestora este cuprins în intervalul orar 08.00 – 20.00. Lângă corturi staționează șenilatele Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, capabile să asigure intervenția pe plajă, astfel încât paramedicii să poată transporta eventualele victime cât mai rapid la corturile de prim ajutor;

Intervențiile la incendii și alte situații de urgență sunt asigurate de peste 30 de autospeciale de stingere, pregătite să intervină în orice punct din judeţ;

Pe durata sezonului estival, misiunile de salvare pe apă sunt asigurate de șase ambarcațiuni deservite de scafandrii de la inspectoratele pentru situații de urgență din țară;

Pentru asigurarea unui răspuns prompt și eficient, în fiecare sfârșit de săptămână din perioada sezonului estival, intervenția în situații de urgență pe autostrada A2 se asigură prin intermediul punctelor de lucru operaționalizate după cum urmează:

-ISU Bucureşti-Ilfov: un punct de lucru la km 19, încadrat cu o ambulanţă SMURD şi o autospecială de stingere cu modul de descarcerare;

-ISU Călăraşi : două puncte de lucru: unul în localitatea Lehliu-Gară, la km 64, dotat cu o autospecială de stingere cu modul de descarcerare și prim-ajutor și cel de-al doilea în localitatea Drajna, la km 105, dotat cu o ambulanţă SMURD şi o autospecială de stingere cu modul de descarcerare și prim ajutor;

-ISU Ialomiţa: asigură intervențiile cu o ambulanță SMURD și o autospecială de descarcerare, amplasate la Staţia de Pompieri Feteşti, lângă Autostrada A2 – Km 142.

Date statistice Litoral 2021

În perioada sezonului estival 2021, personalul ISU Constanţa şi cel detaşat a participat la 7.114 intervenții, dintre care 6.710 intervenţii SMURD și 404 incendii. De asemenea, intervenţia operativă a personalului angrenat în misiuni a dus la salvarea a 65 de persoane de la înec. De asemenea, în aceeași perioadă, la nivelul județului Constanța au fost organizate și executate 483 controale de prevenire. Pe timpul controalelor au fost aplicate 2.769 sancțiuni contravenționale, dintre care 2.282 avertismente și 487 amenzi în cuantum de 733.800 lei.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Proiect al ministrului Cîmpeanu: Primăriile care nu plătesc bursele elevilor să fie acuzate de deturnare de fonduri

Publicat

la data de

Scris de

Ministerul Educaţiei va propune o reformă a sistemului de alocare a burselor elevilor care va presupune o creştere importantă de buget şi cuantumuri minime care să fie garantate inclusiv prin existenţa unor mecanisme care să permită sancţionarea acelor situaţii în care copiii nu primesc bursele sociale la care au dreptul, a declarat joi ministrul Sorin Cîmpeanu, citat de AGERPRES.

”Vom propune o reformă a sistemului de alocare a burselor elevilor. Această reformă va presupune o creştere foarte importantă de buget şi va presupune de asemenea şi cuantumuri minime care să fie garantate inclusiv prin existenţa unor mecanisme care să permită rapid sancţionarea acelor situaţii în care elevii nu primesc acele burse sociale la care au dreptul. De asemenea, vom avea şi burse de încurajare a excelenţei mult mai mari decât până acum. (…) Autorităţile locale trebuie să plătească aceste burse pentru că, spre deosebire de perioada dinainte de 2020, când aceste burse se plăteau din bugetul autorităţilor locale, acum banii aceştia vin de la bugetul de stat. Nu plăteşti burse elevului se cheamă deturnare de fonduri.”, a arătat ministrul, într-o conferinţă de presă.

Potrivit acestuia, noul proiect va prevedea un cuantum de minimum 250 de lei pentru bursele sociale, valoare care să fie respectată.

”Vrem să avem prevederi pentru a putea sancţiona acele situaţii în care nu se respectă acest cuantum minim.”, a mai spus Cîmpeanu, citat de AGERPRES.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: