Connect with us

Administratie

COVID-19: Ce activităţi s-au desfăşurat în luna martie la primăria oraşului Ovidiu

Maria Ionescu

Publicat

la

Având în vedere situația de criză instituită la nivel național cu privire la pandemia provocată de virsul COVID-19, primăria Ovidiu s-a axat, în primul rând, pe punerea în aplicare a ordonanțelor emise de Guvernul României dar și pe emiterea și aplicarea hotărârilor stabilite prin Comandamentul de Urgență al orașului Ovidiu.

Principalele activități legate de situația de criză ce au fost desfășurate sunt:
Instituirea Comandamentului de Urgență prin care s-au monitorizat și aplicat hotărârile cu privire la prevenția împotriva viruslui COVID 19
Campania de informare și promovare a producătorilor agricoli locali prin Asociția ’’Poiana lui Ovidiu’’
Dezinfectarea periodică a domeniului public și a blocurilor de locuințe
Crearea unui grup de voluntari sub coordonarea DPAS Ovidiu, ce monitorizează persoanele peste 65 ani (au fost verificate 2107 persoane)
Prin societatea de pază și protecție civilă OVI PROTECT au fost suplimentate cadrele din poliția locală și națională pentru o mai buna monitorizare și gestionare a infracționalității
Sunt transmise slujbele bisericești pe canalele online ale primăriei
Toate serviciile și compartimentele din cadrul primăriei au funcționat în regim normal mai puţin Clubul Sportiv Ovidiu şi Centrul Cultural, care au fost închise conform Ordonanței Militare.

 

Iată raportul de activitate al primăriei Ovidiu, pe luna martie, pentru a informa cetățenii cu privire la activitățile desfășurate de toate compartimentele administrative:
🔵 Serviciul urbanism
– proces verbal de recepție finală lucrări de construire – 6
– autorizații de construire 2
– certificate de urbanism – 13

🔵 Direcția publică de asistență socială
– acordare indemnizație creștere copil (nou născut) – 10
– distribuire pachete Uniunea Europeană cu materiale igienico-sanitare – 325
– distribuire pachete alimente pentru persoanelor aflate în izolare (măsura DSP pentru coronavirus) – 27
– monitorizare persoane aflate în izolare – 107

🔵 Evidența persoanelor
– eliberare certificate de naștere – 5
– eliberare certificate de căsătorie – 6
– eliberare certificate de deces – 19
– emitere cărți de identitate – 255
– eliberare cărți de identitate provizorie – 13
– eliberare adeverințe persoane fizice cu istoricul de domiciliu – 12

🔵 Impozite și taxe
– declarații imobile – 138
– declarații mijloace de transport – 176
– radiere mijloace de transport – 114
– certificate de atestare fiscală – 133
– cereri program de funcționare – 57
– verificare înștiințări de plată și decizii de impunere – 878

🔵 Secretariatul general al primăriei
– suplimentar la exercitarea atribuțiilor de serviciu conform prevederilor OUG 57/2019 au fost întocmite toate actele administrative cu privire la ședințele Comandamentului pentru Situații de Urgență și au fost întocmite documentele juridice care stau la baza punerii în practică a dispozițiilor emise de primarul George Scupra din data de 26.02 / 10.03 / 11.03 / 16.03 / 22.03 / 31.03.2020
– s-a ocupat de comunicarea, prin aparatul de specialitate al primarului, cu instituțiile statului cu privire la situația de criză ( Inspectoratul pentru Situații de Urgență, Direcția de Sănătate Publică, Inspectoratul Județean de Poliție, Poliția Locală Ovidiu)

🔵Serviciul Tehnic și Administrarea Domeniului Public și Privat
– eliberarea de avize pentru branșamente utilități publice ( gaze, apă, energie electrică) – 27
– soluționare sesizări cu privire la avarii pe raza UAT Ovidiu – 36
– monitorizarea serviciului de salubritate
– intervenții și lucrări de reparații în domeniul public
– acțiuni zilnice de curățenie deșeuri vegetale

🔵Poliția Locală Ovidiu
– pe timp de zi/noapte (24/24h) a desfășurat activități de patrulare pe raza UAT Ovidiu
– au fost diseminate către 122 de societăți comerciale măsurile stabilite prin Hotărârile Comitetului Național pentru Situații de Urgență și dispozițiile emise de primarul orașului Ovidiu
– au fost verificați zilnic toate persoanele aflate în izolare și au fost transmise situațiile pentru DSP Constanța
Au fost aplicate:
– 43 sancțiuni pentru nerespectarea Ordonanțelor Militare
– 15 sancțiuni pentru încălcarea normelor de conviețuire socială și a liniștii publice
– 21 sancțiuni pentru încălcarea normelor de înfrumusețare și gospodărire a domeniului public
– 33 intervenții prin Serviciul Național Apeluri de Urgență 112
– 121 intervenții sesizări cetățeni sau autosesizări.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Administratie

Primăria Constanța anunță începerea lucrărilor la „jungla urbană“ de pe strada Ștefan cel Mare

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța a anunțat că lucrările de modernizare a străzii Ștefan cel Mare vor începe în perioada imediat următoare și vor dura 18 luni. Achiziția de execuție a lucrărilor este în derulare, iar pentru serviciul de dirigenție de șantier urmează să fie semnat contractul de prestări servicii, informează Primăria. Autoritatea locală menționează că vor fi investiții de aproximativ 90 de milioane de lei pentru regenerarea urbană a străzii Ștefan cel Mare și a zonei adiacente.

„Zona centrală a orașului va fi revitalizată printr-un proiect cu fonduri europene care are drept obiectiv îmbunătățirea mobilității urbane durabile. Spațiul public urban va fi reconfigurat pentru a crește atractivitatea deplasărilor pietonale și cu bicicleta. De asemenea, încurajăm utilizarea mijloacelor de transport în comun, în locul autoturismelor personale. Potrivit proiectului, strada Ștefan cel Mare se va transforma într-o esplanadă modernă, zona pietonală va fi reabilitată și extinsă pe o suprafață de aproximativ 15.800 mp. Fântânile arteziene vor deveni atracția principală a acestei zone care va fi îmbogățită cu peste 5.000 mp de spațiu verde. Se va amenaja mobilier urban inteligent prevăzut cu bănci, spații de ședere, rasteluri de biciclete, cișmele și se vor monta sisteme de informare cu mesaje variabile. Pentru creșterea siguranței cetățenilor, va fi instalat un sistem de supraveghere video. Iluminatul public va fi modernizat, se va realiza o canalizație unică subterană pentru comunicații și rețea electrică de iluminat.

Investițiile includ și modernizarea pasajului pietonal.

În paralel, pe zona adiacentă, reprezentând bulevardul Ferdinand și strada Mircea cel Bătrân, se va reabilita infrastructura pietonală și vor fi introduse benzi unice de transport public și piste pentru biciclete. Stațiile de autobuz vor fi modernizate. Zona va beneficia de iluminat public pentru carosabil, trotuare, piste de biciclete și iluminat smart pentru trecerile de pietoni.

Pe străzile  Mihai Viteazu, I. Gh. Duca, Atelierelor, Ștefan Mihăileanu, Cuza Vodă, General Manu, Răscoalei 1907, Miron Costin, Ion Lahovari și Jupiter vor fi reabilitate și extinse traseele pietonale și va fi modernizat iluminatul public. Totodată, infrastructura de semnalizare rutieră din zona centrală o orașului va fi adaptată la nevoile persoanelor cu dizabilități și cu mobilitate redusă. Prin implementarea acestui proiect, condițiile de mediu vor fi îmbunătățite. Se estimează o reducere emisiilor de gaze cu efect de seră cu 1,7%, după primul an de la finalizarea proiectului.“, notează Primăria.

Proiectul „Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanța”,  Cod SMIS 129226 âeste finanțat prin Regio – Programul Operațional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 4: “Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile“. Valoare totală a proiectului este de aproximativ 90 de milioane de lei, toate cheltuielile fiind eligibile în proporție de 100%. Contribuția financiară a Municipiului Constanța este de aproximativ 1.8 milioane de lei.

Proiectul de modernizare a străzii Ștefan cel mare a fost inițiat de fostul primar Decebal Făgădău.

„– reabilitarea/extinderea zonei pietonale (suprafață 15.789 mp)

– marcaje speciale pentru persoane cu dizabilități

– fântâni #arteziene

– spații #verzi (suprafață 5.206 mp)

– mobilier urban inteligent (bănci, spații de ședere, cișmele) cu WI-FI #gratuit

– rasteluri pentru #biciclete

– iluminat public inteligent

– sistem de informare #modern – 15 panouri

– sistem de #supraveghere video

Pe Bulevardul Ferdinand și strada Mircea cel Bătrân (tronson bd. Mamaia – bd. Ferdinand):

– banda #unică de transport public (2.817 m)

– marcaje speciale pentru persoane cu dizabilități

– #pistă pentru biciclete (5.304 m)

– reabilitare #trotuare (suprafață 38.273 mp)

– semnalizarea verticală și orizontală

– 12 #stații de autobuz moderne

– iluminat public pentru carosabil, trotuare și piste de biciclete și iluminat inteligent pentru trecerile de pietoni.

Pe străzile Mihai Viteazu, I.Gh.Duca, Atelierelor, Ștefan Mihăileanu, Cuza Vodă, General Manu, Răscoala din 1907, Miron Costin, Ion Lahovari și Jupiter:

– reabilitare/extindere #trasee #pietonale (trotuare)

– #semnalizarea verticală și orizontală

– iluminat public modern și #inteligent“, scria Făgădău pe Facebook în urmă cu ceva timp.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Consiliul Local Constanța, convocat în ședință extraordinară. Se pun bazele unei noi societăți de termoficare

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primarul Constanței, Vergil Chițac, a convocat pentru mâine, la ora 13.00, o ședință extraordinară a Consiliului Local Municipal Constanța

Iată ordinea de zi:

  1. Proiect de hotărâre privind constatarea încetării de drept înainte de expirarea duratei normale a mandatului de consilier local al domnului Hira Stere și vacantarea locului de consilier local deținut de acesta;

iniţiator: primar Vergil Chițac

– aviz Comisia de specialitate nr. 5

 

  1. Proiect de hotărâre privind alegerea președintelui de ședință;

iniţiator: primar Vergil Chițac

– aviz Comisia de specialitate nr. 5

 

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de reorganizare al RADET Constanța în dosar nr. 3265/118/2019 având ca obiect deschiderea procedurii de insolvență la cererea debitoarei RADET Constanța;

iniţiator: primar Vergil Chițac

– avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 și nr. 5

 

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea înființării societății Termoficare Constanța SRL în vederea preluării serviciului public de transport, distribuție și furnizare a energiei termice în cadrul sistemului de alimentare centralizată cu energie termică în municipiul Constanța.

iniţiator: primar Vergil Chițac

– avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 și nr. 5

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Constanța. Alte 10 locuri de joacă pentru copii vor fi reabilitate

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Viceprimarul municipiului Constanța din partea USRP-LUS, Florin Cocargeanu, care are în subordinea sa Serviciul Amenajări Urbane, anunță că procesul de reabilitare și de amenajare de noi locuri de joacă pentru copii continuă. Astfel, Florin Cocargeanu transmite că 41 de locuri de joacă au fost reabilitate până acum. 10 locuri de joacă au fost intabulate de curând și vor fi reabilitate anul acesta, iar 8 locuri de joacă dintre cele existente deja nu au cadastru. La propunerea cetățenilor și în urma documentării făcute de angajații Primăriei au fost depistate 36 de spații unde ar putea fi amenajate locuri de joacă pentru copii, notează viceprimarul Constanței.

„S-a verificat situația lor juridică și aparțin municipiului Constanța. Știm cu toții cât de important este să avem spații de recreere și relaxare pentru copii și părinți. Până acum 1 an orașul Constanța avea multe locuri de joacă în paragină.“, afirmă Cocargeanu.

Cele 10 locații noi sunt:

  1. Parc Poarta 6
  2. Str. Arcului/Str. Progresului
  3. Str. Progresului, bl N1D/N2D
  4. Str. Arcului/Str. Liliacului
  5. Parc Doraly
  6. Bd. I. C. Brătianu, Bl. PAV 6
  7. Str. Solidarității/ Str. Prieteniei, Bl. H1
  8. Bd. 1 Mai, Bl H 18
  9. Str. Eliberării/ Str. Al. Gherghel, Bl DR 13
  10. Zona de agrement Brizei

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: