Connect with us

Administratie

COVID-19: Primăria Ovidiu a identificat nevoile pensionarilor. Vezi cum îi ajută

Maria Ionescu

Publicat

la

Primăria  Ovidiu a finalizat verificarea tuturor persoanelor cu vârsta de peste 65 ani, suplimentar față de personale aflate deja în izolare sau cele din alte categorii vulnerabile.

În baza Hotărârii Nr. 02/22.03.2020 a Comandamentului pentru Situații de Urgență al orașului Ovidiu, constituit pentru combaterea și prevenția împotriva viruslui SARS-COV-2 (coronavirus) art.9, a fost dispusă măsura ce prevede constituirea unui grup de voluntari, coordonat prin Direcția Publică de Asistență Socială Ovidiu, pentru identificarea persoanelor cu vârsta de peste 65 ani. Această acțiune a fost finalizata ieri, 05.04.2020, respectând și directiva emisă de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, în data de 24.03.2020 cu referire la același aspect.

În decurs de 6 zile echipa formată din cei 26 de voluntari au vizitat și chestionat un număr de 2107 persoane din orașul Ovidiu, cu vârsta de peste 65 ani, pentru a identifica nevoile și problemele cu care se confruntă aceștia în această perioadă. În urma semnării contractului de voluntariat cu primăria Ovidiu, acestora li s-a făcut instructaj privind acțiunea ce urmează să aibă loc și totodată li s-au pus la dispoziție toate materialele de protecție (mănuși, măști medicinale, viziere, dezinfectanți), legitimație de voluntar și codul de distanță socială pentru interacțiunea cu beneficiarii.

Voluntarilor  le-a fost arondat un numar fix de beneficiari pe care îi vor monitoriza pe toată perioada de urgență.

Chestionarul a cuprins un set de 7 întrebări scurte  (cu timp de răspuns de maxim 3 minute) cu privire la:

  • numărul de telefon pentru a putea fi contactați periodic
  • stare civilă/ situație socială pentru a indentifica persoanele cu care acesta locuiește
  • situația medicală (boli cronice) pentru a putea determina frecvența vizitelor în cazul în care este nevoie, programările la medicul specialist care nu pot fi amânate sau rețete medicale lunare ce trebuie procurate.

Acțiunile voluntarilor pe tot parcursul situației de urgență constau în următoarele:

  • transport gratuit la medic sau alte instituții ale statului ce nu pot fi amânate (pus la dispoziție cu șofer și mașinile din dotarea primăriei Ovidiu)
  • vor face piața la solicitarea persoanelor vulnerabile din sursele financiare ale beneficiarilor
  • se vor asigura să sune persoanele care au solicitat acest lucru (cel puțin 1 data la 3 zile, în general cele care locuiesc singure)
  • vor putea achita în numele beneficiarilor facturile la utilități publice din sursele financiare ale beneficiarilor
  • vor putea cumpăra rețetele medicale din sursele beneficiarilor și vor putea duce la domiciliu rețetele medicale eliberate de doctorul de familie
  • a fost pus la dispoziție un număr unic la care un dispecer (serviciu asigurat de primăria Ovidiu prin Ovi Protect SRL, societatea de pază și protecție civilă a orașului) va răspunde 24 h / 24 h – 0744.431.933

Statistica ce a reieșit în urma chestionării:

  • persoane singure : 283 ( 13,5 %)
  • stare medicală generală: diabetici (28 %), boli cardiovasculare (31 %), alte boli (dizabilități, boli pulmonare, boli psihice –7% ), altele (34%).

“Ne dorim să trecem cu bine peste acestă perioadă dificilă și consider că acum mai mult ca oricând rolul nostru, al tinerilor este de a ajuta persoanele în vârstă. Mulțumesc tuturor celor implicați în această acțiune de civism și sunt convins că împreună vom trece cu bine peste aceste momente. Am decis ca același voluntar să răspundă de aceiași beneficiari, pe tot parcursul perioadei, pentru a reduce expunerea acestora dar și pentru a crea o legătură între voluntar și persoana vulnerabilă. Împreună vom reuși!”, a precizat primarul oraşului Ovidiu, George Scupra.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Administratie

Constanța. Noile minibuze intră de mâine dimineață în circulație. Vezi pe ce traseu

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța anunță că noile minibuze Mercedes Benz intră de mâine dimineață în circulație pe traseul nr.13 care conectează sudul de nordul orașului pe ruta Km 5 – b-dul Aurel Vlaicu – b-dul Lăpușneanu – Carrefour.

„Primăria Municipiului Constanța prin CT BUS răspunde astfel nevoilor de mobilitate ale cetățenilor prin introducerea mijloacelor de transport public local de dimensiuni mai mici care să permită accesul pe străzi înguste, unde nu au loc autobuzele mari. Abonamentele CT BUS pentru toate liniile sunt valabile și pe noul traseu.“, informează Primăria.

Minibuzele cu o capacitate de 28 de locuri și dotări de ultimă generație vor circula pe ruta: Sos. Mangaliei – str. Mugurului – str. Micșunelelor – str. Pandurului – str. Liliacului – b-dul Aurel Vlaicu – str. Dezrobirii – str. Soveja – b-dul Lăpușneanu – b-dul Aurel Vlaicu – Campus Universitar – b-dul Tomis – Carrefour – b-dul Tomis –  b-dul Aurel Vlaicu  – b-dul Lăpușneanu – str. Soveja – str. Dezrobirii – b-dul Aurel Vlaicu – str. Liliacului – str. Pandurului – șos. Mangaliei – Km 5 (cap linie Auchan).

Primăria notează că minibuzele care au intrat în flota municipalității oferă călătorilor condiții moderne și sigure de circulație.

  • Acces facil prin sistemul cu podea coborâtă;
  • 3 uși de acces (două uși duble și una pentru șofer);
  • Rampe de acces și un spațiu destinat unui scaun rulant pentru persoanele cu dizabilități;
  • Sisteme de climatizare (sisteme de încălzire, ventilație și condiționare a aerului);
  • Sistem de supraveghere video: 7 camere digitale color, de înaltă rezoluție, 4 la interior și 3 la exterior;
  • Sistem 3D cu camere video pentru numărarea pasagerilor;
  • Sistem audio-video cu display LCD pentru informarea pasagerilor: panouri cu led exterioare față/ lateral/ spate, panou interior, 1 monitor 28.6 inch;
  • Sistem wireless destinat încărcării dispozitivelor mobile, dar și sistem USB Charge 5V – 1 A, cu aceeași funcționalitate;
  • Capabilitate Fleet Management (inclusiv un modul pentru gestiunea traseului, destinației, stațiilor și orarului de circulație, integrat în sistemul AVL existent la CT BUS);
  • Suport de biciclete;
  • WI-FI gratuit pentru călători.

Primăria Municipiului Constanța, în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi cu Administrația Fondului pentru Mediu a aplicat şi pentru achiziţia a 41 de autobuze electrice, care vor îmbina performanţa tehnologiei de ultimă oră cu protecţia mediului înconjurător.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Colectați selectiv. Primăria Constanța și Polaris M Holding continuă să distribuie pubele galbene

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Municipiului Constanța vine în sprijinul constănțenilor și îi încurajează să colecteze selectiv distribuind pubele galbene pentru cei care locuiesc la case, astfel:

• Astăzi, miercuri, 23.09.2020: bulevardul I.C. Brătianu (între strada Dezrobirii și bulevardul 1 Decembrie 1918), strada Căliman, strada Constantin Hurmuzache, strada Costache Negruzzi, strada Dimitrie Anghel, strada Emil Gârleanu, strada Gheorghe Sion, intrarea Energiei, intrarea Histria, intrarea I.C. Brătianu, strada Ștefan Octavian Iosif.

• Joi, 24.09.2020: aleea Gheorghe Hanes, strada Amzacea, strada Bravilor, strada Gladiolei, strada I.L. Caragiale, strada Justiției, strada Luptători, strada Ostrov, strada slt. Chiosea Sandu, strada Vulturului.

În cazul în care într-o zi nu se acoperă toate străzile planificate inițial, distribuirea continuă a doua zi. Rând pe rând, toate cele 30 de mii de recipiente galbene pentru deșeurile din hârtie, plastic și metal vor fi distribuite în toate cartierele orașului nostru.

Anunțăm constănțenii că, în cazul în care nu sunt găsiți acasă pentru preluarea pubelelor, pot veni să le ridice, în baza actului de proprietate și a cărții de identitate, de la sediul Polaris M Holding, str. Spiru Haret, nr. 2A, Constanța, de luni până vineri, în intervalul orar 08:00 – 14:00. Pentru mai multe informații, contănțenii pot apela Dispeceratul Polaris la 0241.548600.

Persoanele care locuiesc în zona de case vor primi împreună cu pubela galbenă și un pliant informativ (ghid pentru colectarea selectivă a deșeurilor) în care se regăsesc informații despre tipurile de deșeuri care trebuie depozitate în pubela galbenă și cum se depozitează corect aceste deșeuri. De asemenea, pe pliant este menționată și ziua de colectare a pubelei galbene.

Colectarea selectivă începe de acasă:

• Nu amestecați deșeurile menajere cu cele reciclabile. În pubela galbenă se depozitează doar deșeuri reciclabile din plastic, hârtie/carton și metal.

• Presați/rupeți în bucăți mai mici deșeurile din ambalaje înainte de a le depune în pubela galbenă, în acest mod recipientul va fi folosit la capacitate maximă.

• Colectarea selectivă înseamnă reducerea cantității de deșeuri care ajunge la groapa de gunoi și, implicit, protejarea sănătății și a mediul înconjurător. (comunicat de presă Primăria Constanța)

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Primăria Constanța asfaltează Drumul Comunal 89

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța informează că a demarat lucrările de asfaltare a Drumului Comunal 89, care asigură legătura între nodul rutier Poiana al autostrăzii A4 și DN 3C. Echipele SC Confort Urban SRL au început astăzi lucrările de asfaltare a carosabilului. Se toarnă primul strat de asfalt compus din binder. Ulterior, se va așterne stratul de uzură. Drumul comunal va beneficia de o infrastructură rutieră modernă, carosabilul va fi îmbrăcat în asfalt pe o lungime de 2200 de metri, arată sursa citată.

„Modernizarea DC 89 reprezintă un prim pas pentru decongestionarea traficului pe bulevardul Aurel Vlaicu și bulevardul I.C. Brătianu. Artera de circulație va facilita accesul autovehiculelor dinspre autostrada A4 spre DN 2A(bulevardul Tomis). Lucrările sunt corelate cu dezvoltările urbanistice din zona Constanța – Nord, fiind necesare noi amenajări pentru redistribuirea traficului rutier care să genereze creșterea fluenței și siguranței circulației rutiere.“, se arată într-un comunicat al Primăriei.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: