Conecteaza-te cu noi
SEAS

Politica

Cu OUG care va elimina 200.000 de posturi la stat pe masă, Guvernul face sute de angajări. Cele mai multe posturi sunt la Justiție

Published

on

Premierul Marcel Ciolacu pregătește OUG-ul prin care vor fi tăiate 200.000 de posturi neocupate din sistemul bugetar. Înainte de a fi adoptată această OUG, chiar în interiorul Guvernului a început febra angajărilor, iar din acest motiv sute de posturi au fost scoase la concurs.

În ministere, dar chiar și la Cancelaria prim-ministrului se fac angajări pentru a ocupa mai multe posturi vacante, informează Realitatea PLUS.

Ministerul Justiției a scos la concurs 138 de posturi. Aceste posturi includ personal auxiliar de specialitate, grefieri și specialiști IT, dar și funcționari publici.

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a scos la concurs 33 de posturi, inclusiv consilieri, experți în diverse domenii și debutanți.

Cancelaria primului-ministru: 3 posturi (consilieri debutanți)

Ministerul Finanțelor: 9 posturi (experți)

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene: 12 posturi (consilieri și experți)

Ministerul Educației: 3 posturi (consilieri)

Agenția Națională de Administrare Fiscală: zeci de consilieri, inspectori și experți

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației: 2 posturi (consilieri debutanți)

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale: 1 post (consilier debutant)

Autoritatea pentru Digitalizarea României, 9 posturi (consilieri debutanți)

Tribunalul Ilfov: o funcţie publică de conducere vacantă – manager economic

Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Constanța: o funcție – manager economic

Urmare a prezentării acestor informații, Biroul de presă al Ministerului Finanțelor face următoarele precizări:

În vederea unei corecte informări a publicului,

Referitor la articolul apărut pe site-ul www.ordinea.ro în data de din 09.08.2023 cu titlul „Cu OUG care va elimina 200.000 de posturi la stat pe masă, Guvernul face sute de angajări. Cele mai multe posturi sunt la Justiție”, autor Mihaela Tîrpan, Ministerul Finanțelor a constatat că în conținutul materialului sunt incluse mai multe afirmații inexacte, de natură să inducă în eroare opinia publică.

În virtutea dreptului la replică, vă rugăm să ne acordați posibilitatea de a rectifica aceste informații și de a furniza clarificări necesare, astfel încât publicul dumneavoastră să aibă acces la o perspectivă completă și corectă asupra acestui subiect.

La nivelul Ministerului Finanțelor se află în acest moment în derulare numai procedura de ocupare prin concurs a posturilor vacante de expert/inspector debutant derulate prin  proiectul-pilot al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, a cărui organizare este prevăzută în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Componenta 14, Reforma 3.

Proiectul-pilot reprezintă una dintre excepţiile de la prevederea aferentă suspendării concursurilor din administraţia publică, introdusă prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative – articolul IV, alin (3).

Având în vedere faptul că instituțiile publice (respectiv și Ministerul Finanțelor) sunt parte a acestui proiect-pilot, au avut obligația ca, în termen de 30 zile de la data afișării raportului final, să asigure aplicabilitatea prevederilor legale referitoare la demararea procedurii de organizare a etapei de selecție a proiectului-pilot.

Astfel, au fost publicate pe site-urile instituțiilor publice parte a proiectului-pilot anunțurile privind etapa de selecție a proiectului–pilot pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie vacante de expert/inspector/consilier clasa I, grad profesional debutant din cadrul acestor instituții. Prin urmare, pe site-ul Ministerului Finanțelor a fost publicat anunțul pentru organizarea etapei de selecție a proiectului-pilot pentru ocuparea a 18 posturi de expert/consilier clasa I, grad profesional debutant la nivelul aparatului propriu al ministerului.

Așadar, demararea acestei proceduri și-a urmat parcursul procedural legal stabilit prin calendar, procesul nefiind influențat de niciun eveniment al agendei publice.

Vă stăm la dispoziție pentru orice informații pe acest subiect și vă rugăm, ori de câte ori situația o impune, să solicitați și punctul de vedere al instituției noastre.

Informații despre proiectul-pilot demarat de ANFP

Pentru a susține cele menționate mai sus, vă prezentăm o documentare a istoricului proiectului-pilot și a etapelor deja parcurse în procesul de selecție.

Începând cu anul acesta, Agenția Națională a Funcționarilor Publici introduce o nouă modalitate de recrutare în funcția publică pentru administrația publică centrală. Aceasta este inspirată după modelul aplicat în administrațiile publice de nivel european și adaptată nevoilor de dezvoltare ale funcției publice din România.

Noul model de recrutare în funcția publică se va desfășura prin concurs, organizat în două etape:

  • etapa de recrutare la nivel național, care constă în verificarea cunoştinţelor şi competenţelor generale necesare ocupării unei funcţii publice, realizată prin Concurs naţional, organizat de către Agenția Națională a Funcționarilor Publici;
  • etapa de selecţie, care constă în verificarea cunoştinţelor de specialitate şi a competenţelor specifice necesare ocupării unei funcţii publice vacante, realizată prin Concurs pe post, organizat de către instituțiile și autoritățile publice în structura cărora se regăsesc posturile vacante.

Autoritățile și instituțiile publice din administrația publică centrală au previzionat la sfârșitul anului 2022 un număr de 700 de funcții publice care ar putea fi ocupate prin derularea proiectului-pilot.

Necesarul de funcții publice prevăzut la art. 11 din anexa nr. 9 la O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, a fost aprobat prin O.P.A.N.F.P. nr. 207/2023 și publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 192/7.03.2023. Necesarul de funcții publice cuprinde 652 funcții publice vacante de grad profesional debutant la nivelul mai multor instituții publice din administrația publică centrală.

Anunțul privind organizarea etapei de recrutare a proiectului-pilot a fost publicat de Agenția Națională a Funcționarilor Publici în Monitorul Oficial al României nr. 103/22.03.2023, Partea a III-a, precum și pe pagina de internet ANFP în data de 22.03.2023 la linkul:

https://www.anfp.gov.ro/Anunt/PRIVIND_ORGANIZAREA_ETAPEI_DE_RECRUTARE_A_PROIECTULUI__PILOT_AL__CONCURSULUI_DE_OCUPARE_A_UNOR_FUNCTII_PUBLICE_VACANTE_PRIN_CONCURS_NATIONAL

Dosarele de concurs au fost constituite în termen de 20 zile calendaristice de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 22 martie 2023-10 aprilie 2023.

În urma finalizării termenului de 20 zile, au fost înregistrate 1.130 dosare aferente funcțiilor publice de execuție de grad profesional debutant.

Verificarea eligibilității candidaților s-a realizat în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data expirării termenului de înscriere la concurs, respectiv în perioada 11 aprilie 2023 – 04 mai 2023.

În urma probei de verificare a eligibilității candidaților au fost declarați „Admis” un număr de 958 candidați pentru funcțiile publice de execuție de grad profesional debutant.

Publicarea rezultatelor la etapa de verificare a eligibilității candidaților pentru funcțiile publice din categoria înalților funcționari publici și pentru funcțiile publice de execuție de grad profesional debutant s-a realizat în data de 4 mai 2023.

Depunerea contestațiilor de către candidați privind rezultatele obținute la proba de verificarea eligibilității candidaților s-a realizat prin intermediul platformei informatice de concurs în perioada 04 mai 2023 – 05 mai 2023, iar soluționarea acestor contestații s-a realizat în perioada 05 mai 2023-08 mai 2023.

În urma soluționării contestațiilor depuse de candidați privind proba de verificare a eligibilității, au fost declarați „Admis” un număr de 972 candidați pentru funcțiile publice de execuție de grad profesional debutant.

Testarea preliminară și testarea avansată pentru funcțiile publice de grad profesional debutant s-au desfășurat în perioada 15 mai 2023 – 25 mai 2023. La probele de testare preliminară și testare avansată pentru funcțiile publice de grad profesional debutant au fost prezenți 571 candidați din care au fost declarați „Admis” un număr de 189 candidați.

Afișarea rezultatelor obținute de candidații pentru funcțiile publice de grad profesional debutant în urma testării preliminare și testării avansate s-a realizat în data de 26 mai 2023.

Depunerea contestațiilor de către candidați privind rezultatele obținute la proba de testare preliminară și testare avansată pentru funcțiile publice de grad profesional debutant s-a realizat prin intermediul platformei informatice de concurs, în perioada 26 mai 2023 – 29 mai 2023.

Soluționarea contestațiilor depuse de candidați privind proba de testare preliminară și proba de testare avansată pentru funcțiile publice de grad profesional debutant s-a realizat în perioada 29 mai 2023 – 31 mai 2023.  În urma soluționării contestațiilor depuse de candidați privind proba de testare preliminară și proba de testare avansată pentru funcțiile publice de execuție de grad profesional debutant, a fost declarat „Admis” un număr total de 191 candidați.

Afișarea rezultatelor obținute de candidați în urma soluționării contestațiilor privind proba de testare preliminară și avansată pentru funcțiile publice de grad profesional debutant s-a realizat în data de 31 mai 2023.

Afișarea raportului final al etapei de recrutare s-a realizat în data de 22 iunie 2023.

 

Biroul de relații cu mass-media

 

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions