Connect with us

Administratie

Cum a făcut Făgădău cele 5 parcări supraetajate promise în campanie

Tatian Iorga

Publicat

la

În campania electorală din 2016, primarul Constanței, Decebal Făgădău, a promis că va construi patru parcări supraetajate în cartiere și o parcare subterană, în centrul orașului, sub parcul din fața Sălii Sporturilor. Deși nu am văzut nicio cărămidă pusă la cele cinci parcări etajate, primarul Făgădău spune că acestea nu au „murit“, ci s-au transformat. Concret, invitat în emisiunea „Echidistant“ de la DOTTO TV, realizată de jurnalistul Marian Cioacă, primarul Decebal Făgădău a explicat cum s-au transformat cele cinci parcări etajate.

„Am făcut o analiză și, decât să mă lovesc de o licitație care nu se mai termină, am preferat să văd așa: ce capacitate are o parcare supra etajată? Să spunem că are 100 de locuri. Nu cumva putem, până să construiesc și să se termine peste cinci ani  o parcare supraetajată, implementa soluții la sol unde se poate? Vă dau și cifre: 2.297 de noi locuri de parcare am construit în acest mandat. Putem să împărțim cele 2.200 de locuri de parcare la cele cinci parcări etajate pe care le-am promis eu în campania electorală. Este ca și cum aș fi construit, nu concentrat într-un singur loc, ci în întreg orașul, cinci parcări cu peste 400 de locuri. Toate aceste locuri de parcare sunt numerotate, sunt decent realizate…Până să fiu primar aveam inventariate aproximativ 20 mii de locuri de parcare la 170 mii de mașini. În acest interval, am suplimentat locuri de la zero, și nu cum spune lumea că am tras niște dungi, cu încă 10%“, a explicat Făgădău.

Și uite așa, cele cinci parcări etajate s-au pliat cumva și au fost desenate pe asfalt. Cu toate acestea, problema parcărilor în Constanța rămâne una spinoasă și destul de complicat de rezolvat. Făgădău a spus în cadrul emisiunii că orașul Constanța este unul complicat din punct de vedere al parcărilor, pentru că este o urbe care ocupă poziții fruntașe, nu doar în România, la gradul de motorizare. Adică, avem numărul cel mai mare autoturisme la mia de locuitori.

„Ori, orașul nostru s-a construit într-o perioadă în care lumea nu avea mașini, preponderent în perioada comunismului. Primul val era implementăm niște reguli, pentru că era un oraș fără reguli. Practic, imaginați-vă că dacă ar fi într-un alt oraș din lume sau chiar din România, dacă era posibil să mergi cu mașina în centrul orașului, să o parchezi gratuit și să și cerți: bă, da de ce nu sunt suficiente locuri de parcare. Nu există nicăieri așa ceva. În primul rând, a trebuit să impunem o taxare a parcărilor, așa cum funcționează peste tot în lume. Trebuie transferată responsabilitatea asupra mașinii, pentru că, în momentul de față, responsabilitatea mea este față de cetățeni. Avem familii care au nu una, ci două, trei, patru sau chiar cinci mașini. O soluție ar fi supra taxarea, dar azi nu ne permite codul fiscal…Trebuia să implementăm niște măsuri concomitent cu o investiție masivă în transportul în comun. Venim și strângem puțin șurubul pentru transportul individual, pentru că nicăieri în Europa nu sunt atâtea mașini cu un singur călător“, a subliniat Făgădău.

Întrebat de nerealizările din mandatul său, Făgădău a răspuns că acestea țin de un cumul de factori.

„1. O legislație a achizițiilor nu foarte prietenoasă. 2 Companiile românești au intrat în ultimii ani într-un proces de restructurare și regrupare 3. Lucrul cel mai grav la nivel de întreagă Românie îl reprezintă forța de muncă. Toate lucrurile acestea au dus ca la toate proiectele pe care le aveam în implementare să avem întârzieri sau, până să te apuci de un proiect, să asiști la atâtea contestații. Nu știu de ce la Constanța lucrul acesta se simte mai aprig decât în restul țării, a se vedea Cazinoul, plajele, digul de larg ori parcul arheologic. Din păcate nu se termină acest spirit de obstrucționare și îl întâlnesc zi de zi. Asta nu înseamnă că dezarmez, ci voi merge mai departe cu absolut toate proiectele.“, a subliniat primarul.

Făgădău a mai spus că tergiversările în planul de reabilitare a Cazinoului au fost din cauza luptelor politice, dând de înțeles că municipalitatea are cel mai important rol în reabilitarea lui. El a dat asigurări că, după reabilitare, Cazinoul nu vor mai avea loc jocuri de noroc. Făgădău a mai spus, referitor la Cazino, că își dorește ca în acel loc să se desfășoară și ședințele Consiliului Local.

Întrebat ce ne lipsește la capitolul infrastructură, Făgădău a răspuns că orașul Constanța este una din localitățile care stau cel mai bine la capitolul infrastructură.

„Și, într-adevăr, stăteam destul de rău în zona cartierelor tinere ale Constanței, fac referire la Baba Novac, la Compozitori, Palazu. În acest mandat am asfaltat aproape 700.000 de metri pătrați de străzi. Dacă facem un calcul, în urmă cu patru ani, în cartierul Compozitori, spre exemplu, în afară de Eduard Caudella și de Rapsodiei, nu era nicio altă stradă asfaltată. Astăzi, vă pot număra pe degete străzile rămase ne asfaltate. Într-adevăr, mai sunt multe de făcut. Mai avem planificate lucrări și pentru anul acesta.“

O nouă centură a orașului

Primarul Constanței a vorbit și de amenajarea unui bulevard ce va fi construit ca o nouă centură a Constanței.

„Bulevardul Madrid va avea o lățime de 23 de metri, câte două benzi pe sens, din care una va fi puțin mai îngustă. Nu vom avea spațiu verde pe zona de mijloc, pentru că este greu de îngrijit. Tocmai de aceea vom muta zona de spațiu verde pe trotuar, care vor fi generoase. În această zonă îmi doresc să avem și iluminat public. Vorbind de infrastructură mare, îmi doresc să încep în acest mandat lucrările la drumul care leagă varianta ocolitoare, adică autostrada A4, de DN 3C, de bulevardul Tomis, adică DN2A. Toate aceste trei drumuri importante sunt legate azi de un drum comunal și se numește DC 89. E un drum pe care nu prea îl folosea nimeni, drumul vechi de Poiana. De la autostradă până în bulevardul Tomis am început să profilăm un nou bulevard al Constanței. Cu alte cuvinte, vechea variantă, care era Aurel Vlaicu, se mută în afara orașului. De asemenea, paralel cu bulevardul Tomis va veni acest bulevard, bulevardul Madrid, care este extrem de important pentru că leagă toată dezvoltarea imobiliară din zonă: Impact, Tomis Plus, Maurer, cartierul nou al Constanței, cu partea de Aurel Vlaicu. Toată zona este în dezvoltare și pot spune că în acest spațiu sunt proiecte în desfășurare de 500 de milioane de euro, private și publice, pentru că trebuie să dezvoltăm concomitent și infrastructura și construcțiile.“, a punctat Făgădău.

Sistem inteligent de semafoare

Primarul Constanței a vorbit și de sistemul inteligent de semafoare, dar și de benzile de circulație pentru transportul public.

„Benzile de circulație sunt prinse în proiectul pe care l-am depus, în vederea absorbției de fonduri europene și vorbim de una dintre cele mai importante artere ale Constanței. Fac referire la bulevardele 1 Decembrie, Lăpușneanu, o parte din Aurel Vlaicu și până intrarea în stațiunea Mamaia. Practic, bulevardul de la Gară și până la intrare în stațiunea Mamaia, care își schimbă numele, va fi reconfigurat total și vom avea bandă pentru mijloacele de transport în comun. De asemenea, pe bulevardul Soveja, analizăm posibilitatea să facem exact același lucru și pe bulevardul 1 Mai. Cred că până de Ziua Copilului, veți vedea pe bulevardul Tomis, între Capitol și Victoria, bandă dedicată pentru transportul în comun, pentru că se va muta de pe strada Mircea cel Bătrân pe Tomis linia 42. Practic, atât 2-43, cât și 42 vor merge pe o bandă dedicată, unde vor avea acces doar: autobuzele CT Bus, mijloacele de transport în comun tip taxi, taxiurile mașinile de salvare, pompieri și poliție. Referitor la sistemul de semafoare inteligente, nu știu câți constănțeni știu că noi, în momentul de față, avem în operare și în teste trei sisteme. Unul este la intersecția Tomis cu Aurel Vlaicu și este dezvoltat de compania Siemens. Altul este la intersecția de la Delfinariu, unde am încercat mai multe metode care nu au funcționat. Acolo lucrăm cu altă companie. De asemenea, într-o altă zonă din oraș, într-o altă intersecție, testăm în momentul de față semafoare legate de senzori. Cred că până în luna aprilie, cel târziu, veți vedea demarată procedura pentru achiziția sistemului inteligent de semafoare.“, a mai subliniat primarul.

Sursa: DOTTO TV

Comments

comments

Administratie

Pieţele din Constanţa, din nou igienizate

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Continuă acțiunile de dezinfecție în piețele agroalimentare din municipiul Constanța. În această seară au fost din nou igienizate toate piețele administrate de Regia Autonomă „Exploatarea Domeniului Public și Privat” Constanța, pentru a spori siguranța clienților și ca măsură de prevenție privind îmbolnăvirea și limitarea răspândirii noului coronavirus, COVID-19. RAEDPP Constanța colaborează cu firme autorizate pentru dezinfecția piețelor.

Reamintim că Primăria Municipiului Constanța, prin RAEDPP, a adoptat o serie de măsuri astfel încât piețele agroalimentare să rămână în continuare un loc sigur pentru cumpărături, în contextul pandemiei de COVID – 19. Spațiile sunt dezinfectate periodic și au fost montate dispensere de igienizat, puse la dispoziție atât pentru comercianți, cât și pentru clienți. Totodată, producătorii agricoli și comercianții aflați în piețele agroalimentare sunt obligați să adopte măsuri de protecție împotriva răspândirii COVID-19, respectiv să poarte mănuși și măști.

Pentru siguranța dumneavoastră și a celor dragi, vă rugăm să ieșiți la piață doar pentru a vă face aprovizionarea atunci când este absolut necesar. Îi asigurăm pe clienții noștri că stocurile de legume și fructe sunt suficiente pentru a acoperi cererea pentru un consum obișnuit, astfel încât toată lumea să aibă acces la produse proaspete, direct de la producătorii locali”, a declarat directorul RAEDPP, domnul Florin Gheorghe.

Clienții piețelor sunt rugați să păstreze distanţa socială recomandată de 1,5 metri și să evite formarea grupurilor de persoane. De asemenea, îi sfătuim pe constănțeni să se aprovizioneze de la cea mai apropiată piaţă din zona de domiciliu, evitând astfel deplasările pe distanţe lungi.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Primarul Robert Șerban: „Nu sunt de acord cu acțiunea de carantinare în orașul Eforie“

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Aproximativ 100 de români repatriați din Italia, cu una din cele două curse aeriene care vin de la Veneția, vor fi carantinați la Hotelul Dunărea din Eforie Nord. Informația a fost confirmată de reprezentanții unității hoteliere. O reacție a avut-o și primarul orașului Eforie, Robert Șerban, care a scris pe Facebook că nu este de acord ca orașul Eforie să fie loc de carantină.

„Am sperat până în ultimul moment că autoritățile responsabile vor anula decizia privind desemnarea unui activ hotelier din Eforie ca centru de carantinare. Am făcut toate demersurile legale. Locuitorii din Eforie au trimis autorităților un document, o analiză privind impactul sanitar și socio-economic pe care îl poate genera carantinarea la un hotel din orașul nostru. 75 de pagini cu semnături însoțesc această petiție. Autoritățile m-au anunțat că demarează această operațiune. Am informat Prefectura Constanța și DSP Constanța că nu sunt de acord cu acțiunea de carantinare în orașul Eforie.“, a scris Șerban pe Facebook.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Cum se circulă cu microbuzele între Constanța și Năvodari, după rărirea curselor

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Rărirea curselor  de călători între Năvodari și Constanța a dus la supra-aglomerarea autobuzelor și microbuzelor. După Ordinea.ro vă prezenta o situație incredibilă pe ruta Cumpăna – Constanța, iar că avem un nou caz în care navetiștii sunt transportați unul lângă altul, deși suntem în plină pandemie de coronavirus, iar autoritățile au recomandat de cel puțin un metru între persoane. Este vorba de o situație care se înregistrează pe ruta Constanța – Năvodari. Unul dintre navetiști a pus o poză pe un grup de socializare din Năvodari și în care arată în ce condiții sunt transportați oamenii de către compania GMS.

„Asta e soluția pentru navodarenii care trebuie sa se întoarcă de la munca…..sa stea în stație o ora și 15 min și apoi sa se urce într un gms infect doldora de oameni în mijlocul unei pandemii!!!!!!!“, este mesajul postat de cetățean.

Comentariile la această postare sunt în ton cu realitatea. Oamenii spun în aceste microbuze sunt adevărate focare de infecție și întreabă autoritățile locale din Năvodari dacă nu văd situația.

Postarea vine după ce companiile JTA şi GMS au decis să introducă mai puţine curse de călători. În urma discuțiilor purtate între primarul oraşului Năvodari, Florin Chelaru, și reprezentanții celor două companii de transport  au stabilit programul de transport. Potrivit acestuia, compania JTA – care are cu 90% mai puţini călători – își va restrânge activitatea la 4 curse pe zi, după cum urmează:

Plecare din Năvodari: 07.00; 07.30; 15.20; 15.45

Plecare din Constanța: 07.45; 08.15; 16.05; 16.35

În contextul unui trafic de călători mai mic cu 82%, compania de transport GMS își continuă activitatea în următoarele condiții:
Prima mașină pleacă la ora 5.00 din Năvodari, iar ultima mașină pleacă la ora 21.30 din Constanța spre Năvodari.

La orele de vârf (dimineața și după-amiaza) microbuzele GMS vor circula la un interval de 20 de minute; în restul perioadei la interval de 30 de minute.
Important de precizat: mașinile GMS nu vor pleca din stație dacă nu există măcar un singur pasager la bord.

Cu toate acestea, se vede că reducerea numărului de curse a dus la supra-aglomerarea în mijlocele de transport, iar distanța dintre pasageri nu este respectată, așa cum o impun Ordonanțele Militare, care prevăd și restricții de circulație din cauza virusului ucigaș.

Sursa foto: Facebook

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: