Connect with us

Actual

Cum au fost pregătite plajele de pe litoralul românesc pentru sezonul estival 2018

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Conducerea ABADL a prezentat, astăzi, raportul privind starea plajelor pentru sezonul estival 2018. Astfel, în ședința Colegiului Prefectural, conducerea Apelor Române “Dobrogea – Litoral” a prezentat raportul privind lucrările efectuate pentru acest sezon estival.

Referitor la stadiul lucrarilor de pregatire a plajelor sudului Litoralului Romanesc al Marii Negre pentru sezonul estival 2018, lucrari de exploatare curente si alte aspecte legate de plaje.

Activitatile de pregatire a plajelor au fost demarate incepand cu data de 20.02.2018 si vor fi finalizate pana la data de 01.05.2018. Astfel, pana la data de 16.04.2018 au fost amenajate si predate, conform clauzelor contractuale,  catre utilizatorii de plaje acele suprafete care fac obiectul contractelor de inchiriere urmand ca ulterior (pana la 01.05.2018) sa fie finalizate si acele suprafete libere de contract.

Avand in vedere ca in intervalul 10.03 – 01.04.2018 s-au inregistrat fenomene meteo de intenstitate medie si mare, respectiv furtuni care au afectat litoralul, desfasurarea activitatii de pregatire a suferit intarzieri care vor fi recuperate pana la data de 01.05.2018.

Lucrarile de pregatire a plajelor constau in:

  • Lucrari de pregatire a terenului:
  • Lucrari de terasamente – total plaje ≈ 80.000mc
  • Demontarea gardurilor de stuf (au fost demontate aproximativ 10.000 ml de garduri de protectie)
  • Nivelarea suprafetelor de plaja – total plaje ≈ 350.000mp
  • Evacuarea depozitelor de scoica din zonele cu depuneri si transportul acestora in zonele stabilite de beneficiar ≈ 400 tone
  • Transport pentru utilaje (deplasare utilaje senilate la zona de lucru);
  • Transport nisip din depozite in zone deficitare;
  • Transport si depozitare deseuri rezultate in urma activitatii de curatare ≈ 700 tone

Pana la data prezentei au fost predate catre utilizatori de plaje un numar de 319 subsectoare inchiriate reprezentand 100% din contractele existente care se supun procedurii de predare la inceputul sezonului estival.

La lucrarile de pregatire a plajelor, Sistemul de Gospodarire a Apelor actioneaza zilnic cu utilaje si personal din cadrul A.B.A.D-L (inclusiv personal delegat din cadrul ABADL, din judet, respectiv formatiile de lucru Dunare Nord, Dunare Sud si Histria – S.G.A. Constanta si din cadrul S.G.A. Tulcea).

Actiunea se desfasoara concomitent pe 3 tronsoane astfel (repartitia utilajelor si activitatile descrise sunt din data de 23.04.2018):

Tronson 1 (Navodari – Mamaia – Constanta) – finalizat in proportie de 90%;

  • 1Basculanta + 1 Buldoexcavator + muncitori F. Histria – ecologizare zona Navodari Nord (Navodari I);
  • 1 Basculanta + 1 Incarcator Frontal – Evacuare deseuri zona Pescarie (Mamaia);
  • 1 Buldoexcavator – evacuare nisip zona hotel Amiral;
  • 1 tractor cu remorca + 2 tractoare cu utilaj ecologizare (cherrington) – ecologizare mecanica in zona Azur – Cazinou Mamaia;

Muncitori F. Mamaia – ecologizare lac Tabacarie in zona Piticot;

Cantitati Tronson II:

  • Transport si depozitare deseuri ≈ 300 to

Tronson 2 (Agigea – Eforie – Costinesti – Tuzla) – finalizat in proprtie de 90%;

  • 1 Basculanta – evacuare deseuri depozit Techirghiol + evacuat nisip promenada Eforie Nord;
  • 2 Buldoexcavatoare + muncitori – evacuat nisip promenada Eforie Nord;
  • 1 Tractor cu disc – afanare Eforie Sud si Cordon Eforie;
  • 1 Buldozer – nivelare linie tarm Eforie Nord II;

Cantitati Tronson II:

  • Transport si depozitare deseuri ≈ 200 to

Tronson 3 (Olimp – Neptun – 23 August – Mangalia – 2 Mai – Vama Veche) – finalizat in proportie de 90%.

  • 1 tractor cu remorca + muncitori – Ecologizare Vama Veche;
  • 1 Buldozer – nivelare plaja Jupiter;
  • 1 Buldoexcavator – nivelat plaja Mangalia
  • 1 Basculanta – transport deseuri la rampa.

Cantitati Tronson III:

  • Evacuare scoica – 400to
  • Transport si depozitare deseuri ≈ 200 to

In continuare dupa finalizarea lucrarilor de corectare a liniei tarmului, se va actiona normal, conform programului anual, la igienizarea suprafetelor de plaja libere de contract si evacuarea algelor si scoicilor de la linia tramului acolo unde fenomenul se manifesta insemnat cantitativ.

Responsabilitatea igienizarii subsectoarelor de plaja inchiriate revine, incepand cu data predarii, operatorilor economici care detin contracte de inchiriere.

Principalele activitati care vor fi desfasurate sunt urmatoarele :

  • Curatarea suprafetelor de plaja libere de contract

– curatarea  manuala a plajei, prin colectarea corpurilor straine (lemnoase, metalice, etc.)  si a deseurilor de orice natura;

– incarcarea manuala

–  depozitarea  acestora  in  containere de precolectare;

  • Curatarea liniei tarmului

– colectarea manuala a depunerilor de alge si strangerea acestora in gramezi si incarcarea manuala  ;

– colectarea mecanizata a  depunerilor  de  alge si  material  cochilifer ;

–  depozitarea  acestora  in  containere de precolectare.

  • Curatarea manuala si mecanizata a depunerilor de nisip din dreptul parapetelor si aleilor, in cazul producerii unor furtuni sau vant puternic.
  • Inlaturarea efectelor unor fenomene neprevazute (eroziuni ale suprafetelor de plaja cauzate de manifestarea unor fenomene meteorologice deosebite, prabusiri ale falezei, etc) – functie de necesitate, volume care nu pot fi estimate, situatii accidentale.

Comments

comments

Actual

În apropiere de Sibioara, o femeie a fost rănită într-un accident. Vezi cum s-a produs.

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, în apropiere de Sibioara a avut loc un eveniment rutier în care au fost implicate două mașini. Potrivit  SAJ Constanța, la fața locului a plecat echipajul Smurd C.

Iată cum spune IPJ că a avut loc acest accident: În data de 24.06.2019, ora 17.10 un bărbat de 52 ani a condus un autoturism pe DN 22, dinspre Lumina către Cogealac și ajungând la km 277 + 100 m, din cauza neadaptării vitezei la condițiile de drum – respectiv curbă la dreapta deosebit de periculoasă, semnalizată cu indicatoare și marcaje rutiere – a pierdut controlul direcției către stânga sensului de deplasare, a pătruns pe sensul opus unde a intrat în coliziune cu o autoutilitară condusă regulamentar de un bărbat de 43 ani din sens opus.

În urma accidentului a rezultat vătămarea corporală ușoară a unei femei de 49 ani, pasageră în primul autoturism.

Potrivit Serviciului de Ambulanță, au fost 5 pacienți cu răni ușoare, care au refuzat transportul la spital.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

O dubiță a ieșit în decor la Valu lui Traian. Șoferul a fost rănit.

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În urmă cu puțină vreme, la intrarea în Valu lui Traian a avut loc un eveniment rutier în care a fost implicată o dubiță.  Aceasta a ieșit în decor după ce a lovit un cap de pod.

La fața locului s-au deplasat de urgență echipaje ale Serviciului de Ambulanță și Poliției Rutiere.

Potrivit SAJ Constanța, în acest accident a fost rănit un bărbat  care s-a ales cu traumatism cranio cerebral. Acesta este conștient și a fost transportat la spital.

Știre în curs de actualizare.

Update: Iată cum s-a produs acest eveniment rutier, potrivit IPJ Constanța: În data de 24.06.2019, ora 18:40 un barbat, de 25 de ani a condus o autoutilitară pe DN 3, în afara localității Valu lui Traian, dinspre Constanţa către Valu lui Traian iar la un moment dat, din cauza neatenţiei în conducere, a pierdut controlul asupra direcţiei de mers către dreapta, părăsind partea carosabilă şi a intrat în coliziune cu un cap de podeţ.

In urma accidentului a rezultat vătămarea corporală uşoara a conducătorului auto.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Instalație de distribuție de gaze naturale în Portul Constanța Sud

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța va derula proiectul de investiții „Racord de medie presiune pentru distribuția de gaze naturale în Portul Constanța Sud“, proiect finanțat din surse proprii.
Valoarea investiției este de 5.798.437,50 lei și are o durată de implementare de 24 de luni. Execuția lucrărilor va fi realizată de SC Petroconst SA.

Scopul proiectului este de a da posibilitatea consumatorilor din zona de sud a Portului Constanța de a se alimenta cu gaze naturale, până în prezent 30 de operatori solicitând racordarea la noua rețea care va avea o lungime de circa 9 km.
Un sistem similar a fost dezvoltat în zona de nord a Portului Constanța în anii 2002 – 2003.

Lucrările vor începe în zona sens giratoriu Poarta 10, zona Scanner – Mol 1 – Schenker – Romtrans.

În prezent, în Portul Constanța Sud, în proprietatea CN APM SA, sunt 10 centrale termice având surse de alimentare combustibili lichizi, GPL și energie electrică. Pe lângă acestea, sunt numeroși potențiali consumatori de gaze naturale care sunt interesați să se racordeze la o sursă de gaze naturale.
Necesitatea realizării unei rețele de gaze naturale a apărut și din faptul că sursele actuale de alimentare au grad mare de poluare, eficiență energetică scăzută și costuri mari.

Pentru asigurarea necesarului de gaze naturale în zona de sud a Portului Constanța s-a studiat posibilitatea realizării unui sistem de alimentare care să satisfacă necesitățile actuale și în același timp să fie fezabil din punct de vedere tehnic și economic.
Având în vedere realizarea conductei de distribuție de către distribuitorul local, conducta al cărei traseu este adiacent portului în dreptul porții 10 Bis, s-a solicitat acordul deținătorului conductei și implicit al furnizorului pentru realizarea unui punct de alimentare care să deservească incinta portului.
În conformitate cu avizul tehnic de racordare emis de Distrigaz Sud Rețele, s-a aprobat realizarea unui punct de predare pentru Portul Constanța Sud în dreptul porții 10 Bis. Debitul aprobat pentru care s-a și făcut dimensionarea primară a rețelei de distribuție este de 3500 metri cubi/oră, la o presiune de 2 bari.
În cadrul dimensionării finale, s-a luat în calcul un debit suplimentar față de cel inițial de cca. 2500 metri cubi/oră, care ar trebui să acopere posibila dezvoltare a portului.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: