Connect with us

Politica

Cum își laudă un secretar de stat din Energie colegii fără să cunoască situația din teren

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

Robert Tudorache, secretar de stat în cadrul Ministerul Energiei, a efectuat, joi, o vizită de lucru în județul Constanța, scopul acesteia fiind discutarea, în termeni punctuali, a proiectelor de investiții ale companiei Oil Terminal. Discuțiile au fost purtate cu directorul general al companiei, Sorin Ciutureanu. În cadrul vizitei, Tudorache a convocat și o conferință de presă, însă invitați au fost doar o parte dintre jurnaliștii constănțeni. “Ordinea.ro” a solicitat un punct de vedere pe această temă din partea secretarului general al ALDE Constanța, Claudiu Ceti, însă acesta a refuzat să îl ofere din lipsă de timp… Revenind la vizita secretarului de stat Tudorache la Constanța, acesta a făcut promisiuni pentru extinderea companiei OIL Terminal SA și prelungirea memorandumului cu partea chineză pentru realizarea reactoarelor 3 şi 4 la Cernavodă. Estimează că lucrările vor începe până în… 2020.

Dincolo de aceste promisiuni de care, cu siguranță, cei care lucrează în domeniul nuclear sunt sătui până peste cap, Tudorache se avântă în alte declarații, laude la adresa conducerii și activității companiei OIL Terminal SA, înainte de a efectua vreo vizită în teren.

“Motivul vizitei mele de lucru în Constanța este o vizită de lucru la compania aflată în subordinea Ministerului Energiei, Oil Terminal. Totodată, am chemat și pe domnul director general al Compet SA Ploiești, în cursul acestei dimineți având loc o ședință de lucru. Este început de an, este momentul în care ne propunem proiectele de investiții pentru anul în curs, analiza pentru anul trecut am făcut-o deja la Minister, la începutul anului. Astăzi, am considerat că o vizită de lucru aplicată, mers pe teren, acum urmează vizita pe teren unde vom vedea oportunitățile de dezvoltare ale ambelor companii în această zonă. În special pentru că suntem în Constanța și, după cum prbabil știți, cel mai mare terminal la Marea Neagră este și se află aici (?!) compania se numește OIL Terminal. Din punctul de vedere al ministrului și nu numai, ci și al investitorilor foarte bine cotată, cu rezultate foarte bune pe piața bursieră. Felicit, pe această cale, conducerea și directorul general, pe domnul Sorin Ciutureanu, pentru rezultatele deosebite. Ne bucurăm că avem astfel de oameni aici la marea Neagră care gestionează atât de bine aceste activități”, a spus Tudorache la începutul conferinței de presă.

Tudorache este lider ALDE Pitești, un apropiat al președintelui interimar al ALDE Constanța, deputatul Andrei Gerea, totodată fost ministru al Energiei. Mai mult decât atât, Tudorache a fost și consilier al lui Gerea și este secretar de stat în cadrul Ministerului Energiei din ianuarie 2017. El este și președintele Consiliului de Administrație al Nuclearelectrica. Altfel spus, pe linie de partid și cu atâtea încrengăruri politice, sigur că toate sunt roz și viitorul sună cum nu se poate mai bine. Rămâne de văzut cine mai crede în vorbele domnilor care ne vizitează.

Andrei Gerea, Robert Tudorache; sursa foto: hotnews.ro

Comments

comments

Politica

Virginia Uzun, condamnată definitiv la închisoare cu suspendare

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Fosta șefă a Serviciului Public de Impozite şi Taxe Locale Constanţa Virginia Uzun, a fost condamnată, astăzi, de judecătorii Curții de Apel Constanța, la doi ani și opt luni de închisoare cu suspendare, pentru abuz în serviciu. Decizia este definitivă.

„În baza art.421 pct.2 lit. a Cod procedură penală, admite apelul declarat de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casa?ie ?i Justi?ie – Direc?ia Na?ională Anticorup?ie – Serviciul Teritorial Constan?a împotriva sentin?ei penale nr.484/26.11.2019 pronun?ată de Tribunalul Constan?a în dosarul penal nr.4065/118/2018. În baza art.423 alin.2 Cod procedură penală, desfiin?ează în parte sentin?a penală atacată, ?i, rejudecând, dispune: În baza art.132 din Legea nr.78/2000, raportat la art.297 alin.1 Cod penal, cu aplicarea art.35 alin.1 Cod penal (6 acte materiale), condamnă inculpata Uzun Virginia la pedeapsa de 2 ani ?i 8 luni închisoare ?i interzicerea dreptului de a ocupa o func?ie publică, pe o durată de 2 ani, potrivit art.68 alin.1 lit. b Cod penal, pentru săvâr?irea infrac?iunii de abuz în serviciu. În baza art.65 alin.1 Cod penal, interzice inculpatei cu titlu de pedeapsă accesorie dreptul de a exercita o func?ie publică. În baza art.91 Cod penal, dispune suspendarea sub supraveghere a executării pedepsei de 2 ani ?i 8 luni închisoare aplicată inculpatei Uzun Virginia pe un termen de supraveghere de 3 ani, conform art.92 alin.1 Cod penal. În baza art.93 alin.1 Cod penal, dispune ca pe durata termenului de supraveghere inculpata să respecte următoarele măsuri de supraveghere: a) să se prezinte la Serviciul de Probaţiune Constanţa, la datele fixate de acesta; b) să primească vizitele consilierului de probaţiune desemnat cu supravegherea sa; c) să anunţe, în prealabil, schimbarea locuinţei şi orice deplasare care depăşeşte 5 zile; d) să comunice schimbarea locului de muncă; e) să comunice informaţii şi documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existenţă. În baza art.93 alin.2 lit. b Cod penal, impune inculpatei să frecventeze un program de reintegrare socială derulat de Serviciul de Probaţiune Constanţa sau organizat în colaborare cu instituţii din comunitate. În baza art.93 alin.3 Cod penal, dispune ca pe parcursul termenului de supraveghere inculpata să presteze o muncă neremunerată în folosul comunităţii pe o durată de 90 de zile în cadrul Direc?iei de Gospodărire Comunală a Primăriei Constan?a sau Complexului Muzeal de ?tiin?e ale Naturii Constan?a. În baza art.91 alin.4 Cod penal, atrage atenţia inculpatei asupra dispoziţiilor art.96 Cod penal. În baza art.65 alin.3 Cod penal, pedeapsa accesorie a interzicerii dreptului de a nu exercita o func?ie publică aplicată inculpatei Uzun Virginia nu se execută pe durata suspendării sub supraveghere a executării pedepsei principale a închisorii. În baza art.48 alin.1 Cod penal, în referire la art.132 din Legea nr.78/2000, raportat la art.297 alin.1 Cod penal, cu aplicarea art.35 alin.1 Cod penal (2 acte materiale), condamnă inculpatul Coronea Bogdan la pedeapsa de 2 ani ?i 8 luni închisoare ?i interzicerea dreptului de a ocupa o func?ie publică pe o durată de 2 ani, potrivit art.68 alin.1 lit. b Cod penal, pentru săvâr?irea infrac?iunii de complicitate la abuz în serviciu. În baza art.65 alin.1 Cod penal, interzice inculpatului cu titlu de pedeapsă accesorie dreptul de a exercita o func?ie publică. În baza art.322 Cod penal, raportat la art.321 Cod penal, cu aplicarea art.35 alin.1 Cod penal, condamnă inculpatul Coronea Bogdan la pedeapsa de 6 luni închisoare (30 de acte materiale, în referire la emiterea în fals a unui număr de 12 certificate, respectiv 18 certificate ce atestă participarea la sesiunile de formare profesională din perioada 02-05.11.2017 ?i în data de 19.12.2017), pentru comiterea infrac?iunii de fals în înscrisuri sub semnătură privată. În baza art.38 alin.1 ?i art.39 alin.1 lit. b Cod penal, aplică inculpatului pedeapsa cea mai grea de 2 ani ?i 8 luni închisoare, la care adaugă un spor de 2 luni închisoare, reprezentând o treime din pedeapsa ce nu se execută, în final inculpatul Coronea Bogdan urmând a executa pedeapsa rezultantă de 2 ani ?i 10 luni închisoare. În baza art.45 alin.1 Cod penal, interzice inculpatului exercitarea dreptului de a ocupa o func?ie publică pe o durată de 2 ani, potrivit art.68 alin.1 lit. b Cod penal. În baza art.45 alin.5 Cod penal, interzice inculpatului cu titlu de pedeapsă accesorie dreptul de a exercita o func?ie publică. În baza art.91 Cod penal, dispune suspendarea sub supraveghere a executării pedepsei de 2 ani ?i 10 luni închisoare aplicată inculpatului Coronea Bogdan pe durata unui termen de supraveghere de 3 ani, conform art.92 alin.1 Cod penal. În baza art.93 alin.1 Cod penal, dispune ca pe durata termenului de supraveghere inculpatul să respecte următoarele măsuri de supraveghere: a) să se prezinte la Serviciul de Probaţiune Constanţa, la datele fixate de acesta; b) să primească vizitele consilierului de probaţiune desemnat cu supravegherea sa; c) să anunţe, în prealabil, schimbarea locuinţei şi orice deplasare care depăşeşte 5 zile; d) să comunice schimbarea locului de muncă; e) să comunice informaţii şi documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existenţă. În baza art.93 alin.2 lit. b Cod penal, impune inculpatului să frecventeze un program de reintegrare socială derulat de Serviciul de Probaţiune Constanţa sau organizat în colaborare cu instituţii din comunitate. În baza art.93 alin.3 Cod penal, dispune ca pe parcursul termenului de supraveghere inculpatul să presteze o muncă neremunerată în folosul comunităţii pe o durată de 90 de zile în cadrul Direc?iei de Gospodărire Comunală a Primăriei Constan?a sau Complexului Muzeal de ?tiin?e ale Naturii Constan?a. În baza art.91 alin.4 Cod penal, atrage atenţia inculpatului asupra dispoziţiilor art.96 Cod penal. În baza art.65 alin.3 Cod penal, pedeapsa accesorie a interzicerii dreptului de a nu exercita o func?ie publică aplicată inculpatului Coronea Bogdan nu se execută pe durata suspendării sub supraveghere a executării pedepsei principale a închisorii. În baza art.397 raportat la art.25 alin.3 Cod procedură penală, dispune desfiin?area unui număr de 30 de certificate de participare la sesiunile de formare profesională (workshop) emise pentru un număr de 12 persoane din perioada 02-05.11.2017 ?i pentru un număr de 18 persoane în data de 19.12.2017 (VOL.II DUP, filele 34-57 ?i 77-112). În baza art.274 alin.1 Cod procedură penală, obligă inculpa?ii Uzun Virginia ?i Coronea Bogdan la plata a câte 3.000 lei, cu titlu de cheltuieli judiciare aferente fondului. Înlătură din cuprinsul sentin?ei penale apelate dispozi?iile privind restituirea către inculpata Ra?id Ghiulendan a sumei de 36.375 lei de către SPIT Constan?a, pusă la dispozi?ia acestei institu?ii prin serviciul CN Po?ta Română SA în baza chitan?ei seria CNPRMCT060 nr.00020749 din data de 11.10.2018. Înlătură din cuprinsul sentin?ei penale atacate celelalte dispozi?ii contrare deciziei penale de fa?ă ?i men?ine restul dispozi?iilor acesteia. În baza art.275 alin.3 Cod procedură penală, cheltuielile judiciare avansate în faza de apel rămân în sarcina statului. În baza art.272 Cod procedură penală, onorariile par?iale de avoca?i din oficiu Vieriu Pan?uru Alina Mirela, Tri?că Georgiana, Tugearu Mihaela ?i Dobrin Alexandra în sumă a câte 250 lei, se vor avansa din fondul Ministerului Justi?iei. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, azi 25.11.2020.“, se arată în minuta instanței.

Virginia Uzun este o figură proeminentă a mediului administrativ constănțean, din anturajul intim al actualului pușcăriaș Radu Mazăre, prietenă recunoscută cu senatorul obscen Tit-Liviu Brăiloiu și fost candidat la Primăria Eforie.

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Sorin Mihai, candidat PNL Constanța la Camera Deputaților: „Am pregătit cinci proiecte pentru un învățământ la standarde europene”

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Sorin Mihai, actualul inspector școlar general, candidează pe lista PNL pentru o funcție de deputat. Cei peste 22 de ani de experiență în învățământ s-au concretizat în mai multe proiecte care pot îmbunătăți domeniul și, implicit, viața și viitorul copiilor noștri. Multe dintre ele pot fi puse în aplicare imediat ce va ajunge în Parlament, pentru că sunt deja testate și s-a dovedit că funcționează cu succes. Ne-am oprit numai la cinci dintre ele.

Rețea de campusuri școlare

„Primul proiect pe care vreau să îl pun în aplicare și la care țin foarte mult este realizarea unei rețele de campusuri școlare pentru învățământul preuniversitar. Mă bucur că și-a făcut loc și în programul de guvernare al PNL. Campusurile școlare ar trebui să fie organizate pe verticală, adică să identificăm în același perimetru și creșă, și grădiniță, și învățământ primar, gimnazial, și liceu, ba chiar și învățământ postliceal. Astfel, se poate deservi populația școlară din arealul respectiv, reducând costurile. Mă refer și la costurile de transport, dar și la optimizarea costurilor de personal didactic, didactic auxiliar și nedidactic.”, afirmă Sorin Mihai.

Campusurile ar rezolva foarte multe dintre problemele actuale ale învățământului și din mediul rural, dar și din cel urban. În primul rând, abandonul școlar și părăsirea timpurie a școlii. De asemenea, ar conecta școala la nevoile reale ale comunității, ar reduce costurile cu transportul, cu personalul, ar oferi predictibilitate traseului educațional, ar ajuta la dezvoltarea învățământului profesional.

Pază umană în școli

Un alt proiect important pentru Sorin Mihai este asigurarea pazei umane în unitățile de învățământ preuniversitar prin personal contractual al Poliției Locale. Este o idee pe care a promovat-o în calitate de consilier local, în Mangalia, și care se aplică și acum.

„În municipiul Mangalia, paza este asigurată, la fiecare unitate de învățământ, de Poliția Locală. Modelul trebuie să fie extins la nivel național. Din toată experiența mea, din toate discuțiile avute, reiese că ceea ce asigură siguranța în școli este paza umană, prezența unui angajat în uniformă. Aceasta a redus fenomenul de violență, de bullying.”, spune Sorin Mihai.

Și acest proiect duce la reducerea costurilor, pentru că unitățile de învățământ nu vor mai folosi metoda actuală, aceea a unui contract cu o firmă de pază privată.

Asistență medicală profesionistă

Sorin Mihai promovează și un proiect care va asigura asistență medicală profesionistă în școli, prin personal angajat de către unitatea de învățământ (prin normarea ca personal didactic auxiliar). „Nu putem să punem triajul epidemiologic în sarcina cadrului didactic sau a angajaților care sunt acum în unitățile de învățământ. Este absolut necesar să avem angajat al școlii, măcar cu jumătate de normă, asistent medical, care să fie prezent la începutul cursurilor, să poată să gestioneze situația accesului în unitățile școlare, să verifice dacă elevul are simptome de boală. Este evident că unui personal care nu este calificat, care nu are competențele necesare, i-ar putea scăpa aceste lucruri.”, afirmă, pe bună dreptate, Sorin Mihai. În prezent, responsabilitatea cadrelor medicale nu este bine stabilită, iar acest lucru se poate regla prin amendarea articolului 249 din Legea Educației sau chiar prin schimbarea legislației, subliniază inspectorul școlar general.

Sistem integrat al platformelor educaționale

Un alt proiect, extrem de important, mai ales în contextul pandemiei, este crearea unui sistem integrat al platformelor educaționale digitale la nivel județean și național.

„Este important să creăm sisteme integrate în vederea digitalizării procesului educațional și a interconectării bazelor de date. De exemplu, platformele educaționale sunt, în prezent, folosite insular de fiecare unitate de învățământ. Am evolua rapid dacă ar fi folosite într-un sistem integrat la nivel județean, în care inspectoratele școlare județene ar pune la dispoziție tuturor cadrelor didactice posibilitate de comunicare directă (documentele necesare în corespondența cu ISJ vor fi depuse numai on-line), dar ar putea, în același timp, să vadă și care este situația pe platformele educaționale, în fiecare unitate de învățământ. Un sistem integrat al platformelor educaționale este și o modalitate de comunicare mult mai puternic optimizată și, în același timp, este și o modalitate de construire piramidală a demersului educațional. Un cadru didactic poate să acceseze mult mai simplu, pe o platformă educațională la nivelul județului, materiale didactice, să comunice cu alți profesori, cu inspectorii școlari, să fie altfel monitorizată activitatea didactică.”, subliniază Sorin Mihai.

„Ghiozdanul relaxat”

O astfel de platformă va fi utilă și după ce se va termina pandemia. Cu ajutorul ei, vom îndrepta învățământul românesc spre digitalizarea tuturor manualelor și auxiliarelor didactice utilizate în procesul de învățământ. Ajungem aici la al cincilea proiect al candidatului PNL: „Ghiozdanul relaxat”. Un proiect pe care, de asemenea, l-a inițiat deja.

„Proiectul presupune folosirea, la nivelul fiecărei unități de învățământ, a manualelor în format digital. Aș extinde discuția și la digitalizarea tuturor auxiliarelor didactice. Va fi mult mai simplu să comunicăm și pe platforme. Acum, profesorii fotocopiază, transmit elevilor, aceștia transmit înapoi. Dacă am folosi însă, de pildă, un caiet al elevului în format electronic, completat on-line, care să fie pus la dispoziție cu titlu gratuit de editura care oferă manualele, am îmbunătăți sistemul de învățământ.”, spune inspector școlar general.

Sorin Mihai este inspector școlar general în cadrul Inspectoratului Școlar Constanța, este profesor și a fost consilier în cadrul cabinetului ministrului secretar de stat al Educației. Are o experiență de peste 22 de ani în domeniu și știe ce trebuie făcut în domeniul politicilor educaționale. Se află pe locul al cincilea pe lista PNL Constanța pentru Camera Deputaților.

„Cu votul dumneavoastră, va ajunge acolo pentru a pune în practică toate aceste proiecte.“, notează PNL.

Executat de Asociația Puterea Civică – portal: ordinea.ro

Comandat de Partidul Național Liberal – Filiala Constanța

CUI mandatar financiar coordonator: 11200025

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

PSD contraatacă pe tema pensiilor speciale. Ciolacu propune o monedă de schimb: Banii să meargă la dublarea alocațiilor

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Principalele partide se întrec în renunțarea la pensii speciale. După ce parlamentarii USR și-au dat demisiile pentru a nu primi pensii speciale, cei de la PSD vin și contraatacă. Liderul grupului PSD din Camera Deputaților, Alfred Simonis, i-a făcut populiști pe cei de la USR pentru că demisiile lor ar urma să intre în vigoare începând cu data de 18 decembrie, adică cu două zile înainte de expirarea mandatelor. Mai mult de cât atât, Simons a afirmat că ar fi mai bine ca Guvernul Orban să vină astăzi cu o Ordonanță de Urgență prin care pensiile speciale să fie eliminate. Pe de altă parte, președintele Camerei Deputaţilor, Marcel Ciolacu, a anunţat că va convoca de îndată birourile permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului penru eliminarea pensiilor speciale, cu condiţia ca banii să fie utilizaţi pentru dublarea alocaţiilor. Liderul PSD adaugă că asta înseamnă ca PNL şi USR să nu mai chiulească şi să deblocheze activitatea Senatului.

„Voi convoca de îndată Birourile Permanente Reunite pentru eliminarea pensiilor speciale ale parlamentarilor, cu condiţia ca aceşti bani să fie folosiţi pentru DUBLAREA ALOCAŢIILOR! Asta înseamnă ca PNL şi USR să nu mai chiulească şi să deblocheze urgent activitatea Senatului. Până atunci, tot ce fac se numeşte minciună şi populism ieftin!”, a scris Marce Ciolacu marţi pe Facebook.

Nici liberalii nu se lasă mai prejos. Liderul deputaților PNL, Florin Roman, a anunțat că a solicitat dezbaterea în regim de urgență a inițiativei legislative care prevede abrogarea pensiilor speciale ale parlamentarilor.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: