Conecteaza-te cu noi
SEAS

Societate

De anul viitor, CEERIS va fi singura platformă de raportare a voiajelor fluviale

Published

on

CEERIS va fi începând cu 1 ianuarie 2023 singura platformă de raportare a voiajelor fluviale. CEERIS este acronimul pentru ”Sistemul de raportare a informațiilor din Europa Centrală și de Est” și este o inițiativă comună a 8 țări: Austria, Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Ungaria, România, Serbia și Slovacia.

Platforma permite operatorilor de nave care navighează pe coridorul Dunării și pe fluviul Elba, în Republica Cehă, să îndeplinească toate cerințele de raportare pentru un anumit transport pe căi navigabile interioare în țările participante, prin ”raportare o singură dată”, cu ”introducerea unică a datelor”.

CEERIS și EuRIS au în comun diverse servicii, cum ar fi gestionarea utilizatorilor, furnizarea poziției navelor, calculul ETA și al voiajului, precum și schimbul de date ERI.

Ce beneficii oferă CEERIS pentru comandanții de nave?

  • CEERIS oferă o imagine de ansamblu a tuturor cerințelor de raportare pentru transportul și traseul pe care intenționează să îl efectueze.
  • Cu ajutorul CEERIS, utilizatorii pot crea planuri de transport care conțin mai multe călătorii, definite de evenimente precum încărcarea sau descărcarea mărfurilor sau mișcările de pasageri și care implică o schimbare de date.
  • Pot partaja un indicator de raportare cu toate părțile implicate, cum ar fi agenții, proprietarii de mărfuri și operatorii de terminale.
  • Un ajutor inteligent de completare bazat pe date de referință extinse traduse în toate limbile predominante.
  • CEERIS oferă o imagine de ansamblu a rapoartelor livrate, starea lor, precum și toate răspunsurile primite și se asigură că raportați doar o singură dată.

Cine poate utiliza CEERIS pentru raportare?

Toți utilizatorii EuRIS cu o navă revendicată cu succes sau cărora li s-au acordat drepturi de raportare pentru o navă pot accesa automat, prin intermediul unei singure autentificări, platforma www.ceeris.eu pentru a raporta voiajele.

Ce date pot fi puse la dispoziție prin intermediul CEERIS?

CEERIS oferă un fond de date de raportare extins și flexibil, care include elemente de date pentru voiaje, marfă, pasageri, echipaj, statistici, proviziile navei și raportarea deșeurilor. Prin urmare, sistemul se adresează, pe lângă autoritățile naționale RIS, unei game largi de autorități destinatare, inclusiv autorităților de gestionare a traficului, vamale, poliției de frontieră, statistice și portuare.

Ce beneficii oferă CEERIS pentru autoritățile destinatare?

  • Autoritățile înregistrate pot primi cu ușurință rapoarte personalizate cu câmpuri de date în conformitate cu cerințele lor legale prin mijloacele pe care le preferă, cum ar fi panoul GUI, e-mail, web-hook sau API într-un format selectat (PDF, XML, șablon grafic).
  • Sistemul se ocupă de distribuirea inteligentă a datelor, permițând utilizatorilor autorității să se concentreze pe gestionarea rapoartelor.
  • Răspunsurile pot fi trimise comandanților de nave și împărtășite cu alte autorități.
  • Platforma www.ceeris.eu are ca scop reducerea barierelor administrative și a sarcinilor de raportare prin creșterea treptată a numărului de autorități de primire participante.

Informații împărtășite cu partenerii logistici

  • Pe lângă acordarea de drepturi de raportare pentru o navă, proprietarii navelor au posibilitatea de a acorda terților, în calitate de utilizatori logistici, acces la informațiile privind voiajul și transportul navei lor în EuRIS – fie pentru un singur voiaj, fie pentru o anumită perioadă de timp sau chiar nelimitat.
  • Acest lucru permite utilizatorilor din domeniul logisticii să interogheze și să urmărească poziția curentă a navei, împreună cu actualizări ETA și informații despre încărcătură în portalul EuRIS, în funcție de clasa de confidențialitate acordată, pentru optimizarea serviciilor și proceselor lor.
  • În centrul de notificare, operatorii de flotă și partenerii lor se pot abona la evenimente specifice legate de navele autorizate pentru a primi actualizări privind ETA. Aceste evenimente includ primirea mesajelor ERI, modificări ale ETA, situații de staționare, trecerea podurilor și ecluzelor, precum și sosirea și plecarea la danele de acostare.
  • Noile platforme www.eurisportal.eu și www.ceeris.eu reprezintă un prim pas spre integrarea utilizatorilor de logistică în catalogul de servicii RIS, cu scopul de a crește eficiența în gestionarea transporturilor și de a consolida competitivitatea IWT.

Cum îmi creez un cont pentru CEERIS?

  • Conturile CEERIS sunt create în EuRIS (eurisportal.eu), așa că trebuie să vă creați mai întâi un cont acolo. Asigurați-vă că deveniți membru al organizației dvs. dacă aceasta există deja în EuRIS sau că vă creați organizația în EuRIS pentru a asigura o funcționare optimă. Informații suplimentare privind procesul de înregistrare pot fi găsite pe portalul EuRIS: https://www.eurisportal.eu/registratieproces .

Cum mă conectez cu contul meu EURIS?

  • Autentificarea la https://ceeris.eu vă redirecționează către pagina de autentificare EuRIS, unde trebuie să introduceți datele de identificare ale contului dvs. și să confirmați autorizația pentru sistemul CEERIS. Pentru a accesa CEERIS în calitate de raportare a voiajelor, cu ajutorul contului dumneavoastră EuRIS, trebuie să dețineți un drept de proprietate aprobat pentru cel puțin o navă (clasa de confidențialitate 9) care are un număr ENI valabil în EuRIS sau trebuie să vi se acorde drepturi de raportare în EuRIS de către un proprietar de navă. Dacă nu vă puteți conecta ca proprietar al navei, vă rugăm să verificați dacă cererea dumneavoastră de proprietate a fost aprobată în EuRIS. Dacă așteptați accesul cu drepturi de raportare de la un proprietar al navei și nu vă puteți conecta, verificați dacă opțiunea “Trimiteți rapoarte electronice pentru navă” este activată în invitația de inspecție primită și dacă ați acceptat invitația.

Sursa: Autoritatea Navală Constanța

Foto: România Liberă

 

 

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions