Connect with us

Societate

De astăzi sunt trenuri directe spre Istanbul și Salonic.

Maria Ionescu

Publicat

la

Trenurile directe care vor lega Capitala de Istanbul şi Salonic vor reintra în circulaţie începând de vineri, 7 iunie.

”Este vorba de o ofertă estivală de călătorie a CFR Călători, care se va desfăşura în perioada 7 iunie – 7 octombrie. Practic, trenurile vor lega Bucureştiul de trei mari destinaţii turistice. Vorbim, în ordine, de Sofia, de Istanbul şi de Salonic. Trenurile de Salonic vor circula o dată pe săptămână, cu plecare din Capitală în cursul zilei de vineri, la ora 12:40, şi sosire la Salonic sâmbăta, la ora 6:59, plecarea din Salonic făcându-se duminica, la ora 23:19, cu sosire în Bucureşti luni la ora 18:55. Acesta este un serviciu săptămânal, deoarece s-a constatat că nivelul de interes este în special în această perioadă de sfârşit de săptămână”, a declarat, pentru AGERPRES, directorul de comunicare al companiei, Adrian Vlaicu.

Potrivit acestuia, trenul spre Sofia va circula zilnic, cu plecare din Bucureşti Nord la ora 12:40 şi sosire la ora 22:20. Din Sofia, plecarea este programată la ora 8:55, iar sosirea în capitala României este la ora 18:55.

Trenul de Turcia va circula zilnic şi va pleca din Bucureşti la ora 12:40, cu sosire în staţia Halkali la ora 7:40. Returul se va face la ora 21:40 din Halkali, cu sosire în Gara de Nord a doua zi, la ora 18:55.

”Între Halkali şi fosta gară Sirkeci din centrul oraşului Istanbul transferul se face cu un autobuz pus la dispoziţie de calea ferată turcă, fără plata unei taxe suplimentare, în baza biletului de tren, după un orar stabilit în funcţie de sosirea trenului de la Bucureşti şi plecarea acestuia. Astfel, plecarea din Halkali este prevăzută la ora 8:00 dimineaţa, sosire în Istanbul la ora 9:00, în gara Sirkeci, şi plecarea din Istanbul spre gara Sirkeci la ora 20:00 şi sosirea la Halkali la ora 21:00, după care urmează îmbarcarea în tren şi plecarea către Bucureşti”, a explicat Adrian Vlaicu.

În relaţia Salonic, trenul va avea în compunere un vagon clasa a doua şi un vagon cuşetă cu patru şi, respectiv, 6 locuri. În relaţia Turcia, va fi un vagon cuşetă cu patru locuri în cabină.

”Dacă discutăm de Sofia – după cum s-a observat toate trenurile trec prin Sofia, se descompun şi se împart în cele două relaţii, Salonic şi, respectiv, Istanbul. Practic, relaţia Sofia este deservită în acest caz în cursul săptămânii de un vagon clasa a 2-a şi un vagon cuşetă, iar în weekend apare şi al doilea vagon cuşetă”, a mai menţionat el.

În ceea ce priveşte durata de călătorie, până la Salonic drumul dus va dura circa 18 ore, iar la întors 19 ore, spre Sofia în jur de 9 ore şi 50 de minute, iar spre Istanbul ceva mai mult, circa 19-21 de ore.

”Dacă discutăm de relaţia cu Sofia, trenurile circulă pe rută abătută în România, prin Videle-Giurgiu, ceea ce prelungeşte durata de parcurs cu aproape două ore. În plus, pe calea ferată bulgară sunt restricţii de viteză generate de relieful muntos pe care această cale ferată îl străbate şi partenerii noştri din Bulgaria lucrează pe această zonă să ridice cât se poate de mult viteza, deci să elimine din limitările impuse. Dar, evident, în acest an, se va circula în acest mod. De asemenea, fiind vorba de nişte ramuri la nişte trenuri care circulă cu orar normal în Bulgaria, în Sofia trebuie realizată manevra necesară recompunerii cu vagoanele româneşti ale trenurilor în circulaţie şi atunci este necesar şi un timp de manevră de circa 1-2 ore, în funcţie de necesităţi, pe garniturile respective”, a explicat Vlaicu durata pe care o parcurg trenurile până la destinaţiile externe.

Programul de circulaţie al acestor trenuri este până la data de 7 octombrie.

Un bilet de călătorie dus, Bucureşti – Salonic, costă aproximativ 44 euro la vagon clasa a 2-a, 55 euro la vagon cuşetă de 6 locuri şi 61 euro la vagon cuşetă de 4 locuri. O călătorie dus către Halkali/Istanbul costă aproximativ 53 euro, la vagon cuşetă cu 4 locuri. Preţurile pot varia în funcţie de cursul valutar.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

MApN: A fost prelungită campania de recrutare pentru rezerviștii voluntari

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Ministerul Apărării Naţionale a prelungit, până la data de 27.09.2019, campania de recrutare şi selecţie pentru cetăţenii care doresc să îndeplinească serviciul militar în rezervă în calitate de rezervist voluntar în Armata României pentru posturile de ofiţeri, maiştri militari şi subofiţeri.

Acestea sunt disponibile în unităţi militare din judeţele Bacău, Bihor, Brăila, Călăraşi, Cluj, Constanţa, Covasna, Ilfov, Tulcea şi din municipiul Bucureşti.

Procesul de recrutare şi selecţie se desfăşoară în baza Legii nr. 270/2015 privind Statutul rezerviştilor voluntari şi a Ordinului ministrului apărării naţionale nr. M. 25/2017 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 270/2015.

Pentru înscriere, cetăţenii se pot prezenta, atât la sediul centrului militar zonal/judeţean sau de sector pe a cărui rază de responsabilitate îşi au domiciliul, cât şi la oricare alt centru militar zonal/judeţean sau de sector, în situaţia în care locul de muncă sau reşedinţa temporară diferă de localitatea de domiciliu.

La înscriere, cetăţenii care doresc să îndeplinească serviciul militar în rezervă în calitate de rezervist voluntar în Armata României vor completa o cerere de înscriere.

Totodată, vor avea asupra lor următoarele documente, astfel:
a) actul de identitate, în original şi în copie;
b) certificatul de cazier judiciar, eliberat cu maxim şase luni înainte de data depunerii;
c) acte de studii şi/sau alte documente care atestă alte competenţe dobândite în viaţa civilă, în original şi în copie;
d) permisul de conducere, în original şi în copie, dacă este cazul, pentru candidaţii fără pregătire militară, dacă îndeplinirea atribuţiilor postului pentru care candidează presupune conducerea tehnicii specifice;
e) livretul militar, în original şi în copie, dacă este cazul, numai pentru cei care deţin calitatea de rezervist.

La prezentarea la centrul militar, persoanele vor fi informate cu privire la etapele pe care le presupune procesul de recrutare şi selecţie, respectiv unitatea militară în care urmează să susţină probele de selecţie, unitatea sanitară militară unde urmează să susţină examinarea medicală şi unitatea militară/centrul de instruire în care se va executa programul de instruire iniţială, în cazul candidaţilor proveniţi din rândul cetăţenilor fără pregătire militară.

De asemenea, candidaţii proveniţi din rândul cetăţenilor fără pregătire militară vor fi consiliaţi în ceea ce priveşte exprimarea opţiunilor, în sensul orientării către arme/servicii şi specialităţi militare pentru care aceştia prezintă abilităţi şi aptitudini.

Potrivit MApN, pentru alte detalii suplimentare, recomandăm prezentarea la sediul centrelor militare zonale/judeţene sau de sector. Adresele poştale şi datele de contact ale acestora sunt disponibile
pe pagina de internet la adresa http://recrutare.mapn.ro/index.php?pagina=Contact sau http://www.mapn.ro/contact/index.php.

Potrivit art. 15 alin. (2) din Legea nr. 270/2015, pe perioada programului de instruire iniţială, rezerviştii voluntari beneficiază lunar de o sumă egală cu solda de funcţie corespunzătoare unui soldat profesionist în activitate, la care se adaugă solda gradului minim al fiecărui corp de personal militar pentru care se instruieşte.

”Prima de fidelitate prevăzută la art. 5 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 270/2015, se acordă la semnarea fiecărui contract cu o durată minimă de 3 ani şi este egală cu suma reprezentând solda de funcţie pe care sunt încadraţi (conform contractului încheiat) şi solda gradului deţinut.

În vederea creșterii atractivității serviciului militar în calitate de rezervist voluntar, Ministerul Apărării Naționale a elaborat o serie de propuneri pentru modificarea şi completarea Legii nr. 270/2015 și Ordinului ministrului apărării naţionale nr. M.25/2017, propuneri care se află, la acest moment, în procedură de avizare interinstituțională.

Una dintre aceste propuneri se referă la creşterea nivelului de remunerare la semnarea contractului şi pe durata acestuia, astfel încât prima de fidelitate să se raporteze la salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată şi să cuprindă, în plus faţă de prevederile actuale, gradaţiile şi solda de comandă, acolo unde este cazul, iar cuantumul remuneraţiei acordate în perioada în care rezerviştii voluntari nu participă la instruire sau la misiuni, cuatumul sumei primite lunar să fie mărit de la 10%, cât este în prezent, la 30% din solda de funcţie, la care să fie adăugată solda gradului deţinut.”, precizează comunicatul de presă al MApN.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

SPIT: Se reia încasarea taxei de folosire a tramei stradale de către utilaje

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Serviciul Public de Impozite și Taxe (SPIT) Constanța aduce la cunoștința contribuabililor faptul că în conformitate cu prevederile art. 14 alin. (1) din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ și fiscal, republicată cu modificările și completările ulterioare, suspendarea parțială a executării dispozițiilor HCL nr. 507/2018 privind modificarea şi completarea HCL nr. 136/2018 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale la nivelul municipiului Constanța începând cu anul 2019, respectiv a dispozițiilor cuprinse în cap. III din anexa 2 la HCL nr. 507/2018 cu referire la taxa de folosire a tramei stradale de către utilaje şi autovehicule concepute şi construite pentru transportul de materiale de construcții şi de alte mărfuri, a încetat de drept întrucât reclamanta din dosarul civil nr. 799/118/2019 nu a formulat acțiune în anulare a actului administrativ în termen de 60 zile de la pronunțarea sentinței civile nr. 609/19.04.2019 de către Tribunalul Constanța.

Urmare a celor mai sus menționate, vă aducem la cunoștință faptul că se reia încasarea taxei de folosire a tramei stradale de către utilaje şi autovehicule concepute şi construite pentru transportul de materiale de construcții şi de alte mărfuri.

Verificarea autenticității autorizațiilor de circulație emise se poate efectua pe site-ul instituției www.spit-ct.ro  ”Servicii online” – “Verifică Document Emis” – “Autorizații Circulație”.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

RADET Constanța face angajări

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

R.A.D.E.T. Constanța, angajează următorul personal:

 – responsabil materiale (1 post),

Condiții necesare: studii liceale, profil tehnic,

Se asigură:  – contract de muncă pentru perioadă nedeterminată; – salariu atractiv;  – tichete de masă, contravaloare pe card,  – echipament de lucru adecvat postului,  – condiții bune de lucru. – constituie avantaj experiența în domeniu.

secretară (2 posturi),

Condiții necesare: studii medii; – abilități de comunicare și lucru în echipă,  – gândire sistematică, adaptabilitate, inițiativă; – fără antecedente penale;  – constituie avantaj experiența în domeniul relațiilor cu clienții.

Se asigură: – contract de muncă pentru perioadă nedeterminată; – salariu atractiv; – tichete de masă, contravaloare pe card; – condiții bune de lucru.

Persoanele care se încadrează în prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 60/2018, au prioritate  pentru posturile care nu necesită calificare de specialitate.

Interviul pentru posturile vacante scoase la concurs va fi susținut în data de 05.09.2019, orele 11:00, la sediul R.A.D.E.T. Constanța din strada Badea Cârțan nr. 14A, parter, sala pentru  Audiențe.

Până la data de 04.09.2019 inclusiv, candidații vor depune la sediul R.A.D.E.T. Constanța din strada Badea Cârțan nr.14A, registratură, parter sau prin email, la adresa office@radet-constanta.ro, următoarele înscrisuri: – cerere de participare la concurs (care va conține date de identificare, adresa de  corespondență și nr. telefon pentru contact); – copie buletin/carte identitate;

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: