Actual

Dertour, unul din marii turoperatori germani, scoate România din cataloagele de promovare

feb. 08, 2018 Maria Ionescu

România a devenit singura țară din regiune care nu mai este promovată în cataloagele marilor turoperatori din Germania, stat care recent era principalul furnizor de turiști pentru piața locală. Potrivit ziarului Profit.ro, după TUI și Neckermann, și compania Dertour a renunțat acum să mai promoveze ofertele românești. Eliminarea României din cataloage, unde Bulgaria și Ungaria, de exemplu, ocupă numeroase pagini, este argumentată prin infrastructura deficitară, numărul mic de hoteluri de calitate și tarifele foarte mari practicate de acestea. Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider În 2012, și alt gigant al turismului mondial, TUI, a renunțat să mai tipărească în cataloagele sale oferta turistică a României, iar în toamna anului 2015 și Neckermann, subsidiara germană a unuia dintre cele mai mari grupuri de turism din lume, Thomas Cook, a decis că România nu va mai figura, după o prezență de trei ani, în cataloagele sale. Acum, punctele slabe ale României au fost prezentate și în ultimul număr al uneia dintre cele mai mari reviste de turism din Germania, Touristik Aktuell, publicație citită de peste 112.000 de specialiști din domeniu. Revista a publicat un editorial dedicat Europei de Est, în care se vorbește despre Slovenia, Republica Moldova, Muntenegru, Polonia, Rusia, Croația și Bulgaria. Singura remarcă la adresa României aparține Katrinei Holzbrecher, manager de produs la DER Touristik Frankfurt, care acordă țării o bilă neagră pentru faptul că infrastructura este deficitară, iar ofertele hoteliere sunt puține și la prețuri foarte mari. CITEȘTE ȘI Turoperator german: Cei mai fideli turiști germani pe litoralul românesc au peste 70 de ani. Unii au și decedat în vacanță Acestea sunt și motivele pentru care DER Touristik Frankfurt a scos România din catalogul său tipărit, în care apar în continuare, de exemplu, Bulgaria și Ungaria, lăsând doar un singur circuit și câteva hoteluri în oferta online. Până anul trecut, România era prezentată în cataloagele Dertour, marcă a DER Touristik, pe 15 pagini, cu o ofertă complexă cuprinzând mai multe circuite de grup, trasee individuale cu autoturismul, sejururi pe litoral și în Delta Dunării, city break-uri și vacanțe în stațiuni balneoclimaterice și montane. Pe lângă cele 15 pagini cu oferte, diverse reclame cu și despre România erau prezente chiar pe coperțile catalogului Dertour. Toate acestea au dispărut însă din acest an. Relațiile României cu turoperatorii germani, și așa nu foarte calde, s-au răcit și mai mult din luna mai a anului trecut, când fostul ministru al Turismului Mircea Dobre a decis să închidă birourile de promovare turistică ale României în străinătate, inclusiv pe cel de la Berlin. Fostul șef al acelui birou, care a și părăsit ministerul după închidere, este cel care a intermediat de-a lungul anului aproape toate întâlnirile turoperatorilor germani cu miniștrii și șefii români ai Turismului, începând cu Elena Udrea și până la Anca Nedea, predecesoarea lui Mircea Dobre, cel care nu a ținut legătura cu acești turoperatori germani.

Comments

comments

Maria Ionescu

About The Author

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!