Connect with us

Actual

Directorul Unifarm, pus sub acuzare de DNA pentru fapte de corupție în vreme de pandemie

Publicat

la

Directorul Unifarm Eugen Adrian Ionel a fost pus sub acuzare de DNA pentru fapte de corupție. Este vorba de achiziții de echipamente medicale în vreme de pandemie.

„Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a corupției au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și luarea măsurii controlului judiciar pe o durată de 60 de zile, începând cu data de 23 iunie 2020, a inculpatului

IONEL EUGEN ADRIAN, director general al Companiei Naționale Unifarm SA, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de:

– luare de mită,

– abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite,

– complicitate la trafic de influență,

– instigare la fals intelectual,

– folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane.

În ordonanța procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:

În calitate de director general al C.N. Unifarm SA, inculpatul Ionel Eugen Adrian ar fi pretins 760.000 euro unui intermediar ce reprezenta o societate comercială pentru ca CN Unifarm SA, companie de stat, să atribuie un contract de achiziție a echipamentelor de protecție împotriva infectării cu virusul COVID 19 (250.000 de combinezoane și 3 milioane de măști chirurgicale).

Contractul ar fi fost încheiat cu o firmă privată, în prima jumătate a lunii martie 2020, cu încălcarea dispozițiilor prevăzute în Legea 98/2016 privind achizițiile publice, atât sub aspectul modului în care a fost negociat, cat și a modului în care a fost atribuit, practic fără nicio procedură.

În plus, cele 1 milion de măști livrate și receționate în prima tranșă Companiei Naționale Unifarm SA nu erau măști chirurgicale (produse încadrate în categoria dispozitivelor medicale), ci măști de protecție neconforme cu standardele stipulate în contract, practic erau alte tipuri de echipamente de protecție decât cele convenite în contract.

Totodată, din funcția pe care o ocupa, inculpatul Ionel Eugen Adrian ar fi determinat un funcționar din cadrul CN Unifarm SA să ateste în mod nereal, pe documentele de atribuire aferente contractului, că negocierea s-ar fi efectuat chiar cu reprezentantul legal al firmei private care a livrat echipamentele. În realitate, negocierea s-a realizat între directorul general Ionel Eugen Adrian și intermediar, la un restaurant din municipiul București, unde practic s-a convenit asupra clauzelor contractului și a prețului echipamentelor de protecție.

Pentru acest „serviciu”, persoana intermediară a pretins de la reprezentanții societății comerciale, pentru sine și pentru funcționari din CN Unifarm SA, suma de 5.810.175 lei, reprezentând un procent de 18% din valoarea totală a contractului încheiat cu Unifarm. Din această sumă, inculpatul Ionel Eugen Adrian urma să primească suma de 760.000 euro convenită cu intermediarul.

Din cauză că societatea comercială furnizoare nu a achitat intermediarului nicio sumă din procentul de 18 % convenit , inculpatul Ionel Eugen Adrian, în calitate de director general al C.N. Unifarm S.A a decis rezilierea unilaterală a contractului.

Din totalul echipamentelor conținute în contract a fost livrată și plătită doar o parte, respectiv 1 milion de măști (care de altfel nu corespundeau specificațiilor tehnice) și 26.000 de combinezoane.

Prin modalitatea descrisă s-ar fi produs un prejudiciu în valoare de 2.380.000 lei în patrimoniul CN Unifarm SA, reprezentând contravaloarea celor 1 milion de măști de protecție neconforme cu cele care au constituit obiectul contractului.

Separat de cele anterior menționate, s-a mai reținut că Ionel Eugen Adrian ar fi dobândit calitatea de director general al C.N. Unifarm SA, la data de 6 iunie 2016, cu încălcarea dispozițiilor legale. Concret, în calitate de membru și președinte al Consiliului de Administrație al Companiei Naționale Unifarm SA, acesta ar fi votat, la ședința din aceeași dată, numirea sa ca director general al CN Unifarm SA.

Or, dispozițiile OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice interzic în mod expres ca președintele Consiliului de Administrație să fie numit și director general, aspect ignorat de membrii Consiliului de Administrație, printre care și Adrian Ionel. Acesta a emis și a semnat Decizia nr. 46 din 06.06.2016, în urma căreia a obținut venituri nete în cuantum de 498.722 lei (în perioada 14 iulie 2016-25 mai 2020).“, se arată într-un comunicat al DNA.

Comments

comments

Actual

Este aglomerație între Constanța și Mangalia. Polițiștii recomandă rute alternative

Publicat

la data de

Scris de

Polițiștii din cadrul IPJ Constanța recomandă conducătorilor auto să folosească și rute alternative pentru a se deplasa între Constanța și Mangalia, dat fiind faptul că deja este aglomerație pe DN 39.

Iată comunicatul oficial:

Având în vedere faptul că, astăzi, pe DN 39, între Constanța și Mangalia sunt înregistrate valori ridicate de trafic, polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Constanța recomandă șoferilor următoarele rute alternative:

Autostrada A2 – Ciocârlia – Mereni – DJ 381 Topraisar – DJ 391 Negru Vodă – DN 39 Mangalia

De asemenea, polițiștii rutieri recomandă șoferilor să respecte următoarele reguli, pentru a preveni producearea accidentelor rutiere:

  • să păstreze în mers o distanţă corespunzătoare, care să le permită oprirea în condiţii de siguranţă;
  • să respecte limitele legale de viteză;
  •  să folosească luminile de întâlnire;
  • să se asigure şi să semnalizeze când schimbă banda de circulaţie;
  • să pună în funcţiune luminile de avarie când încheie o coloană care opreşte sau încetineşte brusc.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Peste 220 de angajați ai Șantierului Naval Damen Mangalia vor fi CONCEDIAȚI

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, la Șantierul Naval Damen Mangalia s-a desfășurat Adunarea Generală a Acționarilor. În cadrul acesteia, a fost a aprobată restructurarea a 228 de posturi.

”Reorganizarea activității este consecința directă a faptului că Damen trebuie să se adapteze la situația economică din sectoarele maritime mondiale.”, au precizat reprezentanții șantierului.

Ei au mai spus că din cauza scăderii cererii din sectoarele offshore și a concurenței crescute a șantierelor navale care sunt susținute de stat în Asia, activitățile de construcție și reparație navală au scăzut dramatic în 2020. Acest efect a fost exacerbat de impactul pandemiei Covid-19. Ca atare, noile comenzi de construcții navale din Europa au scăzut cu 64% în tonaj anul trecut comparativ cu 2019 (în termeni valorici: 40% în scădere).

Ca răspuns la această situație, Damen a fost nevoită să anunțe această reorganizare la 6 iulie 2020, care, din păcate, a implicat pierderea a 642 de locuri de muncă în Galați și 228 de locuri de muncă în Mangalia.

Tot în Olanda, câteva sute de locuri de muncă au fost declarate redundante. Aceste reorganizări au fost deja implementate în Galați și Olanda.

În consultare cu sindicatele și autoritățile, va fi elaborat un plan social care respectă în totalitate prevederile contractului colectiv de muncă. Angajații afectați de restructurare vor primi până la nouă (9) salarii compensatorii.

”Reorganizarea este necesară și va permite șantierului posibilitatea de redresare și adaptare la situația actuală, astfel încât celelalte sute de locuri de muncă să nu fie afectate. Damen este o afacere de familie ce are o viziune pe termen lung. Construcția navală românească joacă un rol esențial în activitatea grupului Damen, iar șantierele Damen Mangalia și Damen Galați au o importanță vitală. Acest lucru este subliniat de numeroasele investiții pe care le-am făcut în ambele șantiere”, a declarat Chris Groninger, director general al Șantierului Naval Damen Mangalia.

Update: Iată și comunicatul de presă oficial postat pe pagina Ministerului Economiei

Adunarea Generală a Acționarilor a aprobat în cursul ședinței de astăzi reorganizarea Șantierului Naval Damen Mangalia, un plan anunțat în urmă cu un an. Această reorganizare are la bază un pachet de măsuri printre care și restructurarea a 228 de posturi, asigurând cu prioritate protecția socială a celor afectați care vor beneficia de un pachet format din 9 salarii compensatorii.

Societatea Damen Shipyards Mangalia S.A. a solicitat Adunării Generale aprobarea planului de restucturare încă din luna august 2020, însă decizia a fost amânată în mod repetat, la solicitarea Ministerului, până la clarificarea unor aspecte de ordin tehnic.

Între timp, situația companiei s-a deteriorat. Cheltuielile operaționale ale companiei au fost susținute financiar din credite bancare precum și de către grupul de firme Damen, care, în calitate de acționar minoritar, a acordat împrumuri prevenind astfel acumularea de restanțe la plata a obligațiilor societății față de stat, angajați, creditori, furnizori, etc.

Astfel, în contextul pandemic actual care a generat consecințe negative asupra performanței operaționale și financiare a majorității organizațiilor, societatea e nevoită în continuare, în absența unor noi contracte, să asigure lunar toate cheltuielile operaționale, inclusiv de personal, pentru a evita acțiuni de executare silită.

Reorganizarea activității este consecința directă a faptului că activitățile de construcție și reparație navală au scăzut dramatic în 2020 din cauze de piață și din cauza pandemiei Covid-19. Noile comenzi de construcții navale din Europa au scăzut cu 64% în tonaj anul trecut comparativ cu 2019.

În urma acestor evoluții, Damen a anunțat în data de 6 iulie 2020 o reorganizare care a implicat pierderea a 642 de locuri de muncă în Galați și 228 de locuri de muncă în Mangalia. Tot în Olanda, câteva sute de locuri de muncă au fost declarate redundante. Aceste reorganizări au fost deja implementate la șantierele navale din Galați și Olanda.

Ca urmare a discuțiilor cu prim-ministrul României și în urma acordului acestuia, Ministerul Economiei, în calitate de acționar majoritar indirect al șantierului operat de Damen (acționar minoritar) la Mangalia, a aprobat planul de restructurare al Damen Shypiards Mangalia.

În ceea ce privește planul de restructurare, următoarele aspecte prezintă relevanță:

– Numărul de personal rămas după restructurare nu conduce la scăderea numărului de personal sub numărul existent la momentul preluării companiei în anul 2018 deoarece, în tot acest interval de timp, numărul total de angajați a crescut de la 1.690 (iulie 2018) la 1.935 (iulie 2021);

– Reducerile de personal se vor realiza preponderent din sfera activității indirect productive și servicii suport (200 angajați) și doar 28 posturi aferente activității direct productive, cu respectarea următoarei metodologii:

  • Încetarea CIM a salariaților care cumulează pensia cu salariul;
  • În condiții de competență profesională și conduită disciplinară egală vor înceta în următoarea ordine:

– contractele de muncă ale salariatilor care dețin și/sau administrează afaceri de orice natură;

– contractele de muncă ale salariaților care mai au un alt loc de muncă;

– contractele de muncă ale salariaților care îndeplinesc condițiile de pensionare;

– contractele de muncă ale salariaților cu cea mai mică vechime

Potrivit prevederilor contractului colectiv de muncă încheiat la nivel de societate, sunt prevăzute între 3 și 9 salarii compensatorii, iar Damen s-a angajat să ofere numărul maxim, de 9 salarii compensatorii.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Încă o realizare a lui Chițac. A redeschis trei dintre pavilioanele pentru pensionari

Publicat

la data de

Scris de

Trei dintre pavilioanele pentru pensionari au fost redeschise astăzi. Este vorba despre cele situate în parcul din Tomis II, în parcul de la Casa de Cultură și în parcul din zona Gării CFR. Primarul municipiului Constanța, Vergil Chițac, a vrut să se asigure personal că seniorii orașului beneficiază de cele mai bune condiții și a mers într-o vizită scurtă la cel din parcul de la Casa de Cultură. În perioada în care au fost închise din cauza pandemiei, echipele Direcției Generale de Asistență Socială Constanța au renovat și reamenajat aceste locații atât de îndrăgite de pensionarii constănțeni. În curând se vor redeschide și cele din parcul Viitorului și din parcul de la Teatrul de Stat. Pavilioanele vor fi deschise zilnic, astfel încât pensionarii constănțeni să se poată întâlni, socializa și desfășura o mulțime de activități recreative, cu efecte pozitive asupra stării psihice a acestora.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: