Connect with us

Actual

Dosarul Rompetrol II a fost clasat de DIICOT

Maria Ionescu

Publicat

la

În cursul zilei de azi, 10 decembrie 2019, compania Rompetrol Rafinare SA a postat pe pagina Bursei de Valori București următorul comunicat referitor la Dosarul Rompetrol II:

 ”Societăților KMG International NV („KMGI”), Oilfield Exploration Business Solutions SA și Rompetrol Rafinare SA, le-a fost comunicată la data de 9 Decembrie 2019 Ordonanta DIICOT emisă la data de 5 Decembrie 2019 în Dosarul penal nr. 225/D/P/2006.

Prin această Ordonanță au fost clasate acuzațiile penale și au fost ridicate majoritatea măsurilor asiguratorii impuse anterior de DIICOT prin Ordonanțele din 6 Mai 2016, astfel cum au fost reconfigurate prin Ordonanța din 18 aprilie 2018.

Prin Ordonanța din 5 decembrie 2019, o măsură asiguratorie provizorie a fost menținută pentru o perioada limitată de timp de 30 zile asupra a patru (4) instalații ale Rompetrol Rafinare până la concurența sumei de aproximativ 106 milioane USD.

Precizăm că această măsură provizorie asupra celor 4 instalații nu afectează în niciun fel activitățile Rafinăriei Petromidia și a stațiilor de carburanți Rompetrol.”

Vezi ce spune compania Rompetrol Rafinare

Pe pagina oficială a companiei Rompetrol Rafinare a fost postat următorul comunicat:  ”KMG International şi grupul KMG Rompetrol salută decizia Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – DIICOT în cauza cunoscută public drept “Rompetrol II” şi comunicată recent companiei.

Prin această decizie, autorităţile române confirmă că multiplele discuţii şi controverse ridicate de-a lungul timpului nu intră sub incidenţa legii penale, respectiv nu îşi au locul în faţa autorităţilor judiciare penale ale statului român.

Apreciem caracterul judicios al acestei decizii foarte importante pentru siguranţa mediului de afaceri şi pentru climatul investiţional din România, decizie luată în urma unor demersuri şi analize deosebit de complexe, în care KMGI şi companiile grupului au participat în mod activ, în vederea clarificării tuturor aspectelor relevante.

Această decizie consolidează deţinerile locale ale grupului KazMunayGas şi este de natură să deschidă calea pentru efectuarea în continuare a investiţiilor necesare dezvoltării activităţilor grupului pe plan local, cu efecte pozitive asupra creşterii economice, menţinerii şi dezvoltării locurilor de muncă, a contribuţiei constante a grupului la bugetele publice, precum şi, în general, la dezvoltarea mediului de afaceri local.

Adresăm mulţumiri pe această cale tuturor celor implicaţi pentru profesionalismul manifestat şi pentru efortul constant depus în clarificarea şi soluţionarea corectă a acestei chestiuni deosebit de complexe şi importante. Menţionăm în mod distinct echipa avocaţială a grupului, coordonată de către dl. avocat Gabriel Albu, din partea firmei Buduşan, Albu & Asociaţii. De asemenea, salutăm implicarea şi dedicarea echipei de avocaţi Muşat & Asociaţii, care a contribuit la buna soluţionare a cauzei.

Ce spune procurorul general interimar

Bogdan Licu, procuror general interimar a fost la DIICOT pentru o discuție în ceea ce privește clasarea acestui dosar.

”Am dispus să se emită un comunicat amplu. S-a clasat în ultimele 3 zile. Mi s-a spus că au fost epuizate toate probele. Un element de noutate: s-a dispus menținerea unui sechestru de 106 milioane dolari.”, a declarat Bogdan Licu la plecarea de la DIICOT.

Întrebat de ce anume s-a menținut sechestru doar pe această sumă, procurorul Licu a spus că ordonanța de clasare are câteva sute de pagini. În ceea ce privește faptul că DIICOT nu a comunicat public clasarea dosarului, procurorul general interimar a spus: ”A fost o scăpare. Dosarul s-a clasat vineri”.

Update: În urmă cu puțină vreme, DIICOT a transmis următorul comunicat de presă:

Urmare a interesului manifestat de către reprezentanţii mass-media cu privire la cauza penală cunoscută sub denumirea generică ”Rompetrol”, Biroul de informare şi Relaţii Publice din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizat şi Terorism este împuternicit să aducă la cunoştinţa opiniei publice următoarele:

Prin ordonanţa numărul 225/D/P/2006 din 05.12.2019, verificată pentru legalitate şi temeinicie la 06.12.2019, procurorii DIICOT-Structura Centrală au dispus clasarea cauzei penale faţă de mai mulţi inculpaţi şi suspecţi cu privire la săvârşirea infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat, abuz în serviciu, complicitate la abuz în serviciu, înşelăciune, complicitate la înşelăciune, delapidare, complicitate la delapidare, evaziune fiscală, complicitate la evaziune fiscală, spălare de bani, manipularea pieţei de capital, dezvăluire de informaţii privilegiate şi utilizare de informaţii privilegiate.

Totodată, prin aceeaşi ordonanţă, procurorii DIICOT au dispus ridicarea măsurilor asiguratorii instituite asupra bunurilor aparţinând inculpaţilor şi suspecţilor, asupra sumei de 457.483 lei aflată în contul S.C. Rompetrol Rafinare SA, asupra bunurilor identificate la punctul de lucru Năvodari, judeţul Constanţa, precum şi menţinerea măsurilor asiguratorii până la concurenţa sumei de 106.485.365 USD asupra unor bunuri imobile aparţinând Rompetrol Rafinare S.A.(“RRC”) – punct de lucru Năvodari, Platforma Petromidia. Această măsură urmează a înceta de drept dacă Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului şi Faber Invest&Inc. nu vor introduce acţiune în faţa instanţei civile în 30 de zile de la comunicarea soluţiei dispuse de procuror.

Soluţia a fost comunicată părţilor, care, în conformitate cu prevederile art. 339 alin. 4 CPP, pot face plângere împotriva acesteia, în termen de 20 de zile de la data comunicării.

 

 

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Percheziții în județul Tulcea. Polițiștii au ridicat muguri de cannabis, telefoane mobile și un autoturism de lux

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Polițiștii de combatere a criminalității organizate din Tulcea, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T., au efectuat 5 percheziții domiciliare, în județul Tulcea, la persoane bănuite de trafic de droguri. Trei bărbați au fost reținuți.

La data de 13 august a.c., polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Constanța – Serviciul de Combatere a Criminalității Organizate Tulcea, împreună cu procurori D.I.I.C.O.T. – B.T. Tulcea, au efectuat cinci percheziții la trei bărbați, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani, toți din județul Tulcea.

Din cercetări a rezultat faptul că, în luna mai 2020, persoanele în cauză ar fi înființat o cultură de cannabis într-o locuință din județul Tulcea, în vederea comercializării.

În urma perchezițiilor, au fost ridicate aproximativ 2 kg. de muguri de cannabis, trei telefoane mobile și un autoturism de lux.

În aceeași zi, față de persoanele în cauză a fost dispusă măsura reținerii pentru 24 de ore, urmând ca astăzi, 14 august 2020, să fie prezentați Tribunalului Tulcea, cu propunere de arestare preventivă.

La activități au participat și polițiștii Serviciului pentru Acțiuni Speciale din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Tulcea.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

DSP Constanța angajează 10 asistenți medicali FĂRĂ concurs, pe perioadă determinată

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Direcţia de Sănătate Publică Judeţeană Constanţa organizează selecție de dosare pentru posturi temporar vacante din cadrul Departamentului supraveghere în sănătate publică / A. Compartiment supraveghere epidemiologică și control boli transmisibile, în vederea ocupării fără concurs, pe perioadă determinată ( de cel mult 30 de zile de la încetarea stării de alertă), pentru următoarele posturi:

1 post – asistent medical debutant generalist

Condiţii de participare:

– Nivelul studiilor – diplomă de şcoală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform Hotărârii Guvernului nr. 797/1997.

– Nu este necesară vechimea în specialitate

– Certificat O.A.M.G.M.A.M.R.

1 post – asistent medical debutant igienă și sănătate publică

Condiţii de participare:

– Nivelul studiilor – diplomă de şcoală sanitară postliceală de specialitate sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform Hotărârii Guvernului nr. 797/1997, specializarea igienă sau specializarea igienă și sănătate publică

– Nu este necesară vechimea în specialitate

– Certificat O.A.M.G.M.A.M.R.

5 posturi – asistent medical generalist

Condiţii de participare:

– Nivelul studiilor – diplomă de şcoală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform Hotărârii Guvernului nr. 797/1997.

– Vechimea în specialitate – minim 6 luni

– Certificat O.A.M.G.M.A.M.R.

3 posturi – asistent medical principal generalist

Condiţii de participare:

– Nivelul studiilor – diplomă de şcoală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform Hotărârii Guvernului nr. 797/1997.

– certificat grad principal

– Vechimea în specialitate – minimum 5 ani

– Certificat O.A.M.G.M.A.M.R.

Acte necesare in vederea ocuparii, fara concurs, a posturilor temporar vacante:

– cererea, în care se menţionează postul pentru care doreşte să concureze, însoţită de declaraţia privind consimţământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal conform prevederilor Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare ;

– copia actului de identitate în termen de valabilitate, certificat de naştere, certificat de căsătorie, după caz;

– copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;

– copia carnetului de muncă sau, după caz, adeverinţe care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;

– cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să îl facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează ;

– adeverinţa medicală eliberată de medicul de familie sau certificat medical din care să rezulte că este apt din punct de vedere fizic şi neuropsihic pentru exercitarea activităţii pentru postul pentru care candidează (se acceptă şi documentul primit pe e-mail de la medicul de familie al candidatului);

– curriculum vitae, model comun european;

  • Adeverinta angajare/participare concurs eliberata de A.M.G.M.A.M.R.

– declaraţie pe propria răspundere că este/nu este încadrat/încadrată la o altă instituţie publică sau privată şi nu se află în situaţia de carantină sau izolare la domiciliu;

 Dosarele de înscriere se trimit pe adresa de e-mail runos@dspct.ro, în termen de 2 zile de la data publicării prezentului pe site- ul Directiei de Sanatate Publica Judeteana Constanta.

Data selectiei dosarelor 19.08.2020

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

31 august, termen final de vizare a carnetelor de rentă viageră

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) reamintește că termenul limită până la care rentierii agricoli ori împuternicitul/mandatarul/curatorul, pot transmite documentele specifice privind acordarea rentei viagere agricolă este data de 31 august 2020.

Pentru obţinerea vizei aferente anului 2019, documentele care se vor transmite prin mijloace electronice (telecomunicații), la Centrele județene/locale APIA, respectiv al Municipiului Bucureşti, se regăsesc enumerate mai jos:

1) carnetul de rentier agricol;

2) actul de identitate al solicitantului;

3) decizia de la comisia de expertiză medicală – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală gradele I  și II / decizia de la comisia de expertiză medicală și decizia de pensionare la limită de vârstă – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală gradele I  și II a cărei pensie de invaliditate devine pensie pentru limită de vârstă;

4) procură notarială autentificată/curatelă/hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă din care să reiasă că solicitantul este tutore legal al rentierului agricol, în original, numai pentru cazurile în care solicitarea vizării carnetului de rentier agricol este făcută de un reprezentant legal;

5) contractul/contractele de arendare încheiat/încheiate până la data de 30 septembrie 2011, cu respectarea prevederilor Legii arendării nr. 16/1994*), cu modificările şi completările ulterioare, sau încheiat/încheiate după data de 1 octombrie 2011, cu respectarea prevederilor Codului civil.*) Legea nr. 16/1994 a fost abrogată prin art. 230 lit. r) din Legea nr. 71/2011 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 409 din 10 iunie 2011;

6) extras de cont pe numele rentierului agricol, deschis la oricare bancă de pe teritoriul României, în lei. (extrasul se depune opţional);

7) declarația pentru obţinerea vizei anuale conform modelului din Anexa la Normele metodologice de aplicare a prevederilor „titlului XI Renta viageră agricolă” din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, norme aprobate prin Ordinul nr. 1272/2005.

Plata rentei viagere agricole se efectuează într-o singură rată anuală, până la data de 30 noiembrie a anului următor celui pentru care aceasta este datorată, prin raportarea la cursul mediu de schimb valutar calculat de Banca Naţională a României din anul pentru care aceasta se datorează, prin mandat poştal sau virament bancar.

Potrivit APIA, renta viageră agricolă încetează la data decesului rentierului. În cazul decesului rentierului, renta datorată acestuia în anul 2018 poate fi încasată de moştenitorii săi, cu condiţia respectării prevederilor art.8 din Legea 247/2005 Titlu XI, și a depunerii la oricare Centru judeţean al APIA, respectiv al Municipiului Bucureşti, până la data limită 15.10.2020, a cererii de moștenitor însoțită de următoarele documente justificative:

– carnetul de rentier al defunctului (obligatoriu în original);

– copie a certificatului de deces;

– copie a actului de succesiune (certificat de moştenitor sau certificat de calitate de moştenitor, certificat de legatar, hotărâre judecătorească de succesiune investită cu formula ”definitivă”);

– copie B.I/C.I./paşaport al moştenitorului;

– împuternicire/declaraţie notarială din care să reiasă acordul celorlalţi moştenitori privind solicitarea şi încasarea rentei viagere agricole datorată rentierului (original);

– extras de cont pe numele moștenitorului.

”Pentru persoanele pentru care s-a efectuat plata până la data de 30 noiembrie a anului următor celui pentru care aceasta este datorată, dar care nu au intrat în posesia rentei, procedura de plată se poate relua și după acest termen până la 3 ani de la data-limită anuală de plată, inclusiv în caz de deces, către moștenitorii acestora.”, precizează Serviciul Relații cu publicul și comunicare.

Foto: Gazeta Nouă

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: