Conecteaza-te cu noi

Administratie

Dublă măsură în CLM Constanta. Facilitățile fiscale ale lui Făgădău – aprobate, cele propuse de PNL – respinse

Published

on

Majoritatea din Consiliul Local Municipal Constanța, compusă din PSD și PMP, a respins, astăzi, proiectul de hotărâre inițiat de grupul de consilieri PNL și care se referea la acordarea unor facilități fiscale acordate la plata taxelor și impozitelor locale pentru acest an, în contextul pandemiei de coronavirus. În schimb, două proiecte asemănătoare inițiate de primarul Decebal Făgădău au trecut la vot fără probleme.

Iată ce a propus Făgădău:

Punct 2: Proiect de hotărâre privind instituirea unor facilități fiscale constând în anularea accesoriilor în cazul obligațiilor bugetare restante la nivelul municipiului Constanța:

„Art. 1 Se aprobă anularea obligațiilor de plată accesorii datorate bugetului local al municipiului Constanța aferente obligațiilor bugetare restante la 31 martie 2020, incluși, conform procedurii de acordare a anulării accesoriilor, prevăzută în anexa ce face parte integrantă din prezenta hotărâre.“, se arată în proiectul de hotărâre.

Advertisement

Punct 3: Proiect de hotărâre privind acordarea unor facilități fiscale operatorilor economici și persoanelor fizice din municipiul Constanța, în contextul crizei generate de SARS-Cov-2:

„Art. 1 Se aprobă reducerea impozitului pe clădiri aferent anului 2020 cu o cotă de 50%, pentru clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosință, printr-un contract de închiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfășurarea unor activități economice către alte persoane fizice sau juridice, după caz, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgentă, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligați, potrivit legi, să își întrerupă total activitatea economică sau dețin certificatul pentru situații de urgentă emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prin care se certifică întreruperea parțială a activității economice.

Art. 2 Se aprobă, pentru perioada stării de urgență, scutirea de la plata taxei lunare pe clădiri datorată de către concesionari, locatari, titulari ai dreptului de administrare sau de folosință a unei clădiri proprietate publică sau privată a statului ori a municipiului Constanța, după caz, dacă în perioada pentru care S-a instituit starea de urgentă, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, utilizatorii clădirilor au fost obligați, potrivit legi, să își. întrerupă total activitatea

Art. 3 Facilitățile fiscale prevăzute la art. 1 și art. 2 se acordă cu respectarea condițiilor generale prevăzute la art. V din Ordonanța de urgentă a Guvernului nr. 69/2020.

Art. 4 – (1) Se aprobă, pentru anul fiscal 2020, suspendarea taxei de dezvoltare și promovare a turismului prevăzută la Cap. V al Anexei nr. 6 din H.C.L.M. nr. 138/2019. (2) In cazul în care taxa prevặzută la alin. (1) a fost achitată, se poate solicita restituirea, în termenul de prescripție a dreptului de a cere restituirea, în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

Advertisement

Art. 5 – (1) Se aprobă, pentru perioada 15.03.2020 31.12.2020, reducerea cu o cotă de 99% a taxei datorată pentru utilizarea temporară a locurilor publice de către utilizatorii suprafețelor, care au fost obligați, potrivit legii, să își întrerupă total activitatea economică sau dețin certificatul pentru situații de urgentă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, prin care se certifică întreruperea parțială a activității economice, taxă prevăzută la art. 5 alin. (1) pct. 12, şi art. 6 alin. (1) pct. 12 din Anexa nr. 9 la HCL nr. 138/2019. (2) Beneficiarii facilității fiscale prevăzute la alin. (1) trebuie să îndeplinească următoarele cerințe: să asigure desfășurarea în condiții optime a circulației pietonale in zona limitrofă suprafeței pe care o utilizează; să întrețină și să igienizeze suprafața pe care o utilizează pentru desfășurarea activității economice; să ia toate măsurile necesare prin care să asigure distanțarea socială și protejarea clienților împotriva răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2.“

Iată ce au propus liberalii:

  • Prima dintre ele este reducerea, cu 25 la sută, a impozitului anual pe clădirile aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosință printr-un contract de închiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfășurarea unor activități economice către alte persoane fizice sau juridice, după caz, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență, ca urmare a efectelor epidemiei, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligați, potrivit legii, să își întrerupă total activitatea sau dețin Certificatul pentru situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prin care se certifică întreruperea parțială a activității economice. Această facilitate vine în sprijinul persoanelor fizice sau juridice care au fost afectate direct de instituirea stării de urgență.
  • O altă măsură este scutirea de la plata lunară a taxei pe clădiri datorată de către concesionari, locatari, titulari ai dreptului de administrare sau folosință a unei clădiri proprietate publică sau privată a statului ori a unităților administrative-teritoriale dacă, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului, utilizatorii clădirilor au fost obligați să-și întrerupă total activitatea economică.
  • Proiectul înaintat de consilierii liberali mai prevede, pentru perioada în care a fost declarată starea de urgență, scutirea de la plata taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice de către utilizatorii suprafețelor care au fost obligați să își întrerupă total activitatea economică sau dețin Certificatul pentru situații de urgență prin care se certifică întreruperea parțială a activității economice. Pentru a beneficia de această prevedere, utilizatorii au obligația ca, până la data de 15 septembrie a.c., inclusiv, să depună, la Serviciul Public de Impozite și Taxe, o cerere de acordare a scutirii, însoțită de o declarație pe propria răspundere și documente justificative, după caz.
  • Potrivit documentului, se aprobă anularea accesoriilor în cazul obligațiunilor bugetare restante la data de 31 martie a.c., datorate bugetului local al Municipiului Constanța. Procedura se aplică tuturor contribuabililor persoane fizice, juridice sau entități fără personalitate juridică. Contribuabilii pot depune o cerere de anulare a accesoriilor până cel târziu la 15 decembrie a.c.

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions