Conecteaza-te cu noi

Actual

Ecologizarea plajei de la Năvodari se face cu … încetinitorul. Primăria explică!

Published

on

La finele săptămânii trecute, reprezentanții ABADL s-au întâlnit cu operatorii de   plajă care au încheiat contracte de închiriere în urma licitației publice a sectorului de plajă Năvodari II. Potrivit purtătorului de cuvînt, Marieta Iorga, la această întâlnire au fost prezentate şi dezbătute prevederile contractuale şi obligaţiile legale ce decurg din exploatarea plajelor.  Specialiştii Administraţiei Bazinale de Apă Dobrogea – Litoral  au solicitat utilizatorilor de plajă puncte de vedere şi implicarea activă în elaborarea  proiectului de actualizare a Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru plajele aferente Unităţii Administrativ Teritoriale Năvodari. Agenţii economici au anunţat că au început demersurile înfiinţării unei Asociaţii a Utilizatorilor de Plajă pentru zona Năvodari ce urmează să facă propuneri legislative, să-i reprezinte în realaţia cu Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea – Litoral şi cu celelate instituţii publice.

Gardul înalt de 60 cm împiedică alimentarea bech-barurilor

Referitor la întrebările legate de partea de utilităţii operatorii de plajă au fost înştiinţaţi că potrivit legii 19/2006 privind utilizarea plajei Mării Negre şi controlul activităţilor desfăşurate pe plajă “autorităţile administraţiei publice locale pe a căror raza teritorială se află plajele cu destinaţie turistică au obligaţia să asigure lucrările de canalizare şi alimentare cu apă  până în zona limitrofă plajei cu destinaţie turistică”. De asemenea, operatorii de plajă au mai ridicat problema gardului de beton înalt de aproximativ 60 de cm care a fost ridicat odată cu realizarea promenadei de către primăria Năvodari, printr-un proiect european, iar accesul turiştilor către plajă se face la distanţe foarte mari cu trepte improvizate, ce nu permit accesul persoanelor cu dizabilități. Mai mult decât atât şi accesul utilajelor pentru ecologizare, ridicarea deşeurilor, alimentarea beach –barurilor etc. este îngreunat.

 Primaria are opinii clare!

Advertisement

Am încercat să luăm legătura cu primarul orașului Năvodari, Florin Chelaru, pentru a ne furniza niște informații vizavi de declarațiile operatorilor de plajă. L-am găsit, din nou, extrem de ocupat. La numărul de telefon mobil nu a răspuns, iar la secretariat am explicat despre ce anume dorim să discutăm cu edilul. Ne-a transmis, însă, să luăm legătura cu angajatul Primăriei Adi Constantin, din cadrul compartimentului Achiziții Publice. Management Programe, care ne-a declarat: ”Noi nu facem investiții la foc automat. Se poate căra marfă pe promenadă, are doar șase metri lățime, iar ei procedau și înainte tot așa. Este o falsă problemă și mi se par neavenite aceste discuții. La ora actuală sunt 10 treceri intrânduri prin zid, de asemenea sunt 10 pasarele, ambele făcute de Primăria Năvodari. În plus, mai sunt vreo 10-15 pasarele făcute de riverani, iar săptămâna viitoare vom mai monta noi, de la primărie, încă 10 pasarele. Așa că, vă dați seama că discutăm despre o distanță de 4,25 km, cât are această promenadă, pe care sunt foarte multe posibilități de trecere.”, ne-a declarat Adi Constantin. Potrivit Gazetei de Năvodari, la acest moment se reglementează circulația lângă promenada Năvodari, cu sens unic pentru a avea  parcari și pentru a fluidiza circulația, în special pe timpul week-end-ului, când traficul este foarte aglomerat. Deși nu este asfaltat, este piatră, trebuie respectate regulile pentru ca turiștii să aibă acces pe drumurile ce duc spre mare. De la Digul de Sud până la Strada Hanului (Hanul Piraților), drumul de lângă promenadă se va transforma în sector de drum cu sens unic. Parcarea autovehiculelor va fi laterală, paralelă cu axul drumului. Semnele se vor pune încă de la strada principală și pe căile de acces spre plaja Mării Negre, cu semnul „ Obligatoriu la dreapta”.

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions