Connect with us

Actual

Explicația pentru care unii oameni își cumpără SUV-uri, telefoane scumpe și își fac concediile în locuri exotice, deși „nu-și permit”

Publicat

la

https://cosmetica-auto.ro/polish-faruri/

Un studiu derulat anual de către agenția Standard and Poor’s arată că doar 1 din 5 români este alfabetizat financiar, ponderea de 20% plasându-ne într-o poziție inferioară comparativ cu restul țărilor din Uniunea Europeană, unde procentajul este de 54%.

Peste 80% dintre români nu cunosc ce înseamnă inflația, dobânda sau diversificarea riscurilor.

În ceea ce privește obiceiul de economisire și investire pe termen lung, respectiv pentru vârsta pensionării, doar 15% dintre români depun eforturi în această direcție.

La momentul actual, populația României nu are cunoștințe legate de modul în care își poate maximiza veniturile viitoare, oamenii cheltuiesc pentru bunuri ce nu le schimbă modul de viață, dar le este satisfăcută o emoție de moment.

Din punctul meu de vedere totul pleacă de la lipsa educației școlare, ce a dus la lipsa de interes pentru educația financiară și modelele de succes, prezentate pe larg pe canalele media, în ultimii 30 de ani.

Haosul din societate și învățământ, alături de modelele prezentate pe larg, ca fiind unele de succes, au transformat România într-o societate care își dorește totul acum, cât mai mult, fără să ne gândim la viitor, la educația noastră și a copiilor noștri.

Dacă deschidem paginile multora dintre revistele comercializate în România ori dacă vizionăm diverse canale TV, vedem exemplul unor personaje cât mai lucioase, ce au „reușit” în viață, făcând lucruri nu foarte complicate, dar prezentate pe larg și promovate ca modele de succes, pe care dacă le urmăm vom putea cumva atinge acel grad de succes al personajelor lucioase. Este vorba despre acei copii ce conduc mașini ce costă sute de mii de euro, acei cântăreți de melodii cu iz de Bosfor, despre acele domnișoare pentru care operațiile estetice au devenit un mod de viață.

Suntem atât de preocupați de a urma, mulți dintre noi, aceste modele lucioase, încât nu ne mai putem concentra eforturile pentru a ieși din acest univers al prostului gust, iar pentru aceste lucruri sacrificăm lucrurile importante din viitor pentru satisfacerea îndoielnicelor emoții actuale.

În prezent ne aflăm pe vârful unui ciclu economic, populația a avut posibilitatea de a se împrumuta la un nivel al dobânzii ce a permis achiziția de diverse bunuri de uz îndelungat. Dar România cade mereu pradă politicilor pro-ciclice, în cazul unei recesiuni ne vom confrunta cu dobânzi în creștere, șomaj, scăderea veniturilor, însă în parcarea blocurilor unde locuim vor fi parcate mașini premium, achiziționate și acestea în rate. Cheltuim peste posibilitățile noastre, în perioadele de creștere economică, în loc să economisim sau să investim în educație și restrângem masiv consumul atunci când economia scade.

Achiziția unor bunuri ce depășesc posibilitățile financiare reale ale unei persoane produce mereu în viitor cheltuieli suplimentare. Un exemplu tipic pentru societatea românească este cel al achiziției unor bunuri pe care nu ni le permitem de fapt, dar pe care le finanțăm din împrumuturi de nevoi personale, pe perioade de până la 5 ani, la dobânzi ridicate, situate în prezent la cca. 9% (DAE). Și facem asta pentru a epata, pentru a ieși în evidență cu o imagine falsă pe care dorim să o creăm.

Care este, de exemplu, logica achiziției unui autoturism premium, pentru care plătim peste 20.000 de euro, având o vechime de 3-5 ani și un rulaj de peste 100.000 km, fără garanție, având cheltuieli ridicate de întreținere, autoturism care, la finalul contractului de creditare cu banca, va valora cel mult 30% din valoarea de achiziție? Acel autoturism va avea o vârstă de 8-10 ani, va fi greu vandabil, după o astfel de perioadă apar probleme tehnice, ce implică cheltuieli neplanificate și cu siguranță, în perioada derulării contractului de credit, posibilitățile de economisire ale persoanei în cauză vor fi extrem de limitate. Autoturismul este un bun a cărui valoare se depreciază brusc și atrage după sine cheltuieli suplimentare. De ce nu achiziționăm o mașină nouă având un cost mai mic?

Care este motivația achiziției unor SUV-uri pentru traficul urban sau a concediilor efectuate în diverse locuri exotice, finanțate, de asemenea, din împrumuturi sau a celor dintre noi ce cumpără telefoane mobile de peste 1000 de euro, în timp ce veniturile lor le oferă posibilitatea achiziției unor device-uri mai accesibile, dar cu care realizezi aceleași lucruri pe care ți le-ai propus a le duce le îndeplinire cu un gadget ce costă peste 1000 de euro. De asemenea, care este motivația ce ne face să cheltuim toate resursele pe care le-am economisit pentru achiziția unui bun care nu ne va aduce plusvaloare în viitor?

Mulți dintre noi se plâng de valoarea ratelor plătite la bănci, faptul că dobânzile fluctuează, ceea ce este normal în cazul celor variabile, care reflectă evoluția pieței. Băncile nu sunt societăți de binefacere, scopul lor este de a finanța economia, de a oferi credite pentru dezvoltarea companiilor, dar și populației, iar în final să obțină profit. În momentul în care luați un credit, vedeți că există niște termene și condiții, citiți-le!

Să nu ne întrebăm de ce societatea românească arată așa cum este acum. Multora dintre noi li se pare în regulă ceea ce vedem și trăim zilnic. Însă în lipsa investițiilor în educație, lipsa unui plan de viitor, fie că discutăm despre economisire sau efectuarea de investiții economice sau în educația școlară ori pentru a crește gradul de conștientizare financiară, va produce daune societății noastre.

Avem nevoie mai mult ca oricând de creșterea gradului de alfabetizare financiară de la 20%. În lipsa educației financiare vom cădea mereu pradă politicilor pro-ciclice.

Comments

comments

Actual

Este aglomerație între Constanța și Mangalia. Polițiștii recomandă rute alternative

Publicat

la data de

Scris de

Polițiștii din cadrul IPJ Constanța recomandă conducătorilor auto să folosească și rute alternative pentru a se deplasa între Constanța și Mangalia, dat fiind faptul că deja este aglomerație pe DN 39.

Iată comunicatul oficial:

Având în vedere faptul că, astăzi, pe DN 39, între Constanța și Mangalia sunt înregistrate valori ridicate de trafic, polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Constanța recomandă șoferilor următoarele rute alternative:

Autostrada A2 – Ciocârlia – Mereni – DJ 381 Topraisar – DJ 391 Negru Vodă – DN 39 Mangalia

De asemenea, polițiștii rutieri recomandă șoferilor să respecte următoarele reguli, pentru a preveni producearea accidentelor rutiere:

  • să păstreze în mers o distanţă corespunzătoare, care să le permită oprirea în condiţii de siguranţă;
  • să respecte limitele legale de viteză;
  •  să folosească luminile de întâlnire;
  • să se asigure şi să semnalizeze când schimbă banda de circulaţie;
  • să pună în funcţiune luminile de avarie când încheie o coloană care opreşte sau încetineşte brusc.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Peste 220 de angajați ai Șantierului Naval Damen Mangalia vor fi CONCEDIAȚI

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, la Șantierul Naval Damen Mangalia s-a desfășurat Adunarea Generală a Acționarilor. În cadrul acesteia, a fost a aprobată restructurarea a 228 de posturi.

”Reorganizarea activității este consecința directă a faptului că Damen trebuie să se adapteze la situația economică din sectoarele maritime mondiale.”, au precizat reprezentanții șantierului.

Ei au mai spus că din cauza scăderii cererii din sectoarele offshore și a concurenței crescute a șantierelor navale care sunt susținute de stat în Asia, activitățile de construcție și reparație navală au scăzut dramatic în 2020. Acest efect a fost exacerbat de impactul pandemiei Covid-19. Ca atare, noile comenzi de construcții navale din Europa au scăzut cu 64% în tonaj anul trecut comparativ cu 2019 (în termeni valorici: 40% în scădere).

Ca răspuns la această situație, Damen a fost nevoită să anunțe această reorganizare la 6 iulie 2020, care, din păcate, a implicat pierderea a 642 de locuri de muncă în Galați și 228 de locuri de muncă în Mangalia.

Tot în Olanda, câteva sute de locuri de muncă au fost declarate redundante. Aceste reorganizări au fost deja implementate în Galați și Olanda.

În consultare cu sindicatele și autoritățile, va fi elaborat un plan social care respectă în totalitate prevederile contractului colectiv de muncă. Angajații afectați de restructurare vor primi până la nouă (9) salarii compensatorii.

”Reorganizarea este necesară și va permite șantierului posibilitatea de redresare și adaptare la situația actuală, astfel încât celelalte sute de locuri de muncă să nu fie afectate. Damen este o afacere de familie ce are o viziune pe termen lung. Construcția navală românească joacă un rol esențial în activitatea grupului Damen, iar șantierele Damen Mangalia și Damen Galați au o importanță vitală. Acest lucru este subliniat de numeroasele investiții pe care le-am făcut în ambele șantiere”, a declarat Chris Groninger, director general al Șantierului Naval Damen Mangalia.

Update: Iată și comunicatul de presă oficial postat pe pagina Ministerului Economiei

Adunarea Generală a Acționarilor a aprobat în cursul ședinței de astăzi reorganizarea Șantierului Naval Damen Mangalia, un plan anunțat în urmă cu un an. Această reorganizare are la bază un pachet de măsuri printre care și restructurarea a 228 de posturi, asigurând cu prioritate protecția socială a celor afectați care vor beneficia de un pachet format din 9 salarii compensatorii.

Societatea Damen Shipyards Mangalia S.A. a solicitat Adunării Generale aprobarea planului de restucturare încă din luna august 2020, însă decizia a fost amânată în mod repetat, la solicitarea Ministerului, până la clarificarea unor aspecte de ordin tehnic.

Între timp, situația companiei s-a deteriorat. Cheltuielile operaționale ale companiei au fost susținute financiar din credite bancare precum și de către grupul de firme Damen, care, în calitate de acționar minoritar, a acordat împrumuri prevenind astfel acumularea de restanțe la plata a obligațiilor societății față de stat, angajați, creditori, furnizori, etc.

Astfel, în contextul pandemic actual care a generat consecințe negative asupra performanței operaționale și financiare a majorității organizațiilor, societatea e nevoită în continuare, în absența unor noi contracte, să asigure lunar toate cheltuielile operaționale, inclusiv de personal, pentru a evita acțiuni de executare silită.

Reorganizarea activității este consecința directă a faptului că activitățile de construcție și reparație navală au scăzut dramatic în 2020 din cauze de piață și din cauza pandemiei Covid-19. Noile comenzi de construcții navale din Europa au scăzut cu 64% în tonaj anul trecut comparativ cu 2019.

În urma acestor evoluții, Damen a anunțat în data de 6 iulie 2020 o reorganizare care a implicat pierderea a 642 de locuri de muncă în Galați și 228 de locuri de muncă în Mangalia. Tot în Olanda, câteva sute de locuri de muncă au fost declarate redundante. Aceste reorganizări au fost deja implementate la șantierele navale din Galați și Olanda.

Ca urmare a discuțiilor cu prim-ministrul României și în urma acordului acestuia, Ministerul Economiei, în calitate de acționar majoritar indirect al șantierului operat de Damen (acționar minoritar) la Mangalia, a aprobat planul de restructurare al Damen Shypiards Mangalia.

În ceea ce privește planul de restructurare, următoarele aspecte prezintă relevanță:

– Numărul de personal rămas după restructurare nu conduce la scăderea numărului de personal sub numărul existent la momentul preluării companiei în anul 2018 deoarece, în tot acest interval de timp, numărul total de angajați a crescut de la 1.690 (iulie 2018) la 1.935 (iulie 2021);

– Reducerile de personal se vor realiza preponderent din sfera activității indirect productive și servicii suport (200 angajați) și doar 28 posturi aferente activității direct productive, cu respectarea următoarei metodologii:

  • Încetarea CIM a salariaților care cumulează pensia cu salariul;
  • În condiții de competență profesională și conduită disciplinară egală vor înceta în următoarea ordine:

– contractele de muncă ale salariatilor care dețin și/sau administrează afaceri de orice natură;

– contractele de muncă ale salariaților care mai au un alt loc de muncă;

– contractele de muncă ale salariaților care îndeplinesc condițiile de pensionare;

– contractele de muncă ale salariaților cu cea mai mică vechime

Potrivit prevederilor contractului colectiv de muncă încheiat la nivel de societate, sunt prevăzute între 3 și 9 salarii compensatorii, iar Damen s-a angajat să ofere numărul maxim, de 9 salarii compensatorii.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Încă o realizare a lui Chițac. A redeschis trei dintre pavilioanele pentru pensionari

Publicat

la data de

Scris de

Trei dintre pavilioanele pentru pensionari au fost redeschise astăzi. Este vorba despre cele situate în parcul din Tomis II, în parcul de la Casa de Cultură și în parcul din zona Gării CFR. Primarul municipiului Constanța, Vergil Chițac, a vrut să se asigure personal că seniorii orașului beneficiază de cele mai bune condiții și a mers într-o vizită scurtă la cel din parcul de la Casa de Cultură. În perioada în care au fost închise din cauza pandemiei, echipele Direcției Generale de Asistență Socială Constanța au renovat și reamenajat aceste locații atât de îndrăgite de pensionarii constănțeni. În curând se vor redeschide și cele din parcul Viitorului și din parcul de la Teatrul de Stat. Pavilioanele vor fi deschise zilnic, astfel încât pensionarii constănțeni să se poată întâlni, socializa și desfășura o mulțime de activități recreative, cu efecte pozitive asupra stării psihice a acestora.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: