Conecteaza-te cu noi

Actual

(Foto) Tunelul pietonal din Gara Constanța a intrat în reparații capitale. Vezi cât vor dura lucrările

Published

on

Sucursala Regională CF Constanța a demarat programul de reparaţii capitale la tunelul pietonal (460 mp) și la liniile 1,2,3 și 4 din Gara Constanța, o investiție în valoare de 10,4 milioane de lei, finanțată din fonduri de la bugetul de stat.

Lucrările au drept scop îmbunătățirea condițiilor de exploatare, a serviciilor publice oferite călătorilor și crearea condițiilor specifice de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități

Lucrările de reparații capitale sunt structurate în 3 etape de execuție astfel încât, în perioada funcționării șantierului, să fie asigurate condițiile optime de trafic și de acces la peroanele liniilor pe care se va desfășura circulația trenurilor, călătorii fiind informați permanent care sunt zonele de tranzitare a stației și de acces la liniile de garare a trenurilor prin afișarea informațiilor la casele de bilete, informare audio și afișarea de mesaje pe tabele electronice sosiri/plecări.

Iată ce lucrări de reparații capitale se vor efectua la tunelul pietonal: – etanșarea tunelului prin injecții intramurale la extrados. Tratarea fisurilor și crăpăturilor prin injecții cu rășini poliureatanice elastice.  Repararea rampelor scărilor de acces în tunel (de la peroanele liniilor 2-3 și 4-5). Placarea pereților tunelului și ai scărilor cu faianță pe o înalțime de 2 m, zugravirea acestora și a tavanului cu vopsea lavabilă. Placarea treptelor/contratreptelor cu gresie ceramică. Montarea benzilor de atentionare la marginea treptelor. Montarea de rigole pentru scurgerea apelor și a unei camere de pompe (la baza scărilor de la peronul liniilor 4-5). Montarea de instalații electrice noi

De asemenea, vor fi efectuate și noi facilități pentru persoanele cu dizabilități. Este vorba despre: rampă de acces din tunel în clădirea de călători, platforme elevatoare la fiecare scară din capatul “y”, pentru asigurarea accesului din tunelul pietonal pe peroane,  pictograme și marcaje de orientare și informare și  suprafețe de avertizare tactilo-vizuală înaintea treptelor și balustrade de separare a scărilor de peron.

Advertisement

Vor fi făcute și lucrări de suprastructură. Este vorba de: realizarea substraturilor de repartiţie și armare a platformei căii; – înlocuirea traverselor existente cu traverse din beton corespunzătoare tipului de şină 60, prevăzute cu prinderi elastice, iar pe curbele de la extremităţile liniilor 1-4 se vor utiliza traverse din beton cu supralărgire, corespunzătoare razelor curbelor existent;  – înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 741 m;  – înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 666 m;  – înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 654 m; –  înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 703 m;  – racordarea aparatelor de cale extreme cu şinele tip 60 înlocuite, prin panouri de racordare tip 49/60.

Iată care sunt etapele de execuție a lucrărilor, stabilite în planul de management al traficului: –  Etapa I: se închide circulația feroviară pe linia 5, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact, fără restricții de acces în și din tunelul pietonal. – Etapa a II-a: se închide tunelul pietonal și circulația feroviară pe liniile 3 și 4, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact. –  Etapa a III-a: se închide circulația feroviară pe liniile 1 și 2, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact, fără restricții de acces în și din tunelul pietonal.

Termenul de finalizare este semestrul II al anului 2020.

 

Advertisement

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions