Connect with us

Administratie

Hârșova are un nou viceprimar! PSD și-a impus omul

Publicat

la

În urmă cu câteva momente, consilierii locali din Hârșova, întruniți în prima ședință din acest mandat, au tranșat problema viceprimarului. În urma voturilor exprimate, viceprimar al localității a fost ales social-democratul Emil Paraschiv, care a obținut nouă voturi din 17. Contracandidatul său liberal, Dumitra Stan, susținut de primarul Viorel Ionescu a primit doar opt voturi.

Emil Parascchiv a declarat pentru Ordinea.ro că își dorește o colaborare instituțională cu primarul orașului, pentru binele urbei, și că din punctul său de vedere ar trebui respectat votul cetățenilor.

Amintim că, în urmă cu câteva ore, primarul Ionescu amenința că dacă opoziția îndrăznește să pună viceprimarul, el nu îi va delega nicio atribuție

„Astăzi, la ora 17, am convocat prima ședință a noului consiliu local, în cadrul căreia se va alege și viceprimarul orașului. Așa cum este și firesc, pentru că Hârșova a ales continuitate, PNL-ul va avea o propunere pentru funcția de viceprimar, tot în persoana doamnei Stan Dumitra, o persoană în care am încredere și alături de care am făcut echipă și în mandatul trecut. Cred, în continuare, că Hârșova are nevoie de liniște și de o echipă care să asigure continuitate. Este posibilă, însă, și constituirea unei majorități care să impună un viceprimar al opoziției, dar care nu va avea atribuții și care va încasa o indemnizație degeaba, doar pentru a fi împotriva primarului. O astfel de majoritate o calific ca fiind împotriva hârșovenilor, nu a mea. Eu voi putea gestiona activitatea și fără viceprimar, nu ar fi prima dată, dacă majoritatea Consiliului Local va dori acest lucru, însă indemnizația acestuia va fi suportată de hârșoveni.“, scria Ionescu pe Facebook.

Declarația primarului nu este întâmplătoare, în condițiile în care edilului orașului Hârșova nu are majoritate necesară pentru a-și impune omul. Configurația Consiliului Local arată o egalitate perfectă între PNL-ul primarului și PSD. Ambele formațiuni dețin câte opt mandate de consilier. Cea care poate înclina balanța în Consiliul Local este fostul președinte al Judecătoriei Hârșova, Mariana Pelelungă, care a câștigat un mandat de consilier local din partea PRO România.

Comments

comments

Administratie

Cum va arăta Spitalul de pediatrie din Constanța. Consiliul Județean a prezentat proiectul

Publicat

la data de

Scris de

Consiliul Județean a prezentat astăzi proiectul spitalului de copii care va fi ridicat la Constanța. Spitalul de copii va avea 365 de paturi din care 247 de paturi spitalizare continua, 2 blocuri operatorii, 2 unități UPU, 110 locuri de parcare. Investiția se cifrează la peste 140 de milioane de euro, bani ce vor veni din PNRR.

Noua construcție va avea funcția unui spital și va fi destinată Departamentului ”Sănătatea mamei și copilului”, respectiv secțiilor de Obstetrică-Ginecologie I și II, Neonatologie, Pediatrie și Chirurgie-Ortopedie Pediatrică. Aceasta va avea o suprafața construită la sol de aproximativ 3.500 mp și un regim de înălțime format din: 2 etaje de subsol, un demisol, un parter, 8 etaje medicale și etajul 9 tehnic retras.

Acest nou corp al SCJU va beneficia de un număr total de 365 paturi, după cum urmează: 247 paturi pentru spitalizare continuă, 79 paturi pentru spitalizare de zi și 39 paturi pentru ATI. Tot aici vor fi și două blocuri operatorii, unul pentru secțiile de Obstetrică și Ginecologie, care va avea un număr de 5 săli, iar cel de-al doilea pentru secția de Chirurgie pediatrică va beneficia de patru săli de operații. Imobilul va fi deservit de un număr de 110 locuri de parcare, dintre care 98 la subsol şi 12 în exteriorul construcţiei. De asemenea, viitoarea structură medicală va deține și două unități de primiri urgențe pentru Pediatrie și pentru Obstetrică și Ginecologie, fiecare dintre acestea având flux propriu de primire a pacienților.

“În elaborarea acestui proiect am pornit, în primul rând, de la necesitatea realizării unui obiectiv destinat, în mod special, îngrijirii şi tratării medicale a copiilor. Infrastrucura de sănătate a judeţului Constanţa este reprezentată de SCJU, un spital gândit acum zeci de ani, ca un monobloc ce nu poate fi adaptat necesităţilor actuale şi recomandărilor europene. În prezent, în Europa, se construiesc spitale de tip pavilionar, astfel încât să poată fi realizate circuite pentru fluxul intern. Astăzi, împreună cu colegii mei din cadrul Direcţiei Generale de Proiecte, cu echipa managerială a SCJU, precum şi cu cei care au realizat studiul de fezabilitate pentru aceasă investiţie, vă prezentăm exact perspectivele şi obiectivele acestui proiect complex, ce are ca sursă de finanţare PNRR-ul. După cum bine ştiţi, toate demersurile realizate de departamentul de specialitate al CJC, au dus la includerea în PNRR a acestui proiect ce va completa zona de pediatrie, dar mai ales, va completa o zonă deficitară a actului medical în judeţul Constanţa” – a declarat Mihai Lupu, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa.

Costurile estimative ale investiției sunt de aproximativ 148.500.000 Euro + TVA, iar 30 % din această valoare este destinată achiziţionării de aparatură medicală de ultimă generaţie. Proiectul va fi depus la finanțare în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), unde este deja nominalizat la poziția 45 din Lista de investiții propuse în cadrul Componentei C12 – Sănătate, Investițiile 12.1 Infrastructură spitalicească publică nouă și 12.2 Echipamente și aparatură medicală. Finalizarea acestei investiții este preconizată spre finalul anului 2026.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Primăria Năvodari organizează o nouă ediție a evenimentului sportiv „Bicicleta, mijloc de locomoție și de sănătate”

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Năvodari organizează o nouă ediție a evenimentului sportiv „Bicicleta, mijloc de locomoție și de sănătate”. Timp de trei săptămâni, în fiecare zi de duminică, 14 august, 21 august și 28 august, începând cu ora 18.00, se va pleca de la Stadionul Flacăra din Năvodari, către pista de bicicliști de la Rompetrol Rafinare – Petromidia (și retur).

„Așa cum obișnuim deja de patru ani de zile, și în vara aceasta, toți iubitorii mersului pe bicicletă sunt chemați la pedalat la sfârșit de săptămână. Evenimentul sportiv nu are caracter de competiție! Promovăm mersul pe bicicletă timp de trei săptămâni, în fiecare zi de duminică, 14 august, 21 august și 28 august, începând cu ora 18.00, plecare de la Stadionul Flacăra din Năvodari, către pista de bicicliști de la Rompetrol Rafinare – Petromidia (și retur).“, notează Primăria.

Participanții vor fi înscriși la o tombolă cu premii. Sunt puse în joc: 2 biciclete (1 pentru adulți și 1 pentru copii) și multe alte premii constând în articole sportive specifice mersului pe bicicletă. Pot participa toți locuitorii orașului Năvodari, începând cu vârsta de 8 ani. Înscrierile se fac la numărul de telefon: 0726.191.659 (persoană de contact: Florian Adam). Atenție! Pentru a fi admiși la traseu, sunteți obligați să aveți cască de protecție, iar bicicleta să fie în stare bună funcționare.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Administrația Chițac recrutează membri pentru Consiliul de Administrație al SC Termoficare Constanța SRL. Vezi care sunt condițiile

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța a publicat un anunț pentru recrutarea și selecția membrilor Consiliului de Administrație al Societății Termoficare Constanța SRL.

Etapele de desfăşurare a procesului de recrutare şi selecţie sunt:

  1. Evaluarea prealabilă dosarelor de candidatură care alcătuiesc lista lungă.
  2. Evaluarea finală a candidaţilor selectaţi în lista scurtă. Interviul.

Condiţiile generale ale procesului de selecţie prealabilă sunt:

  • cel puţin doi membri trebuie să aibă studii superioare economice sau juridice absolvite cu diploma de licenta, cu experienţă de cel puţin 5 ani în domeniul economic, juridic, contabilitate, de audit sau financiar;
  • cel putin unul dintre membrii consiliului de administratie trebuie sa aibă studii superioare economice și experiență în domeniul economic, contabilitate, de audit sau financiar de cel puțin 5 ani
  • cel puţin unul dintre membrii consiliului de administraţie trebuie să aibă studii tehnice cu experienţă in domeniul tehnic;
  • în cazul consiliilor de administraţie al căror număr de membri se încadrează în prevederile art. 28, alin.(1) al OUG 109/2011, nu poate fi mai mult de 1 membru din rândul funcţionarilor publici sau altor categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare ori din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice;
  • în mod obligatoriu, în selecţia candidaţilor se va avea în vedere evitarea situaţiilor de conflict de interese sau incompatibilităţi;
  • majoritatea membrilor consiliului de administraţie este formată din administratori neexecutivi şi independenţi, în sensul art. 138 alin. 2 din Legea 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • mandatul administratorilor este stabilit prin actul constitutiv, neputând depăşi 4 ani;
  • o persoană fizică poate exercita concomitent cel mult 3 mandate de administrator în societăţi sau întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României;
  • membrii consiliului de administraţie sunt persoane fizice sau juridice, cu experienţă în imbunatatirea performantei societatilor sau regiilor autonome pe care le-au administrat sau condus;
  • selecţia se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal şi transparenţei;
  • candidaţii care vor fi selectaţi pentru a fi înscrişi pe lista scurtă vor fi ulterior înştiinţaţi să depună o Declaraţie de intenţie realizată conform prevederilor HR 722/2016 si in concordanta cu Scrisoarea de aşteptări.

Condițiile generale minime obligatorii care vor fi îndeplinite de membri Consiliului sunt următoarele:

a) Să aiba cetățenia română sau cetățenie altor state membre ale Uniunii Europene, cu condiția să aibă domiciliul în România;

b) Să aibă capacitate deplină de exercițiu;

c) Să fie apți din punct de vedere medical;

d) Să fie absolvent de învățământ superior cu diploma de licenta;

e) Să aibă cel puțin 5 ani experiență în domeniul economic sau juridic; acest criteriu e aplicabil candidaților care aplică pentru cele minim 2 posturi din structura Consiliului de administrație ce trebuie ocupate de candidații cu studii și expertiză în domeniile economic sau juridic;

f) Conform art. 28 alin. (4) din OUG nr. 109/2011, nu poate fi mai mult de 1 membru din rândul funcționarilor publici sau altor categorii de personal din cadrul autorității publice tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice;

g) Să nu fi fost destituit dintr-o funcție din cadrul unor întreprinderi de stat, cu capital majoritar de stat, sa nu ii fi fost revocat contractul de mandat sau să nu fi avut încetat contractul individual de muncă pe motive disciplinare în ultimii trei ani;

h) Să nu cunoasca ca se afla în conflict de interese care să-l facă incompatibil cu exercitarea funcției de membru în Consiliul de Administrație al Societatii TERMOFICARE CONSTANTA SRL;

i) Să nu fi fost condamnat definitiv dintr-o hotărâre judecătorească pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție și de serviciu, infracțiuni contra înfăptuirii justiției, infracțiuni de fals, infracțiuni contra patrimoniului, pentru infracțiuni prevăzute de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea și saturarea spălării banilor, precum și pentru instituirea unor măsuri de prevenire și combatere a înființării terorismului, cu modificările și completările ulterioare, sau pentru infracțiuni prevăzute de Legea nr. 85/2014 privind procedurile de desăvârșite cu intenție care ar face incompatibil cu exercitarea funcției;

j) Nu au făcut poliție politică, așa cum este definită prin lege;

k) Îndeplinesc criteriile cerute prin OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 111/2016 și Hotărârea de Guvern nr. 722/2016;

l) Candidații nu fac parte din mai mult de 3 consilii de administrație ale unor regii autonome sau societăți comerciale, conform art. 33 din OUG 109/2011, aprobată prin Legea nr. 111/2016;

m) Să aibă experiență în îmbunătățirea performanței societăților sau regiilor autonome pe care le-au administrat sau le-au condus;

n) Să aibă minimul de cunoștințe, aptitudini și experiență necesară pentru a-și îndeplini cu succes mandatul de administrator;

o) Să cunoască responsabilitățile postului;

p) Să aibă capacitatea de asumare a responsabilităților față de întregul consiliu și să dea dovadă de integritate și independență;

q) Să aibă cunoștințele necesare, aptitudinile și experiență în critica constructivă, muncă în echipă, comunicare, cultură financiară, luarea de decizii și detectarea tiparelor pentru a contribui la activitatea consiliului ca întreg.

Candidații selectați conform condițiilor minime de mai sus, vor fi evaluați în baza matricei Consiliului. Consiliul trebuie să fie compus în așa fel încât să existe o experiență a consiliului în domeniile care oglindesc activitatea societății și anticipează provocările în anii următori. Un membru al consiliului poate avea mai multe domenii de competență.

Întregul anunț poate fi citit aici:

http://primaria-constanta.ro/docs/default-source/documente-pwpmc/de-interes-public—legea-52-2003/transparen%C8%9B%C4%83-decizional%C4%83-ii/anun-recrutare-termoficare-iulie-august-2022.pdf?sfvrsn=2

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: